handdator

Visa fullständig version : Första deff. Kostschema


erhanx
2008-03-27, 13:59
Hej. Ska prova på min första deff nu efter 2 år hihihi :)
vill bara lyyyycccccckaaaaaas!

Ta en titt på mitt kost schema, något man kan användra på/byta ut/ta bort/lägga till?

MITT MÅL ÄR ATT GÅ NED I FETT! *drool*

KOST


08.00 Frukost: Musli (AXA) + mjölk + whey-80 + omega-3


12.00 Lunch 1 Tonfisk + ris

15.00 Lunch 2 Tonfisk + grovt bröd eller kesella eller burk keso.


Kan ev byta ut lunchen mot något annat.



17.30 Innan träning Fierce



Promenad till gymmet ca 30 min


18.00 Träning

Direkt efter träning : Gainer Pro


Promenad hem ca 30 min



Middag 1 Kycklingfilé med ris + omega-3 + mjölk


Innan sömn Whey 80 + mjölk

Väger 83kg, 178cm.

Vad tror ni om nmitt .sk deffschema? :em:

OBS dem dagar jag inte tränar ska jag gå morgonpromenader, eventuellt jogging 30 min .

Tomainen
2008-03-27, 17:06
hehe jag har också hakat på defftrenden efter ett par år i "dvala"
hur mycket har du tänkt gå ned?

Schemat ser genomtänkt ut. Bra regelbundna måltider. Glöm inte bort fettet bara..
Det enda man man kan påpeka är väl att ett snabbt protein som whey 80 inte är det mest optimala att ta före sängående. Bättre då att ta ett kaseinbaserat protein, tex protec, som får utsöndras långsamt under natten.

I övrigt kör hårt!

erhanx
2008-03-27, 19:30
heheh oohh så jobbigt me deff.....
skulle gissa runt 3-5kg, vill få bort lite kött från magen :D

Mjo det är det som är grejjen, men undrar om jag "rör" mig för lite? Ska man slänga in en jogging under träningspasset?

Mjo jag vet, men whey-80 har fungerat bra för mig :)

Tack!

Tomainen
2008-03-27, 22:23
Problemet med ett vasslebaserat protein som whey 80 är att det inte hindrar muskelnedbrytningen under natten på samma sätt som ett kaseinbaserat gör. (eftersom vasslet tas upp mer eller mindre omedelbart.) Detta är ju dessutom än mer viktigt att tänka på när man deffar.
Personligen kör jag ibland på protec, alternativt en tonfiskburk innan sänggående. Whey 80 är i övrigt en prisvärd produkt som lämpar sig bäst att ta i samband med träning. tas upp snabbt, det vill man ju åt då.

Det låter vettigt att slänga in ett joggingpass. Men du behöver inte nödvändigtvis göra det under/efter styrkepasset. går bra att köra när som helst på dan. I övrigt, börja lugnt och öka på cardion efterhand. Står själv och velar lite vilket kcal intag jag ska lägga mig på och hur mycket cardio jag ska köra från början. Man vill ju ha resultat fort, alldeles för fort ibland. Det har man erfarat från tidigare dieter. Men en viktinedgång på 0,5-0,7kg/vecka är ett vettigt riktvärde för att minimera muskelförlust. Skynda långsamt som det heter och viktigast av allt, för att överhuvudtaget gå ned i vikt, är att energin ut ska vara större än energin in

Tomainen
2008-03-27, 22:27
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Klockren sammanfattning av king grub. men den har du säkert redan hittat till :)