handdator

Visa fullständig version : Gym i Sthlm?


heltborta_
2008-03-27, 23:53
Hej Kollo.

Skall upp till Stockholm och stanna där några dagar. Behöver då självklart ett bra gym så att träningen inte blir lidande.

Önskade Kriterier.
¤ Eftesom jag bor i en skithåla så är gymmen häromkring inte särskilt stora. Skulle vilja besöka ett väldigt stort och välutrustat Gym.

¤ Så få Beach-08 fjortisar som möjligt. Alltså beniga jävla divor som bryr sig mer om sitt utseende under utförandet än själva utförandet.. *gah!*


Skriv gärna ungefär vart det ligger (Stadsdel etc) och pris för en dag. Och egna åsikter.

Tack.

Lepras
2008-03-28, 00:38
Delta Gym ska vara bra(har aldrig tränat där själv iof) men hört bara bra om det.
www.deltagym.com

heltborta_
2008-03-28, 01:10
Tackar. Ser helt klart värt ut.

pragmatist
2008-03-28, 08:20
Delta är väl både bra och dåligt utrustat, beroende på vad man är ute efter. Fantastiskt stort och välutrustat är det ju inte, däremot är det ett ganska trevligt ställe. Dessutom brukar (brukade?) man få provträna gratis om man ber snällt.

mini
2008-03-28, 09:10
Beror naturligtvis på vad man lägger i ordet välutrustat, OL är kanske inte det lättaste där, men det går utmärkt att köra byggarträning, och det går dugligt att köra SL. Böja några 400 kanske är svårt, men det finns kanonbra maskiner, tunga hantlar och några fria stänger.

Men, som vanligt beror det lite på var i Sthlm du ska hålla till.

the_PL_man
2008-03-28, 09:18
Men Mini, Sundbybergs TK måste vi rekommendera iaf!

mvh
the_PL_man

Beror naturligtvis på vad man lägger i ordet välutrustat, OL är kanske inte det lättaste där, men det går utmärkt att köra byggarträning, och det går dugligt att köra SL. Böja några 400 kanske är svårt, men det finns kanonbra maskiner, tunga hantlar och några fria stänger.

Men, som vanligt beror det lite på var i Sthlm du ska hålla till.

mini
2008-03-28, 10:31
Men Mini, Sundbybergs TK måste vi rekommendera iaf!

mvh
the_PL_man

Mjo, STK är bra om man vill ha stänger och bra med viktkakor att lägga därpå. Ska vi vara lite ärliga lämnar dock maskinparken lite att önska, och hantelstället är inte helt 2008, men för styrkelyftare är STK ren kärlek.

the_PL_man
2008-03-28, 10:37
Japp!

Jag kommer nästa gång jag är i Stockholm, jag lovar!

Hoppas STK SLarna bestämmer sig för att göra en utflykt till laaaaaaaaaaaaaandet så småningom, ni är varmt välkomna!

mvh
the_PL_man

JMjo, STK är bra om man vill ha stänger och bra med viktkakor att lägga därpå. Ska vi vara lite ärliga lämnar dock maskinparken lite att önska, och hantelstället är inte helt 2008, men för styrkelyftare är STK ren kärlek.

heraso
2008-03-28, 10:38
Jag hakar på frågeställningen men lägger till en förfrågan om ett gym med OL-stänger, ffa en 15 kgs damstång med mindre diameter så jag klarar av att greppa den. En fördel också om människor runt omkring inte blir rädda om det smäller lite vid överstötar.:D

Piranha
2008-03-28, 10:53
Jag hakar på frågeställningen men lägger till en förfrågan om ett gym med OL-stänger, ffa en 15 kgs damstång med mindre diameter så jag klarar av att greppa den. En fördel också om människor runt omkring inte blir rädda om det smäller lite vid överstötar.:D

Sundbybergs TK

Stockholms AK (st.eriksplan), den sistnämnda verkar bättre då de har tävlande och en hel del OL juniorträning, imo bästa OL kubben i sthlm.

Du kan pröva PM'a Princy, hon har vart där och tränat en del, och tom gjort några tävlingar har jag för mig.

heltborta_
2008-03-29, 05:39
Beror naturligtvis på vad man lägger i ordet välutrustat, OL är kanske inte det lättaste där, men det går utmärkt att köra byggarträning, och det går dugligt att köra SL. Böja några 400 kanske är svårt, men det finns kanonbra maskiner, tunga hantlar och några fria stänger.

Men, som vanligt beror det lite på var i Sthlm du ska hålla till.

Självklart, glömde nämna att det är byggarträning som gäller. kommer hålla till några mil utanför sthlm, så vart gymmer ligger är inget problem..

skaparn
2008-03-29, 08:09
Självklart, glömde nämna att det är byggarträning som gäller. kommer hålla till några mil utanför sthlm, så vart gymmer ligger är inget problem..

World Class i Sundbyberg är ganska byggarikost och har en hyfsad maskinpark.

Allan
2008-03-29, 08:51
Lite mer exakt tack. Stockholm är större än du tror. Det finns inget centrum med grill och busstorg. Det finns massor med centrum med busstorg och grillar. Det finns mycket goda ställen utanför tullarna

skaparn
2008-03-29, 08:53
Lite mer exakt tack. Stockholm är större än du tror. Det finns inget centrum med grill och busstorg. Det finns massor med centrum med busstorg och grillar. Det finns mycket goda ställen utanför tullarna

Så säger du bara för att du i nästa inlägg ska få slå ett slag för en simhall någonstans nordväst om Stockholm stad.

Allan
2008-03-29, 09:17
Så säger du bara för att du i nästa inlägg ska få slå ett slag för en simhall någonstans nordväst om Stockholm stad.

Icke. Men väl för Fairing Gym (http://www.fairing.se/gym.php)

skaparn
2008-03-29, 09:24
Icke. Men väl för Fairing Gym (http://www.fairing.se/gym.php)

Ahh, det har jag hört talas om. Tror jag ska kolla in det i eftermiddag.