handdator

Visa fullständig version : Få den där generella gnistan tillbaka?


skeletron
2008-04-08, 17:52
Jag mår helt okej, inga problem, får saker gjorda som jag vill osv, men jag har svårt att känna att jag får något särskilt ut av någon längre, jättebesvärligt. Skulle vilja få tillbaka den där gnistan. Hur kan man få det?

Jag mår great annars... *flex*

dooh
2008-04-08, 17:55
Eld brukar skapa en del gnistor?

Hmm, men annars vet jag inte riktigt. Bli kär fungerar ett tag, byta jobb är alltid bra. Förändringar överhuvudtaget. Knark?
Eller så får man kanske bara gå med på att livet är "ognistigt", men vem vill gå med på det egentligen?

skeletron
2008-04-08, 19:46
Gnistor kan göra eld hehe inte tvärtom ;P

Men allvarligt, jag behöver få suget tillbaka.

T-train
2008-04-08, 20:18
Gnistor kan göra eld hehe inte tvärtom ;P

Men allvarligt, jag behöver få suget tillbaka.

Vilar du för lite? Har för lite roligt?

Granatgiraffen
2008-04-08, 20:20
Jag mår helt okej, inga problem, får saker gjorda som jag vill osv, men jag har svårt att känna att jag får något särskilt ut av någon längre, jättebesvärligt. Skulle vilja få tillbaka den där gnistan. Hur kan man få det?

Jag mår great annars... *flex*

Det brukar komma lite automatiskt såhär när våren kommer, då brukar jag tycka saker och ting är generellt sett roligare.

dooh
2008-04-08, 20:44
Gnistor kan göra eld hehe inte tvärtom ;P

Men allvarligt, jag behöver få suget tillbaka.

Javisst fan, ja då har vi ett problem!

Men vila kan vara lösningen? Pausa från vardagen och bli riktigt uttråkad, till sist behövs inte så mycket för att saker ska bli kul.

skeletron
2008-04-08, 21:56
Ja kan kanske stämma... Men om jag vilar för mycket får jag inte gjort det jag vill göra, når inte mina mål. Då blir det en stressfaktor.

Fast om jag inte vilar blir jag iofs stressad i längden. Har svårt att bara lägga mig och inte göra något särskilt, och verkligen vila.

Vilar du för lite? Har för lite roligt?

Gustaven
2008-04-08, 22:04
Planera något tills i sommar!

Läste i en artikel i DN för nått år sen där någon krönikör debatterade om att det närmsta vi har som gemensam religion här i det tämligen sekulariserade Sverige var sommaren...
Jag tycker nästan det ligger något i det om man tänker efter lite.

Tricklev
2008-04-08, 22:12
Hitta något nytt intresse som du kan brinna för, det brukar gnistra upp livet om vardagen är grå.

T-train
2008-04-09, 06:21
Ja kan kanske stämma... Men om jag vilar för mycket får jag inte gjort det jag vill göra, når inte mina mål. Då blir det en stressfaktor.

Fast om jag inte vilar blir jag iofs stressad i längden. Har svårt att bara lägga mig och inte göra något särskilt, och verkligen vila.

Vad är att vila för mycket? Kanske måste du prioritera annorlunda, vad är egentligen viktigt att hinna med. För mig är det en varningssignal när man inte klarar av att stirra i taket. Det är oftast då man verkligen kan fundera över vad man vill med livet o vad som fattas en.

ChrisDEFC
2008-04-09, 12:33
NLP, sök på det, om du har tillräcklig gnista för att ta reda på vad det handlar om så kommer det garanterat få dig på rätt väg. personlig utveckling och hur man ska tänka för att få ut mer av livet kan man säga och när man väl börjat ställa sig själv rätt frågor kommer gnistan som ett brev på posten. är själv lite i din sits nu och jag ska se om jag kan byta ut mitt monotona montörsjobb mot universitetet till hösten, för jag måste ha något viktigt att tänka på och nått som är lite mer krävande annars känns det som livet tappar lite av meningen. sen kan ju kärleken åxå fixa lite gnistor, är du i ett förhållande du gillar eller har du ingen alls, där finns ju åxå gnistor att plocka. miljöombyte är ju inte heller fel, åk och hälsa på nån polare i en helt annan stad ta ledigt från jobbet och dra på minisemester, släng om träningsschemat eller byt gym om du har möjlighet. eller varför inte testa nån helt ny sport?

skeletron
2008-04-09, 20:14
Det var många fina tips och jag tackar för alla svar jag fått. Så trist att jag inte känner mig direkt motiverad till nånting, alls. Hoppas att jag genom att vila mer, testa nytt och fundera över vad jag egentligen vill kommer hitta glöden igen.

NLP, sök på det, om du har tillräcklig gnista för att ta reda på vad det handlar om så kommer det garanterat få dig på rätt väg. personlig utveckling och hur man ska tänka för att få ut mer av livet kan man säga och när man väl börjat ställa sig själv rätt frågor kommer gnistan som ett brev på posten. är själv lite i din sits nu och jag ska se om jag kan byta ut mitt monotona montörsjobb mot universitetet till hösten, för jag måste ha något viktigt att tänka på och nått som är lite mer krävande annars känns det som livet tappar lite av meningen. sen kan ju kärleken åxå fixa lite gnistor, är du i ett förhållande du gillar eller har du ingen alls, där finns ju åxå gnistor att plocka. miljöombyte är ju inte heller fel, åk och hälsa på nån polare i en helt annan stad ta ledigt från jobbet och dra på minisemester, släng om träningsschemat eller byt gym om du har möjlighet. eller varför inte testa nån helt ny sport?

dam00r
2008-04-09, 20:24
Du/ni har blivit för........ bekväma

Exdiaq
2008-04-09, 21:01
Om du har pengar så skulle jag säga; res!

Osten80
2008-04-09, 21:03
Om du har pengar så skulle jag säga; res!

+1 på den.

skeletron
2008-07-22, 17:51
Jättetack

NLP, sök på det, om du har tillräcklig gnista för att ta reda på vad det handlar om så kommer det garanterat få dig på rätt väg. personlig utveckling och hur man ska tänka för att få ut mer av livet kan man säga och när man väl börjat ställa sig själv rätt frågor kommer gnistan som ett brev på posten. är själv lite i din sits nu och jag ska se om jag kan byta ut mitt monotona montörsjobb mot universitetet till hösten, för jag måste ha något viktigt att tänka på och nått som är lite mer krävande annars känns det som livet tappar lite av meningen. sen kan ju kärleken åxå fixa lite gnistor, är du i ett förhållande du gillar eller har du ingen alls, där finns ju åxå gnistor att plocka. miljöombyte är ju inte heller fel, åk och hälsa på nån polare i en helt annan stad ta ledigt från jobbet och dra på minisemester, släng om träningsschemat eller byt gym om du har möjlighet. eller varför inte testa nån helt ny sport?

Mats J
2008-07-25, 08:49
Vem fan har gnista, har harvat runt de senaste 15 åren totalt utan gnista. Inget är direkt kul eller tråkigt. Tar det mesta med en "axelryckning", grattis du har blivigt pappa till en pojke.. "jaha", dina provsvar ser inte bra ut, kan vara något alvarligt.. "jaha".. osv.. :(

n1tro
2008-07-25, 18:15
Vem fan har gnista, har harvat runt de senaste 15 åren totalt utan gnista. Inget är direkt kul eller tråkigt. Tar det mesta med en "axelryckning", grattis du har blivigt pappa till en pojke.. "jaha", dina provsvar ser inte bra ut, kan vara något alvarligt.. "jaha".. osv.. :(

har det hänt ngt?

Björkvedens mästare
2008-07-25, 18:51
Äh det går över av sej självt, fortsätt som vanligt men ta det lite lugnare med kraven på dej själv så ordnar det sej snart nog. Är själv precis på väg att få tillbaks gnistan efter en månads uttråkning näst intill döds. Inte riktigt där än men på god väg.

Doozer
2008-07-25, 19:31
Tipsen är bra, ombyte förnöjer. Ändra saker med ditt liv så ska du se att du får tillbaka livsglädjen! Man kan inte leva dag ut och dag in i samma mönster. Det går men blir ju snabbt tråkigt, men alla människor är olika. Sen får man också lära sig att glädjas av de små sakerna i ens liv och alltid leva i nuet (viktigt). Jag kan ibland känna pressen av att jag måste hitta på nåt för att ta tillvara så mycket av dagen som möjligt. Då påminner jag mig om att jag kan slappna av... eller helt enkelt:

Try.. not giving a fuck (http://www.youtube.com/watch?v=6wS5xOZ7Rq8)

Jompan
2008-07-25, 19:35
Jättetack

Låter som du fått gnistan tillbaka, kul att höra. Var de just NLP som löste det för dig. :)

Själv läst en bok i ämnet i en kurs jag hade. Bra grejjer det där. :thumbup:

skeletron
2008-07-27, 04:26
Om jag ska vara ärlig så har jag sett till att må bättre genom att fundera över vart jag vill komma, och minska kraven på mig själv.

Jo jag har faktiskt fått lite gnista. :D

Men jag är besatt av att ha mål att sträva mot.

Och jag har inneboende gnäll, har inte så svårt att våga mig på saker. Men nått inom mig säger att jag gjort något fel, eller att något kommer bli dumt i framtiden. Det blockerar mig. Att alltid oroa mig, utan att riktigt veta för vad.

Tack för alla kanontips, tar till mig alla.

skeletron
2008-07-27, 11:38
HAHA vilken video...men det ligger ju faktiskt mycket i det ;P

Tipsen är bra, ombyte förnöjer. Ändra saker med ditt liv så ska du se att du får tillbaka livsglädjen! Man kan inte leva dag ut och dag in i samma mönster. Det går men blir ju snabbt tråkigt, men alla människor är olika. Sen får man också lära sig att glädjas av de små sakerna i ens liv och alltid leva i nuet (viktigt). Jag kan ibland känna pressen av att jag måste hitta på nåt för att ta tillvara så mycket av dagen som möjligt. Då påminner jag mig om att jag kan slappna av... eller helt enkelt:

Try.. not giving a fuck (http://www.youtube.com/watch?v=6wS5xOZ7Rq8)

skeletron
2008-07-29, 16:45
Förresten, är det bokform som rekommenderas? Vad säger eller andra? Finns det på svenska? Hehe verkar spännande

Jättetack

stargate
2008-07-29, 16:51
Flytta till USA och börja stykreträna seriöst där.

swiftin
2008-07-29, 17:00
Var tacksam för det du har, älska det du har & skratta!

regus
2008-07-29, 17:03
Grilla i en park med vänner mitt i veckan, köp ett instrument, res, investera pengar (om man går i gång på det), byt jobb, sluta jobbet och ta en långresa.

skeletron
2008-07-29, 20:22
Kanske ska förkorta mitt sommarjobb några veckor och göra något kul...

Det där jobbet är så tråkigt och slitsamt. Skitit :(
Jag vet inte jag känner mig väldigt vek och mesig. Men kanske vore bra, har ändå jobbat en hel del under sommaren.

Eller jobb kanske inte ska vara kul? Jag har inte mycket erfarenhet av det iaf...

Börjar ju läsa igen efter sommaren, det gör mig inte stressad på samma sätt. kanske av tentorna men inte alls samma sak.


Grilla i en park med vänner mitt i veckan, köp ett instrument, res, investera pengar (om man går i gång på det), byt jobb, sluta jobbet och ta en långresa.

Angel
2008-07-29, 20:49
Jag har också tappat gnistan. Fastän det är sommar och alla är ute och grillar och festar och badar så stänger jag in mig på sjukhuset och jobbar så mycket jag kan. När jag kommer hem lägger jag mig redan vid 20tiden. Idag lade jag mig vid 17 så jag har precis vaknat igen. Dom dagar jag är ledig så är att gå till gymmet de enda små ljuspunkterna. Killar/Kärlek/Sex existerar inte ens i mitt liv längre. Jag tänker hela tiden, "Är detta allt?", men jag vet inte vad jag vill byta ut det emot heller.

Imni
2008-07-29, 21:00
Jag har också tappat gnistan. Fastän det är sommar och alla är ute och grillar och festar och badar så stänger jag in mig på sjukhuset och jobbar så mycket jag kan. När jag kommer hem lägger jag mig redan vid 20tiden. Idag lade jag mig vid 17 så jag har precis vaknat igen. Dom dagar jag är ledig så är att gå till gymmet de enda små ljuspunkterna. Killar/Kärlek/Sex existerar inte ens i mitt liv längre. Jag tänker hela tiden, "Är detta allt?", men jag vet inte vad jag vill byta ut det emot heller.

Jag tycker verkligen synd om dig.

Sj så känns det jävligt tungt just nu, om det är att jag håller på o tappa gnistan eller inte vet jag inte men nåt e d. Längtar till gymmet. Kan komma på mig sj att bli lite gladare när jag sitter i bilen på väg till gymmet. Sen så är jag helt sjukligt sällskapssjuk oxå. Det är en annan del som är jävligt jobbig, då alla polare bor utspridda i landet eller jobbar 24/7. Dock har jag inga problema tt jag lägger mig kl 17, utan ja har ist svårt o somna.

Elfsberg
2008-07-30, 00:55
Livslust suger.

skeletron
2008-07-30, 15:22
Kunde inte säga det bättre
Livslust suger.

skeletron
2008-11-03, 17:20
Jag skulle vilja ha lite tips på vad man kan göra när man vill koppla av, är verkligen nöjd nu över mig själv och allt annat. Har börjat göra saker jag bara drömt om och verkligen kommit ifatt mig själv. Dessutom har jag massa roliga saker att se fram emot.

Men vad gör man när det känns som man vill att hela dagen ska bli perfekt utförd, liksom man känner ångest för att man ska klara av allt inför vad som ska komma skall under veckan?

Gör verkligen bara saker jag vill och känner för... Och jag hinner väl med allt också...

Men känner mig så orolig av mig, vill njuta av det jag har istället. :) Tycker det är svårt bara.

Och vad gör man när man känner att man är på helvarv? Ska man sysselsätta sig med saker då eller ska man bara vila?

grisbil3n
2008-11-04, 16:39
Tänk på hur kort livet är, brukar ge en mild panik.

ChrisDEFC
2008-11-04, 23:59
för att varva ner så funkar ju meditationsskivor el liknande.
ang boktips så har jag läst fruktansvärt lite böcker men en bok med en hel del nlp i sig och dessutom kort och lättläst är "några ord från en vän"
http://www.bokus.com/cgi-bin/more_book_info.cgi?pt=campaign_16727&ISBN=917738430X
ser att den är slutsåld men går säkert söka efter den på andra boksiter.
sitter själv och vill ha tillbaka gnistan. mår över lag bra och fysiskt är jag nog i min livs form men saknar gnistan, har precis brytit upp med tjejen efter 4½år, letar lägenhet men finner ingen, får förmodligen sparken på jobbet snart (varsel) och som inte de va nog ska jag in och operera foten om bara några veckor och kommer få hoppa på kryckor i 2-3månader, så visst känns det lite segt =). det jag däremot själv ha lyckats med nlp är att hitta gnistan tidigare efter att ha tappat den så det går det är absolut inget snack om den saken men man måste anstränga sig lite. sätta upp mål är alltid bra men se till att det är mätbara mål som är tidsbegränsade och ska gå att uppnå annars förstör man bara för sig själv. sen är det väl bara att ta en sak i taget och ställa sig frågan är jag nöjd med detta? om inte så vad behöver jag ändra för att bli nöjd? hur ska jag ändra det och när ska jag ändra det? sen får man göra det som krävs, ofta är det inte så mycket som ska till men ibland är det stooora saker men då är det kanske inte så konstigt om man tappat gnistan när det gäller så stora saker...

skeletron
2008-11-08, 15:59
Tack ska du ha :) Har letat efter den där boken den verkar intressant :) Tyvärr kan jag inte hitta den :/
Kanske går bra med någon annan anthony robbins bok?

I mitt fall kan jag bara säga att allt är tiptop. Verkligen. Började ju som jag kanske sa högskola förra hösten, och var rätt skeptisk till detta och det som kom efter gymnasiet.
Nu har jag flyttat hemifrån till staden där jag pluggar, och trivs skitbra med utbildningen, vet ungefär vad jag vill bli nu så det känns bara fint.

Har fått nya, riktigt bra vänner här.
Har börjat en ny sport, som jag varit jättesugen på länge.
Jag ligger helt okej till ekonomiskt
Dessutom har jag börjat drömma lite om lite resor osv som jag vill göra senare.

Allt går bara bra, och visst jag mår mycket mycket bättre nu, men det känns som något liksom tynger ner mig på nått sätt, som att gå i kvicksand eller något. Går runt med osäkerhets- och ängslighetskänslor typ hela tiden och jag känner väldigt lätt att jag blir överväldigad och bara inte orkar med, (även fast jag faktiskt är ganska flitig av mig.)
Jag stör mig lite på att jag känner mig så jäkla passsiv på något sätt. Kanske kan det vara lösningen, att bli mer aktiv. Gillar att vara i svängen och sådär, känner mig inte alls blyg. Men visst känner jag mig rätt stel och tystlåten, det jag har problem med är inte att jag inte vågar prata utan att jag inte har något att komma med, i olika sammanhang.

Är detta nlp eller vad du kallar det?
tacktack








för att varva ner så funkar ju meditationsskivor el liknande.
ang boktips så har jag läst fruktansvärt lite böcker men en bok med en hel del nlp i sig och dessutom kort och lättläst är "några ord från en vän"
http://www.bokus.com/cgi-bin/more_book_info.cgi?pt=campaign_16727&ISBN=917738430X
ser att den är slutsåld men går säkert söka efter den på andra boksiter.
sitter själv och vill ha tillbaka gnistan. mår över lag bra och fysiskt är jag nog i min livs form men saknar gnistan, har precis brytit upp med tjejen efter 4½år, letar lägenhet men finner ingen, får förmodligen sparken på jobbet snart (varsel) och som inte de va nog ska jag in och operera foten om bara några veckor och kommer få hoppa på kryckor i 2-3månader, så visst känns det lite segt =). det jag däremot själv ha lyckats med nlp är att hitta gnistan tidigare efter att ha tappat den så det går det är absolut inget snack om den saken men man måste anstränga sig lite. sätta upp mål är alltid bra men se till att det är mätbara mål som är tidsbegränsade och ska gå att uppnå annars förstör man bara för sig själv. sen är det väl bara att ta en sak i taget och ställa sig frågan är jag nöjd med detta? om inte så vad behöver jag ändra för att bli nöjd? hur ska jag ändra det och när ska jag ändra det? sen får man göra det som krävs, ofta är det inte så mycket som ska till men ibland är det stooora saker men då är det kanske inte så konstigt om man tappat gnistan när det gäller så stora saker...

skeletron
2008-11-14, 21:12
Har fått tag på boken på engelska :) Verkar najs :)

för att varva ner så funkar ju meditationsskivor el liknande.
ang boktips så har jag läst fruktansvärt lite böcker men en bok med en hel del nlp i sig och dessutom kort och lättläst är "några ord från en vän"
http://www.bokus.com/cgi-bin/more_book_info.cgi?pt=campaign_16727&ISBN=917738430X
ser att den är slutsåld men går säkert söka efter den på andra boksiter.
sitter själv och vill ha tillbaka gnistan. mår över lag bra och fysiskt är jag nog i min livs form men saknar gnistan, har precis brytit upp med tjejen efter 4½år, letar lägenhet men finner ingen, får förmodligen sparken på jobbet snart (varsel) och som inte de va nog ska jag in och operera foten om bara några veckor och kommer få hoppa på kryckor i 2-3månader, så visst känns det lite segt =). det jag däremot själv ha lyckats med nlp är att hitta gnistan tidigare efter att ha tappat den så det går det är absolut inget snack om den saken men man måste anstränga sig lite. sätta upp mål är alltid bra men se till att det är mätbara mål som är tidsbegränsade och ska gå att uppnå annars förstör man bara för sig själv. sen är det väl bara att ta en sak i taget och ställa sig frågan är jag nöjd med detta? om inte så vad behöver jag ändra för att bli nöjd? hur ska jag ändra det och när ska jag ändra det? sen får man göra det som krävs, ofta är det inte så mycket som ska till men ibland är det stooora saker men då är det kanske inte så konstigt om man tappat gnistan när det gäller så stora saker...

spoonchest
2008-11-15, 08:07
Eld brukar skapa en del gnistor?

Hmm, men annars vet jag inte riktigt. Bli kär fungerar ett tag, byta jobb är alltid bra. Förändringar överhuvudtaget. Knark?
Eller så får man kanske bara gå med på att livet är "ognistigt", men vem vill gå med på det egentligen?

+1:ar det där. Förutom det där med knarket då.
Är livet alltför inrutat tappar man "gnistan". Förändra något drastiskt.
Säg upp dig, skaffa en ny hobby, sälj kåken, whatever.

spoonchest
2008-11-15, 08:08
Tänk på hur kort livet är, brukar ge en mild panik.

:laugh:

Shakemynuts
2008-11-15, 08:50
Jag har varit exakt som du.

Jag har insett att ett bra tips är att lära sig att ta för sig lite. Släppa loss. Jag har levt i en dimma sen 12 årsåldern, är 22 om 1½ månad. Psykvård, antidepressiva, drack för mycket alkohol för att glömma vardagen, sömnproblem och ja, det mesta.

Allt detta har mer eller mindre försvunnit helt pågrund av mig själv och förändringar tillsamans med andra värderingar på bara ett halvår ungefär.

Jag har levt som nykterist sen jag var 18 år gammal, dvs, nästan 4 år. Jag har intatuerad Straight edge i armen och jag var vegetarian nästan 1 helt år.

Men nu på senaste tiden har jag druckit både alkohol och ätit kött.

Varför? Jo, det kom tillsamans med att jag började tänka på att jag borde lära mig att släppa loss litegrann, inte ta allt på för stort allvar. Slappna av lite. Börjat umgås med folk, tränar, träffar tjejer och gör helt enkelt det jag känner för. I lagom dos självklart.
Man måste ta reda på vad som verkligen betyder något för en.

En sak jag insett som då går emot det mesta jag trodde på förrut. Som är bland det bästa jag vet.

Kasta in 2st öl i frysen, ta ut dem iskalla, ställ dig i duschen på så hett vatten du klarar av. Stå där och softa och drick öl så länge du känner för. Den rysande känslan när en riktigt rejäl klunk öl glider ner i bröstkorgen och ner till magen är så hemskt bekväm. :D
För att senare fixa till en rejäl stek med tonvis av vitlök och potatisgratäng och rödvinssås med kantareller (bara ett exempel). Och sen sitta med 2-4 kompisar och suga på nån bira resten av kvällen och bara snacka skit till 5 på morgonen.

Det där kan jag nog säga är bland det absolut bästa jag känner till just nu.

Jag tror att det är väldigt viktigt att våga ta för sig lite och släppa loss helt enkelt. Behöver verkligen inte handla om t ex alkohol, bara det är något man tidigare inte riktigt vågade göra eller tänkte att det inte var värt besväret.

Jag kan säga att jag fått en rejäl gnista i livet och i jul ska jag jobba från 22a december till 12e januari. Spara lite pengar under våren och sen blir det Japan i 4 veckor. Resa var det någon som sa, något jag fått ett extremt sug efter.
Softa och göra klart gymnasiala studier för att senare söka till högskola. :)

Vad kan jag säga? Livet leker. Från botten med självmordstankar till livet leker på ungefär 6 månader. Allt dåligt som hänt är som bortblåst!

Fatalist
2008-11-15, 10:41
Inse att det inte finns några krav eller förväntningar på dig. Det innebär att du kan göra vad fan du vill med ditt liv. Det bästa tillfället att plantera ett träd var för 40 år sen, det näst bästa idag. Ta tag i ditt liv och fokusera all din energi på sådant du VILL göra, inte sådant du tror att du MÅSTE göra, tänka eller vara.

kavalen
2008-11-15, 11:30
Jag mår helt okej, inga problem, får saker gjorda som jag vill osv, men jag har svårt att känna att jag får något särskilt ut av någon längre, jättebesvärligt. Skulle vilja få tillbaka den där gnistan. Hur kan man få det?

Jag mår great annars... *flex*

Så bra för dig att du inte är nere i depression då. Ja du kan ju alltid testa dricka en kopp kaffe och ta livet på mindre allvar, det brukar hjälpa. Men såna som du som grämer sig, uteblivna konditionsresultat går ofta ner i en svacka.

Jag har några råd

1. Du kan se hur bra eller jävlig ut som helst, poängtera det finns dem som är ännu sämre eller bättre

2. Försök tjäna pengar, men se inte inkomster eller skulder som något negativt. En skuldfri människa är en tråkig människa.

3. Hänge dig till utmaningar. Utmaningar kostar men ger dig livserfarenhet och kanske tom mer tillbaka

4. Du ångrar på ålderns höst det du aldrig gjorde.

skeletron
2008-11-18, 22:31
Det finns saker som jag verkligen vill göra som att umgås mer och bli mer social på så vis, men jag vet inte hur jag ska göra riktigt för det är lätt att skaffa kvantitativ vänskap men svårt med kvalitativ...

Tack för all pepp än så länge:):)

Three pigs
2008-11-18, 22:38
Tänk på hur kort livet är, brukar ge en mild panik.

Nu fick jag en lätt knipande känsla i magen...

Jag känner lite så, ingen direkt livslust. Har som helst mål i livet, och skolan känns bara så jävla trist o jag orkar inte riktigt göra det jag ska, i tid i alla fall. Förut brydde jag mig mer, och mådde "bättre", hade mer livslust o grejjer.

På senare tider har många hämningar släppt för mig, jag är inte längre "rädd" på samma sätt. T.ex. i skolan bryr jag mig inte om jag är sen att lämna in grejer, jag menar, vad fan gör det? Visst, betyget, men vad mer? skit samma, jag gör det jag känner för. Dock känns allt så omotiverat och får känslan av att allting bara är tidsfördriv om man säger så, även om jag umgås med mina favoritmänniskor. Inte samma gnista som förr. aja, får hoppas att det är en period bara, förmodligen är det så också.

Cheers.

Anton Fräs
2008-11-18, 22:47
Nu fick jag en lätt knipande känsla i magen...

Jag känner lite så, ingen direkt livslust. Har som helst mål i livet, och skolan känns bara så jävla trist o jag orkar inte riktigt göra det jag ska, i tid i alla fall. Förut brydde jag mig mer, och mådde "bättre", hade mer livslust o grejjer.

På senare tider har många hämningar släppt för mig, jag är inte längre "rädd" på samma sätt. T.ex. i skolan bryr jag mig inte om jag är sen att lämna in grejer, jag menar, vad fan gör det? Visst, betyget, men vad mer? skit samma, jag gör det jag känner för. Dock känns allt så omotiverat och får känslan av att allting bara är tidsfördriv om man säger så, även om jag umgås med mina favoritmänniskor. Inte samma gnista som förr. aja, får hoppas att det är en period bara, förmodligen är det så också.

Cheers.

Hitta något du tycker om att göra och engagera dig i det. Jag är iaf att jag måste ha något att brinna för, annars fungerar det inte :)

skeletron
2008-11-19, 00:03
Jag har reflekterat och jag tror att jag helt enkelt inte har tillräckligt mycket nöjen och skratt i mitt liv just nu.

Känner leda och stress. Stressen har jag minskat en helt del genom att lära mig planera, funkar mycket bättre nu. Det andra kan man ju lösa genom att bara låta sig själv ha kul. Men det är så mycket roligare tycker jag om det inte är i ensamt regi alltid. Har som jag kanske nämnt nyligen flyttat till en ny stad, och pluggar. Har många vänner här men ingen jag direkt spontant ringer upp och pratar med.

Vad jag menar är att det skulle vara jäkligt skönt med några riktiga polare härifrån som jag kommer bra överens med.

Vart hittar med sådana? Vet inte riktigt var jag ska börja

appapa
2008-11-19, 00:14
Flytta utomlands, Sverige är tämligen värdelöst, speciellt på vintern.

Rahf
2008-11-19, 12:08
Jag har reflekterat och jag tror att jag helt enkelt inte har tillräckligt mycket nöjen och skratt i mitt liv just nu.

Känner leda och stress. Stressen har jag minskat en helt del genom att lära mig planera, funkar mycket bättre nu. Det andra kan man ju lösa genom att bara låta sig själv ha kul. Men det är så mycket roligare tycker jag om det inte är i ensamt regi alltid. Har som jag kanske nämnt nyligen flyttat till en ny stad, och pluggar. Har många vänner här men ingen jag direkt spontant ringer upp och pratar med.

Vad jag menar är att det skulle vara jäkligt skönt med några riktiga polare härifrån som jag kommer bra överens med.

Vart hittar med sådana? Vet inte riktigt var jag ska börja

Om du har bekanta och vänner i staden så kan du väl gå ett steg längre och skapa nära vänner? Det känns som om att du är lite väl försiktig och apatisk om man ser till dina inlägg. Det är bra att någonting har förändrats iallafall, men vill du ha nära vänner så måste du nog lägga lite energi på att skapa en gemenskap.

skeletron
2008-11-20, 22:15
Du har nog rätt, ska försöker ta för mig lite mer och försöka se möjligheter istället för begränsningar

coxie
2008-11-22, 14:48
Benso + Jack Daniels funkar bra för mig när jag tappar livslusten.

Tabbe
2008-11-22, 16:38
Benso + Jack Daniels funkar bra för mig när jag tappar livslusten.

Försöker du vara cynisk?
Det där var ju inte ens roligt, är ganska säker på att tråd skaparen inte har lika allvarliga problem som dig.

Skaffa roliga vänner som man kan "hänga" med man måste inte alltid iväg och göra roliga saker.

skeletron
2010-05-30, 20:49
Nu måste jag uppdatera! :D

Mår väldigt mycket bättre nu. Tog kontakt med en person som jag kunde prata av mig med, det gjorde susen. Nu känner jag verkligen, såhär i efterhand, att jag inte mått särskilt bra alls, men jag har lärt mig sjukt mycket av det.
Nu mer är jag alert och pigg. Mår allmänt gott.
Befinner mig i nuläget i slutet av mina studier, har fixat alla kurser som släpat + läst lite extra.
Börjat en nu sport och tränar mer målmedvetet.
Jag har fått en ny vän som passar mig perfekt i smaken.
På dagarna pluggar jag, tränar, umgås med polare och brukar gå ut på helgerna. Medlem i en förening mm.

Det känns ju verkligen kanon det här.
Men, jag har bara en fundering, för att ta steget ännu längre. Jag vet inte om det beror på plugget, att jag får så mycket tid över. Men det känns inte helt som jag befinner mig i ett sammanhang, jag skulle behöva mer mening i mitt liv. Mer spänning och äventyr. Mer kul :D Men det viktigaste känns som det är att jag ändå vill befinna mig i ett sammanhang, svårt att riktigt förklara vad jag menar men jag har lite för mycket tid över, trots att jag känner att jag gör väldigt mycket på veckorna.
Hur kan jag nå till nästa nivå?

Kan utmaningar i form av vidare studier/jobb vara en lösning kanske?
Tack ni är ju underbara kolozzeumare :)

Rahf
2010-05-30, 21:07
Hitta något som verkar spännande och intressant och kör på det.

Den meningen är allt jag kan skriva för ungefär så gjorde jag. Vad detta är får du lirka ut själv. Är det studier? En resa? Något personligt projekt?

Bara du kan svara :D.

skeletron
2010-05-30, 21:15
Hitta något som verkar spännande och intressant och kör på det.

Den meningen är allt jag kan skriva för ungefär så gjorde jag. Vad detta är får du lirka ut själv. Är det studier? En resa? Något personligt projekt?

Bara du kan svara :D.

Nu fick du mig på rätt tankar! Har ju tänkt studera vidare men kanske planera en resa, komma på planer för idéer i framtida projekt osv :)

Det låter ju helt sjukt men jag vill ha ett hjul att springa i, känna mig engagerad och satsa på något, ta lite risker. Det låter ju skitkul.
Tack ska du ha, kanske finns ännu fler tips vem vet! :)

skeletron
2010-05-31, 13:40
Skulle dock önska att jag kunde njuta lite mer, och lägga mer tid på att drömma om vad jag vill göra. Tiden känns dock så begränsande för mig på något sätt, måste finna ett annat perspektiv.

skeletron
2010-06-01, 15:21
Någon som vet hut r man blir bättre på att vara i stunden, sluta upp med den där känslan att man vill tillbaka i tiden och göra om saker?

Tar så lätt upp känslor från andra, typ när de säger "tiden går FÖR fort", jag orkar inte ta till mig den inställningen längre för jag får verkligen panik, sam sltidigt som jag får massa gjort.

Typ sluta oroa sig och leva istället. :)

Bärs
2010-06-01, 15:25
Köp ett par rullskidor och anmäl dig till Vasaloppet.

skeletron
2010-06-01, 17:36
Haha I like it! :D Men tror du det ska ge sån effekt?

Köp ett par rullskidor och anmäl dig till Vasaloppet.

Bärs
2010-06-01, 17:50
Haha I like it! :D Men tror du det ska ge sån effekt?

Absolut, träningen och förberedelserna kommer att absorbera dig totalt. Vallor, vallning, teknik, skidspår, snöförhållanden, all träning, spänningen inför loppet, masstarten och 90 km stakning - allt bidrar. Därtill får du grym uthållighet.

Kombinera 3-4 h rullskidåkning, 30 min. gym och 30 min. backlöpning med stavar varje vecka och du är väl förberedd. Anmäl dig omedelbart, loppet blir snart fullt.

Rahf
2010-06-02, 06:36
Någon som vet hut r man blir bättre på att vara i stunden, sluta upp med den där känslan att man vill tillbaka i tiden och göra om saker?

Tar så lätt upp känslor från andra, typ när de säger "tiden går FÖR fort", jag orkar inte ta till mig den inställningen längre för jag får verkligen panik, sam sltidigt som jag får massa gjort.

Typ sluta oroa sig och leva istället. :)

Testa att läsa boken "Min Stroke". På engelska; My Stroke of Insight.

Störtskön bok om såna grejer.

skeletron
2010-06-02, 10:33
Testa att läsa boken "Min Stroke". På engelska; My Stroke of Insight.

Störtskön bok om såna grejer.

Har beställt den nu, hoppas den inte bara är riktad för strokedrabbade P
Tack för tipset! :D

skeletron
2010-08-19, 11:26
Kanske är det så för mig också. Men jag tycker om träning och engagerar mig politiskt, jag umgås med vänner och jag kommer snart fortsätta min utbildning, som blir på masternivå.

Jag vet inte vad det är som fattas, jag är så nöjd med livet i övrigt men jag känner mig så rastlös! Klarar inte av att vara ledig då jag inte har något förbestämt jag ska göra, skakar i mig direkt.
Kanske behöver något att rikta uppmärksamheten mot, istället för att jag grubblar över ingenting liksom.

Sen är jag lite orolig för hur det kommer bli för mig då jag får mitt första riktiga jobb, kommer jag känna mig lika rastlös då?!

Herregud, är det jag som ska lära mig coola ner mig, eller behöver jag bara fler intressen?


Hitta något du tycker om att göra och engagera dig i det. Jag är iaf att jag måste ha något att brinna för, annars fungerar det inte :)

Rahf
2010-08-19, 16:02
Har beställt den nu, hoppas den inte bara är riktad för strokedrabbade P
Tack för tipset! :D

Verkligen inte. Här är hon på TED-talks UyyjU8fzEYU

skeletron
2010-08-20, 09:47
Har läst boken, helt otroligt egentligen