handdator

Visa fullständig version : Sushibuffé Stockholm


Purren
2008-04-09, 13:38
Vart hittar jag stans bästa Sushibuffé av All-you-can-eat-typ?

P.s. Betyder buffe alltid all you can eat? Jag har för mig att det endast betyder att allting är uppdukat och man får välja vad man vill äta, men jag är inte säker. D.s

Edit: Money aint a thang

lectris
2008-04-09, 13:48
Det finns (fanns? vet inte om det är kvar) ett ställe som heter "kinesiska muren" som ligger på odengatan. de ska tydligen ha sushibuffé, om det är all you can eat vet jag dock inte ;)

BigSpawn
2008-04-09, 13:55
Rice som ligger typ vid Östermalmstorg har väl en hyffsad med, fast de har mest av asiatisk buffe, samt så mycket glass du vill äta. Jag brukar inte äta av sushin, men de som gjort de säger att den är ok.
Enda nackdelen är väl att det brukar vara tokmycket med folk där lunchtid, så bäst är att gå dit lite senare/tidigare.

melancoolio
2008-04-09, 13:56
Finns ett ok ställe på vasagatan nära centralen, heter Arigato. Där får man inte plocka själv utan man säger till personalen vad man vill ha och så kommer dom ut med det. Det är buffé och dom går och hämtar mat åt en så länge man orkar äta.

babidi
2008-04-09, 13:56
arigato, ligger nära stationen mitt i city, först får du en 12bits tallrik sen kommer de och då är det bara säga exakt vad du vill ha. brukar få i mig runt 40bitar sen är man helt slut

Torwald
2008-04-09, 14:00
Arigato är kanon tycker jag, men det känns lite waste för mig eftersom jag är helt proppmätt efter 12 bitar. Rätt meningslöst med all-you-can-eat då :(

Ivar_Lo-J
2008-04-09, 14:46
Rice som ligger typ vid Östermalmstorg har väl en hyffsad med, fast de har mest av asiatisk buffe, samt så mycket glass du vill äta. Jag brukar inte äta av sushin, men de som gjort de säger att den är ok.
Enda nackdelen är väl att det brukar vara tokmycket med folk där lunchtid, så bäst är att gå dit lite senare/tidigare.

Rice sushibuffé är riktigt trevlig. Det är dels sushi och dels en liten buffé med "vanlig" asiatisk mat, frukt, glass o nån kladdkaka eller dylikt (all you can eat på allt). Det finns god vegetarisk/vegansk sushi (friterad tofu etc), om man vill ha det.

Har även lyckats spotta Orup där, vilket får räknas som ett plus :D

Avesta
2008-04-09, 14:57
Arigato!

Mycket kvalite för pengarna tycker jag. Stora bitar med mycket "pålägg". Åt senast 60 bitar :D. Brukar äta där med polarna, det kanske förklarar varför priset höjdes från 138, till 148 och nu 158. Ingår även räksallad, misosoppa och glass.

Ses där på fredag.
:thumbup:

shut teh face
2008-04-09, 15:01
60 bitar fyfan. Det är sjukt mycket asså.

lectris
2008-04-09, 15:06
hoho, en sushiutmaning skulle vara rätt kul, är ju så förbannat gott :D 12 bitar trycker man ju i sig på en sekund, 50 är nog inga problem iaf ;)

Jazzman
2008-04-09, 15:07
60 bitar?! Om det är stora bitar blir det en bit över 2kg sushi!
Mitt rekord är 36.
/Jazz

Mental
2008-04-09, 15:30
Runt 30-40 bitar kan jag få ned, men jag tycker att efter 30 bitar slutar det vara gott.

chidde
2008-04-09, 16:14
60 bitar?! det är ju mer än vad Arne kan äta :)

själv har jag bara klarat 20 bitar av blandade sorter, men då har man inte varit helt proppmätt och mått illa

arigato verkar nästan som ett schyrreställe, en koloträff där är ju nästan ett måste så vi kan jämna stället med marken
158 kr för en sushibuffé är ju som hittat

-C-
2008-04-10, 20:00
Om du går från den stora penisrondellen vid plattan ner på Sveavägen, korsar kungsgatan och fortsätter ca 300meter till på vänster sida så hittar du en restaurang som jag inte kommer ihåg namnet på. Ett riktmärke är att rakt över gatan ligger Skandias kontor. Där inne har dom sushi-buffe OCH "vanlig" buffé. Riktigt najjs faktiskt:)

Jazzman
2008-04-10, 22:17
Om du går från den stora penisrondellen vid plattan ner på Sveavägen, korsar kungsgatan och fortsätter ca 300meter till på vänster sida så hittar du en restaurang som jag inte kommer ihåg namnet på. Ett riktmärke är att rakt över gatan ligger Skandias kontor. Där inne har dom sushi-buffe OCH "vanlig" buffé. Riktigt najjs faktiskt:)

King Tan?
/Jazz

frutte
2008-04-11, 06:31
Bord bokat på Rice på lördag kl 20.

nån mer som ska dit? :P

Alfred Nobel
2008-04-11, 07:04
King Tan ligger diagonalt med konsum på sveavägen (uppg. t-bana, rådmansgatan) har bra sushi för att vara buffé. Tror de ligger på 85 kr/lunchbuffe.

Klenis
2008-04-11, 21:40
Sushi = inte gott :(

Cilia
2008-04-11, 21:42
Sushi = inte gott :(
Vilken tur att du upplyste honom om det så han slapp begå ett stort misstag.

Purren
2008-04-11, 22:39
Vilken tur att du upplyste honom om det så han slapp begå ett stort misstag.

Haha!

Avesta
2008-04-11, 22:43
Körde på Mongoliska på drottningsgatan. Allt annat helt okej men sushin, rekommenderas inte p.g.a det dåliga riset.

NiXPhoenix
2008-04-11, 23:21
King Tan ligger diagonalt med konsum på sveavägen (uppg. t-bana, rådmansgatan) har bra sushi för att vara buffé. Tror de ligger på 85 kr/lunchbuffe.



Kanske borde testa sushin då, äter alltid deras vanliga buffé. Den vanliga maten är så där, ibland är vissa grejer asstarkt kryddade, har fått för mig att de gör så för att folk ska äta mindre.

Jobbar en riktigt kort kines? där, han brukar plocka tallrikar och fylla på buffén emellanåt, han är verkligen sjukt energisk. Ser man inte upp kan han nästan springa på en ibland.

Doctor Snuggles
2008-04-12, 00:04
Vilken tur att du upplyste honom om det så han slapp begå ett stort misstag.

Jag med. Jag ville käka sushi i helgen och tänkte nu om.

Doctor Snuggles
2008-04-12, 00:08
Rice är för övrigt helt ok. Brukar käka mig mätt på laxbitar. Vilket de efter mig i buffékön brukar älska mig för (har hänt flera gånger att jag tagit alla bitar som var kvar :D, de kommer ut med mer, men sushiätare är ett otåligt släkte).
Fast jag vill se lectris käka 50 bitar. Ain't gonna happen. Man tror det efter de första 15 bitarna, men sen börjar det ta emot runt 30 nånstans. Själv har jag käkat kanske 40 som mest, mådde inte kung efter heller...

christian
2008-04-12, 09:41
Kan varmt rekommendera ColdCut på norr mälarstrand 64. Ingen buffé till vardags, vad jag vet, men han kan ordna kvällar med buffé och dricka om ni är ett sällskap som bokar. Leo är mycket duktig och trevlig. 08-6523330

bugulu
2008-04-20, 12:00
Testade King Tan, Yummie!. God buffé även om deras kycklingsoppa var verkligen i det starkaste lagret, jättejätte mycket ingefära.

Tricce
2008-04-20, 12:02
Testade King Tan, Yummie!. God buffé även om deras kycklingsoppa var verkligen i det starkaste lagret, jättejätte mycket ingefära.

Hmm känner igen namnet, hörnet Sveav, Tegnérg? Ligger en till Kina vägg ivägg om det är den jag tänker på.

bugulu
2008-04-20, 17:56
Hmm känner igen namnet, hörnet Sveav, Tegnérg? Ligger en till Kina vägg ivägg om det är den jag tänker på.

Yep, samma ställe. Måste dit igen, god mat :thumbup: