handdator

Visa fullständig version : sjukhus gainers


kellynr7
2008-04-01, 11:44
precis fått förfrågan att ta emot ett lass sjukhus gainers gratis som kostar ca 50 spänn styck. frågan nu! är detta bra eller anus? för en tränande då.

vill öka i muskler och inte lägga på mig fett. tror dock att dessa gainers mest innehåller kolhydrater och vitaminer och inte så mycket proteiner.

så någon som vet något?

Animalistic
2008-04-01, 11:52
omöjligt att veta innan du skrivit upp näringsinnehåll (/100g)

Larsson85
2008-04-01, 11:52
Du har inget produktnamn eller liknande?

Rahf
2008-04-01, 12:08
Frågan är om det är så att säga regelrätta gainers med snabba kolhydrater eller om det är måltidsersättare.

Inge Enveten
2008-04-01, 13:56
Gratis är alltid bra.
Se om du kan få produktnamn och näringsvärde/100 g som tidigare sagt, lär underlätta för de som kan svara ordentligt på din fråga.

EiseltUK
2008-04-01, 14:09
precis fått förfrågan att ta emot ett lass sjukhus gainers gratis som kostar ca 50 spänn styck. frågan nu! är detta bra eller anus? för en tränande då.

vill öka i muskler och inte lägga på mig fett. tror dock att dessa gainers mest innehåller kolhydrater och vitaminer och inte så mycket proteiner.

så någon som vet något?

Det brukar vara ganska mycket i fett i såna produkter men håller du koll på ditt totala kaloriintag så bör det inte vara någon fara. Synd att tacka ned till gratis. ;)

kellynr7
2008-04-01, 19:24
japp nu har jag lita produkt info här! ganska mycket fett som sagt i den ena och den andra är en energi dryck

dryck gainer
namn resource 200 ml
kcal 400
protein 18g
kolis 42,8
sockerarter 10,2g
lactose <0,1g
fett 17g

sen vitala mineraler såsom magnesium, zink, järn, selen mm
smakade fan förästen.

dryck energi namn fresubin
100 ml
150 kcal
protein 5,6
kolis 18,8
socker 5.3
fett tot 5,8
mättat 0,4
enkelomättat 3,8
fleromättade fettsyror 1,6
vatten 78ml

smak svartvinbär

hmm ganska osäker om jag ska ta detta då jag vill bygga mycket muskler och bli breddare större med dom och inte av deg liksom:P vad säger ni?

jenni
2008-04-01, 20:11
japp nu har jag lita produkt info här! ganska mycket fett som sagt i den ena och den andra är en energi dryck

dryck gainer
namn resource 200 ml
kcal 400
protein 18g
kolis 42,8
sockerarter 10,2g
lactose <0,1g
fett 17g

sen vitala mineraler såsom magnesium, zink, järn, selen mm
smakade fan förästen.

dryck energi namn fresubin
100 ml
150 kcal
protein 5,6
kolis 18,8
socker 5.3
fett tot 5,8
mättat 0,4
enkelomättat 3,8
fleromättade fettsyror 1,6
vatten 78ml

smak svartvinbär

hmm ganska osäker om jag ska ta detta då jag vill bygga mycket muskler och bli breddare större med dom och inte av deg liksom:P vad säger ni?

min arbetskollega fick fick sånna utskrivna då hon blev behandlad för undervikt och näringsbrist , det är mer som ett komplett näringstillskott så behöver du extra så kan du nog ta de, men de har nog inte likadan exakt samma funktion som gainers för styrketränande,

z_bumbi
2008-04-01, 20:17
Jämför det med en gainomax och se om det är så stor skillnad.
Min erfarenhet av ett antal smaker är att de smakar vidrigt men vill man blanda ut dem i en milkshake etc så kanske det går att döda smaken.

Ola Wallengren
2008-04-01, 20:28
Resource 2.0 är väldigt energität men innehåller ändå hyfsat med protein.
Fresubin Energy drink är också rätt energität men något lägre i proteininnehåll.

Om man bara vill öka energiintaget utan att förändra näringssammansättningen i kosten så mycket så fungerar de bra, men jag har svårt att se någon fördel vid en typiskt "bodybuilding kost" eftersom de i princip minskar proteininnehållet i kosten.
De är kompletta näringsmässigt så att man kan leva enbart på dessa om man vill, men det vill man nog inte.

Tycker själv att båda sorterna smakar rätt bra men Resource är "snortjock", kan liknas lite vid smält glass.