handdator

Visa fullständig version : Mest kalorierikt?


energibruttan
2008-04-07, 10:19
Hejsan!

Jag undrar vad som egentligen är onyttigast. En gyrostallrik(fläskkarre med pommes frites +tzaziki) eller pizza med skinka, tomat, räkor o ost?

//Energibruttan*rolleyes*

King Grub
2008-04-07, 10:23
Vill du veta vilket som är kaloririkast eller onyttigast? Det finns ingen direkt koppling där.

Vilket som är kaloririkast beror på portionsstorlekarna. Det går att göra en stor måltid bestående av broccoli och tonfisk mer kaloririk än en liten pizza.

Vilket som är onyttigast... tja, det går inte att säga. Det beror på resten av kosten. Ingen av måltiderna är onyttig om man bara tittar på ett tillfälle utan att sätta in det i något sammanhang.

energibruttan
2008-04-07, 11:41
Jag tänker nog mer vad som är kaloririkast och vid enbart ett tillfälle:)

//Energibr




Vill du veta vilket som är kaloririkast eller onyttigast? Det finns ingen direkt koppling där.

Vilket som är kaloririkast beror på portionsstorlekarna. Det går att göra en stor måltid bestående av broccoli och tonfisk mer kaloririk än en liten pizza.

Vilket som är onyttigast... tja, det går inte att säga. Det beror på resten av kosten. Ingen av måltiderna är onyttig om man bara tittar på ett tillfälle utan att sätta in det i något sammanhang.

King Grub
2008-04-07, 11:46
Beror på hur mycket man äter.

Vercetti
2008-04-07, 13:15
Han menar självklart att man äter lika mycket av varje...

King Grub
2008-04-07, 13:26
Nähä, menar du? Oj. Men hur tar man reda på hur mycket måltiderna innehåller? Hur mycket utgörs av den ena ingrediensen eller den andra? Det går inte att svara på en sådan fråga utan att plocka fram matvågen.

Endura
2008-04-07, 15:05
Hejsan!

Jag undrar vad som egentligen är onyttigast. En gyrostallrik(fläskkarre med pommes frites +tzaziki) eller pizza med skinka, tomat, räkor o ost?

//Energibruttan*rolleyes*

Pommes drar iväg ganska snabbt kalorimässigt, karren är också ganska energirik som kött.

Osten på pizzan brukar vara den tyngsta kalorimängden, lika brödet som pizzan är gjord på.

Sen är det bara mängden av diverse som avgör... kolla SLV's sida.

Onyttigast skulle jag säga om pommes frites då de är friterade och i oljan kan det ha bildats transfetter...