handdator

Visa fullständig version : Ljumskproblem? Eller nerver i nedre magen?


Arnold Armstrong
2008-04-08, 19:51
Har bifogat en snabbt ritat bild i Paint på vad smärtan kommer. Den kommer direkt då jag belastar med löpning eller gång i bra tempo. KAn det bara vara stelhet? Känns som om man trycker att det finns senor under.......

Jag kallar ställer där benet fäster sig med magen (enkelt sammanfattat).... Det är inte ljumsken precis. VAd kan det vara? Skall man bara vila ist för att stabilisera? Tacksam för svar!

Sjukgymnast
2008-04-09, 20:45
Sannolikt har du fått en låsning vid T12-L1. Därifrån går det nerver (N.Ilioinguinale + N.Iliohypogastricus) ner till just det område du beskriver. Att symptomen kommer direkt då du springer eller går snabbt stämmer också. Dessa aktiviteter ger ju en hel del bålrotation vilken skall tas ut T11-L1.

Du behöver sannolikt hjälp av någon som kan mobilisera eller manipulera området (sjukgymnast/naprapat/kiropraktor). Följs gärna upp med nervmobilisering för ovanstående nerver.

Hittar du bara någon som kan hjälpa dig med ovanstående så brukar det vara ganska snabbt löst. :)

David

Richard B
2008-04-09, 21:08
har du ljumskbråck så kommer det puta ut en liten bula vid ljumsken, isf är det operation som gäller. Hoppas inte att det är det och enbart är det som sjukgymnasten över beskriver.

Arnold Armstrong
2008-04-10, 19:54
Låsning? Men oftast kommer det lite ibörjan men efter är den stora skumma saken. Ingen kraft finns är. Jag kan ej gå vanligt får liksom dansa mig fram sakta. Hur kan jag träna upp detta?

Sjukgymnast
2008-04-15, 08:48
Låsning? Men oftast kommer det lite ibörjan men efter är den stora skumma saken. Ingen kraft finns är. Jag kan ej gå vanligt får liksom dansa mig fram sakta. Hur kan jag träna upp detta?

Att det inte finns någon kraft är ett tecken på nervpåverkan snarare än bristande styrka. Jag håller nog fast vid att du har något som retar tidigare nämnda nerver.

David