handdator

Visa fullständig version : komma tillbaka lite snabbare


kellynr7
2008-03-30, 21:57
hejsan! mitt andra tidigare inlägg värkade ha försvunnit så jag antar det är mitt första inlägg här! hej!

nu till mitt problem!
jag tränar enligt ett 3 dagars schema på gymet sen tränar jag dragkamp 2-3 gr i veckan. nu är det så att på den senaste tiden har jag haft en lite utdragen förkylning och rädslan för att jag blivit övertränad har kommit upp.

dragkampen är ju ganska brutal ben/rygg träning som kombineras med gymet.
och jag käkar drink efter varje träningspass och kreatin. sen mycket mat och försöker sova bra. vad jag undrar är om det finns något bra knep förutom såklart vila för att skynda på bättringsvägen från överträning om detta är vad jag åstakommit?

elitserien och EM börjar om en månad så får inte tappa nu:(

Flykt
2008-03-30, 22:03
Vilka tecken på överträning har du sett? Är det förkylningen enbart? (så tolkade jag inlägget)
Vad är det för drink? Gainer?

kellynr7
2008-03-30, 22:14
Vilka tecken på överträning har du sett? Är det förkylningen enbart? (så tolkade jag inlägget)
Vad är det för drink? Gainer?

hej! förlåt jag har också kännt mig lite hängig! ganska trött fast jag försöker sova mycket! tappat suget lite kan man väll säga fast jag älskar träning. drinken är en gainer. kört med gainer pro och whey 80

Åke
2008-03-30, 22:28
Det kanske kan va en idé att bara träna ben och rygg varannan vecka så det blir 2 gymdagar i veckan lr nått i den stilen för 3-4 rygg och benpass iveckan låter lite mkt.
mvh

kellynr7
2008-03-30, 23:04
Det kanske kan va en idé att bara träna ben och rygg varannan vecka så det blir 2 gymdagar i veckan lr nått i den stilen för 3-4 rygg och benpass iveckan låter lite mkt.
mvh

okej ah det kan vara något! ska kolla på det. tack så mycket! men om jag försöker dra ner med ett pass till i veckan så jag får en extra vilodag vad tror ni om det?