handdator

Visa fullständig version : Hogg till i skuldran under axelpress.


SBPD_
2008-03-31, 01:13
Nu har jag gatt o skadat mig igen=(. Skulle idag for forsta gangen kora axelpress som jag inte kort pa mkt lange pga en axelskada i vansteraxel. Allt gick helt ok, vansteraxeln kandes bra och jag korde med ca 40 lbs (ca 18kg). Efter 3 reps hande det nagot med HOGRA skuldran, det hogg till i ovre hogra ryggen och gjorde ont. Nar jag kom hem fran gymmet satte jag pa lite zon-salva, men det hjalper inte sa mkt. Det maste ha hant nagot med skuldran. Det gor ont i ryggen nar jag lyfter huvet uppat, dvs forsoker titta rakt upp i luften. Nagon som vet vad det kan vara? en strackning?

mvh

Rastafari
2008-03-31, 07:05
Låter som att det är någon av nackens muskler som strular. Det brukar inte vara något farligt, vänta ett par dagar och se. Blir det inte bättre så kontakta en expert. Dom gånger jag har haft liknande problem har streching känts bra.

Sen när du kan börja träna igen så kom ihåg att inte slarva med uppvärmning, och börja lugnt med lättare vikter och mindre träningsvolymer.

Guddi
2008-03-31, 09:43
Stretching eller inte beror på vad du tror orsakar problemet. Om det är en sträckning eller bristning så ska du inte stretcha de första 2 dagarna. Är det däremot en låsning eller en muskel som krampar sig kan du försöka med stretching.

SBPD_
2008-03-31, 12:00
tack sa mkt for svaren:) Tror sjalv det kan vara en lasning. Vad ar egentligen den basta stretchovningen att kora? Svart att stretcha ovre ryggen tycker jag.

Rastafari
2008-03-31, 12:06
Jag gillar att hålla fast mig i något robust, typ dörrkarm, och luta mig bakåt med ryggen rundad tills det känns bra. Tänk dig att du ska flytta föremålet du håller i genom att dra det bakåt med en arm. Prova lite olika vinklar tills det känns bra.

Sedan kan du prova att vinkla huvudet lite lätt rakåt åt sidorna och hjälpa till lite med en hand tills du får en lätt stretch i nacken.