handdator

Visa fullständig version : Behöver råd!


roobish
2008-03-25, 22:49
shena...

jag behöver lite råd om hur jag ska kunna få bättre form...
jag är 176 cm väger: 82 kg går på gym 3 dar veckan som varar ungefär 1-1.5 timme... och jag får bättre former runt armar och axlar.. men inge *kropps* former... har gymmat i 3 månader nu och äter nytigt och bra portioner..
och så har jag vad man kan kalla *dataspelsvalkar* på sidorna*cry*
så dom är mitt största bekymer...

tar emot alla råd jag får...

tack på förhand!

Scratch89
2008-03-25, 23:36
Du är smalfet, helt enkelt. För mycket fett och för lite muskler. Du får prioritera vad du vill göra först; gå ner i vikt eller bygga muskler.

ztiggee
2008-03-26, 08:11
Tjena:) Om du verkligen tycker att det är jobbigt med valkarna så tycker jag du ska gå ner i vikt, om du nu själv vill göra så.

dam00r
2008-03-26, 09:21
jogga + situps + marklyft

loztdignity
2008-03-26, 13:00
Antingen lägg på dig muskler för att sedan gå ner eller gå ner direkt.

Det är vääääldigt svårt att lägga på sig muskler och gå ner i vikt samtidigt, speciellt med lagliga preparat.

roobish
2008-03-26, 15:36
hmm ok.. jag vill juh helst gå ner i vikt först så man får bättre former :)
men jag vill inte förlora de muskler som jag redan har byggt upp..
några tips om hur jag kan samtidigt behålla sizen på musklerna och samtidigt gå ner i vikt?

Scratch89
2008-03-26, 16:43
Det finns tre tusen liknande trådar, alla på första sidan i den här forumdelen. Det borde väl inte vara sådär jättesvårt att finna svar?
Det är bara att fortsätta styrketräna som du gör, samtidigt som du drar ner på maten, ökar motionen, eller en kombination av de bägge. Sålänge du äter och tränar vettigt behöver du inte oroa dig för någon muskelförlust. Att du sedan bara tränat i tre månader betyder att du inte har jättemycket muskelmassa att tappa heller.

roobish
2008-03-26, 18:53
ok tack!

loztdignity
2008-03-26, 19:56
Kan man inte införa nåt system där folk måste läsa typ de klistrade trådarna före de kan regga sig? ;)

Eddie Vedder
2008-03-26, 20:00
Kan man inte införa nåt system där folk måste läsa typ de klistrade trådarna före de kan regga sig? ;)

Vem tvingar dig att läsa? Och som om du aldrig ställer frågor själv som ställts många gånger förr.*screwy*