handdator

Visa fullständig version : shg.biz - att lita på?


Bahir
2008-04-04, 21:09
Tjena,

jag har tänkt köpa en Creative Zen 32GB mediaspelare, och det verkar som om sidan shg.biz är billigast. Dock är jag osäker på om man kan lita på detta företag, för när man söker på dem får man upp en hel del hård kritik. Dock så lär väl detsamma hända om man söker på någon annan webshop för elektronikvaror.

Så det jag undrar är om någon här på forumet har någon erfarenhet av detta företag, bra eller dålig?

Tack på förhand

Yankeee
2008-04-04, 21:11
Handla någonstans annastans och betala en hundring extra om du känner dig osäker.

Cilia
2008-04-04, 21:14
Håller med Spankeee

maRRtin
2008-04-04, 21:20
Läs här, om det gör dig klokare:
http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=475

Det verkar vara spridda skurar, de flesta klagar på leveranstider.

Damn I'm fast!

Tomten
2008-04-04, 21:21
De är ett seriöst företag, fast de är också ett lågprisföretag med alla för och nackdelar som det innebär.

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=475

Du kan förvänta dig längre väntetider på garantiärenden och sämre support, fast det gäller de flesta internetbutiker.

Vad jag har hört så har de tidigare varit slarvig med emballering, men för en MP3-spelare så borde inte det vara något större problem, då de skickas i kartong och inte är så där extremt stötkänsliga som annan elektronik (små lätta paket med).

De har 7.5 i betyg på prisjakt, vilket är helt ok. Det finns många idioter som skriver där och drar ner betygen. Det finns på tok för mycket korkade konsumenter som klagar på saker som är utanför butikens kontroll, eller är något som butiken inte är skyldiga att fixa, vilket gör att många butiker får ett sämre betyg än de förtjänar.

Tomten
2008-04-04, 21:23
Läs här, om det gör dig klokare:
http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=475

Det verkar vara spridda skurar, de flesta klagar på leveranstider.

Fast där har vi som vanligt problemet med.

1. Folk som inte kollar lagersaldo

2. Folk som inte förstår att det kan bli leveransproblem från leverantör och väntar istället för att gå till annan butik.

3. Folk som gnäller på webshoppen när posten strular

4. Folk som ger ett bottenbetyg om varorna kommer 1 dag senare än vad de väntade sig.

King Grub
2008-04-04, 21:25
Jag köpte en datormus där förra året. Inte världens mest avancerade köp, men det gick i alla fall snabbt och problemfritt.

ManuelIT
2008-04-04, 21:26
Ja, typ.

Köpte min nuvarande dator därifrån. Jag har haft problem med själva produkterna (mer specifikt: modekortet som jag fått reklamera 2 ggr), men återförsäljaren i sig är väl bra och har skickat mig 2 nya modekort.

Skicka även in min dator dit för reperation som jag fick punga ut en del pengar för.

Nackdelen är väl att (om jag nu minns rätt) så ligger deras reparationslokaler i Danmark eller ngt liknande, helt åt helvete iaf. Så det tog ett bra tag innan man fick sina varor reklamerade.

MEd andra ord är de seriösa. Men skulle jag köpa en ny burk i framtiden skulle jag nog punga ut lite extra och välja komplett lr liknande ändå.

ManuelIT
2008-04-04, 21:30
Fast där har vi som vanligt problemet med.

1. Folk som inte kollar lagersaldo

2. Folk som inte förstår att det kan bli leveransproblem från leverantör och väntar istället för att gå till annan butik.

3. Folk som gnäller på webshoppen när posten strular

4. Folk som ger ett bottenbetyg om varorna kommer 1 dag senare än vad de väntade sig.

Men iofs. så skickar de sina varor från Danmark till Jönköping och sedan vidare om jag nu minns rätt. Större marginal för fucks up, mao.

Tomten
2008-04-04, 21:32
Ja, typ.

Köpte min nuvarande dator därifrån. Jag har haft problem med själva produkterna (mer specifikt: modekortet som jag fått reklamera 2 ggr), men återförsäljaren i sig är väl bra och har skickat mig 2 nya modekort.

Skicka även in min dator dit för reperation som jag fick punga ut en del pengar för.

Nackdelen är väl att (om jag nu minns rätt) så ligger deras reparationslokaler i Danmark eller ngt liknande, helt åt helvete iaf. Så det tog ett bra tag innan man fick sina varor reklamerade.

MEd andra ord är de seriösa. Men skulle jag köpa en ny burk i framtiden skulle jag nog punga ut lite extra och välja komplett lr liknande ändå.

Jag är lite av samma åsikt. Butiker som håller till utanför Sverige är i regel bökiga att ha att göra med när det gäller garantiärenden. Har man då köpt en hel dator så blir det lätt besvärligt. Ett litet köp som en MP3-spelare borde däremot inte vara något större problem.

Förövrigt, får man problem med hårdvara, mp3spelare, osv, så brukar det ofta vara smidigast att vända sig direkt till tillverkaren och inte återförsäljaren.