handdator

Visa fullständig version : Vill få "Bredare" Muskler!


madshit
2008-04-09, 15:03
Hej, jag har tränat i ca 1månad nu.. gått upp ca 1-2 kg!

man märker på kroppen att musklerna verkligen "format" till sej, större vet jag inte då jag inte mätt med måttband.. ( kanske får börja göra d )

jag försöker äta så mycket jag kan och orkar.

sen undrar jag bara hur man ska komma upp i denna "Bredheten" ?

hur många dagar per vecka kan man träna? och hur många dagars vila ska man ha mellan varje pass..

hjälp mej lite på traven för att "breda" upp mina muskler :)

jwzrd
2008-04-09, 15:05
Det kommer men det tar tid. Fortsätt träna på bara, det finns inget speciellt sätt som ger dig "breda" muskler.

Martin Löwgren
2008-04-09, 15:28
Fortsätt köra på och läs Best of trådarna här på kolozzeum och sök så mkt du kan.

mangs
2008-04-09, 16:02
Som sagt, du kan inte specifikt träna eller äta för att bygga bredden utan det kommer med ökat tillväxt. Mina armar var under de första åren smala speciellt om man tittade framifrån mot biceps men med ökad muskelmassa overall kom även bredden. Det kommer inte över en natt dock och eftersom du bara tränat några månader så är det bara till att nöta på.

Andy.da.wohoo
2008-04-09, 19:12
Läs best of trådarna :) Dom finns där av en anledning;)

Jonte
2008-04-09, 23:45
Tar år så ha tålamod ;) du har ju inte tränat länge så jag tycker du ska lära dig tekniken på övningarna först. Kör 3-dagarssplit och använd mycket fria vikter. Sen när du kan övningarna bra så är det tung träning 5-8 reps och en jävla massa mat med en jädra massa protein som är bäst :D

minikevin
2008-04-10, 13:06
Ligger en del i vad Jonte säger... Jag vägde själv 55 kg när jag börja så jag vet vad "hard gainer" betyder ;) :)