handdator

Visa fullständig version : Vanligaste/Standard kosttillskott


Psajko
2008-04-07, 10:27
Ska inhandla ett standardförrådd av kosttillskott men nu när jag sitter och brainstormar vad som ska ingå så kommer jag inte på så mycket... :smash:

Så skulle behöva förslag

*Kreatin
*Omega-3
*Vassleprott
*Krossade linfrön (inget kosttillskott direkt men iaf)
*Vitamintillskott

Har jag missat något? :confused:

King Grub
2008-04-07, 10:29
Stryk linfröna, om inte annat. Dom bildar cyanid i kroppen.

Vitamintillskott är inget man nödvändigtvis behöver om man täcker sitt energibehov från en normal blandad kost.

Hobbes
2008-04-07, 10:31
Har jag missat något? :confused:

Att söka det finns massor av liknande trådar;)

Sen 2005 har detta forumt blivit en samlingplats för ovettigt folk och spammers. - Från din signatur!;) (se ovan vad jag skrev)

Psajko
2008-04-07, 10:33
Okey!

Inga övriga invändningar om nått bör tilläggas då?

selmir
2008-04-07, 14:38
Malto efter träning ? Om du vill kan du ju köpa EAA och malto. Ta EAA+ malto innan samt efter träning! Annars går ju vassel + malto (gainer)

garm
2008-04-07, 15:01
Malto efter träning ? Om du vill kan du ju köpa EAA och malto. Ta EAA+ malto innan samt efter träning! Annars går ju vassel + malto (gainer)

Japps lite malto (gainer) vore ju inte så dumt för återhämtingen. Annars ser det bra ut! Bort med vitamintillskottet med!

dyxeldoff
2008-04-15, 11:03
Stryk linfröna, om inte annat. Dom bildar cyanid i kroppen.

Vitamintillskott är inget man nödvändigtvis behöver om man täcker sitt energibehov från en normal blandad kost.

ah fast det gäller ju även allt annat i sånna fall ^^

King Grub
2008-04-15, 11:33
Vadå? Om man får dom vitaminer och mineraler man behöver från kosten, vilket man får med en varierad diet, vad skall man då med ett tillskott som ger ett överskott till? Det är negativt med för mycket mikronutrienter, inte positivt.

Damonk
2008-04-16, 18:38
Grub, har du nån studie eller annan länk ang. cyanidbildningen från linfrön? Låter intressant.

Eddie Vedder
2008-04-16, 18:52
Grub, har du nån studie eller annan länk ang. cyanidbildningen från linfrön? Låter intressant.

Om du söker finns det hur många trådar som helst om det.

EDIT: Jag kan ju iofs länka samma länk som i alla ndra trådar här också.:)

http://www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx?id=15528&epslanguage=SV