handdator

Visa fullständig version : Deffen är här, helkropps denna gången?


krilleh
2008-04-07, 06:56
Tränat med små uppehåll i 2-3år. Lite svårt att räkna då jag varit mycket sjuk samt en del skador. Men i varje fall så har jag under hela den här perioden kört en 3-split. Ökningarna har slutat, och är riktigt trött på schemat, så tänkte att det skulle vara kul att testa helkroppsschema.

Dessa övningar tänkte jag vilja ha med och jag tränar varannan dag:

Bröst: Bänkpress, lutande bänkpress, peckdeck eller plan hantelpress(ej bestämig mig)

Rygg: Marklyft, chins, latsdrag bak nacke

Triceps: Dips, Liggande tricepsextention, Pushdown

Biceps: Pullups, stångcurl, hammercurl

Axlar: Stående Militärpress, Hantelpress, baksida axlar i maskin

Mage: 2 magmaskiner, rakt fram och åt sidan.

Ben och vader: Knäböj, sittande vadpress

Ser övningarna bra ut? Jag vet att de inte blir bra effektiv benträning, men prioriterar inte det högst upp. Någon som orkar lägga upp ett fint schema när det gäller dessa? Annars får jag hamra ihop något senare så får ni väl komentera det :)

Zibbe
2008-04-07, 11:32
Tränat med små uppehåll i 2-3år. Lite svårt att räkna då jag varit mycket sjuk samt en del skador. Men i varje fall så har jag under hela den här perioden kört en 3-split. Ökningarna har slutat, och är riktigt trött på schemat, så tänkte att det skulle vara kul att testa helkroppsschema.

Dessa övningar tänkte jag vilja ha med och jag tränar varannan dag:

Bröst: Bänkpress, lutande bänkpress, peckdeck eller plan hantelpress(ej bestämig mig)

Rygg: Marklyft, chins, latsdrag bak nacke

Triceps: Dips, Liggande tricepsextention, Pushdown

Biceps: Pullups, stångcurl, hammercurl

Axlar: Stående Militärpress, Hantelpress, baksida axlar i maskin

Mage: 2 magmaskiner, rakt fram och åt sidan.

Ben och vader: Knäböj, sittande vadpress

Ser övningarna bra ut? Jag vet att de inte blir bra effektiv benträning, men prioriterar inte det högst upp. Någon som orkar lägga upp ett fint schema när det gäller dessa? Annars får jag hamra ihop något senare så får ni väl komentera det :)

Kan tyvärr så här inte på rak arm sätta ihop ett schema eftersom jag varken har tid eller större kompetens :D överlåter det till någon mer kunnig... Men jag kan dock säga att det kanske är smart att försöka bortprioritera biceps och triceps. Dessa två muskler får ofta tillräcklig stimulans i bröst/rygg/axlar träningen. Detta sparar tid på alla dina pass och det kanske är att föredra. Ett alternativ skulle ju dock kunna vara att du kör ett superset emellan en bröst/triceps eller rygg/biceps om du prompt vill träna dem specifikt.

Lycka till!

Slartibartfast
2008-04-07, 11:52
Finns det någon överhuvudtaget som byggt hyffsade armar utan direkt armträning?

minikevin
2008-04-07, 12:04
Plocka bort biceps o triceps?? Nja, det skulle inte jag rekomendera

Sniggel
2008-04-07, 12:19
Klart han kan köra utan direkt armträning. Skulle han ha otur att armarna inte växer med övriga kroppen (att de skulle släpa efter), blir det lätt åtgärdat senare genom att lägga till specifik armträning när han är större.

krilleh
2008-04-07, 14:32
Dag 1:
Bänkpress
Pullupps
Stående militärpress
Latsdrag baknacke
Pushdown
Magmaskin rakt fram
Sittande vadpress

Dag2:
Marklyft
Dips
Lutande bänkpress
hammercurl
baksida axlar i maskin
magmaskin åt sidan

Dag3:
Knäböj
Chins
Stångcurl
Hantelpress
Liggande tricepsextention
Peckdeck eller plan hantelpress (kanske varannan vecka?)

Sägs om detta? Tränar som sagt varannan dag, seten lär hamna på 3-4 per övning. 4 set på de större övningarna(möjligen 5set om någonting behövs prioriteras mer).

Går som sagt under en deff också så ha det i baktanke =)

krilleh
2008-04-08, 14:32
Några komentarer? Hur många set per pass bör jag köra?