handdator

Visa fullständig version : Näring/energi under lågintensiv träning

heffa
2008-04-10, 13:09
Ni som cyklar eller bedriver annan lågintensiv träning. Vad blandar ni i drycken och/eller vilka bars föredrar ni under långa tränings eller tävlingspass mellan två och åtta timmar.

Jag funderar på om man ska ha slow carbs i stället för fast som jag alltid kör med i samband med styrketräningen. Har man någon nytta av protein i drinken.

forslund
2008-04-10, 13:12
Ni som cyklar eller bedriver annan lågintensiv träning. Vad blandar ni i drycken och/eller vilka bars föredrar ni under långa tränings eller tävlingspass mellan två och åtta timmar.

Skulle inte kalla cykling lågintensivt, men om jag ger mig ut på distanspass är det på sin höjd någon godispåse eller något gott helt enkelt med mycket energi. Placebo? Ja, kanske, men hellre äter jag något gott. Fungerar för mig i alla fall. :thumbup:

Sen tror jag nog de flesta cyklister anser att det är överdrivet med speciella drinkar och sådant under träningar. Käka och drick det du tycker om bara så löser sig resten automatiskt.

heffa
2008-04-10, 14:20
Jag planerar att köra några motionslopp, halvvättern till att börja men och trots att det inte är en tävling så vill jag vara så optimal som möjlig. Någon form av sportdryck tar väl ändå de flesta.