handdator

Visa fullständig version : Har ni varit i slagsmål nån gång?


AlexanderYeah
2008-04-06, 14:39
Hamnade i ett fjantigt slagsmål i Fredags där jag bara försökte dra ut en kompis och så gick dom på mig då. jag fick iaf klart för mig att jag slåss som en kanin. Sen har jag åkt på en smäll av en kille i skolan för ett par år sen också. men aja har ni hamnat i nåt? skulle ni säga att ni är en bra fighter? omöjligt att ställa den frågan utan att dt låter löjligt menmen

och ja jag vet att slagsmål är töntigt, det är bara töntar som slåss osv osv, ni behöver inte skriva det.. folk kommer göra det ändå menmen

Handcuff
2008-04-06, 14:40
menmen

Tjuckot
2008-04-06, 14:40
Slåss som en kanin, haha.

ont: så suger jag förmodligen ganska brutalt på att slåss, inget jag har någon erfarenhet av.

Solve
2008-04-06, 14:40
slagsmål är töntigt, det är bara töntar som slåss osv osv

















:D

ne men lite bråk har man hammnat i, men de har väl slutat bra dom har inte gjort sej allt för illa ;)

Scratch89
2008-04-06, 14:43
Nä, inte bråk som är värda att nämnas. Jag slogs rätt så bra på typ mellanstadiet, men då var jag en idiot som behövde få spö. Numera är jag alldeles för bra på att diskutera, så jag brukar äga dem verbalt istället. Säger väl en hel del om intelligensen på mitt sällskap och umgängeskrets med...

shut teh face
2008-04-06, 14:44
Nä, inte bråk som är värda att nämnas. Jag slogs rätt så bra på typ mellanstadiet, men då var jag en idiot som behövde få spö. Numera är jag alldeles för bra på att diskutera, så jag brukar äga dem verbalt istället. Säger väl en hel del om intelligensen på mitt sällskap och umgängeskrets med...
Det var inte sålänge sedan du fick tokspö av mig (i dota) ;)

von huff
2008-04-06, 14:47
Nej,vilket är underligt med tanke på hur mycket skit man fick ta emot under högstadie tiden.Försöker bara vara trevlig mot alla

Patriarch K
2008-04-06, 14:48
Jag har aldrig varit delaktig i ett men en gång blev jag slagen och skallad samtidigt av en dum äcklig bonde. De åkte förbi med sin äckliga volvo och slog på plåten och skrek åt mig(oss) vilket resulterade i att jag slängde fram fingret mot dem. Kort därpå när vi skulle gå vidare från där vi satt gick vi förbi de äckliga bönderna som vinkade fram mig till dem och ville "prata". Det slutade med att han slog mig på ögat och skallade mig på samma ställe. Då blev jag förvirrad och gick därifrån *drool*

Loke
2008-04-06, 14:48
Jadå, och ja, jag är helt sämst på att slåss. Hamnar man på marken och det blir brottning istället blir jag dock aningens bättre. Tror det har med mina ögon att göra, jag tittar bara med ett öga i taget, då missar man mycekt.

Det är för övrigt tufft som fan att slåss, det vet alla innerst inne.

Baan
2008-04-06, 14:49
Som vuxen nej, inte ens varit särskilt nära heller.

gnagaren
2008-04-06, 14:49
Hamnade i ett fjantigt slagsmål i Fredags där jag bara försökte dra ut en kompis och så gick dom på mig då. jag fick iaf klart för mig att jag slåss som en kanin. Sen har jag åkt på en smäll av en kille i skolan för ett par år sen också. men aja har ni hamnat i nåt? skulle ni säga att ni är en bra fighter? omöjligt att ställa den frågan utan att dt låter löjligt menmen

och ja jag vet att slagsmål är töntigt, det är bara töntar som slåss osv osv, ni behöver inte skriva det.. folk kommer göra det ändå menmen

Slussen mellan kl: 3-4? Såg världens mesigaste slagsmål där, en kille blev smutsig på sina vita byxor, det var nog allt.

OnT: Nej jag har typ aldrig varit i slagsmål så jag är nog ganska värdelös på att slåss. Jag brukar istället roas av att se folk puckla på varandra, så länge det inte går för långt.

Patriarch K
2008-04-06, 14:51
OnT: Nej jag har typ aldrig varit i slagsmål så jag är nog ganska värdelös på att slåss. Jag brukar istället roas av att se folk puckla på varandra, så länge det inte går för långt.

Det är ju när det går för långt som det roliga börjar. Skadeglädje och splatter i all ära!

Stoltz
2008-04-06, 14:51
Några få gånger. Inget som man mår bra av. Många tycker om att efterpredika i form av "Man kan alltid undvika bråk". De som fortfarande säger så har ingen som helst verklighetsuppfattning om hur vissa beter sig efter lite alkohol i kroppen eller något så enkelt som att någon bråkstake "känner för det".

Dock har jag aldrig fått tokspö på något sätt. Jag är för "bra".

Baan
2008-04-06, 14:53
Några få gånger. Inget som man mår bra av. Många tycker om att efterpredika i form av "Man kan alltid undvika bråk". De som fortfarande säger så har ingen som helst verklighetsuppfattning om hur vissa beter sig efter lite alkohol i kroppen eller något så enkelt som att någon bråkstake "känner för det".

Dock har jag aldrig fått tokspö på något sätt. Jag är för "bra".

Kan hålla med dig där. Det är svårt att verbalt "äga" folk som är fulla och inte intresserade av verbal interaktion. :/ Det man har kvar då är att springa och frågan är om det ens alltid funkar.

Edit: Ja, man kan ju givetvis skita i krogen och att gå ut men det känns som att man undviker problemet lite och inte löser det.

gnagaren
2008-04-06, 14:53
Det är ju när det går för långt som det roliga börjar. Skadeglädje och splatter i all ära!


Jo det är ju lite kul när folk böjar blöda lite här och var. Men att se någon halvt medvetslös ta emot sparkar och hopp mot huvudet roar inte mig särskilt mycket, ger mig en olustig känsla i magen itsället.

rolf
2008-04-06, 15:07
Ja, ofta tyvärr. Nuförtiden är det dock bara i ringen :)

Dumleman
2008-04-06, 15:10
Inget allvarligt bara lättare brottning i fyllan *cupid*.

egge
2008-04-06, 15:13
Nej, jag har lyckats hålla mig undan. Skulle nog också slåss som en "kanin". :D

tntballe
2008-04-06, 15:21
Inga ordentliga slagsmål, bara blivit 1 slag/spark/skalle sen är det över. Nån har man väl slängt omkull.

The_RobRoy
2008-04-06, 15:24
Aldrig varit i slagsmål sen jag passerade grundskolan.

Scratch89
2008-04-06, 15:24
Jag har aldrig varit delaktig i ett men en gång blev jag slagen och skallad samtidigt av en dum äcklig bonde. De åkte förbi med sin äckliga volvo och slog på plåten och skrek åt mig(oss) vilket resulterade i att jag slängde fram fingret mot dem. Kort därpå när vi skulle gå vidare från där vi satt gick vi förbi de äckliga bönderna som vinkade fram mig till dem och ville "prata". Det slutade med att han slog mig på ögat och skallade mig på samma ställe. Då blev jag förvirrad och gick därifrån *drool*

Nu var du väl iofs med när vi åkte nattbussen efter Matfestivalen och jag drog till den där bruden som hade slagit Elin? :D

Ignatius72
2008-04-06, 15:34
Är man i slagsmål när man är vuxen så är man en idiot. Ännu mer patetiskt att skylla på att det finns andra som är korkade, börjar man ens jiddra med någon som är tokkorkad och aspackad så är man ju precis lika stupid.

Clarkolofsson
2008-04-06, 15:37
Är man i slagsmål när man är vuxen så är man en idiot. Ännu mer patetiskt att skylla på att det finns andra som är korkade, börjar man ens jiddra med någon som är tokkorkad och aspackad så är man ju precis lika stupid.

Jo världen är ju så svart och vitt. Alla som slåss är idioter.*bs*

Snälla tänk till lite nästa gång

Alexton
2008-04-06, 15:38
Hade en bråkig period i mitt liv där jag inte tog skit från personer som var dryga. Det resulterade i en hel del bråk, som oftast kunde ha undvikits genom att bara ignorera personen. De senaste 4 åren har man bara hamnat i bråk 2-3 gånger och då endast för att skydda flickvän/vänner.

Stoltz
2008-04-06, 15:38
Är man i slagsmål när man är vuxen så är man en idiot. Ännu mer patetiskt att skylla på att det finns andra som är korkade, börjar man ens jiddra med någon som är tokkorkad och aspackad så är man ju precis lika stupid.

Ja, för det är alltid så det går till.

Ignatius72
2008-04-06, 15:40
Jo världen är ju så svart och vitt. Alla som slåss är idioter.*bs*

Snälla tänk till lite nästa gång
Generellt sett såklart, undantag finns ju alltid. Men hosta fram några vanliga slagsmålsscenarior från krogen så kan vi ju tillsammans gå igenom om det verkar som om vettiga personer ingår i dessa.

Patriarch K
2008-04-06, 15:41
Nu var du väl iofs med när vi åkte nattbussen efter Matfestivalen och jag drog till den där bruden som hade slagit Elin? :D

Jo, fast jag var inte delaktig i det där slaget. Bra att du påminde mig för jag brukar alltid glömma av den händelsen. Jag tyckte det var ganska roligt trots allt :D

King Grub
2008-04-06, 15:42
Nej, det har jag inte varit, inte sedan i lågstadiet.

JustinCredible
2008-04-06, 15:42
Jag har lätt för att börja gråta vilket inte direkt är teh shit i slagsmål. Typ åker jag på en knuff så börjar underläppen darra direkt. Det förstör verkligen allt. Har inte varit i något bråk på flera år dock, kan knappt minnas senast.

Ironbabe
2008-04-06, 15:42
Ja, några st har jag deltagit i som tonåring. Som vuxen - NEJ! (dvs sen jag lämnade tonåren)

Nithian
2008-04-06, 15:43
En gång på fyllan så hände en rätt löjlig grej.. en kille pratade skit om poliser för dom hade minsann tagit hans sprit en gång tidigare. Jag som vill bli polis stirrade på han (Evil eye i scrubs) :D. Det slutar då naturligtvis med att vi går ut och gör upp, han spottar mig i ansiktet och jag slår ner han rätt rejält. Sen gick jag in igen.

Mass-Tech
2008-04-06, 15:45
Det har tyvär hänt några gånger. Senaste gång var faktiskt igår natt men jag klarade av den situation ganska snabbt och enkelt.

tntballe
2008-04-06, 15:48
Generellt sett såklart, undantag finns ju alltid. Men hosta fram några vanliga slagsmålsscenarior från krogen så kan vi ju tillsammans gå igenom om det verkar som om vettiga personer ingår i dessa.

Du ser någon bli misshandlad, går dit för att försöka stoppa misshandeln. Dom börjar veva på dig och du kommer inte undan.
Vad gör du?

Spiffy
2008-04-06, 15:50
En gång på fyllan så hände en rätt löjlig grej.. en kille pratade skit om poliser för dom hade minsann tagit hans sprit en gång tidigare. Jag som vill bli polis stirrade på han (Evil eye i scrubs) :D. Det slutar då naturligtvis med att vi går ut och gör upp, han spottar mig i ansiktet och jag slår ner han rätt rejält. Sen gick jag in igen.

Ja du verkar ju väldigt lämplig som polis *screwy*

dam00r
2008-04-06, 15:57
OM..... du hamnar i större bråk..... raka sparkar på knäna och slag i halsstrupen, så fixar de biffen

Nithian
2008-04-06, 16:00
Ja du verkar ju väldigt lämplig som polis *screwy*

Ja.

Eddie Vedder
2008-04-06, 16:00
Nej det skulle jag inte påstå, inget utöver vanliga mellanstadiebråk när snöbollskrigen spårade ur.

Däremot har jag varit nära att döda en annan människa, en olycka på fotbollsplanen. Tacklade in min motspelare från Örgryte IS i en betongvägg, han fick hjärnblödning och var riktigt nära att dö tydligen. Då mådde jag inte så bra, och ändå hade jag just då ingen uppfattning om hur nära det faktiskt var.:(

Dreas
2008-04-06, 16:05
Har väl hamnat i ett par tyvärr, har haft mig själv att skylla någon gång men mest är det idioter som ska komma och tjafsa.

Är ingen bråkstake utan det brukar vara så att jag ska försvara kompisar och då börjar motparten butta/svinga och då är det bara att svara med samma mynt.

Är jag en bra fighter? Haha absolut inte, har ingen teknik men det brukar inte spela någon större roll.

Stoltz
2008-04-06, 16:06
En gång på fyllan så hände en rätt löjlig grej.. en kille pratade skit om poliser för dom hade minsann tagit hans sprit en gång tidigare. Jag som vill bli polis stirrade på han (Evil eye i scrubs) :D. Det slutar då naturligtvis med att vi går ut och gör upp, han spottar mig i ansiktet och jag slår ner han rätt rejält. Sen gick jag in igen.

Då får vi nog hoppas att du inte blir polis.

Kabuto
2008-04-06, 16:10
Nix aldrig varit i slagsmål, var en del brottning och grejer i yngre dagar men inga slag mot ansikten..

Mental
2008-04-06, 16:11
Ja.

Ett tips i all välmening, Ljug om det på uttagningen, jag tror nämligen inte att de som gallrar till polishögskolan håller med.

Bolio
2008-04-06, 16:15
Jepp, dock inte i "vuxen" ålder.

Nithian
2008-04-06, 16:15
Ett tips i all välmening, Ljug om det på uttagningen, jag tror nämligen inte att de som gallrar till polishögskolan håller med.


Ja det är väl rätt uppenbart.

renad
2008-04-06, 16:17
Då får vi nog hoppas att du inte blir polis.

Nä låter som att du skulle passa bra som väktare däremot, helt rätt mentalitet. (suger på det här med citerandet såg jag, är Nithian jag pratar om såklart)

Jax
2008-04-06, 16:22
Nej

GLC
2008-04-06, 16:22
Nej, aldrig. Har däremot backat ur en del begynnande slagsmål. Ser ingen anledningen att börja slåss med något fyllo.

Den dagen jag jag verkligen skulle behöva slåss så är jag beredd.

Ignatius72
2008-04-06, 16:22
Du ser någon bli misshandlad, går dit för att försöka stoppa misshandeln. Dom börjar veva på dig och du kommer inte undan.
Vad gör du?

Om jag ingriper och det blir slagsmål av det så är jag fortfarande en idiot då jag fullständigt missbedömt situationen. Menom det är av en sån art där det faktiskt handlar om att rädda en person så är det väl ett av undantagen. Men ditt exempel brukar för det mesta se ut som följer... (dvs avdelningen för puckon)

Har väl hamnat i ett par tyvärr, har haft mig själv att skylla någon gång men mest är det idioter som ska komma och tjafsa.

Är ingen bråkstake utan det brukar vara så att jag ska försvara kompisar och då börjar motparten butta/svinga och då är det bara att svara med samma mynt.
Är jag en bra fighter? Haha absolut inte, har ingen teknik men det brukar inte spela någon större roll.

spange
2008-04-06, 16:27
jag kan slå hårt, snabbt och träffsäkert, men då snackar vi sandsäckar.
aldrig vart i ett slagsmål, i en nödsituation skulle jag slåss, annars finns det inte en chans i helvete, folk har försökt provocera mig till det ett par ggr, men inte lyckats, hoppas jag slipper slåss nån gång.
har dock vart sugen att se hur jag skulle klara mig i boxning, men är alldeles för strykrädd för att börja:D

regus
2008-04-06, 16:30
OM..... du hamnar i större bråk..... raka sparkar på knäna och slag i halsstrupen, så fixar de biffen

Jepp silence death ninja

Dreas
2008-04-06, 16:33
Om jag ingriper och det blir slagsmål av det så är jag fortfarande en idiot då jag fullständigt missbedömt situationen. Menom det är av en sån art där det faktiskt handlar om att rädda en person så är det väl ett av undantagen. Men ditt exempel brukar för det mesta se ut som följer... (dvs avdelningen för puckon) Haha så jag är ett pucko för att jag försvarar mina kompisar, okej då vet jag.

Om du försöker förhindra ett bråk och du istället blir indragen i skiten och får en smäll då ger du inte tillbaka? Inte för att låta som en RIKTIG KARL men klart man ger tillbaka, inte fan står man bara och tar emot slagen eller?

Bolio
2008-04-06, 16:39
Haha så jag är ett pucko för att jag försvarar mina kompisar, okej då vet jag.

Om du försöker förhindra ett bråk och du istället blir indragen i skiten och får en smäll då ger du inte tillbaka? Inte för att låta som en RIKTIG KARL men klart man ger tillbaka, inte fan står man bara och tar emot slagen eller?

Varför försökte du stoppa bråket?

Dreas
2008-04-06, 16:47
Varför försökte du stoppa bråket?Bråken tyvärr, jag går imellan för att jag tycker det är totalt onödigt att bråka, fan är det fest så ska vi väl ha kul. Tyvärr så lyckas jag inte få isär dom alltid*gah!* Sen att motparten oftast består av människor som ljuger ihop historier för att få oss att verka som "the bad guys" gör inte saken bättre. Även det faktum att de går i gäng om 5 pers minst innan de kommer gör inte saken bättre.

edit: Har någon försökt prata med 5 fulla personer som har bestämt sig för att starta bråk?

Ignatius72
2008-04-06, 16:52
Haha så jag är ett pucko för att jag försvarar mina kompisar, okej då vet jag.

Om du försöker förhindra ett bråk och du istället blir indragen i skiten och får en smäll då ger du inte tillbaka? Inte för att låta som en RIKTIG KARL men klart man ger tillbaka, inte fan står man bara och tar emot slagen eller?

Bråken tyvärr, jag går imellan för att jag tycker det är totalt onödigt att bråka, fan är det fest så ska vi väl ha kul. Tyvärr så lyckas jag inte få isär dom alltid*gah!* Sen att motparten oftast består av människor som ljuger ihop historier för att få oss att verka som "the bad guys" gör inte saken bättre. Även det faktum att de går i gäng om 5 pers minst innan de kommer gör inte saken bättre.

edit: Har någon försökt prata med 5 fulla personer som har bestämt sig för att starta bråk?

Byt polare

Dreas
2008-04-06, 16:56
Byt polare Det är tyvärr inte ett alternativ, denna motpart som jag snackar om, den består alltid av samma personer som verkar ha något fel djupt inne i skallen. Det går inte att diskutera med dom för fem öre, de ska slåss.

En välriktad missil skulle göra saken så mycket bättre*flex*

Mago
2008-04-06, 17:02
Har aldrig fått en smäll. Inte ens tanken har slagit mig.

Timme
2008-04-06, 17:02
Nej

Timme
2008-04-06, 17:06
Har aldrig fått en smäll. Inte ens tanken har slagit mig.

he he :D

Granstr0m
2008-04-06, 17:10
nej, har klarat mig bra ändå :)

rememberence
2008-04-06, 17:11
Jag har varit i slagsmål några gånger, jag antar att jag inte har lämnat ungdomens år än!
Dock har jag haft som mål att inte skada den andra personen i slagsmålet, och hittils har jag alltid lyckas.

hahavaffan
2008-04-06, 17:12
Det har hänt, i snitt nån gång om året kanske.
Senast var i Malmö för nån månad sedan efter ett besök på KB. Fick en del slag, varav en sjuk på örat som inte var så skön, men fick även delat ut några. Ingen kom till nån större skada, vilket var poängen.

Deceiver85
2008-04-06, 17:12
Däremot har jag varit nära att döda en annan människa, en olycka på fotbollsplanen. Tacklade in min motspelare från Örgryte IS i en betongvägg, han fick hjärnblödning och var riktigt nära att dö tydligen.

Någon borde få titeln "Mordgalen moderator".

On Topic: Jag har inte hamnat i slagsmål sedan mellanstadiet, och jag ser fruktansvärt ner på dem som muckar gräl.

Timme
2008-04-06, 17:13
Jag har lätt för att börja gråta vilket inte direkt är teh shit i slagsmål. Typ åker jag på en knuff så börjar underläppen darra direkt. Det förstör verkligen allt. Har inte varit i något bråk på flera år dock, kan knappt minnas senast.

Nej fy vad sött! *cupid*

Timme
2008-04-06, 17:13
En gång på fyllan så hände en rätt löjlig grej.. en kille pratade skit om poliser för dom hade minsann tagit hans sprit en gång tidigare. Jag som vill bli polis stirrade på han (Evil eye i scrubs) :D. Det slutar då naturligtvis med att vi går ut och gör upp, han spottar mig i ansiktet och jag slår ner han rätt rejält. Sen gick jag in igen.

Det där var väldigt coolt och polis är kanske inte det yrke som passar dig bäst?

Timme
2008-04-06, 17:14
Det har tyvär hänt några gånger. Senaste gång var faktiskt igår natt men jag klarade av den situation ganska snabbt och enkelt.

Jag vill ha lite detaljer. Vad hände? Hur klarade du av det snabbt och enkelt?

babidi
2008-04-06, 17:14
växer man upp ghettot så... Nej men ärligt har jagi nte slagits på jättelänge och något jag gärna undviker men vinna en fight resulterar i en rätt skön känsla, speciellt eftersom det är den andra som varit stormunnad och gett anledning till brawlet.

rememberence
2008-04-06, 17:15
Någon borde få titeln "Mordgalen moderator".

Kan tänka mig rubrikerna i Aftonbladet: "Mordgalen moderator erkänner på forumet: Jag dödade honom nästan"

Deceiver85
2008-04-06, 17:18
Kan tänka mig rubrikerna i Aftonbladet: "Mordgalen moderator erkänner på forumet: Jag dödade honom nästan"

Fel...

MORDGALEN MODERATOR ERKÄNNER MORDFÖRSÖK: "det känns för jävligt"

lodis
2008-04-06, 17:52
Att folk orkar se ner på annat folk som slåss, olika människor har olika vägar ur saker och ting. Att kunna prata sig ur en situation är ju absolut det bästa men det är inte alltid det går (men funkar ju i 99 fall av 100), men den gången det inte går vad gör man då?
Jag är väl en idiot då jag efter 15 minuters spottande (han skrek å hetsa mot mig så det flög ut skit) och ett slag resten mig upp å sänkte snubbe. Visst jag kanske är mindre intelligent och ett pucko men han gick efter mig 200m i centrala Linköping, polisen tog bort han men han kom tillbaka.
Vad hade jag gjort?
Ja tyvärr så föll ju lotten så olyckligt att jag börjat dejta hans ex, det passade inte.

Wao
2008-04-06, 17:59
Det där var väldigt coolt och polis är kanske inte det yrke som passar dig bäst?

tråden handlar ju om ifall man hamnat i bråk, så varför skriva en sån spydig kommentar när han bara berättar vad som hände?
svårt för dig att avgöra endast pga hans inlägg om polis är det yrke som är lämpligt för honom.

Handcuff
2008-04-06, 18:00
Ett tips i all välmening, Ljug om det på uttagningen, jag tror nämligen inte att de som gallrar till polishögskolan håller med.

Ja det är väl rätt uppenbart.

Tycker du ska ta en seriös funderare på vad du vill göra i framtiden. Är du tvungen ljuga för att ha en suck att komma in på polishögskolan så är du definitivt inte ett polisämne....

Antar att din "uppgörelse" utspelade sig för flera år sen...men vad säger man..suck?

von huff
2008-04-06, 18:05
*rolleyes*

billmaier
2008-04-06, 18:07
Har varit i slagsmål några gånger på riktigt. Däremot slåss vi på skoj varje dag i skolan :D

Stoltz
2008-04-06, 18:08
Har aldrig fått en smäll. Inte ens tanken har slagit mig.

:D

regus
2008-04-06, 18:09
Har aldrig fått en smäll. Inte ens tanken har slagit mig.

Du lyssnar för mycket på snook.

Alexlindgren
2008-04-06, 18:10
Har inte startat bråk, dock blivit indragen.

1. Båstad, en snubbe började slå min kompis med ett skärp (?) efter att han blivit nekad att få en cigg. Jag gick fram och bad honom att sluta, varav han slog mig med bältet också. Laddade ett slag och träffade honom på hakan. Såg ej hur det gick med honom, men med tanke på styrkan i slaget så lär han nog fått aningen ont. Hundradelar efter mitt slag så får jag ett slag själv, i pannan (??). Drattar omkull på marken och blockerar några sparkar, kommer upp på fötter igen och lägger benen på ryggen. Polaren vart tacksam efter att jag "räddat" honom...

2. Jag och en kompis är påväg hem från båstad centrum efter en blött natt..
Kan tilläggas att detta bara var någon dag efter första "bråket". Jag ropar trevlig kväll till några grabbar när vi cyklar förbi dom, dom skriker att jag ska hålla käften och börjar springa efter oss. Jag trampar på så gott jag kan men halkar av pedalerna och min kompis stannar. Jag stannar och går av cykeln, en kille kommer springandes mot mig. Jag överväger vad jag ska göra (vi var 2 st då 16åriga grabbar och dom var cirka 5 st i 22-23 års åldern, inga bra odds alltså). Han ger mig en käftsmäll och jag säger att vi inte vill bråka, jag får en till käftsmäll och springer därifrån...

Min polare har under tiden också fått ett slag på käften, men iaf det lugnar ner sig och dom kommer fram och säger att dom ber om ursäkt. VÄLDIGT OKLART, jag blir helt ställd...Får tillbaka min mobil som jag tappade när jag fick första slaget och dom går därifrån. Vi står där chockade och blåslagna.... hahaha


Aja, jag fick inga större men, en svag blåklocka möjligvis. Jag tror att det kan vara bra att få sig en rykare i skallen någon gång, så man inser att man trots allt inte är gjord av glas.

Eddie Vedder
2008-04-06, 18:12
Kan tänka mig rubrikerna i Aftonbladet: "Mordgalen moderator erkänner på forumet: Jag dödade honom nästan"

Fel...

MORDGALEN MODERATOR ERKÄNNER MORDFÖRSÖK: "det känns för jävligt"

:D

Dumleman
2008-04-06, 18:19
Undra hur ofta "gå emellan" leder till minskat våld...

Tricce
2008-04-06, 18:31
Japp tyvärr har jag det.

Jola Bero
2008-04-06, 18:42
Aldrig varit i ett riktigt bråk, drog en doubleleg på en kille en gång för att han tänkte slå till min kompis över någonting så allvarligt som att han trängde sig i pissoarkön, som förövrigt inte var någon kö.

Killen slog i huvudet på vägen ner och var inte så sugen på att slåss mer.

Jax
2008-04-06, 18:55
Undra hur ofta "gå emellan" leder till minskat våld...
Japp, särskilt när personen som gör det är påverkad av diverse ädla och mindre ädla drycker.

Har sett polare/folk jag varit ute med slagits några få gånger. Skulle försvarat dem om det behövts, men så länge de själv är en del av bråket får de lösa det bäst fan de vill. Har gått in en gång och dragit ut en polare som slocknade efter en smäll i huvudet. Blev några hård ord, men knytnävarna behövde inte användas.

petah
2008-04-06, 19:03
Endast en gång har jag varit i ett riktigt slagsmål, och då gick jag i femman.

n1tro
2008-04-06, 19:05
Jag tror att det kan vara bra att få sig en rykare i skallen någon gång, så man inser att man trots allt inte är gjord av glas.

inte när den där första rykaren ger dig men för livet och du ligger där..

joriice
2008-04-06, 19:18
Ja det har jag, i lågstadiet och mellanstadiet var det rätt frekvent. :p

Alexlindgren
2008-04-06, 19:18
inte när den där första rykaren ger dig men för livet och du ligger där..

Nej absolut inte...

Men jag fick iaf annan syn på allt som har med slagsmål efter jag första gången fick en högerkrok och inte behövde gå och vara rädd för att man skulle bryta nacken och dö så fort man fick en smäll...

Men precis som du säger så har ju vissa mer otur.

Durre
2008-04-06, 19:19
Hamnar ofta i just käftande, jag i sig gör inte ett piss, brukar bara gå iväg lugnt. Igår runt kl 4 kom en fransman och ville börja slås, helt utan anledning*screwy*

Allan
2008-04-06, 19:20
Om jag slagits? Jag har ju bröder...

Marcs
2008-04-06, 19:24
Flertalet gånger i mina yngre år, sen har man ju "slagits" med sin brorsa, dock aldrig allvarligt. Nuförtiden så slåss vi knappt, båda håller på med kampsporter och vet att det kan sluta hur som helst.

De enda man slåss nuförtiden är i ringen. Sen har man under hösten och en vintern varit nära då det varit lite tjafs me ett par kaxiga grabbar som hotat med både de ena o de andra...

Peky
2008-04-06, 19:50
Har åkt på ett par blåtirer och delat ut en del också .. Men inte nu på ett par år :)

Marcüs
2008-04-06, 19:54
På högstadiet hände det väl några gånger. Jag har haft rätt hett temperament.
Däremot har det varit nära att ett par fulla äckliga killar skulle fått sig varsin höger när dom tafsar och äcklar sig med mina tjejkompisar.

Två av dessa ångrar jag att jag inte nitade personerna i fråga, jag tror att jag koncentrerat mig så mkt på att inte bli arg att jag har blivit lite mesig...

Bönne
2008-04-06, 20:10
OM..... du hamnar i större bråk..... raka sparkar på knäna och slag i halsstrupen, så fixar de biffenMmm, för det är jättelätt, för det första står personen alltid stilla, du är smidig, samt snabb som fan och dessutom slår han inte tillbaks inte någon av hans vänner heller.

Du har naturligtvis testat detta :)

stridis
2008-04-06, 20:18
Om jag slagits? Jag har ju bröder...

+1
Muay thai vs BJJ -> MT FTW! Bevisat i tvillingstudie!!!

Slagsmål? Bara några helt otroligt löjliga småsaker faktiskt. En gång drog byns ökände knarkare axeln i mig när jag gick förbi (det var precis utanför biblioteket) och ptja han slog ett slag i magen på mig för att provocera. Jag gick därifrån, även om jag först påvisade att han var en idiot.

En annan gång när jag väntade på pendeln så drog en nedgången typ (måste fan varit en a-lagare) och svingade sin kasse med tompavor mot mig; jag blockerade lungt detta. Sedan försökte han sig på en spark mot mina ädlare delar; jag blockerade lungt. Han utbrast "fan vad snabb du var då" och muttrade sig iväg. Allt detta för att jag hostade till när jag gick förbi honom, han rökte nämligen och det irriterade tydligen mig till en hostning, vilket han uppfattade som en "skymf".

Sen idag så fick jag bla en spark i skallen även om jag nog gav tillbaka lite också:D

Timmi
2008-04-06, 20:28
Som tur är har jag lyckats undvika det under mitt 19 år korta liv och jag hoppas jag inte behöver slåss någon gång.

Nithian
2008-04-06, 20:31
Tycker du ska ta en seriös funderare på vad du vill göra i framtiden. Är du tvungen ljuga för att ha en suck att komma in på polishögskolan så är du definitivt inte ett polisämne....

Antar att din "uppgörelse" utspelade sig för flera år sen...men vad säger man..suck?

Jaha det tycker du.

Vinter
2008-04-06, 20:34
Neh jag slåss inte, har inga gömda mentala belastningar. Ser ingen mening i det heller. Går alltid att lära sig att inte bry sig och slippa hamna i dåliga situationer pga sin attityd. Bara att börja använda de små grå.

Var nog inblandat i en del skit när jag var yngre pga vart jag bodde, och hur jag var. Började sedan träna olika kampsporter 12 år sen, fick lite bättre självkänsla och växte upp.

Jimmymardberg
2008-04-06, 20:36
Har aldrig slagits själv, tycker dock jag skulle kunna prestera bättre än vissa jag sett som har slagits... Kanske är det en annan sak "In Action", vad vet jag?

Har dock dragit isär personer i vad som skulle bli ett bråk. - Såg det ut som i alla fall.

scum
2008-04-06, 21:03
nä inte riktigt. och ganska förvånad att det är så.
vid en handfull ggr har folk velat slåss med mig på fyllan, men jag har tackat nej/sprungit bort. vilket jag är glad för.

Mago
2008-04-06, 21:07
Om jag slagits? Jag har ju bröder...

Javisst ja!. Jäklar vad det har bråkats. Vanliga slagsmål var det dagligen. Sen kan jag påminna mig om lite annat kul. Kastade ett järnrör över gräsmattan i ryggen på min storebror. Han slog mig iofs. i huvudet med en rejäl träkula från ett sängben. En hårt kastad biljardboll med biljardköslag som hämnd.
Jag såg det som något helt naturligt, men mina kompisar blev lite chockade när de bevittnade en av våra duster.

tobbo
2008-04-06, 21:16
Jo några gånger. Det är ganska coolt att leka huligan.

Jaws
2008-04-06, 21:56
Jag ställer mig i kön till en nattklubb (jag står då nästsist) sen kommer två av mina polare och ställer sig brevid. Då börjar två äldre herrar på ~25+ ropa på vakten för att mina kompisar trängde sig i kön och utan förvarning så slår både idioten bakom mig och vakten mig på vardera ställen på min kropp. Jag blir helt paff och vi ställer oss sist i kön, jag hade inte lust att slå tillbaka på killen bakom mig, då dessa klubbvakter är en aningens efterblivna. Väl inne på toan så märker jag till min förvåning att vi står brevid varandra i pissoaren. Han såg mig och vi börjar utbyta vrålsord med varandra och han slår en rätt fin lavett i huvudet på mig. Jag pallar inte detta nu tänkte jag och vände min hederliga penis mot hans riktning och tömde mitt sista piss på hans brallor.

Utan att slå ett slag så gick jag, enligt mig själv, ut med hedern i behåll.

Doris
2008-04-06, 21:59
ja slagsmål... mycket i ungdomsåren, nu var det ett bra tag sen sist om man inte räknar med sparring förståss, finns inget att bevisa egentligen har endast slagits i försvar av mig själv eller vid försvar av annan.

Så mitt samvete är rent.

Rahf
2008-04-06, 22:00
Slåss bara när jag kör sparring. Bråk har jag varit med om men inte regelrätta slagsmål. Klivit in för att avbryta potentiella slagsmål har jag gjort ett par gånger.

jontahontas
2008-04-06, 22:03
Jag ställer mig i kön till en nattklubb (jag står då nästsist) sen kommer två av mina polare och ställer sig brevid. Då börjar två äldre herrar på ~25+ ropa på vakten för att mina kompisar trängde sig i kön och utan förvarning så slår både idioten bakom mig och vakten mig på vardera ställen på min kropp. Jag blir helt paff och vi ställer oss sist i kön, jag hade inte lust att slå tillbaka på killen bakom mig, då dessa klubbvakter är en aningens efterblivna. Väl inne på toan så märker jag till min förvåning att vi står brevid varandra i pissoaren. Han såg mig och vi börjar utbyta vrålsord med varandra och han slår en rätt fin lavett i huvudet på mig. Jag pallar inte detta nu tänkte jag och vände min hederliga penis mot hans riktning och tömde mitt sista piss på hans brallor.

Utan att slå ett slag så gick jag, enligt mig själv, ut med hedern i behåll.

:D

Klenis
2008-04-06, 22:06
Jag ställer mig i kön till en nattklubb (jag står då nästsist) sen kommer två av mina polare och ställer sig brevid. Då börjar två äldre herrar på ~25+ ropa på vakten för att mina kompisar trängde sig i kön och utan förvarning så slår både idioten bakom mig och vakten mig på vardera ställen på min kropp. Jag blir helt paff och vi ställer oss sist i kön, jag hade inte lust att slå tillbaka på killen bakom mig, då dessa klubbvakter är en aningens efterblivna. Väl inne på toan så märker jag till min förvåning att vi står brevid varandra i pissoaren. Han såg mig och vi börjar utbyta vrålsord med varandra och han slår en rätt fin lavett i huvudet på mig. Jag pallar inte detta nu tänkte jag och vände min hederliga penis mot hans riktning och tömde mitt sista piss på hans brallor.

Utan att slå ett slag så gick jag, enligt mig själv, ut med hedern i behåll.

HAHA *popcorn* *flex* :thumbup:

Doris
2008-04-06, 22:12
ja just ja jag knivhögg en kille som haft sönder min systers halsband när jag var typ 5 år, det var kanske inte det smartaste man gjort, men vfan man är 5 bast ungefär lika impulsiv som en ekorre på amfetamin.

Avesta
2008-04-06, 23:39
Händer nästan varje månad, men det kanske inte räknas om ingår i arbetet.

Nöt guud fighting.

Tricklev
2008-04-06, 23:46
Japp, särskilt när personen som gör det är påverkad av diverse ädla och mindre ädla drycker.

Har sett polare/folk jag varit ute med slagits några få gånger. Skulle försvarat dem om det behövts, men så länge de själv är en del av bråket får de lösa det bäst fan de vill. Har gått in en gång och dragit ut en polare som slocknade efter en smäll i huvudet. Blev några hård ord, men knytnävarna behövde inte användas.

Ungefär så, gå emellan verkar relativt ofta vara slang för att komma svingandes med nävarna såfort ens vän hamnar i en argsint diskussion.

Själv så har det hänt en del under barndomen och tidiga ungdommen, nästintill inget under dom senaste åren dock, förklaringar fölljer. ;)
Tonvis med gånger under min barndom o tidiga ungdom, har även 4 syskon, har ett ansikte fullt med diverse ärr mao.

Hänt en gång dom senaste åren, full tjej får för sig att utbrista att jag har våldtagit henne, och jag är ensam emot 4 personer, dock så gjorde jag inget, ärligt talat så kunde jag inte se att det skulle slutat på något trevligt sätt om jag hade börjat veva tillbaks. Tog lite nävar emot ansiktet och kom undan med något blåmärke i nyllet.

Danny Devito
2008-04-06, 23:50
Ja då, många gånger. Första gången var väl när jag var typ 5. Senaste gången för några månader sen.

Hank
2008-04-06, 23:53
Bosatt i Ryssland vill jag lova att jag fått äta knogar otalet gånger. Med års erfarenhet utav vale tudo vill jag dock påstå att jag i normala fall är en bra fighter. I krogslagmål handlar det dock bara om vem som är nyktrast... eller har nyktrast sällskap.

Sleigh
2008-04-06, 23:54
full tjej får för sig att utbrista att jag har våldtagit henne

Tog hon fel på dig och en annan eller gjorde du något busigt? :) *popcorn*

Motorbreath
2008-04-06, 23:54
På låg- och mellanstadiet var slagsmålsfrekvensen rätt hög (för jag hade kort stubin) och på högstadiet slogs jag någon enstaka gång. Senast var en dum fyllegrej för ett par år sedan.

Idag har jag väldigt svårt att tro att någon kan reta upp mig så mycket att jag slår först. I mitt "vuxna" liv så har hittils ingen sagt mig något så smart att jag inte kunnat besvara det med ord. Jag är inte heller typen som bråkar eller blir bråkad med för den delen.

Sleigh
2008-04-06, 23:56
I krogslagmål handlar det dock bara om vem som är nyktrast... eller har nyktrast sällskap.

Nej i krogslagsmål handlar det vem som har lärt sig mest av Bas Rutten

s-nd5s7kJLs

Tricklev
2008-04-06, 23:57
Tog hon fel på dig och en annan eller gjorde du något busigt? :) *popcorn*

Ett tips ifrån coachen, om du har sex med en tjej, se till att du inte inbefinner dig på en fest där hon och hennes kille dom närmsta veckorna efter, pojkvännen har en tendens att inte gilla det, och den fulla tjejen kan säga mer eller mindre vad som helst för att inte hamna i bråk med killen.

Ångrar inget dock, hon hade en röv värd att dö för.

Tricce
2008-04-07, 00:02
Ett tips ifrån coachen, om du har sex med en tjej, se till att du inte inbefinner dig på en fest där hon och hennes kille dom närmsta veckorna efter, pojkvännen har en tendens att inte gilla det, och den fulla tjejen kan säga mer eller mindre vad som helst för att inte hamna i bråk med killen.

Ångrar inget dock, hon hade en röv värd att dö för.

Haha jo det kan man väl va men man ska ju inte gå upp till killen och "hej dude nice ass din brud hade när hon stod på alla fyra framför mig" ;)

hultman
2008-04-07, 00:02
Aja, jag fick inga större men, en svag blåklocka möjligvis. Jag tror att det kan vara bra att få sig en rykare i skallen någon gång, så man inser att man trots allt inte är gjord av glas.

Skador läker. Visst kan det göra ont att få näsbenet avslagit eller gå runt öm i kroppen någon vecka, men vad fan gör det när allt läkt? Känslan av att stått upp för polare eller sopat på en jävla idiot försvinner aldrig ;)

Timme
2008-04-07, 00:06
Ja då, många gånger. Första gången var väl när jag var typ 5. Senaste gången för några månader sen.

Men ge oss detaljer!

tp_88
2008-04-07, 00:08
Inte sedan lågstadiet vad jag kan minnas.

Bolio
2008-04-07, 00:09
Bråken tyvärr, jag går imellan för att jag tycker det är totalt onödigt att bråka, fan är det fest så ska vi väl ha kul. Tyvärr så lyckas jag inte få isär dom alltid*gah!* Sen att motparten oftast består av människor som ljuger ihop historier för att få oss att verka som "the bad guys" gör inte saken bättre. Även det faktum att de går i gäng om 5 pers minst innan de kommer gör inte saken bättre.

edit: Har någon försökt prata med 5 fulla personer som har bestämt sig för att starta bråk?

Om det är onödigt att bråka, varför bråkar du...

Whistler
2008-04-07, 00:14
Mer än 1500 timmar i krogdörren och ett par år i diverse ringar och dojos, men aldrig i slagsmål. Statistik jag är rätt stolt över faktiskt.

Det har hänt att man fått hålla fast någon våldsam gäst på jobbet om denne varit våldsam mot en annan gäst, men jag har aldrig slagit en människa om det inte varit på en kampsportsträning.

Var dock jävligt jävligt nära att bli våldsam i somras då en alkis som jag möter på gatan kastar upp en skummande ölburk i luften så att allt landar på mig och min digitala systemkamera. Jag högg faktiskt tag i hans tröja och frågade om han hade lust att betala servicen på den, men visste att han varken skulle ha råd med det eller lära sig något av att få stryk för det, så jag gick vidare.

Bolio
2008-04-07, 00:17
Mer än 1500 timmar i krogdörren och ett par år i diverse ringar och dojos, men aldrig i slagsmål. Statistik jag är rätt stolt över faktiskt.

Det har hänt att man fått hålla fast någon våldsam gäst på jobbet om denne varit våldsam mot en annan gäst, men jag har aldrig slagit en människa om det inte varit på en kampsportsträning.

Var dock jävligt jävligt nära att bli våldsam i somras då en alkis som jag möter på gatan kastar upp en skummande ölburk i luften så att allt landar på mig och min digitala systemkamera. Jag högg faktiskt tag i hans tröja och frågade om han hade lust att betala servicen på den, men visste att han varken skulle ha råd med det eller lära sig något av att få stryk för det, så jag gick vidare.

=D

kan förstå hur psykad du blev av det där.

Diggler
2008-04-07, 00:50
Japp, slåss dagligen, men är man street så är man. Grown up tough on the Ghetto of Vännäs. Just pimpin doin my thang, om nån muckar med mig så muckar dom med hela Vitryssland. Gunz, knives and loka citron, yo!

chidde
2008-04-07, 01:55
som vissa har svarat, inte i "vuxen" ålder
ingen ser nog nån vidare utmaning i att ge sig på en sån liten kille som jag är ändå, men nu när jag tänker efter så var jag nära på att åka på däng på nyår


det var en kille av utländsk ursprung + hans gäng på 5-6 killar som gick lite framför oss, killen hoppade på en cykel varpå min smidige vän Olsson tänkte lite väl högt och kläckte kommentaren: "Oooh cooling"
vad han inte tänkte på var att den här killen snappade upp hans kommentar och började gå mot oss, så frågar han aggressivt: "vem var det som sa blatte?!"

så sa jag bara: "ingen har sagt nånting om nån blatte"
och så började han förolämpa mig och kalla mig för guling och skulle ge mig en lusing, men så kom hans kompisar och snackade lite med honom, sen gick dem sin väg... så där hade man ju lite tur :)

ärligt talat, så förstörde det min annars så underbara kväll. man kommer liksom hem, umgås med sina vänner och så träffar man på såna idioter. det behövs så enormt lite för att det ska bli bråk nuförtiden, tycker det är lite löjligt.......


edit: vad jag är nyfiken på Mass-tech, är vad som hände? varför väljer man att ge sig på en 1xx-kilos kille som du?

Danny Devito
2008-04-07, 03:02
Men ge oss detaljer!

Hehe okej, jag kan ändå inte sova så..

Första bråket var på lekis. Tror jag var 5 då, men jag kan ha varit 6 också. Det var en idiot som kastade en liten trä-stol i huvet på mig, utan anledning (vad jag kommer ihåg iaf). Då blev jag såklart riktigt arg och flög på honom. Värsta bulan man hade dagen efter...

Senaste bråket var på krogen. En rikigt packad snubbe, som mina polare är halv-kompis med, tar ett hårt grepp om min nacke och mumlar en massa skit. Och snubben tar verkligen i så det gör ont på mig. Då tar jag ett liknande grepp på honom, så han får veta hur det känns. Då börjar han kaxa sig, och hans polare börjar skrika typ. Då blir jag fett förbannad och trycker ner honom på marken. Rätt vad det är kommer vakten och kastar ut oss...

Träffar ofta på fulla idioter när jag dricker.

Har säkert hamnat i bråk, 10-15 ggr i mitt liv.

747
2008-04-07, 04:40
Nej, det har jag inte varit, inte sedan i lågstadiet.

Efter detta avslöjande kommer ju ingen från kolozzeum slåss igen i alla fall.

J de Koof
2008-04-07, 05:13
Är man i slagsmål när man är vuxen så är man en idiot. Ännu mer patetiskt att skylla på att det finns andra som är korkade, börjar man ens jiddra med någon som är tokkorkad och aspackad så är man ju precis lika stupid.

Så sant som det är sagt.

Nu har ju jag tydligen en aura som hindrar att folk jiddrar med mig i krogmiljö, men även om jag skulle bli "tvingad" till våld i försvarssyfte mådde jag nog inget vidare efteråt.

Har funderat på hur jag skulle agera om min sambo eller dotter bleve svårt förolämpad eller antastad ute på stan...... vet inte faktiskt. Våld är ett misslyckande.

/J

Troll
2008-04-07, 05:17
Jo då det har hänt ett antal gånger, dom flesta i låg och mellanstadiet men även runt tonåren och något senare, har dock aldrig startat ett slagsmål utan varit för att försvara någon nära eller gått i mellan.


Senaste gången för ca 5 år sedan var lite obehagligt.
Jag, min lillasyster och en vän till mig var ute på krogen och någon störde sig på att jag och vännen drog till oss all upmärksamhet på dansgolvet (släppte loss på scenen). :D

När stället stängde och vi skulle hem till syrran går en kille förbi och axlar till min vän (som tänder ganska lätt när han är full) och säger även något?.
Min vän går då fortare för att komma ikapp honom och fråga vad det handlade om då denna vänder sig om och slår till vännen, han är dock inte sen att slå tillbaka och typen åker i backen.

Vännen dyker då ner på honom väldigt uppretad för att ge honom lite till men då springer jag fram och drar bort honom.
Då ser vi fyra stycken komma springande emot oss och rätt var det är så har jag alla på mig.
Efter några slag och lite grpggy har dom lämnat mig och ser då att alla pucklar på vännen som ligger.
Jag dyker då in i klungan vilket resulterar i att alla är på mig igen, och så här höll det på ett bra tag tills vi till slut lyckades få dom att inse att dom överreagerade då både vännen och typen tilldelat varandra varsitt slag och allt var lugnt.

Var i varjefall obehagligt att ligga på rygg och försöka parera sparkar och slag bäst man kunde, och kom man upp på fötter och försökte slå sig fri så började det hagla slag i bakhuvudet och man åkte i backen igen då de var många fler och runt om en. (någon gång när de var på mig som värst så undrade jag faktiskt hur det skulle sluta) :angel:


Gick ändå ganska bra, hade ont i ena vristen i några månader som någon stampat på när jag låg ner och fick en tand utslagen som kostade mig 2000:- (försäkringsbolaget vägrade betala). :furious:
Jag skulle ha ljugit och sagt att jag ramlat ner för trappan!! :banned

leetajz
2008-04-07, 07:39
Jadå, och ja, jag är helt sämst på att slåss. Hamnar man på marken och det blir brottning istället blir jag dock aningens bättre. Tror det har med mina ögon att göra, jag tittar bara med ett öga i taget, då missar man mycekt.

Det är för övrigt tufft som fan att slåss, det vet alla innerst inne.


Agreed.

Muskelbyggaren
2008-04-07, 09:31
Det är ju inte direkt som att man förvånas över vilka som svarar att de varit i slagsmål efter lågstadieålder här inne. Den dagen tex skaparn kommer in och säger att han råkade i slagsmål senaste månaden(för han hade inget val!!1) så faller min världsbild.

skaparn
2008-04-07, 09:53
Det är ju inte direkt som att man förvånas över vilka som svarar att de varit i slagsmål efter lågstadieålder här inne. Den dagen tex skaparn kommer in och säger att han råkade i slagsmål senaste månaden(för han hade inget val!!1) så faller min världsbild.

Ingen fara. Det var nog 15 år sen.

Ouch, vad fort tiden går. Men visst, om vi backar bandet lite...

Förutom en del Skellefteå-knuffar och några kom-igen-då!!11 som alltid avbryts av att en hjälte kommer in och skriker ”JA’ KÄNN’ BÅDA!” varpå bråket genast bryts, eftersom ingen egentligen ville få så ont som en smocka kan göra, har jag varit ett lite mer seriöst handgemäng.

Och det var inte den andra killen som fick en blåtira och spräckta brillor om vi säger så.

skaparn
2008-04-07, 10:03
Sen edit:

Jag räknade efter och det var 17 år sedan. Jag var 11 och har för mig att det handlade om en basketmatch.

Hur de siffrorna går ihop med det faktum att jag är 21 år gammal är en annan femma.

Snafu
2008-04-07, 10:36
Ingen fara. Det var nog 15 år sen.

Ouch, vad fort tiden går. Men visst, om vi backar bandet lite...

Förutom en del Skellefteå-knuffar och några kom-igen-då!!11 som alltid avbryts av att en hjälte kommer in och skriker ”JA’ KÄNN’ BÅDA!” varpå bråket genast bryts, eftersom ingen egentligen ville få så ont som en smocka kan göra, har jag varit ett lite mer seriöst handgemäng.

Och det var inte den andra killen som fick en blåtira och spräckta brillor om vi säger så.

Ser en Skellefteåknuff ut som en Öviksknuff där motparten går mot dig och sen liksom "roterar" axeln framåt och knuffar dig? Eller axelboxar, typ?

”JA’ KÄNN’ BÅDA!” - wtf betyder det? haha

davvvan
2008-04-07, 10:50
Ser en Skellefteåknuff ut som en Öviksknuff där motparten går mot dig och sen liksom "roterar" axeln framåt och knuffar dig? Eller axelboxar, typ?

”JA’ KÄNN’ BÅDA!” - wtf betyder det? haha

Låter väl som att någon glider in och ställer de båda antagonisterna mot väggen, triggar dem till att slåss?

Eller så får Skaparn själv komma in och briljera.

JJ
2008-04-07, 10:53
Låter väl som att någon glider in och ställer de båda antagonisterna mot väggen, triggar dem till att slåss?



Nä, han bryter fajten då han känner båda två.

davvvan
2008-04-07, 10:55
Nä, han bryter fajten då han känner båda två.

Lundmark och Marklund?

On topic: Någon gång, men det var längesen.

skaparn
2008-04-07, 11:13
Nä, han bryter fajten då han känner båda två.

Exakt. Och är antagligen också släkt med båda.

Avesta
2008-04-07, 11:16
Mer än 1500 timmar i krogdörren och ett par år i diverse ringar och dojos, men aldrig i slagsmål. Statistik jag är rätt stolt över faktiskt.

Det har hänt att man fått hålla fast någon våldsam gäst på jobbet om denne varit våldsam mot en annan gäst, men jag har aldrig slagit en människa om det inte varit på en kampsportsträning.

Var dock jävligt jävligt nära att bli våldsam i somras då en alkis som jag möter på gatan kastar upp en skummande ölburk i luften så att allt landar på mig och min digitala systemkamera. Jag högg faktiskt tag i hans tröja och frågade om han hade lust att betala servicen på den, men visste att han varken skulle ha råd med det eller lära sig något av att få stryk för det, så jag gick vidare.
Önskar att vi i sthlm kunde ha samma statistik. Här orkar inte folk prova nya dörrar för all skit som finns på vissa ställen.


Konstigt nog har jag även slagits med en "byggare" som hade snetrippat. Killen hade precis dragit ner från gymmet och misshandlar 3 pers, jag springer efter honom och får ta emot ett par rejäla käftslag. Jag drämmer till med batongen i huvudet och armen på killen: förväntad reaktion uteblir, han blir bara mer tokig och springer iväg.

Killen var rätt mycket större än jag och polisutredningen visade på byggarsubstanser och annat gott. När det sedan är dags för rättegång efter 1 år är han plötsligt en lång smal sak.

Kan tilläggas att dagen efter händelsen drog jag till akuten för att nacken vägrade vrida sig åt vänster.

Snafu
2008-04-07, 11:18
Exakt. Och är antagligen också släkt med båda.

Men jag förstår inte "MEN KÄNN DÅ?"

Snafu
2008-04-07, 11:18
AAAAAAAAAAAAAAAh. Jag känner båda? Eller? Säger man det till vakten?

skaparn
2008-04-07, 11:21
Men jag förstår inte "MEN KÄNN DÅ?"

Vi tar ett exempel på olika användningar av känn:
Du känn Lundmark, att int känn du en Marklund bättre än jag, känn du

Den första och den sista kan te sig identiska, men har olika funktioner i en mening. Det mittersta är samma ord – en förkorting av känner – men här betydelsen bekantskap

Edit: Tänk dig dessutom allt det här uttalat väldigt nasalt.

Big_Vik
2008-04-07, 17:43
Har aldrig slagits men däremot blivit slagen tre gånger, varav två gånger av tjejer (båda slog hårdare än killen)

Nä, inte bråk som är värda att nämnas. Jag slogs rätt så bra på typ mellanstadiet, men då var jag en idiot som behövde få spö. Numera är jag alldeles för bra på att diskutera, så jag brukar äga dem verbalt istället. Säger väl en hel del om intelligensen på mitt sällskap och umgängeskrets med...

:)