handdator

Visa fullständig version : Få en så snygg kropp som möjligt till sommaren?


monkeyhead
2008-04-01, 21:37
Hejsan. Jag har tränat en del nu, och kan inte säga att jag har börjat bygga större mängder muskelmassa än men önskar det. Ett av problemen ligger nog i att jag cardiotränar en del genom bla. löpning före varje pass. Kan även lägga till att jag äter så mycket jag orkar för att kompensera detta. En grej är att jag nog lider av lätt fettskräck, vilket gör att jag måste springa för att kunna äta mycket kcal efter ett pass. Så, min fråga är - hur fjortis det än låter, men jag har det som ett mål= Hur ska jag lägga upp min träning för en så snygg kropp som möjligt till sommaren, även om det redan är hyfsat sent nu.

Min kropp är väl - personligen för smal. Väger 61 och är 176 cm lång. Dock har jag två grova "love - handles" jag inte klarar av. Är det bara cardio som tar bort dessa eller finns det något man kan göra för att få bort de lättare?

Men mitt träningsuppläg ser ut som följande (styrkepassen är mellan 60 - 90 min):

Måndag: Löp - 25 min + ben/vader
Tisdag: -
Onsdag: Löp - 20 min + Bröst/Triceps
Torsdag: Löp, 40 min + Axlar/Traps
Fredag: -
Lördag: Löp, 25 min + Mage/Rygg
Söndag: Löp, 20 min + Biceps/underarmar

som sagt, om jag vill rikta in mig på en så snygg kropp som möjligt redan till sommaren, är det bara att fortsätta och vänta, eller har ni några synpunkter osv. så skulle det vara jätte bra!

Tack på förhand!//Jacob

jojjep91
2008-04-01, 21:43
Hejsan. Jag har tränat en del nu, och kan inte säga att jag har börjat bygga större mängder muskelmassa än men önskar det. Ett av problemen ligger nog i att jag cardiotränar en del genom bla. löpning före varje pass. Kan även lägga till att jag äter så mycket jag orkar för att kompensera detta. En grej är att jag nog lider av lätt fettskräck, vilket gör att jag måste springa för att kunna äta mycket kcal efter ett pass. Så, min fråga är - hur fjortis det än låter, men jag har det som ett mål= Hur ska jag lägga upp min träning för en så snygg kropp som möjligt till sommaren, även om det redan är hyfsat sent nu.

Min kropp är väl - personligen för smal. Väger 61 och är 176 cm lång. Dock har jag två grova "love - handles" jag inte klarar av. Är det bara cardio som tar bort dessa eller finns det något man kan göra för att få bort de lättare?

Men mitt träningsuppläg ser ut som följande (styrkepassen är mellan 60 - 90 min):

Måndag: Löp - 25 min + ben/vader
Tisdag: -
Onsdag: Löp - 20 min + Bröst/Triceps
Torsdag: Löp, 40 min + Axlar/Traps
Fredag: -
Lördag: Löp, 25 min + Mage/Rygg
Söndag: Löp, 20 min + Biceps/underarmar

som sagt, om jag vill rikta in mig på en så snygg kropp som möjligt redan till sommaren, är det bara att fortsätta och vänta, eller har ni några synpunkter osv. så skulle det vara jätte bra!

Tack på förhand!//Jacob

Antigen ligger du kcalöverskott och tränar hårt och försöker bygga muskler, elr så deffar du fram dem du redan har genom att ligga på kcalunderskott. Har du inga muskler så skulle jag, om jag var du fixa bort "the love handles" och skaffa mig en låg fett% och sen börja bygga till hösten istället.

Guddi
2008-04-01, 22:27
Lägg på dig lite muskler genom hård träning så kommer dina antagligen minimala love handels att se bra mycket mindre ut. Om man väger 61kg på 176cm så kommer minsta lilla fettansamling att se stor ut i proportion till resten.

Dra ner på löpningen, om du då inte "vågar" äta mycket kalorier så efter så ät inte mycket kalorier efter utan se till att det du äter är bra kalorier med tillräckligt med protein. Med tanke på din vikt så gör du nog bäst i att komma över din rädsla dock...

Ganymedes
2008-04-02, 07:14
Satsa på att träna rygg, axlar och lats. Då kommer dina kärlekshantag mindska visuellt. Att deffa när man redan är så smal är bara dumt. Bygg istället!

Martin.V
2008-04-02, 07:25
Om du väger 61 kg och har lovehandles, så råder jag dig att bygga på till hösten och sedan deffa därifrån. Som tidigare skribent sa, så är det lite dumt att deffa när man väger som dig. No offense.

ARMSTARK
2008-04-02, 08:07
Jag tycker inte att du springer för mycket, om det inte är så att du tar i så du kräks varje gång, för då orkar du inte styrketräna effektivt efteråt. Kör tyngre vikter om du vill få igång muskelbygget. ( Så tungt du kan köra utan att fuska upp vikterna.) Vad gäller fettskräcken så är det nog det som är orsaken till att den sista valken runt midjan inte försvinner. Äter du inte fett så sparar kroppen på det som finns.

L-Sami
2008-04-02, 11:32
En snygg kropp är subjektivt. Jag skulle aldrig klara att bygga en snygg kropp på 2-3 månader. Det tar en redig kontrollerad bulk och en deff därpå att få till en snygg kropp enligt mig. Jag utgår ifrån mig själv och om jag skulle vara i din sits med 61kg på 175kg. Tips är att du börjar träna nu och går upp i vikt sakta ca 1kg i månaden under ett år, sen deffar om du behöver det. Lite muskler hinner du väl lägga på dig tills sommaren, vänta inte bara några dramatiska resultat. Fett lägger man på sig alltid vid kaloriöverskott, det är något man måste offra om man ska bygga muskler.