handdator

Visa fullständig version : Flytt till Sthlm, vilket gym/träningsställe?


Ronja
2008-03-26, 09:41
Hej hej nu ska man ta o flytta till storstaden och tänkte kolla med er här på kolo vilket gym/träningsställe som är bäst(kunskapsmässigt osv)?

Har hört lite om nåt som heter Planetfitness, men sen vet ja att det finns Sats, o friskis, nåt mer? Vad tycker ni och varför? Alla tips välkomna!! :)

//Ronja

MasterChief
2008-03-26, 09:56
Stockholm är rätt stort så en precisering är nog på sin plats.

lectris
2008-03-26, 09:59
Planet Fitness är grymt dyrt :D min mamma tränar där och vad jag har förstått så är det mer som ett gym/spa. finns simbassäng och alla möjliga finesser..

årskortet gick på runt 8000 eller något om jag minns rätt.

L-Sami
2008-03-26, 10:00
Gymmet i Fryshuset, Hammarby Sjöstad. Tycker att det är bra gymkänsla där, bra musik, inte alltför mycket folk och dessutom är det billigt. Trevlig liten avdelning för fria vikter också.

z_bumbi
2008-03-26, 10:02
Vilket gym tränar du på nu? Det säger ju en del om vad du letar efter för nytt gym.

willis
2008-03-26, 10:36
Planet Fitness är grymt dyrt :D min mamma tränar där och vad jag har förstått så är det mer som ett gym/spa. finns simbassäng och alla möjliga finesser..

årskortet gick på runt 8000 eller något om jag minns rätt.

Har tränat där ett antal gånger då SKIP gym renoverades (en kompis hade ~10 "ta med en kompis"-tillfällen på sitt kort). Väldigt fräscha lokaler, helt okej utrustning och väldigt lite folk var det i alla fall. Ganska otrevlig och arrogant personal upplevde jag, dessutom spelade dom Crazy Frog flera gånger.

jontahontas
2008-03-26, 12:08
Det beror ju lite på vad för sorts gym man är ute efter, men jag har trivts särklass bäst på fryshuset. Bra känsla, skönt folk och ett rejält styrketräningsintresse där. Dom har gamla Arnoldtidningar liggandes, det är inte ofta man ser det på ett gym i sthlm...

Piranha
2008-03-26, 12:22
Tja, de flesta vill träna i närheten antingen till jobb eller hem, så om du kan lägga förslag på område så underlättar det att rekomendera fram ett passande ställe.

Ronja
2008-03-26, 13:05
Vilket gym tränar du på nu? Det säger ju en del om vad du letar efter för nytt gym.

Kör gym o jympa på friskis, men är inte så nöjd me jympan och kunskapsfronten på personalen. Lite mkt tant gympa på passen också. :)

Ronja
2008-03-26, 13:08
Jag är för övrigt främst ute efter bra gympapass, gymet lockar mindre för min del :) men tränar där varannan dag iaf.
Får gärna finnas personlig tränare på plats.

Kommer ett tag framöver iaf bo i Solna, men hyr bara ett rum så det kan ju ändras.....

Toljanen
2008-03-26, 13:37
Jag kan väl också passa på att fråga. Jag kommer att bo i Huddinge och jobba i Tumba under 10 veckor och hade planera att träna i Huddinge. Jag hade tänkt att träna i Huddingehallen eller Fullersta Ak. Är det någon som vet vilket av dom gymen som är bäst eller om någon har något annat förslag. Jag använder främst fria vikter.

Officer
2008-03-26, 13:42
Jag är för övrigt främst ute efter bra gympapass, gymet lockar mindre för min del :) men tränar där varannan dag iaf.
Får gärna finnas personlig tränare på plats.

Kommer ett tag framöver iaf bo i Solna, men hyr bara ett rum så det kan ju ändras.....

Då ska du träna på Fitness Club (www.fitnessclub.se)
Välkommen!