handdator

Visa fullständig version : Bröd-panik!


Allram
2008-03-31, 22:47
Såg en tråd här om bröd, det fick mig inspererad till min fråga.

Det är så här att jag deffar just nu, och det går väldigt fint och jag ser resultat. Har 10 veckor kvar av min deff.
Nu är det så att innan jag började deffa så älskade jag bröd och pålägg i alla dess slag. Nu har jag fått lite panik för jag är så sjukt sugen på bröd.
Har hört talas om något Polarkraft extrem, men har ingen aning om vad det är.

Så nu kommer min fråga till er kunninga;
Säg ett bröd jag kan äta. Ett bröd som är bra.

Känner att jag måste få lite bröd i mig.

Så vad säger ni, vilket ska jag köpa? Gärna väldigt konkreta svar, :)

Tack på förhand!
/Allram

Chrillee
2008-03-31, 22:55
Du kan väl äta allt, men vad jag har förstått så är det rätt så lätt att överäta på bröd.
Det mätar ju inte allt för bra i mitt tycke men ger rätt mycket energi.

Vad jag har snappat upp så är dem flesta fullkorns varianter att föredra.
Polarkraft Extrem är ett bra val, dem flesta av deras bröd; http://www.polarbrod.se/req.aspx?pageid=51

Är dock lite dyrt har jag insett.
Och om du ska ha pålägg är väl nåt magert kött att föredra som t ex nån skiva skinka.

Men visst, allt i måttliga mängder och att du håller dig under ditt enerigintag så är det ju lugnt =)

Lycka till!

heraso
2008-03-31, 22:57
Såg en tråd här om bröd, det fick mig inspererad till min fråga.

Det är så här att jag deffar just nu, och det går väldigt fint och jag ser resultat. Har 10 veckor kvar av min deff.
Nu är det så att innan jag började deffa så älskade jag bröd och pålägg i alla dess slag. Nu har jag fått lite panik för jag är så sjukt sugen på bröd.
Har hört talas om något Polarkraft extrem, men har ingen aning om vad det är.

Så nu kommer min fråga till er kunninga;
Säg ett bröd jag kan äta. Ett bröd som är bra.

Känner att jag måste få lite bröd i mig.

Så vad säger ni, vilket ska jag köpa? Gärna väldigt konkreta svar, :)

Tack på förhand!
/Allram

Köp det bröd du tycker om, en enstaka skiva om dagen kommer inte att förstöra din deff.

jebu
2008-03-31, 22:59
Köp Polarbröds: Polarkraft extrem det är både bra och gott :) länk till deras hemsida (http://www.polarbrod.se/pages/6_2.aspx?pageid=51)
kolla på sidan så ser du utseende så hittar du det i butiken.


edit: fan pucktrea!
/Martin

kellynr7
2008-04-01, 20:08
baka ditt eget bröd! du får koll på allt som är i och blir skitgott! mättande också för den delen!

ett bra grundrecept att utgå från är
5 dl fingervarmt vatten
lös upp 50 gram jäst i det.
graham eller flerkornsmjöl 1,4 liter
lite salt om man vill ha det och socker! skiter dock alltid i det då jag gillar det utan några sötningsmedel.

ett gott tips är morotsbröd! riv 3-4 morötter och häll ner i det ljummna vattnet och kör sedan på som vanligt med receptet. dock kan du om du använder morötter ha i mer vatten då morötter suger åt sig lite.

Ola Wallengren
2008-04-01, 20:17
Titta efter bröd som har mindre än 200kcal/100g. Om du är nöjd med takten som du går ner i vikt så måste du ju naturligtvis minska ner på något annat om du börjar äta bröd, men bröd i sig fungerar utmärkt även vid viktnedgång.

jompa
2008-04-01, 20:29
Vill du ha ett saftigt och smarrigt bröd med lågt energivärde så kör på Polarkraft Extreme! Sen saftar du på med keso och makrill i tomatsås, det blir en riktigt höjdar macka som mättar ett bra tag.