handdator

Visa fullständig version : Kassein protein tillskott


shirunai
2003-05-23, 11:00
Finns det ett annat kassein protein pulver förutom protec+ som är hyffsat billigt (billigare än protec+) som kanske inte innehåller vassle, utan rent kassein.....som lämpar sig för mellanmål tex, när det bara inte går att ta med sig mat.

eiselt
2003-05-23, 14:15
Varför byta till det nästbästa?

/ Henrik

Doktor V
2003-05-23, 14:28
Originally posted by eiselt
Varför byta till det nästbästa?

/ Henrik

Varför är alla andra sämre?
Varför inte betala mindre?

eiselt
2003-05-23, 14:44
Därför att du inte får en lika bra produkt till lägre pris. :) Det är tyvärr svårt att kombinera låga priser med hög kvalitet. Om det gick så hade våra priser varit lägre än de är.

/ Henrik

Pez
2003-05-23, 15:10
Originally posted by eiselt
Därför att du inte får en lika bra produkt till lägre pris. :) Det är tyvärr svårt att kombinera låga priser med hög kvalitet. Om det gick så hade våra priser varit lägre än de är.

/ Henrik

Henrik ur ett rent ekonomiskt perspektiv stämmer ju inte det uttalandet.. en producent kommer ju alltid vilja ta precis så mycket betalt som konsumenten är villig att betala för en vara och på så sätt maximera vinsten.

Har svårt att tro att nån säljer sina produkter billigare än de behöver av ren godhet... :D

/pez

ABC123
2003-05-23, 15:48
Originally posted by eiselt
Varför byta till det nästbästa?

/ Henrik

Håller faktiskt med dig där, vad gäller kvalitén på proteinerna. Däremot är smaken och konsistensen riktigt vidrig (enligt mig), så efter drygt 20kg protec/protec+ har jag beslutat mig för att byta till något annat. Det får helt enkelt bli ett sämre pulver, rent proteinkvalité sett, men som smakar bättre.

Men står man ut med smaken och konsistensen, eller rent utav tycker om både och (vilket jag vet många gör), så skulle jag vilja påstå att du inte hittar något annat pulver som har en chans i kvalité och pris. De flesta tar samma pris(tex dahlblads) och vissa till och med mer (optimum) för billiga koncentrat.

Doktor V
2003-05-23, 17:18
Originally posted by ABC123


Håller faktiskt med dig där, vad gäller kvalitén på proteinerna. Däremot är smaken och konsistensen riktigt vidrig (enligt mig), så efter drygt 20kg protec/protec+ har jag beslutat mig för att byta till något annat. Det får helt enkelt bli ett sämre pulver, rent proteinkvalité sett, men som smakar bättre.

Men står man ut med smaken och konsistensen, eller rent utav tycker om både och (vilket jag vet många gör), så skulle jag vilja påstå att du inte hittar något annat pulver som har en chans i kvalité och pris. De flesta tar samma pris(tex dahlblads) och vissa till och med mer (optimum) för billiga koncentrat.

Dalblads kostar inte lika mycket.
Jag tar 699 :- för 4 kg Kasein/Vassle från Dalblads.

Jämför med att jag tar 689:- för 3 kg Protec +

muskelbyggarn
2003-05-23, 17:41
Jag vet någon dåre som tar 600sek (vid beställning av 2st) för 3kg Protec, men han är bra slut också :D

Dalblads eller Eiselts. Dalblads vet jag inte sammansättningen på riktigt, men det är väl något super bra alá tree-in-one :D Eiselts Protec är ett mjölkproteinisolat, därav kasein i dess nativa form och förhållandet mellan kasein och vassle.

Optimums kanske är lite dyrare som någon skrev, men det är inte ett mjölkproteinisolat heller och kvaliten är det då inget fel på. Lite lägre proteinhalt än övriga 2 men smaken och konsistensen är mycket bra!



Mitt förslag är Protec 5kg Blåbär, shirunai !


Vänl,,,
Tobbe

Doktor V
2003-05-23, 18:27
Originally posted by muskelbyggarn
Jag vet någon dåre som tar 600sek (vid beställning av 2st) för 3kg Protec, men han är bra slut också :D

Dalblads eller Eiselts. Dalblads vet jag inte sammansättningen på riktigt, men det är väl något super bra alá tree-in-one :D Eiselts Protec är ett mjölkproteinisolat, därav kasein i dess nativa form och förhållandet mellan kasein och vassle.

Optimums kanske är lite dyrare som någon skrev, men det är inte ett mjölkproteinisolat heller och kvaliten är det då inget fel på. Lite lägre proteinhalt än övriga 2 men smaken och konsistensen är mycket bra!



Mitt förslag är Protec 5kg Blåbär, shirunai !


Vänl,,,
Tobbe

Dalblads har även Ultra Milk Whey,som är likvärdigt med Protec+

ABC123
2003-05-23, 19:13
Originally posted by muskelbyggarn
Jag vet någon dåre som tar 600sek (vid beställning av 2st) för 3kg Protec, men han är bra slut också :D

Dalblads eller Eiselts. Dalblads vet jag inte sammansättningen på riktigt, men det är väl något super bra alá tree-in-one :D Eiselts Protec är ett mjölkproteinisolat, därav kasein i dess nativa form och förhållandet mellan kasein och vassle.

Optimums kanske är lite dyrare som någon skrev, men det är inte ett mjölkproteinisolat heller och kvaliten är det då inget fel på. Lite lägre proteinhalt än övriga 2 men smaken och konsistensen är mycket bra!



Mitt förslag är Protec 5kg Blåbär, shirunai !


Vänl,,,
Tobbe


Den där dåren gav jag dessutom 950kr för 5kg protec (blåbär) vilket är ännu billigare - 190kr kg :D

Dalblads hos dig Dr.V kostar som du skriver 699kr för 4kg, vilket blir 174,75kr kg, vilket är ett mycket bra pris jämfört med vad andra leverantörer tar (100kr billigare än vad de flesta andra tar faktiskt). I vanliga fall kostar de lika mycket som protec+.

Dessutom är dalblads ett koncentrat, medans protec är ett isolat. Så dalblads pulver är mer jämförbar med optimums vad gäller kvalité.

Men :thumbup: för ditt pris på Ultra milk whey

Action
2003-05-23, 19:23
Överlägset godast är iaf Naturés Best Perfect Protein 92+ Chokladsmak... Mums....

84gram Protein (Kassein)
5,4 Kolisar
1,9 Fett

muskelbyggarn
2003-05-24, 12:32
>ABC123

Jag vet, den jävlen är helt slut. Jag menar 950sek. Är han puckad eller? :angel:

Smaken på Optimums kasein/vassle produkt är enl. mitt tycke och smak helt överlägsen andra liknade produkter. Har inte provat dalblads ännu, kanske gör det någon gång långt fram i tiden... :smokin:

Vänl,,,
Tobbe

ABC123
2003-05-24, 13:05
Originally posted by muskelbyggarn
>ABC123

Jag vet, den jävlen är helt slut. Jag menar 950sek. Är han puckad eller? :angel:

Smaken på Optimums kasein/vassle produkt är enl. mitt tycke och smak helt överlägsen andra liknade produkter. Har inte provat dalblads ännu, kanske gör det någon gång långt fram i tiden... :smokin:

Vänl,,,
Tobbe

Sant så sant, smaken och konsistensen på optimums kasein/vassle produkt passa även mig Mycket bättre :)

Får förresten ändra de jag skrev innan, dalblads ultra milk whey är whey koncentrat och kasein isolat..

Wilson
2003-05-25, 12:40
Jag brukar köpa mitt three in one 4 kg för 710 kr, utan någon frakt. Det blir sådär minst 100 kr billigare än många internet-butiker skulle ta...

Och dalblads är det väl då inget fel på. Hur kan ni förresten veta att eseilt är bäst osv? Jag tvivlar inte på att det är bra kvalitét men ändå. Tror ju personligen inte det är bättre än tex dalblads.

ABC123
2003-05-25, 14:49
Originally posted by Wilson
Jag brukar köpa mitt three in one 4 kg för 710 kr, utan någon frakt. Det blir sådär minst 100 kr billigare än många internet-butiker skulle ta...

Och dalblads är det väl då inget fel på. Hur kan ni förresten veta att eseilt är bäst osv? Jag tvivlar inte på att det är bra kvalitét men ändå. Tror ju personligen inte det är bättre än tex dalblads.

Beror på vad du är ute efter, three in one är också ett isolat, precis som protec+, och har även de tillsatt glutamin.
Skillnaden är att Protec+ innehåller mest kasein och lite vassle (exakt fördelning får någon annan skriva, då jag inte är hundra på den, men har för mig att de är något i stil med 70-80% kasein, 20-30% vassle). Medans Three in one innehåller 50% vassle, 25% kasein och 25% ägg..

Produkter med samma innehåll som three in one, brukar vara mycket dyrare. Så får du 4kg för 710kr och inte behöver betala frakt eller annat, så är de ju enligt mig oslagbart.

Lopezzo
2003-08-27, 13:42
Originally posted by Wilson
Jag brukar köpa mitt three in one 4 kg för 710 kr, utan någon frakt. Det blir sådär minst 100 kr billigare än många internet-butiker skulle ta...

Och dalblads är det väl då inget fel på. Hur kan ni förresten veta att eseilt är bäst osv? Jag tvivlar inte på att det är bra kvalitét men ändå. Tror ju personligen inte det är bättre än tex dalblads.

Kan jag med köpa av dig :angel:

EiseltUK
2003-08-27, 14:12
Ordet "bäst" missbrukas så ofta att det numera kan betraktas som relativt. Alla fabrikat säger att de är bäst... :confused: Ur traditionell bemärkelse bör "bäst" kunna dokumenteras.

/ Henrik

Megatuttarna
2003-08-27, 15:31
Originally posted by ABC123


Håller faktiskt med dig där, vad gäller kvalitén på proteinerna. Däremot är smaken och konsistensen riktigt vidrig (enligt mig), så efter drygt 20kg protec/protec+ har jag beslutat mig för att byta till något annat. Det får helt enkelt bli ett sämre pulver, rent proteinkvalité sett, men som smakar bättre.

Men står man ut med smaken och konsistensen, eller rent utav tycker om både och (vilket jag vet många gör), så skulle jag vilja påstå att du inte hittar något annat pulver som har en chans i kvalité och pris. De flesta tar samma pris(tex dahlblads) och vissa till och med mer (optimum) för billiga koncentrat.


Heh hur vet nån av er hur kvaliten på proteinerna är egentligen? Du tog dina 20kg Protec på analys eller?

EiseltUK
2003-08-27, 19:20
Originally posted by Megatuttarna



Heh hur vet nån av er hur kvaliten på proteinerna är egentligen? Du tog dina 20kg Protec på analys eller?

Varje batch av Protec analyseras och måste vara 'godkänd' för att släppas vidare till lagret. Så enkelt är det....

Utöver vårt egna kontrollprogram är alla våra produkter godkända i Hälsokostrådets Produktkontroll vilket är en typ av oberoende godkännande. Dessutom analyseras alla råvaror innan de tas in i produktion.

/ Henrik

ABC123
2003-08-27, 19:58
Originally posted by Megatuttarna



Heh hur vet nån av er hur kvaliten på proteinerna är egentligen? Du tog dina 20kg Protec på analys eller?

Nej jag lämnade inte in alla 20kg på analys, jag tyckte det räckte med en "portion" per burk... Jag köpte ju faktiskt produkten för att få i mig lite mer protein...