handdator

Visa fullständig version : Vilka gjorde Ghost Rider-motorcykeln?


Coldsmith
2008-04-09, 07:41
Såg just Ghost Rider med cage. Riktigt bra film faktiskt! men vad jag funderar på är vilka gjorde motorcykeln, alltså den variant som han har när han förvandlas?
Eller är den bara dataanimerad rakt igenom? Den ser ju rätt läcker ut faktiskt

Nitrometan
2008-04-09, 08:42
Ingen aning. Den verkar ha byggts i nån slags version iaf.

http://www.joblo.com/index.php?id=8115

Dumleman
2008-04-09, 08:57
Går motorcykeln på bilden att köra? Avgassystem och motorblock ser nästan ut att vara formgjutna?

hahavaffan
2008-04-09, 09:41
Såg just Ghost Rider med cage. Riktigt bra film faktiskt!Jag är mållös. Det var den absolut sämsta skiten herr Cage varit med i, och en av de sämsta filmerna jag såg 2007.

Coldsmith
2008-04-09, 12:04
Jag är mållös. Det var den absolut sämsta skiten herr Cage varit med i, och en av de sämsta filmerna jag såg 2007.

Det är cage, en brinnande motorcykel, och satan är med. Hur kan det vara dåligt?

Nitrometan
2008-04-09, 12:08
Den verkar inte vara körbar. De verkar bara ha byggt en mockup för filmen.

http://www.ghostridermovieblog.com/archives/text_posts/

Edwin P: What I was wondering, who designed and built that awesome bike, because that's a totally new cool look for the movie adaptation!

MSJ: Thanks, I think so too! Although I kept the look of the Ghost Rider close to the 90's era comics, I did feel that the motorcycle could be improved upon. I always liked that the Batmobile looked like Batman and likewise I felt that the Ghost Rider's cycle should resemble the Ghost Rider. Early concept art by Crash McCreery helped me explore this idea until we came up with the look you see now. It's a bit Geiger in design but without being sci-fi. Hellfire, in our movie, affects metal in a specific way -- from the spikes on G.R.'s leather jacket, to the motorcycle, to a shotgun. All are given a "personality" and a look of our hero. We discussed having a Jesse James or O.C.C. build the bike, but in the end what we wanted was fantasy, not realism, and the building of the bike fell under my excellent Production Designer, Kirk Petrucelli.

Coldsmith
2008-04-09, 16:26
skulle vilja se OCC göra motorcykeln! otroligt kläcker ju

Whistler
2008-04-09, 16:46
Brutalt dålig film. Förstår inte ens hur någon kommit på tanken att sätta en skådis som Cage i en sådan rulle.

Hobbes
2008-04-09, 17:00
Brutalt dålig film. Förstår inte ens hur någon kommit på tanken att sätta en skådis som Cage i en sådan rulle.

Saxat från IMDB.com

Nicolas Cage had to have his Ghost Rider tattoo covered with make-up in order to play Johnny Blaze (Ghost Rider).



Mark (står för regin) tyckte väl att han hade tillräckligt med passion att platsa rollen, det blev ju lite så i hans tidigare rulle Daredevil - Ben A. var ju stor fan av Daredevil.

Tyckte filmen var rätt ok med tanke på att det var en adaption av en serietidning.

Pudzianovski
2008-04-09, 17:39
Tyckte filmen oxå var rätt ok. Filmen var som jag förväntade mig. Men jag är också superhjältepartisk *cupid*

shut teh face
2008-04-09, 18:00
Cage tog filmen för han gillade serien som ung.

Sen om han är nöjd med filmen vet jag inte, det tror jag.
Gillar man något mycket, så är det skitsamma om filmen blir dålig, det är ändå THE FUCKING GHOSTRIDER!

hahavaffan
2008-04-09, 20:17
Det är cage, en brinnande motorcykel, och satan är med. Hur kan det vara dåligt?Touché! Men motorcykeln är ful, animationerna hemska, skådespeleriet suger och storyn är dålig. Meeeen vi har alla olika smak, vilket är bra :)