handdator

Visa fullständig version : Hur mycket tar du?!


Rex
2008-03-25, 22:39
Hur mycket tar du?!

Jag blir så satans trött på den här frågan. Så fort någon ska komma fram till mig och börja snacka om träning så frågar dom "Hur mycket tar du?"..
Då är det ju självklart bänkpress dom snackar om. Men jag frågar ändå.. "Hur mycket jag tar i vad?"

Brukar alltid lägga på 10-15kg än vad jag egentligen tar satt dom håller käften. *gah!*

Någon annan som stör sig på detta?*grr27*

Angel
2008-03-25, 22:40
"150 pix och då gör ja ALLT"

jwzrd
2008-03-25, 22:41
"150 pix och då gör ja ALLT"

Jag ska börja säga det där =)

sunkan
2008-03-25, 22:42
"150 pix och då gör ja ALLT"

inte värt det:D

mini
2008-03-25, 22:42
"150 pix och då gör ja ALLT"

Allt är förlåtet Angel, jag gillar dig. :D

Man and Machine
2008-03-25, 22:42
Ett bevis på att träningen gett resultat. Lev med det.

hahavaffan
2008-03-25, 22:46
Mycket.

Fjällbrynt
2008-03-25, 22:47
Är de nån som du aldrig träffat som kommer fram och frågar då eller?

Viktor_Balck
2008-03-25, 22:48
Den frågan är det bästa som finns, då vet man att alla timmar i gymet gett utdelning, det var det man drömde om när man började lyfta som grabb.

Rex
2008-03-25, 22:48
Ett bevis på att träningen gett resultat. Lev med det.Det är ju klart.. men det skulle inte skada ifall dom frågade hur mycket jag tar i knäböj eller hur mycket jag lyfter på marklyft osv.

ASroma83
2008-03-25, 22:49
Om du vill vara lite galen kan du säga att du tar 10-15 kg mindre än vad du egentligen tar :Virro

maaherra
2008-03-25, 22:49
"150 pix och då gör ja ALLT"

Klockren :D

Rex
2008-03-25, 22:50
Är de nån som du aldrig träffat som kommer fram och frågar då eller?Nej, typ nån i skolan man precis träffat.. sen börjar man snacka lite om vad man gör på fritiden osv. Sen om man säger att man tränar så ställer dom just den här frågan.

Ryska_raketen
2008-03-25, 22:52
"150 pix och då gör ja ALLT"

Tar du även av dig kläderna i ljuset ?

Coldsmith
2008-03-25, 23:10
buöääää.. blir så less på att folk säger att jag har så mycket muskler!! så jobbigt att dom påpekar att jag blivit så enormt muskulös! så jobbigt att jag måste skriva och skryta om det så jag får ännu mer kommentarer

;)

jwzrd
2008-03-25, 23:11
buöääää.. blir så less på att folk säger att jag har så mycket muskler!! så jobbigt att dom påpekar att jag blivit så enormt muskulös! så jobbigt att jag måste skriva och skryta om det så jag får ännu mer kommentarer

;)

Sådär säger du bara för att du inte har några111

petah
2008-03-25, 23:12
"150 pix och då gör ja ALLT"

:laugh:

Coldsmith
2008-03-25, 23:13
Sådär säger du bara för att du inte har några111

want me to kiss your ass?!

Krampus
2008-03-25, 23:14
want me to kiss your ass?!

Ja det vill han. :)

Viktor_Balck
2008-03-25, 23:15
Ja det vill han. :)

Herkulez från krampus konto eller?

jwzrd
2008-03-25, 23:16
want me to kiss your ass?!

Retorisk fråga?

rolf
2008-03-25, 23:20
Jag har börjat be folk gissa, alternativt dra till med enorma vikter för att se om dom tror på det. :)

Rex
2008-03-25, 23:21
buöääää.. blir så less på att folk säger att jag har så mycket muskler!! så jobbigt att dom påpekar att jag blivit så enormt muskulös! så jobbigt att jag måste skriva och skryta om det så jag får ännu mer kommentarer

;)Ta och läs igenom tråden en gång till är du snäll. Till slut lär du nog fatta vad jag menar. ;)

Coldsmith
2008-03-25, 23:22
Retorisk fråga?

beror p´å om den är rakad och tvättad?

jwzrd
2008-03-25, 23:23
beror p´å om den är rakad och tvättad?

Nu börjar det här bli spännande nog för att jag ska våga gå och lägga mig utan att tillföra tråden särskilt mycket mer =)

Musselbank
2008-03-25, 23:25
"Jag brukar ta 25, 30 mg..?"

Stoltz
2008-03-25, 23:26
"150 pix och då gör ja ALLT"

*love*

Dreas
2008-03-25, 23:27
Ja den frågan kan komma lite då och då, men det spelar ingen större roll, är inte så stark.

Det jag stör mig på är att folk över lag inte fattar att tekniken kan vara viktigare än vikten. Folk kommer fram och säger "Ja men du är inte så stark" nej det kanske jag inte är men då studsar jag inte stången på bröstet för att sen trycka upp mig med benen så jag får en kortare bana heller.

Tricklev
2008-03-25, 23:27
Tänkte skriva ett sarkastiskt inlägg om att jag inte fått frågan en enda gång sedan jag gick ur gymnasiet, fast sedan slog det mig att det är nog pga att jag inte har tränat sedan dess.

Titta inte på mig *cry*

tobbo
2008-03-25, 23:29
Tänkte skriva ett sarkastiskt inlägg om att jag inte fått frågan en enda gång sedan jag gick ur gymnasiet, fast sedan slog det mig att det är nog pga att jag inte har tränat sedan dess.

Titta inte på mig *cry*

Du är svag och patetisk Trick, l2p.

Timme
2008-03-26, 00:02
"Jag brukar ta 25, 30 mg..?"

haha :D

Krampus
2008-03-26, 00:10
NI FÖRSTÅR INTE HUR DETTA KÄNNS!!!!! *cry*

tntballe
2008-03-26, 00:14
NI FÖRSTÅR INTE HUR DETTA KÄNNS!!!!! *cry*

kjam*love*

sunkan
2008-03-26, 00:16
NI FÖRSTÅR INTE HUR DETTA KÄNNS!!!!! *cry*

leave krampus alone!!!&/%!

Mapa
2008-03-26, 00:23
Brukar alltid lägga på 10-15kg än vad jag egentligen tar satt dom håller käften. *gah!*

Någon annan som stör sig på detta?*grr27*

ja.. :MrT:

varför ljuga om nån undrar hur mycket du bänkar,curlar eller maxar i benspark?

joriice
2008-03-26, 00:41
"Mer än din pappa iallfall" Nej men jag säger "jag vet inte."

Man kan ha en grym kropp trots att man inte drar eller "tar" så mycket. :)
(Jag är skitklen)

Nithian
2008-03-26, 03:30
Mer än din granne sätter dom i tankar

Bamse79
2008-03-26, 08:23
ja.. :MrT:

varför ljuga om nån undrar hur mycket du bänkar,curlar eller maxar i benspark?

Istf 100 i bänken säger han 110-115... Kanske känner sig klen annars...

130kg finsk sisu
2008-03-26, 08:37
Brukar säga 330 fast det egentligen är 332,5kg. Men då brukar jag förklara att detta är med någonting som kallas bänktröja, utan supermandräkten så har jag gjort 8 reps på 217,5kg. Och så brukar jag lägga till life-time drug free.

Efter den där utredningen står de flesta och ser ut som frågetecken så fortsätter man bara och pratar politik,sex och mamma pappa barn. :)

Mapa
2008-03-26, 09:21
Istf 100 i bänken säger han 110-115... Kanske känner sig klen annars...

mjo uppenbarligen. förstår bara inte varför man gör en tråd för att berätta att lägger på 10-15kg varje gång nån frågor om något lyft

maaherra
2008-03-26, 09:30
ja.. :MrT:

varför ljuga om nån undrar hur mycket du bänkar,curlar eller maxar i benspark?

Varför bänkar och curlar du i bensparken?

Mapa
2008-03-26, 09:34
Varför bänkar och curlar du i bensparken?

du är rolig :)

J.Saarela
2008-03-26, 09:38
"150 pix och då gör ja ALLT"

:laugh:

Semiramis
2008-03-26, 09:59
Jag tror att det ofta är en artighetsfråga när det kommer från folk som inte själva tränar, ett sätt att visa intresse. Ungefär som om jag frågar någon som spelar golf vilket handikapp de har. Jag vet inte ett jota om golf men jag vet att det finns handikapp. Många vet inte vad marklyft eller knäböj är men bänkpress har alla hört talas om och därför frågar de fast de förmodligen är lika litet intresserade som jag är av golfhandikappet.

birra_peroni
2008-03-26, 10:04
Jag tror att det ofta är en artighetsfråga när det kommer från folk som inte själva tränar, ett sätt att visa intresse. Ungefär som om jag frågar någon som spelar golf vilket handikapp de har. Jag vet inte ett jota om golf men jag vet att det finns handikapp. Många vet inte vad marklyft eller knäböj är men bänkpress har alla hört talas om och därför frågar de fast de förmodligen är lika litet intresserade som jag är av golfhandikappet.

well said

Fat tony
2008-03-26, 10:28
det är ju bara disco folk som frågar vad du bänkar? säge som Musselbank "25-30mg"

ChrisDEFC
2008-03-26, 11:33
"150 pix och då gör ja ALLT"

är inte så insatt i branchen men är inte det väldigt billigt?

Henchman
2008-03-26, 11:34
det är ju bara disco folk som frågar vad du bänkar? säge som Musselbank "25-30mg"

Ja oftast. Och när de själva ska berätta vad de bänkar så tar man det aldrig seriöst eftersom lyftet troligtvis är felaktigt och kryddat på alla möjliga sätt.

Handlar det däremot om seriösare människor som frågar vad man bänkar så blir det genast en intressant disskution.

Noobe
2008-03-26, 11:43
är inte så insatt i branchen men är inte det väldigt billigt?

Man får vad man betalar för? *kissass*

mangemani
2008-03-26, 11:45
får den frågan rätt så ofta.
i början så var det väl lite smickrande när folk tyckte man såg stor ut och då undrade detta,men nu är det bara störande.
jag brukar för det mesta svara "tillräckligt mycket".

Flykt
2008-03-26, 11:49
Jag tror att det ofta är en artighetsfråga när det kommer från folk som inte själva tränar, ett sätt att visa intresse. Ungefär som om jag frågar någon som spelar golf vilket handikapp de har. Jag vet inte ett jota om golf men jag vet att det finns handikapp. Många vet inte vad marklyft eller knäböj är men bänkpress har alla hört talas om och därför frågar de fast de förmodligen är lika litet intresserade som jag är av golfhandikappet.
Tror också det är som du säger.

Jag spelar golf och där stämmer det faktiskt att många gånger frågar nybörjare vad man har i hcp (handicap) och tror det är samma sak på gymmet, fast i bänkpress.

Mass-Tech
2008-03-26, 12:13
Jag får aldrig den frågan, men sen så pratar jag aldrig med folk.

Alltidxx
2008-03-26, 12:54
Fast vad är problemet egentligen? Vad är det mesta man kört på i bänk? Kan en fråga bli enklare än så?

Alltidxx
2008-03-26, 13:04
Brukar säga 330 fast det egentligen är 332,5kg. Men då brukar jag förklara att detta är med någonting som kallas bänktröja, utan supermandräkten så har jag gjort 8 reps på 217,5kg. Och så brukar jag lägga till life-time drug free.

Efter den där utredningen står de flesta och ser ut som frågetecken så fortsätter man bara och pratar politik,sex och mamma pappa barn. :)Om jag var dig skulle jag svara 332,5kg och stanna där. Men du kanske bryr dig mycket om att de som frågar ska få en rättvisande bild för att på ett meningsfullt sätt kunna jämföra olika människors påstådda lyft.

Loke
2008-03-26, 13:07
Irriterar det dig när folk säger "kommer du hit ofta?" i barer också? Eller när arbetskamrater frågar dig om det gått bra med dina arbetsuppgifter under dagen?

Folk bryr sig ju egentligen inte om vad du tar i bänken, de försöker bara få igång lite småprat. De försöker komma på nåt som ni har gemensamt eller nåt du kan tänkas vilja prata om.

Krampus
2008-03-26, 13:19
Om jag var dig skulle jag svara 332,5kg och stanna där. Men du kanske bryr dig mycket om att de som frågar ska få en rättvisande bild för att på ett meningsfullt sätt kunna jämföra olika människors påstådda lyft.

Va?

130kg finsk sisu
2008-03-26, 13:23
Om jag var dig skulle jag svara 332,5kg och stanna där. Men du kanske bryr dig mycket om att de som frågar ska få en rättvisande bild för att på ett meningsfullt sätt kunna jämföra olika människors påstådda lyft.
Jo du har rätt i att jag gärna förklarar mej noga så att NÅGON KANSKE skulle kunna förstå.
Hoppas kunna förbättra mej till 340 så blir enkelt att säga.*popcorn* *screwy* :D :devil:

seggan
2008-03-26, 13:24
Va?

"Just smile and wave, boys! Smile and wave." :D

OnT: Jag tycker det bara är kul om nån frågar en sånt.. förstår inte varför man skulle bli arga över det, folk är ju bara nyfikna..

bertbert
2008-03-26, 13:34
"150 pix och då gör ja ALLT"

:laugh: :hbang:

Klockrent!

billmaier
2008-03-26, 16:46
Brukar säga det vad jag lyfter med tröja, alltså 140kg på salen.

tp_88
2008-03-26, 17:17
Nu är det väl iofs ganska mycket skitsamma vad man säger till random lodis, men jag förstår likväl inte hur man resonerar om man nämner sitt tröjresultat utan att isåfall göra ett tillägg om att det är med en hjälpande specialtröja.

Deceiver85
2008-03-26, 17:36
Svara med ditt personbästa i knäböj eller marklyft...

z_bumbi
2008-03-26, 17:40
Nu är det väl iofs ganska mycket skitsamma vad man säger till random lodis, men jag förstår likväl inte hur man resonerar om man nämner sitt tröjresultat utan att isåfall göra ett tillägg om att det är med en hjälpande specialtröja.

För att det är vad de tagit i bänk. Utan att starta en ny utrustningsdebatt så finns det ganska många andra sporter där det finns utrustning som ingen nämner när det gäller resultat så varför ska bänk och SL vara annorlunda?

jwzrd
2008-03-26, 17:44
Jag brukar försöka förklara vad det är jag pyslsar med, lite om utrustningen och så för att få den/de andra att förstå lite vad sporten går ut på. Och att det är en sport.

mangs
2008-03-26, 17:51
Det bästa var när en före detta bekant som aldrig tränade eller rörde på sig frågade och jag sade att jag inte visste exakt vad jag klarade och han då kontrade med att han tog 114,5kg ganska nyligen. Tillägas kan att han är 170 och väger kring 55.

Sedan tror jag det är (som redan sagt i tråden) en artighetsfras och ett sätt att få igång diskussionen. Jag vet själv när jag började umgås med en av mina nuvarande polare som jag visste hade ett visst intresse i Golf och frågade om hans handikapp. När han svarade 1 så blev jag grymt imponerad och sedan dess har vi pratat en del golf även om jag från början inte var intresserad. Detta var när vi träffats ett antal gånger och han hade aldrig nämnt något om att han spelade golf. Jag fungerar på samma sätt, jag pratar inte om min träning för folk som jag inte vet att de har ett intresse i ämnet. Har de däremot öppnat med repliken vad tar du... då har det ju ibland öppnat till en konversation om ämnet i fråga. Sedan är det ju faktiskt inte så ofta man får frågan så jag blir faktiskt lite smickrad när frågan kommer, speciellt när det är utanför Gym-miljö.

Alltidxx
2008-03-26, 17:52
För att det är vad de tagit i bänk. Utan att starta en ny utrustningsdebatt så finns det ganska många andra sporter där det finns utrustning som ingen nämner när det gäller resultat så varför ska bänk och SL vara annorlunda?Precis. För mig beror det också på vem som frågar och hur denne frågar om jag lägger tid på att förklara att det "beror på" precis som med så mycket annat.

mangs
2008-03-26, 17:53
Ett litet tllägg:

"Hur högt hoppar du i Stavhopp?"

- 5 meter med stav och 1.5 meter utan.

Jacksatan
2008-03-26, 17:54
För att det är vad de tagit i bänk. Utan att starta en ny utrustningsdebatt så finns det ganska många andra sporter där det finns utrustning som ingen nämner när det gäller resultat så varför ska bänk och SL vara annorlunda?

Det heter ju t ex stavhopp. Jag tror inte bubka skulle svara att han hoppar 6.14 i höjdhopp. Dvs de sporter där man använder hjälpmedel brukar man ju veta vad för hjälpmedel det handlar om.
Folk undrar nog vad man tar i bänkpress utan hjälpmedel, dvs något de själva kan relatera till och inte vad man tar med olika dräkter, lindor osv.
Edit: hur fan kan jag bli pucktvåa med det exemplet? =(

jwzrd
2008-03-26, 17:55
Ett litet tllägg:

"Hur högt hoppar du i Stavhopp?"

- 5 meter med stav och 1.5 meter utan.

Jättebra jämförelse mangs.

Alltidxx
2008-03-26, 18:03
Folk undrar nog vad man tar i bänkpress utan hjälpmedel, dvs något de själva kan relatera till och inte vad man tar med olika dräkter, lindor osv.
Du menar att man bör tolka vad den frågande sannolikt vill veta med frågan istället för att bara svara på den?

sunkan
2008-03-26, 18:04
Du menar att man bör tolka vad den frågande sannolikt vill veta med frågan istället för att bara svara på den?

ja

jwzrd
2008-03-26, 18:05
Du menar att man bör tolka vad den frågande sannolikt vill veta med frågan istället för att bara svara på den?

Det är väl självklart att man bryr sig om vad personen som pratar med en vill veta? Men det är klart, vill man vara 17 och jävligt hård och cool så är det så klart också bra. "Jahaaaaaaaaaaaaaaaaaa, du menar alltså det man gör på gymmet? Jag trodde vi snackade skolbänkar. Lol."

Tricklev
2008-03-26, 18:07
Du menar att man bör tolka vad den frågande sannolikt vill veta med frågan istället för att bara svara på den?

Äh, när någon utanför frågar vad man bänkar så kan du i stort sätt räkna ut att dom frågar vad du tar utan diverse hjälpmedel, dom flesta utanför SL-cirkusen framstår tröjjor och diverse hjälpmedel som lyfter åt dig (med sådan stark fokus på det att anti skada argumenten nästan kan tas bort) som rent idiotiskt i en sport som handlar om att du ska träna din kropp stark.

jwzrd
2008-03-26, 18:13
Äh, när någon utanför frågar vad man bänkar så kan du i stort sätt räkna ut att dom frågar vad du tar utan diverse hjälpmedel, dom flesta utanför SL-cirkusen framstår tröjjor och diverse hjälpmedel som lyfter åt dig (med sådan stark fokus på det att anti skada argumenten nästan kan tas bort) som rent idiotiskt i en sport som handlar om att du ska träna din kropp stark.

Man tar och förklarar helt enkelt. Det blir nästan alltid ganska roliga samtal om styrkelyft med "vanliga människor" och deras referensramar. Fler än en gång har folk velat testa, de har tittat på bänktröjan och undrar hur fan det går till osv. De flesta verkar tycka att det är rätt udda men ändå lite så där halvt extremsportsfascinerande.

Jacksatan
2008-03-26, 18:15
Du menar att man bör tolka vad den frågande sannolikt vill veta med frågan istället för att bara svara på den?

Ja, i det här fallet. Alternativt gör man som jwzrd och förklarar de olika delarna i styrkelyft och utrustningen.

Ahead Of The Pack
2008-03-26, 19:14
"150 pix och då gör ja ALLT"
:laugh: Bästa på länge, klockren:laugh:
Btw, var betalar jag??:naughty:

z_bumbi
2008-03-26, 20:00
Det heter ju t ex stavhopp. Jag tror inte bubka skulle svara att han hoppar 6.14 i höjdhopp. Dvs de sporter där man använder hjälpmedel brukar man ju veta vad för hjälpmedel det handlar om.
Folk undrar nog vad man tar i bänkpress utan hjälpmedel, dvs något de själva kan relatera till och inte vad man tar med olika dräkter, lindor osv.
Edit: hur fan kan jag bli pucktvåa med det exemplet? =(

Stavhopp är ju just en sport där man hoppar med en stav men det finns en rad andra sporter där hjälpmedel existerar men inte behövs för att utöva sporten utan de finns där för att resultaten ska bli bättre.
En vanlig slumpvis icketränande kan i alla fall inte relatera till vikterna det handlar om, Sisu:s exempel med 332,5 kg eller 8 reps på 217,5kg är iofs ogreppbart även för de flesta som är intresserade av sporten men även 170 vs 200 är för de allra flesta inget annat än att det är mycket vikt.
Sen är det väl frågan om det är slumvis person som bara frågar för att visa intresse och där intresse dör tvärt om en lyftare börjar diskutera katanor vs F6:or eller om personen faktiskt är intresserad.

Alltidxx
2008-03-27, 10:49
Sen är det väl frågan om det är slumvis person som bara frågar för att visa intresse och där intresse dör tvärt om en lyftare börjar diskutera katanor vs F6:or eller om personen faktiskt är intresserad.Precis (igen). Jag kan gärna ställa mig och förklara hela sporten från byggarpressande till lyftarpressande, olika teknik, varför reglerna ser ut som dom gör och gärna slänga in att det faktiskt är marklyft som räknas som den bästa styrkejämförande grenen om den som frågar har ett genuint intresse och är kunskapshungrig. Men om den undrande frågar av ytligt intresse mest i hopp om att kunna bräcka så duger "332,5 kg" mycket bättre.

Det är en minoritet av de som frågat mig som jag uppfattat haft ett djupare intresse än en siffra och mitt 332,5-svarsförslag är väl färgat av det.

jwzrd
2008-03-27, 11:03
Stavhopp är ju just en sport där man hoppar med en stav men det finns en rad andra sporter där hjälpmedel existerar men inte behövs för att utöva sporten utan de finns där för att resultaten ska bli bättre.
En vanlig slumpvis icketränande kan i alla fall inte relatera till vikterna det handlar om, Sisu:s exempel med 332,5 kg eller 8 reps på 217,5kg är iofs ogreppbart även för de flesta som är intresserade av sporten men även 170 vs 200 är för de allra flesta inget annat än att det är mycket vikt.
Sen är det väl frågan om det är slumvis person som bara frågar för att visa intresse och där intresse dör tvärt om en lyftare börjar diskutera katanor vs F6:or eller om personen faktiskt är intresserad.

Jag har inte heller något begrepp om 332.5kg eller 8x217.5. Det ligger sinnessjukt långt över min horisont. Men faktum är att det gör mitt milt mediokra raw-bänkpress-resultat också i förhållande till mina arbetskamraters. Jag förstår inte varför du vill dumma ner ämnet och "vanliga människor" så förbaskat. Alla jag snackat med förstår. De förstår "till och med" moralaspekterna i frågan nästan direkt och skulle sannolikt kunna ge sig in här utan att göra bort sig.

Åter igen: det är inte svårt att berätta vad man "tar" och hur tävlingsformen går till. Det enda som blir svårt är om man samtidigt tycker att SL-utrustningen är så läskigt demoniserad att man knappt törs berätta om den för Slump Randomsson vid lunchbordet. Vad är det som är så svårt?

MasterChief
2008-03-27, 11:10
Åter igen: det är inte svårt att berätta vad man "tar" och hur tävlingsformen går till. Det enda som blir svårt är om man samtidigt tycker att SL-utrustningen är så läskigt demoniserad att man knappt törs berätta om den för Slump Randomsson vid lunchbordet. Vad är det som är så svårt?

Det där har jag egen erfarenhet av. När någon frågat hur snabbt jag cyklar till jobbet (eller annan sträcka) så är det alltid något smartskaft som ska lyfta fram det faktum att jag inte cyklar på en gammal Monark utan på en lätt asfrän racer. Så det är ju fusk egentligen och räknas inte :-/

jwzrd
2008-03-27, 11:12
Det där har jag egen erfarenhet av. När någon frågat hur snabbt jag cyklar till jobbet (eller annan sträcka) så är det alltid något smartskaft som ska lyfta fram det faktum att jag inte cyklar på en gammal Monark utan på en lätt asfrän racer. Så det är ju fusk egentligen och räknas inte :-/

Att man ska behöva stå ut med sådana dissar :\

Nitrometan
2008-03-27, 11:15
Det där har jag egen erfarenhet av. När någon frågat hur snabbt jag cyklar till jobbet (eller annan sträcka) så är det alltid något smartskaft som ska lyfta fram det faktum att jag inte cyklar på en gammal Monark utan på en lätt asfrän racer. Så det är ju fusk egentligen och räknas inte :-/
Hur mycket gör du på milen då? ;)

MasterChief
2008-03-27, 11:16
Att man ska behöva stå ut med sådana dissar :\

Ja, vad fan svara man egentligen.

- "Så stor skillnad är det ju inte egentligen mellan Monark och en racer".

- "Nähä, varför köpte du den då för en miljard kronor. Är du dum?"

- "Nä, alltså..."

Hur man än försöker svara kommer garanterat arbetskompisarna tröttnat på att lyssna innan man presenterat sin åsikt.

Svaret är alltså att det är en kombination av konditon och snabb cykel. Men som svensk är det svårt att slänga ut "jag har jävligt bra kondis" vid fikabordet.

MasterChief
2008-03-27, 11:17
Hur mycket gör du på milen då? ;)

Milen? wtf? Vem mäter tiden på milen i cykel?

Gå tillbaka till gymmet nu.

jwzrd
2008-03-27, 11:19
Ja, vad fan svara man egentligen.

- "Så stor skillnad är det ju inte egentligen mellan Monark och en racer".

- "Nähä, varför köpte du den då för en miljard kronor. Är du dum?"

- "Nä, alltså..."

Hur man än försöker svara kommer garanterat arbetskompisarna tröttnat på att lyssna innan man presenterat sin åsikt.

Svaret är alltså att det är en kombination av konditon och snabb cykel. Men som svensk är det svårt att slänga ut "jag har jävligt bra kondis" vid fikabordet.

Äh, vem som helst kan cykla fort och länge på din turboräseromg2500ffs-cykel.

MasterChief
2008-03-27, 11:22
Äh, vem som helst kan cykla fort och länge på din turboräseromg2500ffs-cykel.

Faktum är att de flesta skulle inte ens klara att cykla på den.

Smal, vinglig och fötterna fastspända.

Nästa gång någon öppnar käften så ska jag fråga om de vill låna den.


Jag cyklar faktiskt rätt fort.

jwzrd
2008-03-27, 11:25
Faktum är att de flesta skulle inte ens klara att cykla på den.

Smal, vinglig och fötterna fastspända.

Nästa gång någon öppnar käften så ska jag fråga om de vill låna den.

Jag cyklar faktiskt rätt fort.

Jag väntar på när någon tröjbänksskalle ska säga: Jaha, hur snabbt cyklar du utan cykel då? VA va? VAAA? För att visa hur dum man är som är intresserad av råbänksresultat.

Alltidxx
2008-03-27, 12:06
Jag cyklar faktiskt rätt fort.Det är sådana som du som är orsakar trafikolyckor och får gamla tanter att hålla i handväskorna med förskräckt utseende. Skäms.

MasterChief
2008-03-27, 12:10
Det är sådana som du som är orsakar trafikolyckor och får gamla tanter att hålla i handväskorna med förskräckt utseende. Skäms.

Där jag cyklar finns inga tanter. Men jag sätter i och för sig skräck i en del lastbilschaffisar :-/

Alltidxx
2008-03-27, 12:53
Där jag cyklar finns inga tanter. Men jag sätter i och för sig skräck i en del lastbilschaffisar :-/Det duger fint :)

Nitrometan
2008-03-27, 13:04
Milen? wtf? Vem mäter tiden på milen i cykel?

Jag skojade bara på dig. Men du har säkert en fin cykeldator som ger dig en massa uppgifter om topphastighet, medelhastighet m.m.