handdator

Visa fullständig version : Background check på Arne Persson


babidi
2008-03-31, 16:57
Eftersom jag använder Arne som referens varje gång jag ska tysta ner mina polare när de gör något fel på gymmet så måste jag ju veta vad han är. Allt jag i nuläget vet är att han är allmäktig kung när det gäller kroppens muskler men inte mer än så.

(sitter och har en ordentlig latsdragsdiskussion med en polare om framför bakom tjafset, som vi förövrigt inte behöver ta upp i den här tråden tack, förutom Arne som kan om är närvarande jättegärna får lägga in en solid knockout punch)

thx in advance.

Tricce
2008-03-31, 17:05
Räcker det inte med source att "Arne från Kolo" ? borde ju inte kunna ifrågasätta ;)

Snafu
2008-03-31, 17:06
Man bör nog inte lägga alla ägg i samma korg heller.

Tricklev
2008-03-31, 17:10
Han har ju curlat 48kilo med en arm, vad mer behöver man veta om han.

!1!111!!!!!1one!!1q

Scratch89
2008-03-31, 17:12
Han har ju curlat 48kilo med en arm, vad mer behöver man veta om han.

!1!111!!!!!1one!!1q

+1.

Arne Persson
2008-03-31, 17:16
Å andra sidan har han bara knäböjd 130 kg och dragit 162,5 i marklyft. :D

Halldin
2008-03-31, 17:18
Å andra sidan har han bara knäböjd 130 kg och dragit 162,5 i marklyft. :D
Med ett ben resp. arm. :hbang:

Dumleman
2008-03-31, 17:21
Han har visst skrivit en sköldpaddsbok.

hahavaffan
2008-03-31, 17:27
Med ett ben resp. arm. :hbang:Enbent, enarmat marklyft vore fett :D

Arne Persson
2008-03-31, 17:54
Han har visst skrivit en sköldpaddsbok.

Va, är det sant??? Är det denna?
http://www.tradera.com/Hur_man_skoter_sina_skoldpaddor_skoldpadda_A_Perss on-auktion-57507717




:D

Arne Persson
2008-03-31, 17:55
Med ett ben resp. arm. :hbang:

Jo säkert..... :)

machine gun
2008-03-31, 17:55
Va, är det sant??? Är det denna?
http://www.tradera.com/Hur_man_skoter_sina_skoldpaddor_skoldpadda_A_Perss on-auktion-57507717




:D

Den där boken hade jag när jag var liten och hade en sköldpadda :D

Yes
2008-03-31, 18:01
Å andra sidan har han bara knäböjd 130 kg
Då borde du nästan kunna stångcurla lika mycket som du böjer?

Det är visserligen grymt imponerande, men du inser väl att detta gör dig till Discokungarnas konung? :D

Arne Persson
2008-03-31, 18:34
Den där boken hade jag när jag var liten och hade en sköldpadda :D

Hoppas att du hade glädje av den? Senare upplagor hade färgomslag.

Arne Persson
2008-03-31, 18:36
Då borde du nästan kunna stångcurla lika mycket som du böjer?

Det är visserligen grymt imponerande, men du inser väl att detta gör dig till Discokungarnas konung? :D

Det är tyvärr så att jag i forntiden skadade mitt knä så illa att det inte håller för mer. Jag har dock dragit 330 när jag startade med stången precis ovanför knäna. Säger dock inte ett skit.

Cilia
2008-03-31, 18:37
Den där boken hade jag när jag var liten och hade en sköldpadda :D
nu hade du kunnat köpa den för 21 kr.
eller kanske du ska sälja din?
Det verkar vara en rejäl investering

Osten80
2008-03-31, 18:39
Å andra sidan har han bara knäböjd 130 kg och dragit 162,5 i marklyft. :D

Det där var faktiskt det mest ödmjuka jag har sett dig skriva. Kul att se Arne. :thumbup:

Arne Persson
2008-03-31, 18:55
Det där var faktiskt det mest ödmjuka jag har sett dig skriva. Kul att se Arne. :thumbup:

Jag brukar aldrig ljuga om min prestationer. :)

Arne Persson
2008-03-31, 18:56
nu hade du kunnat köpa den för 21 kr.
eller kanske du ska sälja din?
Det verkar vara en rejäl investering

Har några ex kvar här hemma. :)

bubbe
2008-03-31, 18:57
Jag brukar aldrig ljuga om min prestationer. :)

Med betoning på brukar :devil:




Nä, det är väl så att vid en viss ålder så är det inte så viktigt att verka starkare/större än man verkligen är.


Tips apropå bakgrundscheck, gör en snabb googling på arne persson + skkf

Svedberg
2008-03-31, 18:58
Tränar du nått grepp nuförtiden Arne?

von huff
2008-03-31, 18:59
Vilket år grundade du bodypumpen?Verkar vara ett vinnande koncept:thumbup:

Arne Persson
2008-03-31, 19:03
Med betoning på brukar :devil:




Nä, det är väl så att vid en viss ålder så är det inte så viktigt att verka starkare/större än man verkligen är.


Tips apropå bakgrundscheck, gör en snabb googling på arne persson + skkf

Du syftar kanske på en viss orginell dam som var med på min Decemberkurs på Enjoy i Varberg. Hon VAR verkligen originell.:)

Arne Persson
2008-03-31, 19:05
Tränar du nått grepp nuförtiden Arne?

Tyvärr har det kommit helt på efterkälken pga skiljsmässan. Skall dock börja ikväll, skall testa hur man ligger till på grippersfronten efter ett par månaders upphåll.

Arne Persson
2008-03-31, 19:06
Vilket år grundade du bodypumpen?Verkar vara ett vinnande koncept:thumbup:

Aja baja! Inte svära!:furious:

Koloftw
2008-03-31, 19:23
Läkarprogrammets anatomi var det väl, Arne?

Svedberg
2008-03-31, 19:38
Tyvärr har det kommit helt på efterkälken pga skiljsmässan. Skall dock börja ikväll, skall testa hur man ligger till på grippersfronten efter ett par månaders upphåll.

Åh vad trist :/
Tur att det är tacksamt att träna grippers, tar 2 pass så är man tillbaka i stortsett.

Wao
2008-03-31, 20:05
Eftersom jag använder Arne som referens varje gång jag ska tysta ner mina polare när de gör något fel på gymmet så måste jag ju veta vad han är. Allt jag i nuläget vet är att han är allmäktig kung när det gäller kroppens muskler men inte mer än så.

(sitter och har en ordentlig latsdragsdiskussion med en polare om framför bakom tjafset, som vi förövrigt inte behöver ta upp i den här tråden tack, förutom Arne som kan om är närvarande jättegärna får lägga in en solid knockout punch)

thx in advance.

Vad står du för då? Framför/Bakom huvud? Och är det inte lite utav en smaksak, då jag tycker att framför huvudet tar mycket mer än bakom? (Fast detta kanske är det "rätta" sättet)*screwy*

mangs
2008-03-31, 20:17
Då borde du nästan kunna stångcurla lika mycket som du böjer?

Det är visserligen grymt imponerande, men du inser väl att detta gör dig till Discokungarnas konung? :D


Det är inte för inte som Arne skrek, It's diosco and I like it i Cable crossen när han gästade Umeå!

babidi
2008-03-31, 20:21
Vad står du för då? Framför/Bakom huvud? Och är det inte lite utav en smaksak, då jag tycker att framför huvudet tar mycket mer än bakom? (Fast detta kanske är det "rätta" sättet)*screwy*

Jag tycker själv att bakom tar bättre på latsen som är muskelgruppen som ska arbeta mest, men så mycket bs går runt om att det skulle vara farligt men efter läst en vis man vid namn Arne Persson debattera om saken så är jag säker att genom bra genomförande ej kommer dra på mig några skador.

Trance
2008-03-31, 20:23
Det är tyvärr så att jag i forntiden skadade mitt knä så illa att det inte håller för mer.

men så mycket bs går runt om att det skulle vara farligt men efter läst en vis man vid namn Arne Persson debattera om saken så är jag säker att genom bra genomförande ej kommer dra på mig några skador.

..

130kg finsk sisu
2008-03-31, 20:24
Arne har du några saftiga resultat i nån gym övning?
Smalbänk? Stångcurl eller nåt annat coolt?

Wao
2008-03-31, 20:29
Jag tycker själv att bakom tar bättre på latsen som är muskelgruppen som ska arbeta mest, men så mycket bs går runt om att det skulle vara farligt men efter läst en vis man vid namn Arne Persson debattera om saken så är jag säker att genom bra genomförande ej kommer dra på mig några skador.

Mjo, jag har också hört mycket om att det ska vara farligt. Har ett svagt minne av att även jag predikat om att det skulle vara det, men det var nog för att jag får en underlig känsla av att köra bakom huvudet. Men men, som sagt - smaksak och man ska köra det som känns bäst.

PS. du är otrevlig på msn DS.

Hades
2008-03-31, 20:32
Har för mig att jag för ett några år sedan såg en video där Arne curlade en 20-kilos viktskiva (armbågen mot en bänk, greppet ute på kanten av skivan). Det tog mig ett tag att förstå vilket grepp man måste ha för att klara det. Minns jag rätt Arne?

LadyInsane
2008-03-31, 20:36
PS. du är otrevlig på msn DS.

Det har han alltid varit mot mig också, o jag e tillhör ändå Familjen.

Trance
2008-03-31, 20:39
Det har han alltid varit mot mig också, o jag e tillhör ändå Familjen.

Skönt att du med italienskt (har jag för mig) ursprung skriver familjen med stort F. ;)

babidi
2008-03-31, 20:41
Har för mig att jag för ett några år sedan såg en video där Arne curlade en 20-kilos viktskiva (armbågen mot en bänk, greppet ute på kanten av skivan). Det tog mig ett tag att förstå vilket grepp man måste ha för att klara det. Minns jag rätt Arne?

låter riktigt tungt, det skulle jag vilja se.

babidi
2008-03-31, 20:43
..

Sant Trance, chansen att skada knät av latsdrag är enorm...

LadyInsane
2008-03-31, 20:45
Skönt att du med italienskt (har jag för mig) ursprung skriver familjen med stort F. ;)

Ja, minst sagt betryggande för er andra..;)

Trance
2008-03-31, 20:45
Sant Trance, chansen att skada knät av latsdrag är enorm...

Det var ett skämt. Jag är känd för att vara både lustig och charmig, fråga bara Cilia. Arne kan nog mycket riktigt sina saker och har väl jobbat med det rätt mycket också.

Trance
2008-03-31, 20:46
Ja, minst sagt betryggande för er andra..;)

Jag räknar med att jag är beskyddad.

babidi
2008-03-31, 20:58
Jag räknar med att jag är beskyddad.

om du klarar av ett cykla genom en loop med en jätteliten cykel som du sedan sväljer och avslutar med en ring-ring

skaparn
2008-03-31, 21:23
Hade tänkt slamsa, men ger dig istället ett bra tips.

Skit i vem Arne är, och säg för allt i världen aldrig till en annan människa i en diskussion att du har rätt för att du har läst massvis med inlägg skrivna av en skitstor och skitkunnig kille som har typ skrivit böcker.

Läs istället den argumenation denna person använder, fundera på om det verkar vettigt (det gör det ju uppenbarligen eftersom du tror på vad han säger) och sedan försöker du med hjälp av logiska resonemang övertyga dina vänner. Allt annat är dömt att misslyckas och gör dig till åtlöje. Jag pekar friskt på de som anger Internet(tm) som källa.

Spader
2008-03-31, 21:24
row-coo.

babidi gillar att ta stången bak

Kwon
2008-04-01, 12:47
Har man curlat 48 kg med en arm endast får man göra precis vad man vill/ ha vilken titel som helst.

Räcker med att du säger att det var "Arne från Kolo/Lödde" som källa.

Arne Persson
2008-04-01, 14:10
Åh vad trist :/
Tur att det är tacksamt att träna grippers, tar 2 pass så är man tillbaka i stortsett.

Missade CoC#3 med 1mm. *grr* Tog 2,81:an.

Arne Persson
2008-04-01, 14:13
Vad står du för då? Framför/Bakom huvud? Och är det inte lite utav en smaksak, då jag tycker att framför huvudet tar mycket mer än bakom? (Fast detta kanske är det "rätta" sättet)*screwy*

Eftersom det är mycket lättare tekniskt för en nybörjare att köra korrekt lats drag bakom nacken så lär jag självfallet ut det. Sedan när dom fattar vad träning innebär så visar jag mot bröstet.
Tränar själv chins bakom nacken. Underbar!

Dumleman
2008-04-01, 14:15
Hade tänkt slamsa, men ger dig istället ett bra tips.

Skit i vem Arne är, och säg för allt i världen aldrig till en annan människa i en diskussion att du har rätt för att du har läst massvis med inlägg skrivna av en skitstor och skitkunnig kille som har typ skrivit böcker.

Läs istället den argumenation denna person använder, fundera på om det verkar vettigt (det gör det ju uppenbarligen eftersom du tror på vad han säger) och sedan försöker du med hjälp av logiska resonemang övertyga dina vänner. Allt annat är dömt att misslyckas och gör dig till åtlöje. Jag pekar friskt på de som anger Internet(tm) som källa.
Det är aningen svårt inom många områden att själv på ett riktigt sätt kunna avgöra premissernas sanningsvärde i slutledningar därför är det smidigt med kunniga personer som redan gjort det men visst finns det en risk med det. För att avgöra det inom styrketräning krävs troligen stor kunskap inom bland annat anatomi och rörelselära vilket jag inte tror är något man genom rent förnuft kan resonera sig fram till.

Arne Persson
2008-04-01, 14:15
Arne har du några saftiga resultat i nån gym övning?
Smalbänk? Stångcurl eller nåt annat coolt?

Nej.....:)

J.Saarela
2008-04-01, 14:17
Han har visst skrivit en sköldpaddsbok.

Den äger man,fått som gåva av Arne.

Arne Persson
2008-04-01, 14:30
Den äger man,fått som gåva av Arne.

Fattas bara! Det minsta jag kunde göra.

major Pectoralis
2008-04-01, 14:36
Arne har du några saftiga resultat i nån gym övning?
Smalbänk? Stångcurl eller nåt annat coolt?

Arne i "liggande tricepsextension med skivstång runt huvudet" tycker jag är en klassiker.:bow: Hur tungt har du gått i nämnda övning Arne? 110kg med stopp?

skaparn
2008-04-01, 14:52
Det är aningen svårt inom många områden att själv på ett riktigt sätt kunna avgöra premissernas sanningsvärde i slutledningar därför är det smidigt med kunniga personer som redan gjort det men visst finns det en risk med det. För att avgöra det inom styrketräning krävs troligen stor kunskap inom bland annat anatomi och rörelselära vilket jag inte tror är något man genom rent förnuft kan resonera sig fram till.


Ja, det är i viss mån sant. Det är inte alltid logiskt hur muskelfästen sitter och interagerar. Och handlar det bara om att slänga sig med maffiga namn på latin så finns ju risken att den som kan konsten att tala lyckas vinna diskussionen bara för att den kan rapa upp dessa namn, och väldigt fort dessutom. Visserligen är det inget nytt under solen.

Så jag backar ett par steg, men hävdar fortfarande att det ändå går att utan expertkunskap, med lite noggrann läsning och memorering, övertyga andra om vad Arne har sagt utan att åberopa Arnes internetstatus (och biceps). Eller vem som helst för den skull, nu råkade bara Arne tack vare trådskaparen bli exempelperson för mitt inlägg. Förlåt mig Arne.

z_bumbi
2008-04-01, 15:07
Arne i "liggande tricepsextension med skivstång runt huvudet" tycker jag är en klassiker.:bow: Hur tungt har du gått i nämnda övning Arne? 110kg med stopp?

Runt 85 kg, anledningen att jag kommer ihåg det är att vi hade två på gymmet som körde reps på 90 i press till pannan i samma veva som ämnet var uppe här på forumet.

Arne Persson
2008-04-01, 15:08
Ja, det är i viss mån sant. Det är inte alltid logiskt hur muskelfästen sitter och interagerar. Och handlar det bara om att slänga sig med maffiga namn på latin så finns ju risken att den som kan konsten att tala lyckas vinna diskussionen bara för att den kan rapa upp dessa namn, och väldigt fort dessutom. Visserligen är det inget nytt under solen.

Så jag backar ett par steg, men hävdar fortfarande att det ändå går att utan expertkunskap, med lite noggrann läsning och memorering, övertyga andra om vad Arne har sagt utan att åberopa Arnes internetstatus (och biceps). Eller vem som helst för den skull, nu råkade bara Arne tack vare trådskaparen bli exempelperson för mitt inlägg. Förlåt mig Arne.

Ha ha! Du äro förlåten!

Arne Persson
2008-04-01, 15:10
Runt 85 kg, anledningen att jag kommer ihåg det är att vi hade två på gymmet som körde reps på 90 i press till pannan i samma veva som ämnet var uppe här på forumet.

100 kg är mitt max med stopp bakom nacken. Ett antal år sedan.
85 kg brukar jag träna på ibland mer. Pannan är det sista jag skulle köra mot.

Wao
2008-04-01, 18:37
Det har han alltid varit mot mig också, o jag e tillhör ändå Familjen.
Saffa skall straffas - och det är hårt!

Eftersom det är mycket lättare tekniskt för en nybörjare att köra korrekt lats drag bakom nacken så lär jag självfallet ut det. Sedan när dom fattar vad träning innebär så visar jag mot bröstet.
Tränar själv chins bakom nacken. Underbar!

Mycket möjligt. Detta var dock inte hur jag upplevde det. Kan vara eftersom att mina tuttar är extremt "oviga" om man får säga det så.:hbang:

Arne Persson
2008-04-01, 18:46
Saffa skall straffas - och det är hårt!



Mycket möjligt. Detta var dock inte hur jag upplevde det. Kan vara eftersom att mina tuttar är extremt "oviga" om man får säga det så.:hbang:

Släpper efter ett par pass.

J de Koof
2008-04-02, 02:49
och säg för allt i världen aldrig till en annan människa i en diskussion att du har rätt för att du har läst massvis med inlägg skrivna av en skitstor och skitkunnig kille som har typ skrivit böcker.

Läs istället den argumenation denna person använder, fundera på om det verkar vettigt (det gör det ju uppenbarligen eftersom du tror på vad han säger) och sedan försöker du med hjälp av logiska resonemang övertyga dina vänner. Allt annat är dömt att misslyckas och gör dig till åtlöje. Jag pekar friskt på de som anger Internet(tm) som källa.

Shiajjt.... is this internet?

Bra sagt. På internet. Choose your prophets.

Arne har koll. Många har koll. Jag tycker att man ska lyssna noga på de som har koll och sen göra som man själv tycker. The Arne Horizon may not be your Horizon............ men FFS get the point anyway. Dude.

/J