handdator

Visa fullständig version : för mkt vätska och fett vid bulk


royce
2008-03-25, 21:15
Hejsan,

Jag bulkade från 80kg till 93kg förra året men la på mig oönskat mkt fett och framför allt vätska. Ser ut som en uppsvälld ballong när jag kollar kort från förra året *gah!* Inser att jag överåt en del och låg ofta på mer än 500kcal överskott, med ett för högt intag av fett.

Deffade dock ner mig till dagens 83kg och är hyffsat nöjd med den formen, har nog med muskler men tyvärr fortfarande kvar en hel del vätska (ja jag kan ha fel). Jag söker nu efter ett bättre upplägg inför nästa bulk så jag inte lägger på mig onödigt med vätska.

1. Om jag ligger på runt 300kcal överskott vid bulk, hur undviker jag på bästa sätt att lägga på mig så mkt fett/vätska?

2. Om jag bestämmer mig för att vänta med bulken till efter sommaren, hur bör jag då på bästa sätt lägga upp min diet för att få bort en del vätska/fett men inte tappa för mkt i vikt/muskler?

tacksam för svar,

R

King Grub
2008-03-25, 21:29
Går du omkring med vätskeansamlingar på det sätt du beskriver är det något fel och du bör uppsöka läkare. Troligare är att det är fett.

Tabbe
2008-03-25, 21:32
Det är knappast så att du har lagt på dig vätska som inte har försvunnit..
Jag hade ätit ca 1-2g fett per kroppsvikt och ordentligt med protein och fyllt ut resten med underbara kolhydrater..

royce
2008-03-25, 21:34
Går du omkring med vätskeansamlingar på det sätt du beskriver är det något fel och du bör uppsöka läkare. Troligare är att det är fett.

Du har nog rätt att det är lite fett kvar från bulken. Som sagt, i dagsläget är det betydligt mindre "pluffsighet" än innan.

Koloftw
2008-03-25, 21:35
Jag drar också vätska så fort jag tittar på salt, kolhydrater eller mycket energi över huvud taget.

För mig hjälper det att a) dra ner på saltintaget (dvs. ät bara naturligt natrium från kosten), b) dra ner på kolhydratintaget och c) inte äta helt olika från dag till dag.