handdator

Visa fullständig version : Armbågen


elsmurfo
2008-04-01, 20:52
Hej.
Det var så att för cirka 1½ år sedan så hände nått i höger armbåge, detta var vid ett tillfälle av maxlyft i bänkpress.

Fick ingen omedelbar smärta, men dagarna efter började det ta ont i armbågen, kändes som elstötar i armbågen, mot nedre delen av triceps, kunde inte längre lyfta lättare vikter.

Gick vid tillfället i skola så jag gjorde ett besök hos skolsyster och hon avrådde mig från att fortsätta träna och ta det lungt ett tag, sedan börja om att träna utan vikter.

Slutade med träningen i sammanband med detta och flytt, detta vart bättre efter en tid, aldrig försvunnit helt.

Nu då jag börjat om att träna, kört 6 månader nu och börjar känna av höger armbåge på samma sätt, men inte alls i samma utsträckning.
Känner att allting inte står rätt till, och är väldigt rädd för att detta ska komma tillbaka.

Kan detta bara vara överansträngning eller måste ett läkarbesök göras?
Tycker det låter konstigt om det är en överansträngning eftersom jag slutade med träningen i 1 år utan att det någonsin försvunnit helt.

Ber omursäkt om detta vart svårläst eller dåligt skrivet.
Gjorde ett försök iallfall :smash:

grimfish
2008-04-01, 21:29
Någon form av överbelastning är säkerligen inblandad, men mer än det går nog inte att säga. I och med att problemet har suttit i så pass länge och att du verkar ha problem med armbågen även när du inte styrketränar så föreslår jag att du vänder dig till en idrottsintresserad sjukgymnast eller naprapat.

Rastafari
2008-04-03, 09:45
Har du också problemet att du inte kan lyfta som vid hammer-curls och liknande, eller är det bara pressrörelser som påverkas för dig?

Jag har ett liknande problem som dig på båda armbågarna, förbannat frustrerande.