handdator

Visa fullständig version : Någon anledning till att inte ligga på feta underskott?


Librish
2008-04-03, 21:04
Tjena, är mitt inne i deffen och om jag räknade ut mitt kaloriintag med den där formeln så får jag att mitt bee med en aktivitetsfaktor på 1.4 blir 3200 kcal

Om vi tar som exempel en vanlig liten mcdonaldshamburgare (vet att dom inte är speciellt bra^^) så har den enligt mcdonalds ca 250kcal. Om jag åt 2 stycken sånna till varje måltid så skulle jag inte vara speciellt hungrig under dagen men jag skulle ändå ligga på en kcal-underskott på 1700... varför ska jag inte göra detta?

forslund
2008-04-03, 21:12
Tvivlar starkt att det bara är 250 kcal i hamburgaren, men om det stämmer så är risken för muskelförlust under din nedgång överhängande med så stort underskott.

Scratch89
2008-04-03, 21:18
Du kommer inte hålla dig mätt på sex stycken små hamburgare från McDonalds, tror jag.

Koloftw
2008-04-03, 21:20
varför ska jag inte göra detta?

*Lite näring
*Mycket salt (natriumklorid)
*För lite protein
*Är du inte ganska fet så kommer en del muskler att ryka
*Dyrt

Sen så mättar det ju inte så bra heller, men man blir ju ändå aldrig mätt på diet så det spelar nog ingen roll.

LadyInsane
2008-04-03, 21:34
Just mättnad tror jag för det mesta är subjektivt, så ifall han blir mätt eller inte på 6 burgare får han själv bestämma tycker jag.

Librish
2008-04-03, 22:09
alltså jag menade inte att jag skulle äta bara hamburgare, det var bara ett exempel för hur mycket mat det var. säg att jag åt motsvarande mängd fast med mer proteiner etc

Koloftw
2008-04-03, 23:14
alltså jag menade inte att jag skulle äta bara hamburgare, det var bara ett exempel för hur mycket mat det var. säg att jag åt motsvarande mängd fast med mer proteiner etc

Protein har en muskelbesparande effekt och ger ökad termogenes mer än kolhydrat/fett.

Alltså skulle du nog förlorat mer fett och mindre muskler om du åt mer protein.

Självklart gäller detta inte i all oändlighet, dvs. det går säkert en gräns någon stans vid 2g/kgbw eller dylikt.

Danneeh
2008-04-04, 12:57
Jag blev aldrig mätt av att äta Mc'Donalds..