Visa fullständig version : Fil+flingor vs. gröt
Har testat båda nu under en tid för att se vilket som passar mig bäst, men kan inte riktigt bestämma mig, båda är ju så goda :P. Så jag vänder mig till er, vilket av dessa två skulle ni äta till frukost vid en deff? :smash: Fördelar / nackdelar gärna inkluderade.
King Grub
2008-04-08, 21:12
Variera dig, om du vill. Inget av alternativen är det minsta onyttiga.
Fjällbrynt
2008-04-08, 21:13
gröt skulle jag äta vid deff, mindre energi i de!(och mer mättande enligt mig)
King Grub
2008-04-08, 21:15
mindre energi i de
Tro mig, det beror på portionsstorleken. Det går utmärkt att koka en portion gröt som ger mer kalorier än en tallrik flingor och fil.
Fjällbrynt
2008-04-08, 21:16
Jag tror alltid på dig...! Men jag menar mer att gröt är mer mättande per kalori om du förstår vad jag menar.
Jag skulle välja gröt. Upplever att det mättar bättre per normalportion och tycker dessutom det är betydligt godare till smaken.
Three pigs
2008-04-08, 21:46
Jag står mig bättre på gröt.
JakeShaft
2008-04-08, 22:03
Jag upplever att jag kan äta en större massa gröt med samma energiinnehåll som en portion flingor+fil med mindre massa och samtidigt bli mättare på gröten därför väljer jag gröten under deff.
Själv måste jag säga att jag inte känner någon större skillnad i mätthet mellan de bägge. Är i princip uppvuxen på fil, så det är gott att kunna äta något annat. Men är det inte också så att fil innehåller diverse bakteriekulturer som är bra för magen? Isf, vad har havregrynsgröt för fördelar?
Jag tror alltid på dig...! Men jag menar mer att gröt är mer mättande per kalori om du förstår vad jag menar.
För mig är det tvärtom. Jag äter inte gröt mer för jag tycker inte det mättar och blir hungrig med en gång igen. Då äter jag hellre yoghurt och flingor och mörkt bröd med kalkon. Nu äter jag inte längre frukostmat utan har gått över till att äta vanlig mat även till frukost.
Eddie Vedder
2008-04-09, 14:00
Men är det inte också så att fil innehåller diverse bakteriekulturer som är bra för magen? Isf, vad har havregrynsgröt för fördelar?
Jo fil kan vara bra för magen. Så då är det ju bara att ha fil i gröten om man vill få i sig det man upplever vara "det bästa av två världar".;)
Jag har nästan enbart yoghurt i gröten, aldrig mjölk.
Three pigs
2008-04-09, 14:16
Jo fil kan vara bra för magen. Så då är det ju bara att ha fil i gröten om man vill få i sig det man upplever vara "det bästa av två världar".;)
Gröt + vaniljyoghurt= *drool*
(tack för inspirationen ;))
Haha, detta har jag heller aldrig tänkt på, dock skulle det ju kunna vara ganska logiskt med fil i gröten. Ett måste att testa innan morgondagens uppställning :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.