handdator

Visa fullständig version : tjejer som tar tillskott


amincissez
2008-04-08, 13:35
En kompis till mig berättade att hon äter naturliga kosttilskott som säger sig höja testo nivåerna i hennes kropp,,för o få mer o finare muskler.
Hon äter även mycket proteiner efter träningen..
Nu såg jag när vi duschade ihop,,att hon har fått stora långa svarta hårstrån,,
Från troskanten upp till naveln,,shit tänkte jag,,när ja såg det,,
Är det verkligen nyttigt att tjejer käkar tillskott,?
Hon har även fått ett mer fyrkantigt utseende ,,rak midja o killaxlar.
På bara 3,4 månader.
Vi tränar ihop,,vi tränar lika hårt ,,vi äter lika mycket.
Men jag har timglas figur ,,hon fyrkantig,,
Tycker ni jag ska avråda henne från o ta dessa tillskott,,?
Eller är de kanske så bara att vissa tjejer har mer testo i kroppen än andra tjejer.
Då e jag isåfall en östrogentjej :) o hon en testo tjej.:)

King Grub
2008-04-08, 13:38
Får man beskrivna biverkningar av ett "tillskott" som skall påverka hormonnivåerna, så är det inte naturligt... då är det ett dopningsklassat preparat med effekt och biverkningar därefter.

Proteinpulver efter träning ger inga sådana här effekter.

Whistler
2008-04-08, 13:41
De kosttillskott som säljs i syftet att höja testosteronnivåerna i kroppen är placebo, dvs verkningslösa. Om en produkt kan höja testot så pass att det ger märkbar effekt så räknas det som dopingpreparat och är därmed brottsligt att inneha, använda och sälja.

Två olika personer reagerar inte exakt likadant på samma mängd träning och mat. Gener och andra miljöpåverkande faktorer kan påverka.

EDIT: Pucktvåa

Gastrocnemius
2008-04-08, 15:30
Låter som om hon knapprar lite tyngre grejer än bara proteintilskott om hon får såpass stora effekter.

PatArnold
2008-04-08, 15:57
Låter som om hon knapprar lite tyngre grejer än bara proteintilskott om hon får såpass stora effekter.
Jag håller med men kan vara så att hon knaprar Novedex ifrån Gaspari Nutrition som har visat att höja testo-nivåerna utöver det normala.
Dock så visade det sig i studien som bestog av endast män, att dom ökade noll i muskler trots testo-höjningen.Men samtliga brände 3.5% kroppsfett som nog var effekten av testo-höjningen.
Var är det för "naturliga kosttillskott hon tar?

Endura
2008-04-08, 16:00
Är totalt okunnig när det kommer till effekten av såna grejer, men om man naivt bortser från observationen med hårstråna (som kan vara sånt hon brukade raka bort, men missat på ett tag...), kan man fråga om hon tappat fettvikt och därför blivit kantigare?
Alla är vi olika byggda och har olika symmetri - du "timglas" och hon "kantig", det kan vara en effekt av att hon tappat fett och att muskler/skelett syns mer?

Har du provat att fråga/diskutera det med henne? Är hon själv medveten om förändringen?

Krampus
2008-04-08, 17:54
Låter som om hon knapprar lite tyngre grejer än bara proteintilskott om hon får såpass stora effekter.

Ok, vad tyder på det?

amincissez
2008-04-08, 19:49
Vi pratade idag.
Hon är naturligt svart hårig på ryggen o vid naveln..
Hon sa att dom prod hon köper kommer från LIFE butiken,o de e ju hälsotillskott
Minns inte vilka de va några hälsotillskott iaf.
Hon har kämpat bulkat o deffat ordentligt ,o har väldigt lite underh fett.
Sen sa hon till mig att ta ut min PSTAV,,för den sinkar tränings resultaten
Hon nämnde gulkropps hormonet som ett störande hormon
Den produceras ju i pstavar.
Vet ni om pstavar är störande,,
Hon sa att östrogenet ökar när man har pstav?

Tolkia
2008-04-08, 20:06
Jag tror att skillnaden mellan p-stav och annat hormonpreventivmedel är försumbar. Om du vill ta ut den och prova p-piller, spiral, kondom eller vad du nu kan tänka dig är ju en fråga om vad du tycker fungerar bäst (p-stav är ju inte det första preventivmedel de brukar föreslå, så jag antar att du har en särskild anledning till att ha just det).

Endura
2008-04-08, 20:16
För att få en lägre dos östrogen (hormoner allmänt) men ändå få samma effekt som med p-stav (utebliven mens t.ex) kan jag rekommendera hormonspiral. Visserligen är det lite unikt för min del just nu, då jag ingår i en undersökning med lägre dos än vad som idag finns på marknaden, men i övrigt är det generellt en lägre dos då den verkar lokalt i livmodern och hormonerna därmed inte behöver "vandra runt" i kroppen på samma sätt som med p-stav, p-spruta eller p-piller...

Funkar hyfsat för mig iaf så här långt, jag binder fortfarande vatten, men inte lika mycket som med tidigare p-medel. Dock fick jag lite acne av den spiral som nu finns på marknaden (hade den under ca 2 år), och ev börjar lite komma med denna också (avvaktar än så länge), men sådana reaktioner är ju så olika från person till person... du får helt enkelt prova dig fram.

Skönt att höra ändå att det inte var "värre" med din kompis!

amincissez
2008-04-09, 09:29
Binder P medel vatten så pass mycket att det blir en markant skillnad om man slutar med P medel?
För isåfall skippar jag alla P medel som stör eller ändrar naturliga hormon mängder
Jag har hört att de finns en spiral helt utan hormoner,,?
Men jag känner rysningar bara av tanken o ha en Krok liknande grejs inuti kroppen.
Visserligen är P staven också inuti kroppen ,,men jag har lättare för saker under huden ,.än inuti vid livmodern.
Jag har märkt att 3 till 4 kg ,,är dom kilona P -staven orsakat.

Tolkia
2008-04-09, 10:53
Det är väldigt olika; det finns historier om folk som svällt upp rejält. Oftast är det dock inte så; det handlar om något kilo.

Det är flera faktorer som påverkar vilket preventivmedel som är det bästa för en viss person, och man skall nog överväga alla innan man bestämmer sig för att byta ut ett som fungerar. Konsekvenserna av att det inte fungerar är ju oftast inte så kul.

Endura
2008-04-09, 14:45
Binder P medel vatten så pass mycket att det blir en markant skillnad om man slutar med P medel?
För isåfall skippar jag alla P medel som stör eller ändrar naturliga hormon mängder
Jag har hört att de finns en spiral helt utan hormoner,,?
Men jag känner rysningar bara av tanken o ha en Krok liknande grejs inuti kroppen.
Visserligen är P staven också inuti kroppen ,,men jag har lättare för saker under huden ,.än inuti vid livmodern.
Jag har märkt att 3 till 4 kg ,,är dom kilona P -staven orsakat.

Hehe, jag som tyckte att tanken att ha något kännbart under huden kändes mindre inbjudande ;)

För mig har effekten av p-hormoner mest inneburit att jag lättare binder vatten när jag intar föda som innehåller Natrium (salt) och den effekten är ganska märkbar direkt. Fötterna och vaderna sväller, och huden på magen blir mer "fylld" - jag binder 1-2kg då och det känns som om jag lagt på mig fett över dagen... för att sen försvinna vid ett längre konditionspass eller efter en natts sömn.

Smått irriterande egenskap som jag går i valet och kvalet med om jag ids med inför planerad tävling, även om jag kan reglera det en hel del utifrån vad jag äter. Jag hade en förhoppning att det skulle minska (helst försvinna) av en lägre hormondos, och det har visserligen minskat, men frågan är om jag inte hade velat vara av med det helt...

Innan jag hade fattat vad det var mådde jag ganska kasst av effekten det hade, men numera kan jag som sagt reglera det mer och gör snarare ett medvetet val när jag dricker mineralvatten eller äter tex kassler, jag vet nu vilken effekt det kan ge...

Men flera kilon och dessutom konstant, vet jag inte om det kan ha som effekt?
Spiral helt utan hormoner är troligen koppar-spiral, men den har jag hört många som fått problem med... särskilt iform av större och längre blödningar, samt att den "krypit ut" och orsakat strul. Dock är väl det också individuellt...

amincissez
2008-04-09, 21:09
Kopparspiral o blödningar ,,de har en del av mina vänner pratat om
Att den krypit ut ,,usch
P staven ,,har vandrat på mig sen den blev inkapslad
Den låg vid biceps ,,sen under,,o nu är den på väg under armen ,,
Den lever ett eget liv
En sak e iallafall säker med Pstav,,Den stör mina tränings resultat
Så nästa vecka ska den dras ut

JakeShaft
2008-04-09, 23:48
Hehe, jag som tyckte att tanken att ha något kännbart under huden kändes mindre inbjudande ;)

För mig har effekten av p-hormoner mest inneburit att jag lättare binder vatten när jag intar föda som innehåller Natrium (salt) och den effekten är ganska märkbar direkt. Fötterna och vaderna sväller, och huden på magen blir mer "fylld" - jag binder 1-2kg då och det känns som om jag lagt på mig fett över dagen... för att sen försvinna vid ett längre konditionspass eller efter en natts sömn.

Smått irriterande egenskap som jag går i valet och kvalet med om jag ids med inför planerad tävling, även om jag kan reglera det en hel del utifrån vad jag äter. Jag hade en förhoppning att det skulle minska (helst försvinna) av en lägre hormondos, och det har visserligen minskat, men frågan är om jag inte hade velat vara av med det helt...

Innan jag hade fattat vad det var mådde jag ganska kasst av effekten det hade, men numera kan jag som sagt reglera det mer och gör snarare ett medvetet val när jag dricker mineralvatten eller äter tex kassler, jag vet nu vilken effekt det kan ge...

Men flera kilon och dessutom konstant, vet jag inte om det kan ha som effekt?
Spiral helt utan hormoner är troligen koppar-spiral, men den har jag hört många som fått problem med... särskilt iform av större och längre blödningar, samt att den "krypit ut" och orsakat strul. Dock är väl det också individuellt...


Finns ju dom som inte har några som helst problem med kopparstav. Den byts endast vart 5:e år dessutom (om jag nu inns helt rätt). Dock är det inget att rekomendera om du vill ha barn i framtiden. Kanske har blivit bättre nu, men för 5 år sedan skull edu inte skaffa en kopparspiral om du hade planer på att skaffa barn längre fram i livet. Kan även vara så att den "sitter" bättre om du tidigare har fött. Kopparspiral kan även kännas vid vaginalt sex. Det är inget som gör ont men kan vara en obehaglig känsla.

Men jag har so sagt iaf en god vän som har kopparspiral inne på sin andra och hon har aldrig haft problem med den.