handdator

Visa fullständig version : Tränar sent på kvällen, tips på måltid efteråt!


madshit
2008-04-01, 14:45
hej, har börjat träna sent på kvällen och kmr hem ca 10.

älskar att träna så här sent på kvällen och vill verkligen fortsätta med de. (det finns ingen nackdel när man tränar väll?)

och sen vet jag inte hur jag ska äta efter passet, brukar alltid ta en gainer, typ 6mackor med ost bla. och sen mycket mjölk! räcker detta eller ska jag käka ngt annat?

har inte ork att ställa mej vid spisen så dags då jag har skola och sånt dagen efter :(

tips tack!

King Grub
2008-04-01, 14:51
Mackor går lika bra att använda som kolhydratbas som potatis, ris, pasta eller annan lagad mat.

madshit
2008-04-01, 15:18
och räcker detta att äta som tex 6 mackor med pålägg och gainerpro + mjölk? eller behövs ngt mer

Eddie Vedder
2008-04-01, 15:22
och räcker detta att äta som tex 6 mackor med pålägg och gainerpro + mjölk? eller behövs ngt mer

Det kan man omöjligt ge ett rakt svar på. Ingen ser dina mackor framför sig, ingen vet exakt hur stora dom är, vilket bröd, exakt vilket/vilka pålägg och i vilken mängd. Ingen vet vad "mycket" mjölk betyder i ditt fall och inte heller vad för mjölk vi pratar om.
Vidare vet ingen hur stort ditt energibehov är, vilka mål du har och hur mycket du ätit i övrigt under dagen.:)

Men rent spontant känns det som det borde kunna vara tillräckligt med mat för dom allra flesta. Även om du inte anger några detaljer alls om varken dig själv eller mer specifikt om din mat.

madshit
2008-04-01, 17:01
Det kan man omöjligt ge ett rakt svar på. Ingen ser dina mackor framför sig, ingen vet exakt hur stora dom är, vilket bröd, exakt vilket/vilka pålägg och i vilken mängd. Ingen vet vad "mycket" mjölk betyder i ditt fall och inte heller vad för mjölk vi pratar om.
Vidare vet ingen hur stort ditt energibehov är, vilka mål du har och hur mycket du ätit i övrigt under dagen.:)

Men rent spontant känns det som det borde kunna vara tillräckligt med mat för dom allra flesta. Även om du inte anger några detaljer alls om varken dig själv eller mer specifikt om din mat.


tackahr! jag kände mej inte piggare när jag tränade på dagen innan och åt middag efter träning. så det ska nog bli bra ifall jag håller på med detta ett tag och ser hur jag känns sen :) *flex*

Eddie Vedder
2008-04-01, 17:09
tackahr! jag kände mej inte piggare när jag tränade på dagen innan och åt middag efter träning. så det ska nog bli bra ifall jag håller på med detta ett tag och ser hur jag känns sen :) *flex*

Så ska det låta!:thumbup:

Skönt med en person som faktiskt går efter vad som känns bra och kör på utan att krångla till det i onödan. Kör hårt och lycka till!:bpump: