handdator

Visa fullständig version : Förförelsecommunity


LukasL
2008-03-31, 16:12
Hejsan. Min första post här och ironiskt nog får det bli en fråga som inte är träningsrelaterad.

jag har hört en del om seduction och personlig utveckling och hur dom på nåt sätt förknippas och jag undrar vad ni på detta forum har för åsikt gällande allt sånt här. Kan man utveckla sig själv med sånt här eller är allt en bluff? jag har hört läst diskussioner om det på andra diverse forum men inte riktigt satt mig in i det.... kanske ska göra det nåt tag. men jaja, vad anser ni om det? finns det saker som är bra med det?

Honken
2008-03-31, 16:16
Antar väl att om du lär dig att förföra människor så förbättrar du ditt självförtroende och vänjer dig vid att hantera liknande situationer.

Av egen erfarenhet så lär jag mig mycket om mig själv och vad jag behöver förbättra genom dejter eller liknande. Man lär sig vad som funkar och vad som inte funkar, hur man ska bete sig och var gränserna går osv.

Nimille
2008-03-31, 16:19
Tycker det är ett bra sätt att utveckla sig själv på och det hjälper säkerligen många :) Det de skämtas om är inte det de handlar om, utan de handlar i grunden om vanlig beteendepsykologi etc.
Jag har pratat med en kille som anordnar bootcamps och seminarium om detta och det är riktigt intressant faktiskt.

Tricce
2008-03-31, 16:19
Hejsan. Min första post här och ironiskt nog får det bli en fråga som inte är träningsrelaterad.

jag har hört en del om seduction och personlig utveckling och hur dom på nåt sätt förknippas och jag undrar vad ni på detta forum har för åsikt gällande allt sånt här. Kan man utveckla sig själv med sånt här eller är allt en bluff? jag har hört läst diskussioner om det på andra diverse forum men inte riktigt satt mig in i det.... kanske ska göra det nåt tag. men jaja, vad anser ni om det? finns det saker som är bra med det?

Sök på seduce får du upp en tråd i ämnet som va på tapeten rätt nyligen.

Loke
2008-03-31, 16:23
Jo, visst utvecklas man säkert av att lära sig ragga om man inte har den talangen naturligt. Om jag var lika tafatt när det gäller raggning som vissa verkar vara så är jag helt övertygad om att mitt liv skulle vara sämre på många andra punkter också.

Sen kan man säkerligen ta allt för långt, man blir ju inte hälsosam av fanatisk kroppsbyggning, och man blir knappast en mer välfungerande social individ av överdrivet raggande... Vissa människor verkar aldrig kunna göra saker med måtta.

För övrigt är det roligt att se vilka google ads olika trådar genererar, fniss.

Durre
2008-03-31, 16:26
Alltså dejter, det är nog det tråkigaste som finns, så långt vill jag då inte gå, jag trivs med en tjej för kvällen och vardagliga möten. Att ta en fika har jag aldrig heller gillat, visst mysigt men men. jag kanske borde dejta, men jag har då inga problem med mina sätt just nu, med dejt så är det väl underliggande att man vill gå vidare med en tjej?

Hades
2008-03-31, 16:27
Det de skämtas om är inte det de handlar om, utan de handlar i grunden om vanlig beteendepsykologi etc.

Helt off topic: Den där meningen får du tamejfan rött kort för.

On topic: Jag tror det viktigaste en sån community kan göra är att få folk att ge sig ut och våga. I övrigt så är det väl mycket trial and error som gäller, precis som det mesta där man inte har naturlig talang.

Durre
2008-03-31, 16:41
Helt off topic: Den där meningen får du tamejfan rött kort för.

On topic: Jag tror det viktigaste en sån community kan göra är att få folk att ge sig ut och våga. I övrigt så är det väl mycket trial and error som gäller, precis som det mesta där man inte har naturlig talang.

Precis, vissa har som under tidens gång laggt bort känslor och hur man ser på människors kroppsspråk tror jag, så de lär sig av misstagen och får bearbeta fram hur andra ser på en och hur man skall bete sig.