handdator

Visa fullständig version : protein innan läggdags


Wilson
2003-05-25, 01:56
Det är så att jag brukar hälla i mig 50% vassle/50% kasein proteinpulver innan läggdags. Tror ni det ger betydligt bättre muskeltillväxt av att äta mer kasein? tex kesella m.m
Kanske nån som har nån undersökning om detta att hänvisa till? Krub :love: ?

King Grub
2003-05-25, 06:44
Jag vet inte om det finns någon "Krub" på det här forumet. :smash:

Jag kan däremot garanterat säga att du inte kommer att se någon skillnad i muskeltillväxt genom en så liten förändring som att byta från proteinpulver till kesella 1 mål om dagen, om det är den enda förändring du gör i din livsstil. Sådana minimala skillnader märker man inte i praktiken.

Wilson
2003-05-25, 12:29
ha förlåt Ging :D

okej tack för det. Ibland orkar man ju inte stå å tryckai sig kesella lr liknande...

King Grub
2003-05-25, 12:35
Nej, det är ju väldigt ansträngande. Att öppna en burk tar ju plågsamt lång tid också. För att inte tala om att kanske behöva tugga. ;)

Spud
2003-05-25, 13:51
skulle väl inte tro att det sker någon större skillnad. förutom i plånboken kanske då kesella är dyrare än en portion pulver.

om dina föräldrar köper kesella så är det väl bättre att ta det och spara på ditt eget pulver.

Wilson
2003-05-25, 21:16
Vi snackar ju effektiv tid=)

nä men om man tex kommer hem sent och vill sova... då kan det ju va skönt å hälla i sig en drink istället.

Erikkk
2003-05-25, 21:47
Kör ni kesella naturell då eller? Fetthalt? Och vad blandar ni den med i sådana fall?

Valrossen
2003-05-25, 21:50
Erikkk: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=10855


:thumbup:

Erikkk
2003-05-25, 21:53
you go girl!:bow:

Jag undrar fortfarande, efter att ha läst igenom ett flertal trådar, vilken fetthald ni kör. Kesella lätt eller (1% fett)?

Wilson
2003-05-25, 22:43
självfallet lätt..

Kungen
2003-05-25, 22:53
Originally posted by Valrossen
Erikkk: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=10855


Men vad bra, med tanke på att det mesta redan är besvarat i alla forum som finns på kolozzeum.com så kan vi göra en jätte lista med frågor och svar och plocka bort alla forum utom ett, där vi kan behandla saker som träningsdagbok och kolozzeum träffar..

Nej allvarligt, detta är ett forum, och alla har inte varit med från början, och nya råd och rön dyker ständigt upp, så snälla alla nya medlemmar, fråga på om exakt allt.
Dom som vill delge sina kunskaper utan att vara spydiga eller sarkastiska kommer att göra det förhoppningsvis, sen kan det ju alltid löna sig att bläddra igenom allt gammalt med, men vem fan orkar?

GrovJens
2003-05-25, 23:05
Självklart ska frågot ställas! MEN
Du behöver inte bläddra igenom alla gamla sidor då det finns en kanonbra SÖKFUNKTION!
Att besvara samma frågor om och om igen kan vara tröttsamt för våra experter.
Om man hittar en gammal tråd som berör ämnet men inte ger full klarhet är det ju bara att utvidga den med nya frågor. Egentligen är det väl inte så svårt, eller?

Erikkk
2003-05-25, 23:09
mitt fel, Ill use the search-function in the future

GrovJens
2003-05-25, 23:14
det är lugnt :)

Kungen
2003-05-26, 00:00
Ingen som tvingar nån att svara..
Och det tillkommer nya "experter" varje vecka, lärda utifrån eller som befunnit sig bland dessa forum och utvidgat sinna kunskaper.

Ett ex. gör ett sök på ordet "kesella" och se vad du/ni får upp.
Eller än bättre, prova "bänkpress".

gg.