handdator

Visa fullständig version : "Gnäll på Cilia"-tråden


Cilia
2008-04-04, 09:56
Jag tänkte underlätta för moderatorerna.

Jag startar härmed en tråd där man kan gnälla på alla fel jag gör.
Då kan moderatorerna lätt ta dom inläggen som upptar alla andra trådar med detta ämne och lägga i den här tråden. Så slipper dom som inte orkar eller vill att läsa om det gnället.

747
2008-04-04, 09:57
Äntligen!

JJ
2008-04-04, 09:58
Kör du fortfarande Audi? I såna fall är allt lugnt.

747
2008-04-04, 10:00
Inte för att jag vill gnälla men.. Är det själva tråden vi ska gnälla på eller hur tänkte du när du skrev rubriken?

Angel
2008-04-04, 10:01
Skulle aldrig gnälla på dig, du är min favoritperson på Kolo. Tror det började när du skrattade åt mig när ja försökte skämta om en nationell skivstång en gång back in the days.
Dessutom älskar ja när du äger upp alla i trådar med!!

*smack*

JJ
2008-04-04, 10:01
Inte för att jag vill gnälla men.. Är det själva tråden vi ska gnälla på eller hur tänkte du när du skrev rubriken?

Haha. Ja, jävla skittråd.

jaaaaag
2008-04-04, 10:02
Vf skulle man gnälla på dej?

Palm
2008-04-04, 10:03
Dina inlägg ser ibland ut som konstiga dikter på grund av alla radbrytningar. Annars bra.

Jacksatan
2008-04-04, 10:06
Äh, sluta spela martyr.

jwzrd
2008-04-04, 10:07
Tss, sluta skriva bs i alla trådar då. =)

Piranha
2008-04-04, 10:09
Kan du inte samla upp alla gnällvärdiga inlägg här så moderatorerna slipper leta upp dem?

Sticky på denna?

Nitrometan
2008-04-04, 10:18
"Gnäll på Ciliatråden"

OK.

Vilken jävla skittråd. Hur tänkte du?

Ska vi gnälla på en tråd du har skapat? Vad ville du med tråden?

Plz, tant.


PS. Det var skoj att träffas på träffen i januari.

Cilia
2008-04-04, 10:21
Kör du fortfarande Audi? I såna fall är allt lugnt.
Ja, men ganska OT *eg*


Inte för att jag vill gnälla men.. Är det själva tråden vi ska gnälla på eller hur tänkte du när du skrev rubriken?
ni får iofs gnälla på tråden om ni vill men det ser jag ingen mening i.


Skulle aldrig gnälla på dig, du är min favoritperson på Kolo. Tror det började när du skrattade åt mig när ja försökte skämta om en nationell skivstång en gång back in the days.
Dessutom älskar ja när du äger upp alla i trådar med!!

*smack*
jag kommer alldrig sluta gnälla om jag nu någonsin har gnällt men för att slippa sluta kan folk som retar sig på mig skriva det här.


Tss, sluta skriva bs i alla trådar då. =)
Kommer aldrig att inträffa så det är inget alternativ
Utan denna tråd är till för att jag ska kunna öka den aktiviteten


Kan du inte samla upp alla gnällvärdiga inlägg här så moderatorerna slipper leta upp dem?
ge mig verktyget så visst

absolut sticky
iofs så utgår jag ifrån att den konstant kommer ligga i topp fem oavsett *w*

Angel
2008-04-04, 10:23
Jag tänker på dig varje gång jag är på ICA och går förbi kaffefiltret Cilia.
Tror iallfall det är ett kaffefilter. Ska stanna och kolla nästa gång.

manko
2008-04-04, 10:29
Tycker det bara är roligt att någon vågar säga vad h*n känner och sen står för det. Så tummen upp smajlisen för dig.

Vad menas med *w*? Nu känner jag mig dum som frågar det :D

Longshot
2008-04-04, 10:29
*grr27* :devil: :confused: *bs* :smash:

Nitrometan
2008-04-04, 10:33
Ah. Nu är det bra namn på tråden.

Man behöver väl inte gnälla på Cilia?

Kurash
2008-04-04, 10:35
Är det här tidernas komplimangfiskartråd? Måste nog plocka fram min lilla fiol, kanske världens minsta. Och spela en sorgsen visa.

Sleigh
2008-04-04, 10:37
Är det här tidernas komplimangfiskartråd? Måste nog plocka fram min lilla fiol, kanske världens minsta. Och spela en sorgsen visa.

http://i2.photobucket.com/albums/y49/pspauld/tinyviolin.jpg

Cilia
2008-04-04, 10:38
Är det här tidernas komplimangfiskartråd? Måste nog plocka fram min lilla fiol, kanske världens minsta. Och spela en sorgsen visa.
det var inte tänkt som det.
men i en hel del kommentarer som jag läst på sista tiden skriver dom att dom alltid retar sig på mina inlägg.
Då kan man väl klaga på dom här istället. För ofta så leder det till att trådarna spårar ut. Därför väljer jag oftast att inte svara på de inläggen. Jag vet inte riktigt vad dom räknar med att uppnå med dom iofs.

jwzrd
2008-04-04, 10:39
det var inte tänkt som det.
men i en hel del kommentarer som jag läst på sista tiden skriver dom att dom alltid retar sig på mina inlägg.
Då kan man väl klaga på dom här istället. För ofta så leder det till att trådarna spårar ut. Därför väljer jag oftast att inte svara på de inläggen. Jag vet inte riktigt vad dom räknar med att uppnå med dom iofs.

Om väldigt många hela tiden retar sig på dina inlägg så kanske det finns ett annat alternativ för dig också. Om du stör dig på det alltså.

Cilia
2008-04-04, 10:42
Om väldigt många hela tiden retar sig på dina inlägg så kanske det finns ett annat alternativ för dig också. Om du stör dig på det alltså.
jag stör mig faktiskt inte på det.
Jag tror jag har sagt det tidigare. Jämfört med dom sidor jag hängde på innan kolo är det här det snällaste jag varit på. Det ska betydligt mycket mer till för att jag ska orka ta åt mig.

Jag har dessutom backat en hel del i mitt sätt att vara jämfört med de där andra sidorna med.


Men idag är jag hemma och försöker hitta alla alterntiv för att slippa läsa igenom en kommunikationsutredning. Då tar man till alla desperata medel.

jwzrd
2008-04-04, 10:43
jag stör mig faktiskt inte på det.
Jag tror jag har sagt det tidigare. Jämfört med dom sidor jag hängde på innan kolo är det här det snällaste jag varit på. Det ska betydligt mycket mer till för att jag ska orka ta åt mig.

Jag har dessutom backat en hel del i mitt sätt att vara jämfört med de där andra sidorna med.


Men idag är jag hemma och försöker hitta alla alterntiv för att slippa läsa igenom en kommunikationsutredning. Då tar man till alla desperata medel.

Du stör dig ingenting. Eller nästan ingenting. Hur som helst stör du dig så pass lite att du inte berättar om det för någon annan... förutom att ...

Du startar en tråd om det.

Eldhroka
2008-04-04, 10:46
Måste man störa sig på de saker man startar trådar om?

bubbe
2008-04-04, 10:46
Du stör dig ingenting. Eller nästan ingenting. Hur som helst stör du dig så pass lite att du inte berättar om det för någon annan... förutom att ...

Du startar en tråd om det.

:laugh:

Det roligaste är ju att du stör dig på trådstartandet....

jwzrd
2008-04-04, 10:47
Måste man störa sig på de saker man startar trådar om?

Givetvis inte. Men om man startar en tråd om hur andra gnäller på en så är det nog så att man störs av det. Om vi ska vara realistiska då.

jwzrd
2008-04-04, 10:48
:laugh:

Det roligaste är ju att du stör dig på trådstartandet....

Nej men jag stör mig på Cilias inlägg då och då, vilket dock i princip alltid bara leder till att jag låter bli att läsa fler av dem. Enkelt. Men när det nu finns en fin kissa-på-Cilia-tråd så passar jag på i och med att jag är lite kissnödig =)

tjabon
2008-04-04, 10:55
Ibland påminner hon om en terrier:

Fin, gullig, snäll (Moste klapa...),
men sen blir det: -Vaff, vaff......BIIIT !.......:D

Cilia
2008-04-04, 10:59
Nej men jag stör mig på Cilias inlägg då och då, vilket dock i princip alltid bara leder till att jag låter bli att läsa fler av dem. Enkelt. Men när det nu finns en fin kissa-på-Cilia-tråd så passar jag på i och med att jag är lite kissnödig =)
Det är bra Java.
Det är bara att fortsätta.



Ibland påminner hon om en terrier:

Fin, gullig, snäll (Moste klapa...),
men sen blir det: -Vaff, vaff......BIIIT !.......:D
va faan, vilken diss
Jag vill åtminstånde vara en rottweiler eller liknande.

jwzrd
2008-04-04, 11:01
Det är bra Java.
Det är bara att fortsätta.

Jag är färdig. Det var skönt =)

Cilia
2008-04-04, 11:04
Jag är färdig. Det var skönt =)
trots att det är OT måste jag få säga det
Du gör mig besviken om igen *suck*

pervan
2008-04-04, 11:16
Let the fit hit the shit.

/wrists plz

Cilia
2008-04-04, 11:24
Let the fit hit the shit.

/wrists plz
jag hajar inte
Tänk på att jag är en gammal människa

Nitrometan
2008-04-04, 11:34
va faan, vilken diss
Jag vill åtminstånde vara en rottweiler eller liknande.
Nej, mer som en Yorkshireterrier.

http://www.sheppardsoftware.com/content/animals/images/mammals/yorkshireterrier_d_2.jpg

KlopFer
2008-04-04, 11:42
gnäll gnääll på dig

Cilia
2008-04-04, 11:43
Nej, mer som en Yorkshireterrier.

http://www.sheppardsoftware.com/content/animals/images/mammals/yorkshireterrier_d_2.jpg
Nu handlar tråden om att gnälla på mig inte förolämpa mig *ggrrr*

Cilia
2008-04-04, 11:45
från annan tråd tills Pipphi gett mig mina välförtjänade rättigheter


Nähä? och för att uttala sig måste man visa id för att du ska bry dig? Jag menar bara på att det är dumt att dryga sig i en tråd som faktiskt är rätt kul.
absolut inte, jag bara gissar vilken ålder ni har.
Jag försöker inte dryga mig. Jag konstaterar bara det jag ser.
Själv tyckte jag att den ursäkten han postade som ett exempel på dålig ursäkt var skitdålig som exempel och klargjorde det. Det var ju inte ens en ursäkt.

birra_peroni
2008-04-04, 11:54
Dina inlägg ser ibland ut som konstiga dikter på grund av alla radbrytningar. Annars bra.

+1

:D:D:D

Scratch89
2008-04-04, 11:59
Jag tycker om dig av någon anledning. Jag gillar den lite bittra smaken och att du är så pass insatt och intelligent som du faktiskt är. Du påminner lite om min styvmor, tror jag.

abbarn
2008-04-04, 12:00
Jag kan väl tycka ibland att det verkar som om du lusläser posts och letar efter fel i meningsuppbyggnaden och andra små oklarheter för att med flit misstolka och komma med sarkastiska kommentarer.

Ironbabe
2008-04-04, 12:01
Jag tycker du suger på chins!

Sen är jag trött på att läsa om dina j**la tuttpass utan en minsta lille sketen bild på rattarna *slap*

Annars så tycker jag att dina inlägg är roliga, de retar alltid upp div lättstötta medlemmar. Du ställer enkla motfrågor för det mesta och det får du skit för *HEJA SILLEN*

Snafu
2008-04-04, 12:02
Du påminner lite om min styvmor, tror jag.

Du lyckades få in en diss också, ser jag :D

Scratch89
2008-04-04, 12:03
Du lyckades få in en diss också, ser jag :D

Jag tycker faktiskt väldigt mycket om min svärmor. Jag ser upp till henne och hennes allmänbildning.

Hades
2008-04-04, 12:04
Ah, vad synd. Jag trodde att detta var en tråd där Cilia kunde samla alla sina gnälliga inlägg så de slapp ta upp plats i andra trådar.

Yuffie
2008-04-04, 12:05
Jag tycker du verkar vara jävligt irri.
Drygast av alla på forumet.

Hej hej.

Scratch89
2008-04-04, 12:09
Jag tycker du verkar vara jävligt irri.
Drygast av alla på forumet.

Hej hej.

Fint namn! Gillar du FF7?

J.Saarela
2008-04-04, 12:15
Finns väl inge å gnälla över.

petersson
2008-04-04, 12:17
jag vill gnälla på att du är så pass egotrippad att du startar en sån här tråd och tror dig vara kolokändis :)

joriice
2008-04-04, 12:19
Det är skam att du inte lagt upp någon bild på ditt fejs ännu (eller?) :D

Motorbreath
2008-04-04, 12:21
Jag tycker faktiskt väldigt mycket om min svärmor.

Så din styvmor är din svärmor? Det gör din flickvän/fru till din halv-/plastsyster va? :D

Scratch89
2008-04-04, 12:22
Så din styvmor är din svärmor? Det gör din flickvän/fru till din halv-/plastsyster va? :D

Oj. :D
Jag menar såklart min fars sambo. Styvmor?

Cilia
2008-04-04, 12:29
Jag kan väl tycka ibland att det verkar som om du lusläser posts och letar efter fel i meningsuppbyggnaden och andra små oklarheter för att med flit misstolka och komma med sarkastiska kommentarer.
Kan nog erkänna att jag ibland gör det när dom inte kan formulera sig rätt. Men jag hoppar alla direkta felaktigheter i meningsuppbyggnad. Det finns det en annat gäng som hängivit sig åt. Men om man försöker säga en en sak som jag anser är korkad och man inte ens lyckas föra ut det rätt så är man värd en diss.


Ah, vad synd. Jag trodde att detta var en tråd där Cilia kunde samla alla sina gnälliga inlägg så de slapp ta upp plats i andra trådar.
Det var meningen men eftersom jag är van att deligera så var tanken att moderatorerna skulle samla dom inläggen här och därmed inte irritera andra trådar.


Jag tycker du verkar vara jävligt irri.
Drygast av alla på forumet.

Hej hej.
Jag måste ge dig en stor eloge. Du har varit reggad här i mindre än en månad och redan lyckats anlaysera alla medlemmar och därefter upprättat en topplista. Det är det inte många som klarar av. Välkommen hit. Vi behöver fler analytiska personer på forumet.

Cilia
2008-04-04, 12:29
Oj. :D
Jag menar såklart min fars sambo. Styvmor?
Jag försöker undvika hela den där konversationen för jag blir bara förvirrad. *L*

jwzrd
2008-04-04, 12:30
Kan nog erkänna att jag ibland gör det när dom inte kan formulera sig rätt. Men jag hoppar alla direkta felaktigheter i meningsuppbyggnad. Det finns det en annat gäng som hängivit sig åt. Men om man försöker säga en en sak som jag anser är korkad och man inte ens lyckas föra ut det rätt så är man värd en diss.


Du skriver ju själv bara undantagsvis hela meningar så vad menar du egentligen? Att du faktiskt är värd alla dissar du får?

Cilia
2008-04-04, 12:36
Du skriver ju själv bara undantagsvis hela meningar så vad menar du egentligen? Att du faktiskt är värd alla dissar du får?
absolut, troligtvis i alla fallen.

Skillnaden är att jag själv inte ser mig som bitter men det kanske ingen gör som kallas för det? Det ska mycket till innan jag orkar bemöda mig att skriva perfekt svenska på nätet. Mina dagar är fyllda av det annars, det räcker.

Hades
2008-04-04, 12:48
Det var meningen men eftersom jag är van att deligera så var tanken att moderatorerna skulle samla dom inläggen här och därmed inte irritera andra trådar.

Jag menade gnälliga inlägg skrivna av dig alltså :)

Jacksatan
2008-04-04, 13:06
Du skriver ju själv bara undantagsvis hela meningar så vad menar du egentligen? Att du faktiskt är värd alla dissar du får?

Och dessutom kan hon inte stava till delegera. Definitivt värd dissar. :devil:

Rahf
2008-04-04, 13:19
Jag tror inte att jag har retat mig på dig än :em: Kommer väl både en och två chanser i framtiden :D.

Nu ska jag vara glad och impulsiv igen, min kontaktlista på MSN darrar!

Scratch89
2008-04-04, 14:01
Jag försöker undvika hela den där konversationen för jag blir bara förvirrad. *L*

Men vafan. Här är jag den enda som skriver att jag uppskattar dig, och mig dissar du.

Tricce
2008-04-04, 14:02
Men vafan. Här är jag den enda som skriver att jag uppskattar dig, och mig dissar du.

Du vet väl va man säger "Snälla pojkar får inte kyssa vackra flickor"

Kurash
2008-04-04, 14:03
Men vafan. Här är jag den enda som skriver att jag uppskattar dig, och mig dissar du.

Nu åker snart fiolen fram igen.

Scratch89
2008-04-04, 14:05
Nu åker snart fiolen fram igen.

http://content.ytmnd.com/content/6/6/d/66dd07a44a02427bada09b70eaab785a.jpg

Runda Grodan
2008-04-04, 14:18
Jag känner igen din avatar.

Edit. Du har ju jättemånga poster!

mangs
2008-04-04, 14:26
Jag har aldrig irriterat mig på dig men du uppvisar ibland liknande mindre bra sida som en annan storpostare på Kolozzeum gör. Det kan ofta sänka stämningen men din roliga avatar gör att jag nästan alltid skrattar och blir på bra humör när jag ser inlägg från dig.

Dessutom kör du Audi och gillar att skoja om kundvagnar. :thumbup:

Timme
2008-04-04, 14:44
Äh, sluta spela martyr.

+1

Cilia, det här var lite B.

Cilia
2008-04-04, 14:49
Och dessutom kan hon inte stava till delegera. Definitivt värd dissar. :devil:
jag vet, såg det typ samtidigt som jag postade och bara orkade inte ändra.
Tänkte äsch ingen läser ändå
Borde inte du studera istället? *frown*



Men vafan. Här är jag den enda som skriver att jag uppskattar dig, och mig dissar du.
men jag skrev ju att jag bara blev förvirrad.
antingen så blev det incest eller buksvåger med min dotter.
Vet inte vilket av det jag skulle föredra



+1

Cilia, det här var lite B.
det var inte tänkt som det utan som att avlasta dom andra trådarna.

Granatgiraffen
2008-04-04, 14:51
det var inte tänkt som det utan som att avlasta dom andra trådarna.
*frown*

Timme
2008-04-04, 14:51
Själv har jag aldrig stört mig på din Inlägg Cilia. En så länge har jag uppfattat dig som en klok och go kvinna. Jag gillar dig helt enkelt. Jag skulle också vilja träffa dig.

Cilia
2008-04-04, 14:53
Själv har jag aldrig stört mig på din Inlägg Cilia. En så länge har jag uppfattat dig som en klok och go kvinna. Jag gillar dig helt enkelt. Jag skulle också vilja träffa dig.
tackar, jag har köpt mitt köksbord i Oskarshamn.
En lång historia men i en antikaffär som låg typ vid ett torg nära ett varuhus i den kooperativa organisationen.

Cilia
2008-04-04, 14:55
Jag har aldrig irriterat mig på dig men du uppvisar ibland liknande mindre bra sida som en annan storpostare på Kolozzeum gör. Det kan ofta sänka stämningen men din roliga avatar gör att jag nästan alltid skrattar och blir på bra humör när jag ser inlägg från dig.

Dessutom kör du Audi och gillar att skoja om kundvagnar. :thumbup:
Jag har förstått det men man måste läsa mina inlägg med utgångspunkten att jag inte vill såra mer skoja till det. Men ibland är folk så korkade så dom förtjänar lite diss helt enkelt. Men jag tycker fortfarande att jag är snäll.

Mitt förnuft säger att jag borde byta till en billigare bil än en audi men det är så svårt. Har man en gång kört audi så går det inte att köra ford. Jag kunde knappt med att öppna dörren när jag var och kollade.

Timme
2008-04-04, 14:57
tackar, jag har köpt mitt köksbord i Oskarshamn.
En lång historia men i en antikaffär som låg typ vid ett torg nära ett varuhus i den kooperativa organisationen.

Oj vad trevligt! Åkte du från stockholm till O-hamn för att köpa ett bord?

Cilia
2008-04-04, 15:00
Oj vad trevligt! Åkte du från stockholm till O-hamn för att köpa ett bord?
yeppers, men det var undanlagt.
Min mammas barndomsvän bodde där då och hon har typ kontakter med alla antikhandlare i hela Småland så hon höll ögonen öppna för ett sånt bord jag ville ha.

Blaine
2008-04-04, 15:03
Visst är du ett gigantiskt irritationsmoment, oavsett hur eller vad du skriver. Det i sig är en unik egenskap, törhända inte den bästa.

Jag, som den skickliga livscoachen jag är, ska giva dig en hjälp på traven för att komma ifrån detta bedrövliga mönster:

• Du kan alltid börja med att ta bort din fula text efter "Location":
L= big laugh, l= laugh, s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, w= wink

• Nästa steg är att byta avatarbild till något annat än de ständigt återkommande fåniga djuren. Byt image - klä dig som en kvinna.

• Missbruka inte enter-knappen.

• Inled en mening med versal om du ändå avslutar den med punkt.

• Visa bild på dig själv för en gångs skull.

• Byt åsikter.

• Använd mig som rättesnöre och sök upp mig för magistral vägledning.

Jacksatan
2008-04-04, 15:03
jag vet, såg det typ samtidigt som jag postade och bara orkade inte ändra.
Tänkte äsch ingen läser ändå
Borde inte du studera istället? *frown*




Jag söker jobb. Kan inte ha tråkigare än så.

För att vara lite on topic så är du kanske lite smådryg ibland, men oftast inte. Finns bra mkt värre medlemmar här, när det gäller det. Tycker oftast du skriver vettigt och bra. *kissass*

Cilia
2008-04-04, 15:05
Jag söker jobb. Kan inte ha tråkigare än så.

För att vara lite on topic så är du kanske lite smådryg ibland, men oftast inte. Finns bra mkt värre medlemmar här, när det gäller det. Tycker oftast du skriver vettigt och bra. *kissass*
Söka jobb ska vara ett heltidsjobb säger dom. Så du är fortfarande lat ;P


Japp, jag kan vara dryg men det är en annan sak. Det är lite medvetet men ofta försöker jag göra det med glimten i ögat. Men förstår att det inte alltid kommer fram.

apropå svenskan så märker jag att jag blir sämre och sämre på att stava. Jag skyller på stavningskontrollen i word. Jag behöver inte vara lika noggrann och kan slarva mer.

Cilia
2008-04-04, 15:11
Visst är du ett gigantiskt irritationsmoment, oavsett hur eller vad du skriver. Det i sig är en unik egenskap, törhända inte den bästa.

Jag, som den skickliga livscoachen jag är, ska giva dig en hjälp på traven för att komma ifrån detta bedrövliga mönster:
underbart lite konstruktiv kritik som jag kommer att såga, dissa och totalt ignorera i framtiden av dessa skäl.


• Du kan alltid börja med att ta bort din fula text efter "Location":
L= big laugh, l= laugh, s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, w= wink
Svar:
Jag är inte ansvarig för något i min profil förutom namnet som jag registrerade. Allt annat är ändrat av diverse löst folk. Jag har givit upp försöket att ha makt över det hela.


• Nästa steg är att byta avatarbild till något annat än de ständigt återkommande fåniga djuren. Byt image - klä dig som en kvinna.
Svar:
Se ovan

• Missbruka inte enter-knappen.
Svar:
Jag tycker det blir mer lättläst men jag ska ev ta till mig er kritik. Ska tänka över den noga.

• Inled en mening med versal om du ändå avslutar den med punkt.
Svar:
Jag kommer aldrig bli så noga med hur jag skriver på nätet så att jag bryr mig huruvida det är versal i början av en mening eller inte. Tacka vet jag word som jag annars är ovän med men det byter automatiskt till mig så det blir versal.

• Visa bild på dig själv för en gångs skull.
Svar:
Nej

• Byt åsikter.
Svar:
Det räcker med att du har dina åsikter. Jag är så nöjd med mina egna.


• Använd mig som rättesnöre och sök upp mig för magistral vägledning
Svar:
Jag vet inte vem du är, vilka åsikter du har eller var jag hittar ditt snöre och jag är för lat för att leta så du får söka någon annan att bli din lärjunge

Angel
2008-04-04, 15:40
Ja tror ja kanske är lite avis på Cilias gnälltråd nu. Eller så vill ja bara testa mitt nya tangentbord.

Jacksatan
2008-04-04, 15:41
Söka jobb ska vara ett heltidsjobb säger dom. Så du är fortfarande lat ;P


Japp, jag kan vara dryg men det är en annan sak. Det är lite medvetet men ofta försöker jag göra det med glimten i ögat. Men förstår att det inte alltid kommer fram.

apropå svenskan så märker jag att jag blir sämre och sämre på att stava. Jag skyller på stavningskontrollen i word. Jag behöver inte vara lika noggrann och kan slarva mer.

Tja, funkar inte mitt jobbsökande kan du kanske anställa mig? jag kan komma in på måndagar och onsdagar efter 14:00 och kolla stavningen på lite grejer, samt lägga upp kostscheman för folk i fikarummet.

Det är svårt att vara dryg med glimten i ögat på samma sätt som det är att vara bitter med glimten i ögat, vilket är mitt kall. Svårt över internet, och svårt för folk som inte känner en att märka.

Blaine
2008-04-04, 15:41
underbart lite konstruktiv kritik som jag kommer att såga, dissa och totalt ignorera i framtiden av dessa skäl.

• Du kan alltid börja med att ta bort din fula text efter "Location":
L= big laugh, l= laugh, s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, w= wink
Svar:
Jag är inte ansvarig för något i min profil förutom namnet som jag registrerade. Allt annat är ändrat av diverse löst folk. Jag har givit upp försöket att ha makt över det hela.

Kan du inte radera eller byta ut den texten? Fängslad? Förklara.

• Nästa steg är att byta avatarbild till något annat än de ständigt återkommande fåniga djuren. Byt image - klä dig som en kvinna.
Svar:
Se ovan

Kan du inte byta bild, eller får du inte ha det du vill? Förklara.

• Missbruka inte enter-knappen.
Svar:
Jag tycker det blir mer lättläst men jag ska ev ta till mig er kritik. Ska tänka över den noga.

Alla har givetvis sitt eget sätt att skriva på, men uppenbarligen stör sig fler än jag på dina (o)förutsägbara radbyten, så det är en lättnad att höra att du verkar ta den här specifika kritiken på allvar.

• Inled en mening med versal om du ändå avslutar den med punkt.
Svar:
Jag kommer aldrig bli så noga med hur jag skriver på nätet så att jag bryr mig huruvida det är versal i början av en mening eller inte. Tacka vet jag word som jag annars är ovän med men det byter automatiskt till mig så det blir versal.

Du skriver bra och noggrant, men en självklar versal blir ofta en gemen av någon konstig anledning. Lätt åtgärdat.

• Visa bild på dig själv för en gångs skull.
Svar:
Nej

Trauma?

• Byt åsikter.
Svar:
Det räcker med att du har dina åsikter. Jag är så nöjd med mina egna.

Prägla dina åsikter med mina - då skulle du bli betydligt mer nöjd.

• Använd mig som rättesnöre och sök upp mig för magistral vägledning
Svar:
Jag vet inte vem du är, vilka åsikter du har eller var jag hittar ditt snöre och jag är för lat för att leta så du får söka någon annan att bli din lärjunge

Ingen här vet vem jag är, troligtvis för att många av mina inlägg blir raderade. Då är vi två, ty båda tycks kontrolleras av högre makt. Tillsammans är vi starka - bli min lärjunge och vi ska tillsammans nå toppen hand i hand, sida vid sida.

Cilia
2008-04-04, 15:44
Tja, funkar inte mitt jobbsökande kan du kanske anställa mig? jag kan komma in på måndagar och onsdagar efter 14:00 och kolla stavningen på lite grejer, samt lägga upp kostscheman för folk i fikarummet.

Det är svårt att vara dryg med glimten i ögat på samma sätt som det är att vara bitter med glimten i ögat, vilket är mitt kall. Svårt över internet, och svårt för folk som inte känner en att märka.
Jag behöver en redovisningsekonom på ungefär halvtid som främst är insatt i kundreskontra. Det låter inte som om du är den personen jag söker.

på jobbet har jag ju stavningskontroll.

Cilia
2008-04-04, 15:49
Kan du inte radera eller byta ut den texten? Fängslad? Förklara.

Kan du inte byta bild, eller får du inte ha det du vill? Förklara.

Jag kan men sen ändrar någon tillbaka. Sen bryr jag mig inte så mycket så jag orkar gå in och fixa. Dessutom så är jag ganska nöjd med deras val och ganska räcker för mig. Min nuvarande avatar är skitkul.


Alla har givetvis sitt eget sätt att skriva på, men uppenbarligen stör sig fler än jag på dina (o)förutsägbara radbyten, så det är en lättnad att höra att du verkar ta den här specifika kritiken på allvar.

Jag har ingen ambition att irritera folk utan något syfte och radbrytningar har för mig inget egentligt syfte.


Du skriver bra och noggrant, men en självklar versal blir ofta en gemen av någon konstig anledning. Lätt åtgärdat.

Anledningen är att word ändrar till versal åt mig och det är lätt åtgärdat men tillräckligt jobbigt för att jag inte alltid ska bry mig



Trauma?
stora



Prägla dina åsikter med mina - då skulle du bli betydligt mer nöjd.

Ingen här vet vem jag är, troligtvis för att många av mina inlägg blir raderade. Då är vi två, ty båda tycks kontrolleras av högre makt. Tillsammans är vi starka - bli min lärjunge och vi ska tillsammans nå toppen hand i hand, sida vid sida.
Jag är för gammal för att vilja ändra mig på dessa ståndpunkter. Har tagit lång tid att forma mig. Gå på dom unga flickorna. Unga flickor vill gärna vara pojkar till lags. Det förändras med åren. Det är då ni börjar tycka vi är bittra kärringar.

petah
2008-04-04, 16:27
fy för dig cilia

nu känns det mkt bättre

Dumleman
2008-04-04, 16:28
Cilia har du någonsin använt en smiley?

Cilia
2008-04-04, 16:31
Cilia har du någonsin använt en smiley?

nu var det inte meningen att du skulle avslöja kodskriften! :smash:

Räknas den så var senast någon minut sedan. Men dom är sällsynta.




Nu ändrade jag r till R där bara för att göra Blaine lycklig.

Mson
2008-04-04, 17:16
Håller med där där om terriern. Även om de skäller och har sig så är de fortfarande rätt söta ;)

Grisen
2008-04-04, 17:20
Förut tyckte jag att Cilia var dryg men nu gillar jag henne =) Hon skriver i och för sig fortfarande ganska jobbigt/konstigt men innehållet är ofta vettigt.

hultman
2008-04-04, 17:20
Är du och Lellan samma person, Cilia?

Cilia
2008-04-04, 17:25
Håller med där där om terriern. Även om de skäller och har sig så är de fortfarande rätt söta ;)
jag är ju en rottweiler


Förut tyckte jag att Cilia var dryg men nu gillar jag henne =) Hon skriver i och för sig fortfarande ganska jobbigt/konstigt men innehållet är ofta vettigt.
tack det samma.



Är du och Lellan samma person, Cilia?
inte vad jag vet.

hultman
2008-04-04, 17:27
inte vad jag vet.

Ibland tror jag det.

Fed up
2008-04-04, 17:35
Jag kommer aldrig bli så noga med hur jag skriver på nätet så att jag bryr mig huruvida det är versal i början av en mening eller inte. Tacka vet jag word som jag annars är ovän med men det byter automatiskt till mig så det blir versal.




apropå svenskan så märker jag att jag blir sämre och sämre på att stava. Jag skyller på stavningskontrollen i word. Jag behöver inte vara lika noggrann och kan slarva mer.

Jag vet hur det är. jag tror det beror på att 95% av all text jag producerar är blaj på internetforum/mail/liknande där jag skiter i om stavningen är helt hundra. Det är skit sen när man väl sitter där med fetingtentan framför sig.

Är du och Lellan samma person, Cilia?

Du menar att de är som dr jekyll and mr hyde typ? Lellan=helylle, superrar, söt småbarnsmamma med äppleknyckarkinder och Cilia= bitsk storstadssingel (väl?) som vägrar visa bild på sig själv (så fräckt!), raljerar och kör med alla småkillar(och tjejer). Åh, jag skulle älska Lellcilia-personen!

Yes
2008-04-04, 17:35
Jag som brukar gilla Cilia, och alla andra bara gnäller...

Fatta vilket öde egentligen. Alla vettiga människor gnäller och sen blir man omtyckt av mig. Det kan inte kännas lätt.

Cilia
2008-04-04, 17:44
Du menar att de är som dr jekyll and mr hyde typ? Lellan=helylle, superrar, söt småbarnsmamma med äppleknyckarkinder och Cilia= bitsk storstadssingel (väl?) som vägrar visa bild på sig själv (så fräckt!), raljerar och kör med alla småkillar(och tjejer). Åh, jag skulle älska Lellcilia-personen!
tihi



Jag som brukar gilla Cilia, och alla andra bara gnäller...

Fatta vilket öde egentligen. Alla vettiga människor gnäller och sen blir man omtyckt av mig. Det kan inte kännas lätt.
Vi har alla vår låt i livet *g*

Blaine
2008-04-04, 17:44
Nu ändrade jag r till R där bara för att göra Blaine lycklig.

Där ser man - två flugor i en smäll; ändring från gemen till versal samt göra mig till lags.

Du lär dig trots din ålder och ditt innötta mönster. Du är en utomordentlig elev som jag har underskattat.

PS. Du är inkluderad i min "Sanningen om Kolozzeum"-berättelse när jag tänker efter - som sköka, om jag minns rätt.

Cilia
2008-04-04, 17:47
Där ser man - två flugor i en smäll; ändring från gemen till versal samt göra mig till lags.

Du lär dig trots din ålder och ditt innötta mönster. Du är en utomordentlig elev som jag har underskattat.

PS. Du är inkluderad i min "Sanningen om Kolozzeum"-berättelse när jag tänker efter - som sköka, om jag minns rätt.
Kan inte lova att det blir en vana dock.


hehehehe kan man få läsa den?

Blaine
2008-04-04, 17:48
Kan inte lova att det blir en vana dock.


hehehehe kan man få läsa den?

Den ska nog finnas arkiverad här någonstans i Kolozzeums databas.

maaherra
2008-04-04, 18:28
Att gemene man stör sig på Cilia antar jag har att göra med hennes sarkastiska dissande. Det oftast väldigt dåliga dissar och de kommer ganska ofta, så innehållet blir irriterande istället för humoristiskt.

Kan väl tillägga att hon ibland glimtar till med något vettigt och att jag inte bryr mig desto mer vad hon skriver.

Durre
2008-04-04, 18:56
Cilia är soet.

Ryska_raketen
2008-04-04, 21:38
Är du kåt cillen?

ManuelIT
2008-04-04, 21:47
är inte så insatt i kolo-kulturen, så av någon anledning blandar jag alltid ihop cilia och mini.

iofs. så är det ett flertal aktiva medlemmar som jag ofta blandar ihop så det säger väl inte så mycket.

Three pigs
2008-04-04, 21:50
tant... :D

sissa
2008-04-04, 21:55
är inte så insatt i kolo-kulturen, så av någon anledning blandar jag alltid ihop cilia och mini.



Det där fattar inte jag. Sett flera skriva det. Tycker inte mini och Cilia är lika för fem öre

Cilia påminner förresten mig om att börja använda versaler. Har en ovana att inte göra det. Och det ser nog inte så bra eller seriöst ut.

Men va sjutton...

Cilia
2008-04-04, 22:45
hhmm tack tror jag *L*

mini och jag är inte så lika. Ibland tycker vi ungefär lika kanske. Oftast håller vi oss i olika trådar.

Jäklar va jag saknar min radmatning. Jag gillar den mer än jag visste *L*

Sissa tack och så gör jag dig besviken med att slarva med versaler själv. Jag skäms som en hund *g*

tjabon
2008-04-04, 23:52
Här kommer post # 103:

Cilias avatar är suverän....:)

Cilia
2008-04-05, 08:32
Att gemene man stör sig på Cilia antar jag har att göra med hennes sarkastiska dissande. Det oftast väldigt dåliga dissar och de kommer ganska ofta, så innehållet blir irriterande istället för humoristiskt.

Kan väl tillägga att hon ibland glimtar till med något vettigt och att jag inte bryr mig desto mer vad hon skriver.
Förstod inte riktigt allt men jag dissar när jag tycker att dom postar korkade saker. Tyvärr händer det väldigt ofta.

Sen är det så att när jag postar saker andra tycker är korkade så är dom på direkt. Jag undviker en del. Bland annat i snyggaste brudarna tråden där jag tycker er smak är kass. Den är full av bilder på flickor som ser ut som slampiga barbiedockor. Stora bröst, retuscherade kroppar utan några skvanker och knappt några kläder på sig. Säger man något så får man på sig att man är avis. Jag är inte avis på dom. Det finns några som är postade som är riktigt fina.

Men back on topic. Ni får höja nivån på era poster innan jag ska sluta dissa dom.



Här kommer post # 103:

Cilias avatar är suverän....:)
tyvärr är jag inte ansvarig för den men jag gillar den också.

daja
2008-04-05, 08:46
Trots våra duster känns det som att vårat förhållande har växt Cilia, växt till något vackert där endast det goda i världen ryms.

747
2008-04-05, 16:58
Jag är inte ansvarig för något i min profil förutom namnet som jag registrerade. Allt annat är ändrat av diverse löst folk. Jag har givit upp försöket att ha makt över det hela.

*bs*

Det här blir man ju bara förbannad öfver. De måste ju vara 100 gånger jobbigare att ändra än vad det är för dig att ändra tillbaka.

Cilia
2008-04-05, 19:58
*bs*

Det här blir man ju bara förbannad öfver. De måste ju vara 100 gånger jobbigare att ändra än vad det är för dig att ändra tillbaka.
varför då?

Jag är dessutom ganska nöjd med det dom har knåpat dit. Om dom nu har gjort sig omaket och försökte hitta något som dom tycker passar mig varför ska jag ändra det då? Jag tycker det är hedrande.

Ryska_raketen
2008-04-05, 20:34
Du svarade inte på frågan igår Cillen. Men den kommer nu igen, ifall du glömt den. Är du kåt?

Timme
2008-04-05, 20:54
Du svarade inte på frågan igår Cillen. Men den kommer nu igen, ifall du glömt den. Är du kåt?

:D


Alla är väl det?

CroCop
2008-04-05, 22:20
Jag tycker att du är väldigt jobbig och att det verkar som om du alltid måste försöka vara "intern" och visa att du känner folk osv(kanske har du varit mobbad och osynlig som barn,absolut inget illa menat!!).. Sen hänvisar du och allan och Tolkia alltid till bekanta eller släktingar med spetskompetenser som ni verkar ha ofantilgt många av. Oavsett vilken debatt ni är i så ska ni alltid "känna en som är nordens främsta expert på ämnet" och han eller hon tycker alltid som ni vilket gör att ni tror att ni "vunnit debatten" vilket i sig är lite lustigt då man inte alltid måste vinna eller förlora debatter utan faktiskt kan utbyta erfarenheter och faktiskt lära sig saker istället för att tjata om sina astronautkusiner eller nobelpristagar-bekanta.

Men helt allvarligt så tror jag att kolo betyder väldigt mycket för dig för du sitter ju här hela dagarna och jag hoppas att du inte en dag vaknar till och tänker "Vafan har jag gjort?,jag har slösat bort flera år av mitt liv på en internet sida mest ämnad för killar i 15-25 års åldern" Nu kommer säkert Jorgen eller någon annan "bror duktig"-typ komma och påtala att kolozzeum är till för alla och jada jada men jag hoppas du förstår vad jag menar...
Du är säkert en vettig människa om man träffar dig IRL.

747
2008-04-05, 23:04
Jag tycker att du är väldigt jobbig och att det verkar som om du alltid måste försöka vara "intern" och visa att du känner folk osv(kanske har du varit mobbad och osynlig som barn,absolut inget illa menat!!).. Sen hänvisar du och allan och Tolkia alltid till bekanta eller släktingar med spetskompetenser som ni verkar ha ofantilgt många av. Oavsett vilken debatt ni är i så ska ni alltid "känna en som är nordens främsta expert på ämnet" och han eller hon tycker alltid som ni vilket gör att ni tror att ni "vunnit debatten" vilket i sig är lite lustigt då man inte alltid måste vinna eller förlora debatter utan faktiskt kan utbyta erfarenheter och faktiskt lära sig saker istället för att tjata om sina astronautkusiner eller nobelpristagar-bekanta.

Men helt allvarligt så tror jag att kolo betyder väldigt mycket för dig för du sitter ju här hela dagarna och jag hoppas att du inte en dag vaknar till och tänker "Vafan har jag gjort?,jag har slösat bort flera år av mitt liv på en internet sida mest ämnad för killar i 15-25 års åldern" Nu kommer säkert Jorgen eller någon annan "bror duktig"-typ komma och påtala att kolozzeum är till för alla och jada jada men jag hoppas du förstår vad jag menar...
Du är säkert en vettig människa om man träffar dig IRL.

Oj...

747
2008-04-05, 23:04
Japp jag dubbelpostade.

Yankeee
2008-04-05, 23:53
Jag tycker att du är väldigt jobbig och att det verkar som om du alltid måste försöka vara "intern" och visa att du känner folk osv(kanske har du varit mobbad och osynlig som barn,absolut inget illa menat!!).. Sen hänvisar du och allan och Tolkia alltid till bekanta eller släktingar med spetskompetenser som ni verkar ha ofantilgt många av. Oavsett vilken debatt ni är i så ska ni alltid "känna en som är nordens främsta expert på ämnet" och han eller hon tycker alltid som ni vilket gör att ni tror att ni "vunnit debatten" vilket i sig är lite lustigt då man inte alltid måste vinna eller förlora debatter utan faktiskt kan utbyta erfarenheter och faktiskt lära sig saker istället för att tjata om sina astronautkusiner eller nobelpristagar-bekanta.

Men helt allvarligt så tror jag att kolo betyder väldigt mycket för dig för du sitter ju här hela dagarna och jag hoppas att du inte en dag vaknar till och tänker "Vafan har jag gjort?,jag har slösat bort flera år av mitt liv på en internet sida mest ämnad för killar i 15-25 års åldern" Nu kommer säkert Jorgen eller någon annan "bror duktig"-typ komma och påtala att kolozzeum är till för alla och jada jada men jag hoppas du förstår vad jag menar...
Du är säkert en vettig människa om man träffar dig IRL.

Alltid skönt när 20-åringarna gör entré och berättar för oss andra hur det verkligen ligger till.

abbarn
2008-04-06, 00:09
Alltid skönt när 20-åringarna gör entré och berättar för oss andra hur det verkligen ligger till.

Tycker det ligger mycket i det han skriver faktiskt. Det är ju faktiskt ingen ryggdunkartråd det här, fast det har du väl redan fattat?

Yankeee
2008-04-06, 07:48
Tycker det ligger mycket i det han skriver faktiskt. Det är ju faktiskt ingen ryggdunkartråd det här, fast det har du väl redan fattat?

Det är din ålder som gör att du tycker att det ligger mycket i det han säger.

Nitrometan
2008-04-06, 08:25
Du är säkert en vettig människa om man träffar dig IRL.
Tror du det?

Det är din ålder som gör att du tycker att det ligger mycket i det han säger.
True dat! :thumbup:

Cilia
2008-04-06, 20:33
Jag tycker att du är väldigt jobbig och att det verkar som om du alltid måste försöka vara "intern" och visa att du känner folk osv(kanske har du varit mobbad och osynlig som barn,absolut inget illa menat!!).. Sen hänvisar du och allan och Tolkia alltid till bekanta eller släktingar med spetskompetenser som ni verkar ha ofantilgt många av. Oavsett vilken debatt ni är i så ska ni alltid "känna en som är nordens främsta expert på ämnet" och han eller hon tycker alltid som ni vilket gör att ni tror att ni "vunnit debatten" vilket i sig är lite lustigt då man inte alltid måste vinna eller förlora debatter utan faktiskt kan utbyta erfarenheter och faktiskt lära sig saker istället för att tjata om sina astronautkusiner eller nobelpristagar-bekanta.

Men helt allvarligt så tror jag att kolo betyder väldigt mycket för dig för du sitter ju här hela dagarna och jag hoppas att du inte en dag vaknar till och tänker "Vafan har jag gjort?,jag har slösat bort flera år av mitt liv på en internet sida mest ämnad för killar i 15-25 års åldern" Nu kommer säkert Jorgen eller någon annan "bror duktig"-typ komma och påtala att kolozzeum är till för alla och jada jada men jag hoppas du förstår vad jag menar...
Du är säkert en vettig människa om man träffar dig IRL.
Jag är lite rörd över att du har lagt ner energi på att försöka analysera mig. Det är lite gulligt faktiskt.

Jag känner inte riktigt igen mig i att jag försöker hänvisa till referenser hela tiden men så kanske det är. Känner inte heller igen att Tolkia brukar göra så. Å andra sidan tycker jag Tolkia är en cool brud. Direkt ser jag inget fel i det. Jag tycker det ger mer trovärdighet till en post om man kan styrka sina påståenden med annat än tyckande. Sen är det kanske inte så konstigt om någon som är några år äldre än vad du är (nu vet jag iofs inte din ålder utan antar) har lite fler referenser och större erfarenhet?

Sen håller jag med dig om att om mitt liv bara var kolo så skulle det vara tragiskt och jag tycker det är sunt att du reagerar på det.

Att Yankeee säger som han gör beror nog på att han har lite koll på hur mitt liv ser ut även om vi inte umgås särskilt tätt.


Tycker det ligger mycket i det han skriver faktiskt. Det är ju faktiskt ingen ryggdunkartråd det här, fast det har du väl redan fattat?
Nej, det är ingen ryggdunkartråd. Det är ok.

Pelle2
2008-04-06, 22:50
Yankeee - Har du någon form utav åldersdiskussionsfetish? :D

747
2008-04-07, 04:36
Man kan säkert ha vettiga åsikter fast man är 20.


Klev upp tidigt för att bumpa denna tråd, japp.

Yankeee
2008-04-07, 15:03
Yankeee - Har du någon form utav åldersdiskussionsfetish? :D

Egentligen inte, men jag blir så trött på snorungar som lägger fram saker som om det var självklarheter när de i själva verket inte har en aning om hur det ligger till.

747
2008-04-07, 15:05
Egentligen inte, men jag blir så trött på snorungar som lägger fram saker som om det var självklarheter när de i själva verket inte har en aning om hur det ligger till.

Det är tur att du finns där och ställer allting till rätta.

Yankeee
2008-04-07, 15:06
Det är tur att du finns där och ställer allting till rätta.

Tack.

Mighty
2008-04-07, 15:20
Egentligen inte, men jag blir så trött på snorungar som lägger fram saker som om det var självklarheter när de i själva verket inte har en aning om hur det ligger till.
Sådana som är som du var för 5 år sedan?

Yankeee
2008-04-07, 15:20
Sådana som är som du var för 5 år sedan?

Ja.

X-Change
2008-04-07, 15:33
Egentligen inte, men jag blir så trött på snorungar som lägger fram saker som om det var självklarheter när de i själva verket inte har en aning om hur det ligger till.Hur ligger det till då yankeee? Tråden heter "Gnäll på Cilia", Alla som vill kritisera henne får göra det OCH det behöver inte ens vara fakta utan, här är det fina - rena åsikter, vilket CroCops inlägg är - Hans åsikter hur han uppfattar Cilia.

Så hur ligger det egentligen till Yankeee?

Jag tycker att det är lite lustigt att du inte klarar av att motargumentera inlägg om medlemen är 20 eller yngre, utan använder ålder som ett sätt att förringa andra i ett försök att vinna debatter.

fat_joe
2008-04-07, 15:41
Egentligen inte, men jag blir så trött på snorungar som lägger fram saker som om det var självklarheter när de i själva verket inte har en aning om hur det ligger till.

Det är bra att Yankeee alltid har koll på läget.

Yankeee
2008-04-07, 15:48
Jag tycker att det är lite lustigt att du inte klarar av att motargumentera inlägg om medlemen är 20 eller yngre, utan använder ålder som ett sätt att förringa andra i ett försök att vinna debatter.

Men vad fan, försök att inte slicka på palle kuling-klubban samtidigt som författar inlägg i framtiden. Sockret påverkar uppenbarligen ditt omdöme.

Det hela kan sammanfattas till en simpel mening, som lyder: Det finns ingen debatt att vinna.

tossefar
2008-04-07, 15:51
Jag är nära på småkär i Cilia.

Kidsen vet inte hur man ska hantera att bli internetägd av en (i jämförelse*eg*) gammal tant. Klart att de gnäller då.

Trance
2008-04-07, 15:53
Det jobbiga med Cilia är att hon är rätt trög. Men annars kan jag inte säga att jag bryr mig direkt mycket vad som skrivs så hon får ju skriva vad hon vill.

hultman
2008-04-07, 15:54
Egentligen inte, men jag blir så trött på snorungar som lägger fram saker som om det var självklarheter när de i själva verket inte har en aning om hur det ligger till.

Det är så här det är, helt enkelt? Till skillnad från de som bara tror sig veta hur det är?

hultman
2008-04-07, 15:54
Jag är nära på småkär i Cilia.

Kidsen vet inte hur man ska hantera att bli internetägd av en (i jämförelse*eg*) gammal tant. Klart att de gnäller då.

Jag har aldrig sett Cilia äga någon, någonsin. Exemplifiera gärna.

Yankeee
2008-04-07, 15:59
Det är så här det är, helt enkelt? Till skillnad från de som bara tror sig veta hur det är?

Ja.

Tricklev
2008-04-07, 16:03
Problemet med Yankeee är väll att han smått själv gör vad han anklagar 20åringarna för att göra.

Yankeee
2008-04-07, 16:08
Problemet med Yankeee är väll att han smått själv gör vad han anklagar 20åringarna för att göra.

Problemet nu är att ni låter känslorna ta över. Finns ingen anledning för er att grina bara för att ni är unga och inte förstår, det finns förhoppningsvis ett ljus i slutet av tunneln för er också.

X-Change
2008-04-07, 16:35
Problemet nu är att ni låter känslorna ta över. Finns ingen anledning för er att grina bara för att ni är unga och inte förstår, det finns förhoppningsvis ett ljus i slutet av tunneln för er också.Snälla sluta vara så arrogant! Jag menade debatterna generellt som du deltar i. Det här är ingen debatt - Det ger jag dig rätt i.
Men du har en ovana att hävda åldern som ett avgörande skäl till att någon skulle ha fel. Min syftning var (ifall det undgick dig) att du har ingen som helst rätt att hävda att CroCop eller någon annan som kritiserar Cilia har fel eller inte vet "hur det ligger till" i den här tråden, eftersom dem inte talar om konkreta fakta om Cilia.

Om du inte misst omdömet hade du klarat att se att det är du som låter känslorna ta över och mensar i den här tråden, inte tvärt om som du hävdar.

Yankeee
2008-04-07, 16:44
Snälla sluta vara så arrogant! Jag menade debatterna generellt som du deltar i. Det här är ingen debatt - Det ger jag dig rätt i.
Men du har en ovana att hävda åldern som ett avgörande skäl till att någon skulle ha fel. Min syftning var (ifall det undgick dig) att du har ingen som helst rätt att hävda att CroCop eller någon annan som kritiserar Cilia har fel eller inte vet "hur det ligger till" i den här tråden, eftersom dem inte talar om konkreta fakta om Cilia.

Om du inte misst omdömet hade du klarat att se att det är du som låter känslorna ta över och mensar i den här tråden, inte tvärt om som du hävdar.

Ja, det har jag och det är för att jag inte orkar förklara självklara saker för någon som antagligen inte kommer att förstå ändå. Som i det här fallet t.ex. Orka glida in med en halv sida psykoanalys utan att ha träffat personen eller utan att ha en aning om vem det är eller hur personen är (även om det är en gnälltråd). Valen man har när man ser ett sådant inlägg är: Strunta i det, lägga tid på ett skriva ett långt svar och förklara vad som är fel och varför eller skriva en kommentar som man vet att folk som förstår kommer att dra på smilbanden åt. Även om du hade gjort något av de två första för att du är en duktig gosse och gärna vill att alla andra också ska vara det så innebär det inte att andra kommer att göra som du föredrar.

Cilia
2008-04-07, 20:41
Hur ligger det till då yankeee? Tråden heter "Gnäll på Cilia", Alla som vill kritisera henne får göra det OCH det behöver inte ens vara fakta utan, här är det fina - rena åsikter, vilket CroCops inlägg är - Hans åsikter hur han uppfattar Cilia.

Nu var tråden iofs till för att samla inlägg där ni har åsikter om vad jag skriver i andra trådar. Inte i första hand att kritisera hur jag lever mitt liv.

Men jag var nog inte så tydlig kring det. Tyckte bara att så många andra trådar togs upp av att kritisera vad jag skrev i dom och tänkte att dom kunde samlas här.

bubbe
2008-04-07, 20:43
Lever denna tråden än? Gnäll på Cilia kanske blir en riktig långkörare?

Vad har du ställt till med Cilia :smash:


:D

Sleigh
2008-04-07, 20:44
Och nu är vi uppe i 10 sidor. Tänk vad mycket plats vi sparat i andra trådar.

Cilia
2008-04-07, 20:49
Lever denna tråden än? Gnäll på Cilia kanske blir en riktig långkörare?

Vad har du ställt till med Cilia :smash:


:D
Du förstår vad det här gör med mitt ego *w*

xarizma
2008-04-07, 20:51
Jag tycker om dig Cilia, det är bara en sak jag funderar över men vet inte om det blir så bra om jag skriver det här. Men annars tycker jag att du är väldigt snäll, trevlig och kunskapsfull. :)

HenrY
2008-04-07, 21:39
Cilia är en elak häxa.

Chrillee
2008-04-08, 01:13
Vem är Cilian?

Hon med den där stora mjuka rumpan och kinderna?
Good shiet isf :cool:

Cilia
2008-04-08, 07:27
Jag tycker om dig Cilia, det är bara en sak jag funderar över men vet inte om det blir så bra om jag skriver det här. Men annars tycker jag att du är väldigt snäll, trevlig och kunskapsfull. :)
tackar 's*




Cilia är en elak häxa.
Det där var ju inte så konstruktivt?
Bättre kan du


Vem är Cilian?
I´m a nobody.

Det är därför jag måste starta en tråd om mig själv.

jakke
2008-04-08, 07:38
Vem är Cilian?

Hon med den där stora mjuka rumpan och kinderna?
Good shiet isf :cool:

Jag tror hon är en hög chef som kommer hit till forumet och skriver rakt ur hjärtat i tron om att hon är anonym, lite som finlands förra utrikesminister.