handdator

Visa fullständig version : Axelsmärta i bottenläget av bänkpressar


demode
2008-03-26, 02:39
Tjenare, jag råkade nog på en liten skada sist jag tränade och värmde kanske upp lite dåligt men jag fick axelsmärta i vänstra axeln typ inuti på baksidan varje gång jag kom ner i bottenläget på pressen. Kan det vara något teknikfel som gjort detta eller ska jag lägga skulden på den dåliga uppvärmningen? Värmde upp med en 15 reps på 40kg:(

axeln har känts lite lustig sen dess men smärtar inte i dagsarbete.

demode
2008-03-26, 21:52
idag ömmar det mest lite i området runt trapsens muskelfäste? Ska nog bli bra .. *popcorn*

Gädda
2008-03-27, 07:49
Låter precis som det jag har, vilket enligt sjukgymnast är en överbelastning/inflammation av AC-leden, pga för tunga o många bänkpressar.

Började med att vila från alla övningar som gör ont, men sen har jag kört som vanligt fast med den stora skillnaden att jag kört väldigt lätta vikter (30 reps, i set) på dom övingar som gör ont. Det har gjort det bättre, även om det är långt ifrån bra efter två månader..

demode
2008-03-27, 20:06
Jag kom på att jag höll handleden rak som en boxningsövning, testade att släppa bak handleden i "toppläge" så att säga, tog bort skiten för mig i sned bänk, provade aldrig bänk idag men ska testa nästa vecka. Annars blir det väl som dig, jag ska ha genomgång med naprapater på lördag via jobb... skall passa på att fråga om bänkpresstekniken och smärtan.*slap*