handdator

Visa fullständig version : Axelont


hjalten
2008-03-27, 19:25
Hej på er.

Jag har ett litet problem och tänkte fråga här.

När jag kör axelövningar så känner ja att de gör ont i ena axeln.
detta häder dock bara när det är övningar där man håller vikten rakt ut (rak arm alltså).


Någon som har nån ide på vad det kan vara? körde ett lätt axelpass igår eftersom jag är rädd att skada mig. :whipped:

Wao
2008-03-27, 19:46
Jag hade avstått från sådana övningar tills vidare. Finns fler bra axelövningar som t.ex. militärpress att änvända sig av.

willie2
2008-03-28, 07:35
Hej på er.

Jag har ett litet problem och tänkte fråga här.

När jag kör axelövningar så känner ja att de gör ont i ena axeln.
detta häder dock bara när det är övningar där man håller vikten rakt ut (rak arm alltså).


Någon som har nån ide på vad det kan vara? körde ett lätt axelpass igår eftersom jag är rädd att skada mig. :whipped:

Har samma problem. Har helt enkelt slutat med de övningarna, och såsom föregående skrev, gått över till militärpress. Det är den enda axel övningen jag kör då jag känner att jag får bakre axel av rygg.

Körde vissa övningar som jag hittade på exrx.net för rehabilitering av axel. Stretchade därefter och min smärta försvann redan efter 1-1.5 vecka. (Jag hade väl tur/inte gått så långt.) Så ta det lugnt är mitt råd, stående militärpress med ordentligt med vikt ersätter, i min mening, alla andra axel övningar!