handdator

Visa fullständig version : Träning av axlar


Uffesmyg
2008-04-07, 14:13
Vilka övningar är bäst för att bygga massa här (se bild) Jag tycker de släpar och det ser konstigt ut. Speciellt med armarna, det ser ut som det smalnar mellan biceps och bilden och då ser armarna stora ut och axlarna jätte små. Jag kör hantelpressar, militärpress, hantellyft osv men går segt. Några andra tips på bra övningar osv?

Commando1980
2008-04-07, 14:43
Vilka övningar är bäst för att bygga massa här (se bild) Jag tycker de släpar och det ser konstigt ut. Speciellt med armarna, det ser ut som det smalnar mellan biceps och bilden och då ser armarna stora ut och axlarna jätte små. Jag kör hantelpressar, militärpress, hantellyft osv men går segt. Några andra tips på bra övningar osv?

finns inga magiska övningar.

välj ut en pressövning, en sidolyftsvariant för mittendeltat samt en övning för baksida axlar och bli progressivt starkare i dessa övningar.

beroende på träningsupplägg kan ovanstående övningar köras på samma pass eller olika pass.

Arnoldski
2008-04-07, 14:47
Var det med avsiktg du ringade in den posteriora deltoiden, dvs baksidan på axeln?

Det är ju ryggsidan man ser till höger på bilden men av din beskrivning med biceps (som bara syns framifrån) undrar jag om du frågar på rätt sätt eller ifall jag i alla fall missförstår frågan... :-/

Inga av de övningarna du nämner tar i alla fall nämnvärt på den inringade muskeln.

Uffesmyg
2008-04-07, 15:14
Var det med avsiktg du ringade in den posteriora deltoiden, dvs baksidan på axeln?

Det är ju ryggsidan man ser till höger på bilden men av din beskrivning med biceps (som bara syns framifrån) undrar jag om du frågar på rätt sätt eller ifall jag i alla fall missförstår frågan... :-/

Inga av de övningarna du nämner tar i alla fall nämnvärt på den inringade muskeln.

hmm, jag ringade in fel i guess, men jag menar den vänsta bilden precis under axlarna till bicepsen, ungefär där jag ringat in fast på framsidan om du förstår.

Arnoldski
2008-04-07, 15:25
Ja, i så fall kan jag bara instämma Commando1980.

De övningar du själv listar bör räcka bra.

Martin Löwgren
2008-04-07, 15:57
Se över din teknik. Övningar är alldeles utmärkta.

Du kan ju läsa denna artikel om du orkar så kanske du får mer kött på axlarna *flex*

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=111253