handdator

Visa fullständig version : Tillräckligt med mat för mig?


gustav123
2008-03-27, 01:32
Undrar om min kost såg bra ut denna dag om jag vill gå upp i vikt. Vet inte hur man gör när man mäter kcal riktigt så därför jag frågar också.

Ålder 92 179 lång 68 kg

13:00 : 2 grova mackor leverpastej och saltgurka
15:00 : Protein/kreatin drink
15:20 : Gym
16:40 : Protein/kreatin drink
17:00 : 2 stora portioner cornflakes med fil
18:30 : Middag thailands middag TYP kött/grönsaker med ris
22:00 : Glass med choklassås
22:30 : Musli med fil
00:00 : 2 grova mackor med ost
Samt 1 äpple 1 päron 1 banan under dagen och 1 liter röd mjölk

Scratch89
2008-03-27, 07:47
Ja då, men varför börjar du äta så sent? Nog för att du eventuellt har lov, men måste du sova bort hela dagen?
Har du bara protein och kreatin i drinkarna, eller har du någon sorts kolhydrat i också?

Eddie Vedder
2008-03-27, 07:55
Om det är tillräckligt mycket är totalt omöjligt att svara på, det är definitivt mat som utan problem skulle kunna leda till ett högt energiintag. Det ät även nyttiga livsmedel rakt igenom.

Därefter kan man inte säga mer, det där kan vara barnportioner (även om du upplever att det är "mycket" mat behöver det faktiskt inte vara så energirikt) och inget vet något om din aktivitetsnivå heller.

Med andra ord finns inte tillräckligt med info för att uppskatta ditt behov, du ger även otillräckligt med information för att kunna avgöra hur energirik den där kosten är. Så mer detaljer tack.:)

gustav123
2008-03-27, 16:10
Om det är tillräckligt mycket är totalt omöjligt att svara på, det är definitivt mat som utan problem skulle kunna leda till ett högt energiintag. Det ät även nyttiga livsmedel rakt igenom.

Därefter kan man inte säga mer, det där kan vara barnportioner (även om du upplever att det är "mycket" mat behöver det faktiskt inte vara så energirikt) och inget vet något om din aktivitetsnivå heller.

Med andra ord finns inte tillräckligt med info för att uppskatta ditt behov, du ger även otillräckligt med information för att kunna avgöra hur energirik den där kosten är. Så mer detaljer tack.:)

Ja det är kolhydrater i där också.

För tillfället gör jag inte mycket mer på vardagar än att gymma och sen sitta vid datan. Gymma gör jag 2 ggr i veckan pga av slatter sedan 3 år tillbaka inget annat. Så så värst aktiv är jag knappast

Sedan maten kan jag göra om idag igen då. Skall jag kolla hur många DL ris jag lägger i maten exempelvis då eller?