handdator

Visa fullständig version : Lägger löpskorna på hyllan


Xealswe
2008-04-07, 18:53
Hej!

Efter att ha varit en till och från löpare i ett x antal år och ställt upp i gbg varvet 2 år i rad ger jag nu upp
De smärtor jag får i högersidan av ryggen ( nedre, mitten och ibland även vid axelleden) försvinner inte hur jag än gör

Jag har sökt svar på div olika löparforum men ingen har kunnat ge svar på vad det beror på. Det är en håll liknande känsla som håller i sig men försvinner efter några km. Problemet är att det troligen _inte_ ska vara på detta sätt varje gång och att denna smärta gör riktigt jäkla ont!
Om man vill uppsöka läkarhjälp för sådant här, ska man då börja med en ortoped? Vad tror ni andra?

Scratch89
2008-04-07, 18:54
Att du ens lägger skorna på hyllan utan att ha gått till en läkare, efter flera års besvär, förstår jag mig inte på. Marsch iväg till läkaren. De flesta läkare borde väl klara av det.

Martin Löwgren
2008-04-07, 19:04
Skärp dig. Råd du får på ett löpforum har väl inget diagnostiskt värde???. Lite ryggbesvär löser en naprapat/sjukgymnast utan problem. En läkare tror jag inte är rätt väg att gå med just de besvär du har.

Antagligen har du väl kanske ett kortare ben, dålig aktivering av gluteus medius eller liknande som ger dig smärta. Du kan inte ge upp så lätt mannen. Ge terapeuten en riktigt chans och gör rehab schemat du kommer få ordentligt så kommer du garanterat kunna fortsätta med din löpning.

Xealswe
2008-04-07, 19:27
Nej jag får väl se till att kolla upp det med någon form av expertis isåfall :/
Det är ju inte det att det varit på detta vis hela tiden, det har återkommit till och från och det är först på senare tid som det varit konstant

Jag återkommer med info hur det går!