handdator

Visa fullständig version : Angående betalnumret på Blocket?

U-turn
2008-04-07, 17:44
Hej!
Det är så att jag skulle sätta in en annons på blocket idag.
Ringde betalnumret och följde instruktionerna.
Rösten säger " detta samtal kostar 20 kr, accepterar du kostnaden tryck 1".
Sen blir det tyst i ett par sekunder i luren för att sen låta som upptaget, utan att komma vidare till den manliga rösten som säger "knappa in din kod och tryck#".

Jag har upprepat detta 9:e gånger utan att ha kommit vidare till den manliga rösten.
Nu undrar jag om jag kommer bli debiterad dom här nio gångerna?
Man måste väl fullfölja betalsamtalet med kod och allt för bli debiterat?
Har mailat dom 4 gånger utan ett svar, så jvla dåligt *gah!*
Man får ett seriöst intryck av dom :furious:

Hoppas på svar.

Ozma
2008-04-07, 17:55
Aldrig hört talas om ditt problem förut, men lägger själv ofta ut annonser på blocket utan problem, senast gjorde jag det igår. Du ringer väl från en hemtelefon eller mobilabonnemang ? För kontantkort funkar inte. Och nej, tror inte du blir debiterad för dom där gångerna du ringt och inte kommit fram.

Duffman
2008-04-07, 18:20
samma för mig, blir jävligt sne då samma sak hände när jag skulle betala mitt dreamteam med telefon. Har funkat perfekt förr :(

U-turn
2008-04-07, 19:08
Aldrig hört talas om ditt problem förut, men lägger själv ofta ut annonser på blocket utan problem, senast gjorde jag det igår. Du ringer väl från en hemtelefon eller mobilabonnemang ? För kontantkort funkar inte. Och nej, tror inte du blir debiterad för dom där gångerna du ringt och inte kommit fram.

Jag ringer från hemtelefon, och jag har lagt in flera annonser tidigare utan problem.

Skumt är det iallafall, fortfarande inte fått nåt mail från dom.*grr*

747
2008-04-07, 20:14
Hade samma problem förra veckan. Prova imorgon. Hoppas för din och min skull att man inte behöver betala för alla samtal.

LadyInsane
2008-04-07, 20:29
Dem tar 90 kr för en lägenhetsannons...:(

Edit:
Hata blocket!

Granatgiraffen
2008-04-07, 20:49
Dem tar 90 kr för en lägenhetsannons...:(

Edit:
Hata blocket!

Är det för lite!?
Nog för att man får vara snål, men vafan.

barfota
2008-04-07, 20:53
du kommer inte behöva betala om du inte knapprat in samt godkänt koden.

hahavaffan
2008-04-07, 20:54
Det var bättre förr, när det var gratis på blocket.

Bullen!
2008-04-07, 21:02
Det var bättre förr, när det var gratis på blocket.

härligt inlägg =)

till trådskaparen: man brukar få till godo om man betalar in en annons men får den bortplockad om den inte blir godkänd iaf. och det har jag fått några ggr.

men eftersom du inte gjort ditt samtal klart så tror jag inte dom dragit några pengar iaf.