handdator

Visa fullständig version : Talang 2008


Scratch89
2008-04-04, 20:15
Tittar ni?
Bäst hittills var den blinda flickan som spelade piano och sjöng. Jag fick ordentligt med rysningar. Riktigt bra! Kul att hon var en så livsglad människa också, blev helt rörd. *cupid*

Sämst har han magiker/stuntman-snubben. Vad gjorde han där?
Spinning Sisters var inte mycket att hänga i granen heller...

Jimmymardberg
2008-04-04, 20:18
Spinning sisters var sämst :D hahaha

snorre2000
2008-04-04, 20:18
Medie-kåta wannabes som hoppas på att nån tycker de e roliga och kontrakterar dem. Det märks vem som är seriös och inte.
Skojja mindre, sära mer!

vsson
2008-04-04, 20:26
Bra tandkött på tjej som körde riverdance!

Scratch89
2008-04-04, 20:29
Bra tandkött på tjej som körde riverdance!

:laugh:

Koloftw
2008-04-18, 19:13
Vilka dårar idag hitintill :confused:

MasterChief
2008-04-18, 20:04
Fotbollssnubben var ju rätt grym faktiskt.

Carolinew
2008-04-18, 20:12
Rockringstösen var ju helt underbar!!

joriice
2008-04-18, 20:17
Rockringstösen var sämst hittills tror jag.

Cilia
2008-04-18, 20:20
Jag kan inte titta på cowboyen jag skäms och mår fysiskt illa.

Andy.da.wohoo
2008-04-18, 20:23
:laugh: :laugh: Höll på att dö av skratt när jag såg cowboyen!

Cilia
2008-04-18, 20:25
Sen gillar jag inte jonglörer för jag blir så nervös att dom ska tappa bollarna eller vad dom har så jag har hjärtat i halsgropen. Läskigt.

Spader
2008-04-18, 20:26
Jag kan inte titta på cowboyen jag skäms och mår fysiskt illa.

Sen gillar jag inte jonglörer för jag blir så nervös att dom ska tappa bollarna eller vad dom har så jag har hjärtat i halsgropen. Läskigt.



funderat på att byta kanal?

MasterChief
2008-04-18, 20:28
Jonglören höll världsklass. Totalt överlägsen.

Jo, jag kan jonglera med fyra bollar själv så jag har lite koll.

Cilia
2008-04-18, 20:45
funderat på att byta kanal?
bytte tidigare för jag ville se Carina flyttar in.
Jag gillade tjejen som rockade.

Carolinew
2008-05-02, 20:17
Hon som spelade piano fick mig faktiskt att gråta... inte för att hon spelade piano utan mer för hennes bakgrund och att hon var så blyg... Men hon är väl värd det, kan tänka mig hur mycket träning det är bakom det där.

Carolinew
2008-05-02, 20:23
Haha fan det där var nog den första raplåten i historien som jag tycker om :hbang:

trollduva
2008-05-02, 20:34
Haha fan det där var nog den första raplåten i historien som jag tycker om :hbang:

Ja dom va bra ;) Härlig utstrålning också ^^

Raggis
2008-05-02, 20:35
Byggargänget vinner talang 2008.

Emil_Larsson
2008-05-02, 20:37
Hon som spelade piano fick mig faktiskt att gråta... inte för att hon spelade piano utan mer för hennes bakgrund och att hon var så blyg... Men hon är väl värd det, kan tänka mig hur mycket träning det är bakom det där.

+ 1.

Scratch89
2008-05-02, 23:00
Jag såg inte kvällens avsnitt, jag var hos maaherra. Var det något extraordinärt?

joriice
2008-05-02, 23:44
Jag såg inte kvällens avsnitt, jag var hos maaherra. Var det något extraordinärt?

Njae, bara en piano tjej som spelade både fort och riktigt bra.

tobbo
2008-05-02, 23:47
Njae, bara en piano tjej som spelade både fort och riktigt bra.

Och jag kan inte hitta något klipp på henne någonstans. *mini

KlopFer
2008-05-03, 00:16
Och jag kan inte hitta något klipp på henne någonstans. *mini

Kollat tv4.se webb-tv? Såg att det fanns massor med klipp där.

tobbo
2008-05-03, 00:24
Kollat tv4.se webb-tv? Såg att det fanns massor med klipp där.

Jo... alla utom det. : <

Frantic
2008-05-03, 00:25
Har den svenska versionen lika irriterande klippning där de tittar bakstage titt som tätt? Oftast till programledarna som står och töntar sig eller till en förälder som står och grinar.

Bjuder på ett klipp från engelska versionen för att inte enbart gnälla

ynzPRmlIbOA&feature=bz303

ManuelIT
2008-05-03, 00:36
Har den svenska versionen lika irriterande klippning där de tittar bakstage titt som tätt? Oftast till programledarna som står och töntar sig eller till en förälder som står och grinar.

Bjuder på ett klipp från engelska versionen för att inte enbart gnälla

ynzPRmlIbOA&feature=bz303

Bra och svängigt. Men jag fattar lixom ändå inte vad poängen med "tvisten" var? Vadå, en tjock diaper head som kommer in och svänger lite med röven? Kändes lite onödigt. Den akten kunde klara sig gott o väl med MJ-wannaben själv

tobbo
2008-05-03, 00:42
Det är väll för att det är UK/USA. Smyg rasister hela bunten!111!

robin-
2008-05-03, 00:53
Bra och svängigt. Men jag fattar lixom ändå inte vad poängen med "tvisten" var? Vadå, en tjock diaper head som kommer in och svänger lite med röven? Kändes lite onödigt. Den akten kunde klara sig gott o väl med MJ-wannaben själv


Det sköna med indiern var att han var så jäkla funky bara :) He had some mooooves ! :thumbup:

ha:cl
2008-05-03, 00:56
bodybeatboxARN^ från gbg går i min klass, synd bara att han "lottades" ut.

Richard85
2008-05-03, 08:04
Fan vad klockrena dom var, bland det bästa uppträdandet jag sett på det programmet

Jimmymardberg
2008-05-03, 09:43
Jag höll på att skratt ihjäl mig när jag såg cowboyen :D hahaha!

Rockringstjejen var duktig, skönt svar på frågan om vad som kunde vara värst att hända just då :P

Jonglören var grym!

Luttis
2008-05-03, 15:58
Jag höll på att skratt ihjäl mig när jag såg cowboyen :D hahaha!



Han är dörrvakt på en bar här i Örebro (och ryktena säger att han fått sparken efter att programmet sändes..). Har träffat på honom på gymmet några gånger och ...jaa vad ska man säga.. han är en upplevelse, helt klart.

mystic[-_-]
2008-05-03, 15:59
Han är dörrvakt på en bar här i Örebro (och ryktena säger att han fått sparken efter att programmet sändes..). Har träffat på honom på gymmet några gånger och ...jaa vad ska man säga.. han är en upplevelse, helt klart.

Gött att han bytt till univgymmet :D

Scratch89
2008-05-03, 17:58
Han var pinsam, ja.
Satan vad bra pianoflickan var. Hon ägde verkligen den lilla asiaten tusenfaldigt.

Luttis
2008-05-03, 18:09
;2966336']Gött att han bytt till univgymmet :D

Haha, jag är evigt tacksamt att han inte pyntade medlemsavgift, utan gled omkring och försökte prata med folk (läs: tjejer) under gratisveckorna. Sedan dess har han inte setts till..

mystic[-_-]
2008-05-03, 18:24
Haha, jag är evigt tacksamt att han inte pyntade medlemsavgift, utan gled omkring och försökte prata med folk (läs: tjejer) under gratisveckorna. Sedan dess har han inte setts till..

did you hit it off? :naughty:

Luttis
2008-05-03, 18:26
;2966652']did you hit it off? :naughty:

Baaahahahaha!! :laugh:

Scratch89
2008-05-03, 20:25
Baaahahahaha!! :laugh:

Han är retard va?

Luttis
2008-05-04, 08:42
Han är retard va?

Njae, nånting är det iallafall som inte står helt rätt till. Men det har ni nog redan klurat ut.. Tydligen ska han ställa upp på en byggartävling i slutet av året, vilken vägrade han dock tala om. Undra vad han kommer hitta på i den fria poseringen..

mystic[-_-]
2008-05-04, 08:44
Blir spännande att se han på en byggartävling med tanke på att han redan nu tycker att formen är god.
Han behöver nog bara tappa lite vätska så blir han grym

jakkan
2008-05-04, 08:49
Och smeta på lite mer brun-utan-sol kanske.

Scratch89
2008-05-04, 09:06
Och smeta på lite mer brun-utan-sol kanske.

Nej, det behövs inget mer. Trust me. :D

MasterChief
2008-05-30, 20:03
Jongleraren är beviset på att allt är möjligt :-/

Att köra bouncing med sju bollar med ögonbindel tangerar gränsen av vad som är fattbart. Att utföra det är omöjligt. Det hävdar jag bestämt. Helt sinnessjukt bra. Det är bättre än sinnessjukt bra. Bland det mest skillade jag sett någonsin.

Klicken
2008-05-30, 20:29
Den som var tekniskt bäst nåste ju vara jongleraren. Men jag tycker mer om Seth magikern med korten han är ju helt sjuk när han blandade korten med en hand!

Exdiaq
2008-05-30, 20:32
Eddie Murphy ringde från 1987 och bad om att få tillbaka sin plast-dräkt.

Scratch89
2008-05-30, 21:12
Jongleraren är beviset på att allt är möjligt :-/

Att köra bouncing med sju bollar med ögonbindel tangerar gränsen av vad som är fattbart. Att utföra det är omöjligt. Det hävdar jag bestämt. Helt sinnessjukt bra. Det är bättre än sinnessjukt bra. Bland det mest skillade jag sett någonsin.
Det var väl t.o.m åtta bollar?

Den som var tekniskt bäst nåste ju vara jongleraren. Men jag tycker mer om Seth magikern med korten han är ju helt sjuk när han blandade korten med en hand!
Jag tycker också om Seth! Undrar om det var meningen att han skulle vara så nervös? Han pratade dubbelt så fort som han brukar (och då är det jävlarimig fort!) samt fumlade en hel del. Dock var han heeeelt sjuk, som vanligt.

Eddie Murphy ringde från 1987 och bad om att få tillbaka sin plast-dräkt.
Jag tänkte ungefär samma sak. :D

Klicken
2008-05-30, 21:19
Det var väl t.o.m åtta bollar?


Jag tycker också om Seth! Undrar om det var meningen att han skulle vara så nervös? Han pratade dubbelt så fort som han brukar (och då är det jävlarimig fort!) samt fumlade en hel del. Dock var han heeeelt sjuk, som vanligt.


Jag tänkte ungefär samma sak. :D

Ja det tror jag det var, han "tappade" ju ut korten hela tiden för att han var så nervös, jag tror bara det var ett trick att få korten som han ville. Men duktig det är han, jag vill se mer utav honom.

Carolinew
2008-05-30, 21:27
Zara som vann är verkligen skitduktig för sin ålder, MEN sjunga är det många som kan göra!

Tycker att jonglören var klart mest imponerande. Han borde vunnit, eller han med korttricken.

Rapparna är ju för söta dock... :D

Klicken
2008-05-30, 21:31
Zara som vann är verkligen skitduktig för sin ålder, MEN sjunga är det många som kan göra!

Tycker att jonglören var klart mest imponerande. Han borde vunnit, eller han med korttricken.

Rapparna är ju för söta dock... :D

Håller med dig där till 100% det är ju så många fler som kan sjunga bra än jonglera på det sättet han gör.

Deceiver85
2008-05-30, 21:40
David Fang borde ha vunnit...snacka Talang!

Larsson85
2008-05-30, 21:48
David Fang borde ha vunnit...snacka Talang!

Torrare unge får man leta efter.

Scratch89
2008-05-30, 23:41
Torrare unge får man leta efter.

Hahaha! Jag håller med dig till hundra procent. Han verkar fan vara lobotomerad, för han visar verkligen absolut inga känslor alls. Han sitter där med sitt stenansikte och säger "Jag tycker det är jätteroligt att spela piano, eeh, eeh...". Han är läskig.

Sen var det kul när han fick frågan om ifall han var tvungen att lägga ner antingen pianospelandet eller golfen, vad han skulle välja, och han sa att han hellre lägger ner pianot. Epic fail. :D

tano
2008-05-31, 00:02
Haha jag tycker David Fang är rolig. lite småcoolt när man är så snobbig som liten. Men fortsätter det där till han blir äldre blir det ju bara vidrigt. De verkar ju vara snuskigt rika så han blir säkert rätt bortskämd, det kommer nog inte vara bra om man får allt på sivlerfat. Ska en talang utvecklas måste det kämpas lite också, det är vad jag tror iaf...

Sedan tyckte jag inte rätt person vann. Gillar inte alls de där barnaskrik rösterna. Tycker faktiskt inte alls det låter särskilt bra och de flesta av barnasångerskorna låter ungefär likadant. Var faktiskt någon av de sista jag skulle gissa vinsten till. Svenska folket måste sett något jag inte såg.
Fast hon barnet i amerikanska talang jakten var ju dock sjukt duktig på att sjunga. Där fanns det röst.

Jonglören och magikerna var rktigt duktiga. Dock lite svårt hänga emd i magikerns nummer för oss i publiken. "Tappandet" av korten syntes inte så bra...

tjabon
2008-05-31, 00:03
Jag fattar mej inte på den här utländska tjejen som spelade piano.

Hon är inte helt oskicklig, men väljer för svåra stycken och spelar fel
hela tiden. Efter att ha räknat 9 "feltryck" på mindre än 30 sek. började
jag koka och bytte kanal.....*gah!*
Sen saknar hom känsla också.
Det lät skit helt enkelt.
Å sen jublar publiken ???...:smash:
Är det bara jag som inte är tondöv ????
(Ja, jag har spelat mycket piano själv...:) )

tano
2008-05-31, 00:11
Jag fattar mej inte på den här utländska tjejen som spelade piano.

Hon är inte helt oskicklig, men väljer för svåra stycken och spelar fel
hela tiden. Efter att ha räknat 9 "feltryck" på mindre än 30 sek. började
jag koka och bytte kanal.....*gah!*
Sen saknar hom känsla också.
Det lät skit helt enkelt.
Å sen jublar publiken ???...:smash:
Är det bara jag som inte är tondöv ????
(Ja, jag har spelat mycket piano själv...:) )

Valde för svårt stycke? Det var väl något hon skrivit själv inför den här finalen? Hon sa det stod för känslan hon fått elle rnågot sådant hon ville förmedla till publiken. Det du hörde som feltryck kan mycket väl vara menat, eller hur bestämmer du om det är fel eller rätt?

Såg nog hennes första framträdande. Det var riktigt bra känsla där.

Rahf
2008-05-31, 00:12
Jag fattar mej inte på den här utländska tjejen som spelade piano.

Hon är inte helt oskicklig, men väljer för svåra stycken och spelar fel
hela tiden. Efter att ha räknat 9 "feltryck" på mindre än 30 sek. började
jag koka och bytte kanal.....*gah!*
Sen saknar hom känsla också.
Det lät skit helt enkelt.
Å sen jublar publiken ???...:smash:
Är det bara jag som inte är tondöv ????
(Ja, jag har spelat mycket piano själv...:) )

Folk märker inte sånt. Jag är likadan som du fast mer när det gäller sång (märker tonskillnader som andra inte märker). Väldigt störande ibland faktiskt!

tjabon
2008-05-31, 00:16
Folk märker inte sånt. Jag är likadan som du fast mer när det gäller sång (märker tonskillnader som andra inte märker). Väldigt störande ibland faktiskt!

Jag säger bara: Min gamla pianolärarinna hade vänt sej i sin grav
om hon hört henne spela.
Vem som helst som spelat mycket piano är säkert benägen att hålla
med mej.

Scratch89
2008-05-31, 07:37
Jag tyckte hon var bra på att spela. :em:

Första gången hon spelade, innan semin osv, var verkligen helt magisk.

tano
2008-05-31, 09:09
Jag säger bara: Min gamla pianolärarinna hade vänt sej i sin grav
om hon hört henne spela.
Vem som helst som spelat mycket piano är säkert benägen att hålla
med mej.

Återigen hur vet du att hon spelar fel, när det var hennes egna stycke? Kan du höra det så tydligt, hur vet du att det helt enkelt inte är så hon skrivit musiken?

Larsson85
2008-05-31, 11:41
Återigen hur vet du att hon spelar fel, när det var hennes egna stycke? Kan du höra det så tydligt, hur vet du att det helt enkelt inte är så hon skrivit musiken?

Ungefär som att man kan veta om någon sjunger falskt även om det är hennes egna låt. Visst, man kan ha planerat att sjunga falskt, men det blir inte bättre för det. (För övrigt hörde jag inte något fel i hennes pianospelande)

tano
2008-05-31, 12:32
Ungefär som att man kan veta om någon sjunger falskt även om det är hennes egna låt. Visst, man kan ha planerat att sjunga falskt, men det blir inte bättre för det. (För övrigt hörde jag inte något fel i hennes pianospelande)

Jag vet inte om jag är helt överens med den analogin. I sång kan rösten begränsa, t.ex. skära sig eller inte klara tonen. Visst med pianot kan man höra om det kommer toner som inte verkar höra ihop med låten. Men som sagt kan det ju bara vara dåligt skriven musik i så fall, vilket ju inte gör det hela bättre. Själv tyckte jag inte i detta fall hennes framförande var dåligt, inte så bra som tidigare dock.

Granstr0m
2008-06-01, 20:15
tyckte faktist att Johan eller Seth hade förtjänat Titeln Talang 2008 och en halv miljon mera. Men självklart var Zara grym, men inte nog för mej :)