handdator

Visa fullständig version : Hur bör min hela dag/vecka se ut?


ocke
2008-03-28, 20:42
Jag:

Längd:185cm
vikt: 84kg
kropp: mullig med en del muskler under.

tränar 3 gånger i veckan 1.5h/pass. Sattsar på att träna 2-3 muskelgrupper vid varje pass.




Min dag:

GÅR UPP+FRUKOST: 06.00 (väljer jag själv)

LUNCH: 11.00 (skolan)

GYM: 16.00 (3 dagar i veckan)

MIDDAG: 18.00 (äter det som serveras)

(Blir ofta hungrig och sugen på godis runt klockan 20.00-24.00, tar iblan mackor eller äter choklad-.-)





Hur ska jag äta och träna för att bygga myskler och bränna fett? skulle vara tacksam om någon som kan skulle göra ett vettigt schema för hur min dag borde se ut (Tänk på att jag inte kan bestämma alla måltiders innehåll själv). mellanmål?

Om någon gör ett schema får ni gärna tipsa om vettiga tillskott osv. (protein, kreatin?..)

Hur gör jag för att låta bli att äta onyttigt på kvällarna?!

tack på förhand// joakim

Zapp Brannigan
2008-03-28, 21:06
Hur ska jag äta och träna för att bygga myskler
Ät så du ligger på kaloriöverskott, träna på gym.

bränna fett?
Ligg på kaloriunderskott, t ex genom att äta mindre.



skulle vara tacksam om någon som kan skulle göra ett vettigt schema för hur min dag borde se ut (Tänk på att jag inte kan bestämma alla måltiders innehåll själv). mellanmål?
Majoriteten av medlemmarna här (tror jag) skulle vara tacksamma om du ansträngde dig lite själv. Förslagsvis genom att själv försöka göra ett schema för hur du tycker din dag borde se ut. Sedan kan folk ge synpunkter.



Hur gör jag för att låta bli att äta onyttigt på kvällarna?!
Ät nyttigt på kvällarna.

Inge Enveten
2008-03-29, 00:11
Vilja och beslutsamhet är något du måste ha för att inte käka chokladen. När du sitter där och vräker i dig chokladen så kanske du borde ta en funderare om du verkligen är så sugen på att bränna fett

trollduva
2008-03-31, 11:50
Angående att småäta på kvällarna. Om du är som jag och absolut måste "ha nått att tugga på", ta typ gurka elr morot som du skär i stavar/skivor.
Eller om du kan, försöka att lägga av med småätandet helt o hållet.

Dessutom tycker jag att du kanske borde gå o lägga dig tidigare. Jag tolkar det som att du lägger dig vid midnatt (eftersom du skrev 24.00) och sen om du ska upp kl 6 igen så blir det väldigt lite sömn. Och jag vet själv att jag blir mycker mer godis/socker sugen när jag är trött. Det kan ju va värt ett försök (:

Taragon
2008-03-31, 12:31
Svep ett glas vatten varje gång du är sugen på något :) funkar prima för att stoppa mina sug.

ocke
2008-04-01, 00:24
Tack för svaren, jag ska se till att anstränga mig lite nu! .. håller för tilfället på att studera billiga alternativ till Protein och kreatin...: