handdator

Visa fullständig version : Legend of Zelda Movie Trailer


Greg
2008-04-02, 20:51
http://movies.ign.com/dor/articles/863515/legend-of-zelda-movie-trailer/videos/legendofzelda_filmtrailer_040108.html

Ett av de coolaste April-skämten jag har sett.

Prankie
2008-04-02, 20:52
Sooo Yesterday... :D

Greg
2008-04-02, 20:53
Sooo Yesterday... :D

Mjo. Snubblade över det precis. Dagarna har varit fyllda med tentapluggande. Förlåt om jag inte är så "hipp".

Prankie
2008-04-02, 20:55
Mjo. Snubblade över det precis. Dagarna har varit fyllda med tentapluggande. Förlåt om jag inte är så "hipp".

Det var bara min låga humor som failade.

Prankie
2008-04-02, 20:59
On topic, det borde göras en film om Zelda. Nu vet jag inte hur de andra är men Ocarina of Time och A link to the past har riktig bra story. Det skulle förmodligen bli en större hit än många fantasy filmer som gjordes senaste året.

Greg
2008-04-02, 21:07
On topic, det borde göras en film om Zelda. Nu vet jag inte hur de andra är men Ocarina of Time och A link to the past har riktig bra story. Det skulle förmodligen bli en större hit än många fantasy filmer som gjordes senaste året.

Alla har bra story. Dock så tror jag nog att Ocarina of Time skulle varit roligast på vita duken. Med tanke på att han hoppar fram och tillbaka i tiden, samt alla roliga raser man får träffa på.

Sista fighten skulle blivit fet.

krebbe
2008-04-02, 21:27
Alla har bra story. Dock så tror jag nog att Ocarina of Time skulle varit roligast på vita duken. Med tanke på att han hoppar fram och tillbaka i tiden, samt alla roliga raser man får träffa på.

Sista fighten skulle blivit fet.

Mmm, eftersom vi vet att alla spel man gör om till filmer blir bra =)
Nä, seriöst, Resident Evil är väl de enda filmerna som är bra som är baserade på spel, så sannorlikheten att en zelda film skulle bli bra är ju inte direkt stor.

Animalistic
2008-04-02, 21:29
Mmm, eftersom vi vet att alla spel man gör om till filmer blir bra =)
Nä, seriöst, Resident Evil är väl de enda filmerna som är bra som är baserade på spel, så sannorlikheten att en zelda film skulle bli bra är ju inte direkt stor.

MEN skulle det bli bra så skulle det nog bli

totalyfuckingamazing

Raggis
2008-04-02, 21:35
Synd att det inte var på riktigt :( Satt och rös under hela trailern! I'm a big fan of Zelda.

joriice
2008-04-02, 21:37
Fast med just DET produktionsteamet så säger jag "nej, hoppas inte de gör en zelda film", ser för fattigt ut

Och är i stort sett emot filmatiseringar av spel, låt oss disskutera andra spel som kunnat bli lovliga som filmer!

Greg
2008-04-02, 21:57
Mmm, eftersom vi vet att alla spel man gör om till filmer blir bra =)
Nä, seriöst, Resident Evil är väl de enda filmerna som är bra som är baserade på spel, så sannorlikheten att en zelda film skulle bli bra är ju inte direkt stor.

Jo. Men när vi snackar om Zelda-spelen så pratar vi oftast väldigt utvecklad samt väldigt bra story.

Whistler
2008-04-02, 22:07
Så länge som de gör den på Link to the Past-storyn så skulle det funka. Blärk för Nintendo 64 och därefter kommande spel.

Trailern var fet fram till han tog på sig ringbrynjan och man fick se hur ful han var i grön mössa. Effekterna sög stenhårt.

Jompan
2008-08-05, 19:14
Fasen att jag missade denna tråden när den dök upp.

Råkade hitta trailern precis på tuben och tänkte fasen vad häftigt, var ett av favoritspelen när jag var liten.

Haha, snacka om att få ett aprilskämt i ansiktet flera månader för sent. :laugh:

King Grub
2008-08-05, 19:43
Filmen sög. Klarade inte många minuter, innan jag var tvungen att stänga av.