handdator

Visa fullständig version : Gainer hjälp


pajjsarn
2008-03-25, 20:14
Hej!
Har letat ett tag här på forumet men jag hittar inget jag kan förstå riktigt.
Jag har tränat från och till i ett par år, och alltid gett upp efter ett tag för jag inte går upp i vikt. Kan äta rätt och mycket, men går nästan inte upp något alls. Jag kan även äta en chipspåse varje kväll i en månad utan att gå upp i vikt något.
Detta anser jag nästan vara ett problem, och överallt jag frågar så kommer återkommande "Du äter fel". vilket jag inte gör. Jag är 193,5 och väger ca 80kg, och får alltid kommentarer om hur lång och smal jag är. Har försökt med träning eller bara bli fet, men jag kan inte gå upp i vikt genom "normal" kost.

Har aldrig testat gainers osv och frågar er nu vad ni tycker jag ska göra. Jag ska göra ett försök till 110% att gå upp i vikt. Ser helst att jag går upp i muskler, men lite fett skadar inte. Vill helst inte lägga om min kost helt och hållet (äter 3 lagade mål mat/dag + frukost och kvällsmat) utan helst bara i samband med träning.

Är gainer saken för mig? Har ni några råd?
Tack på förhand! Robert

Tabbe
2008-03-25, 20:15
Ät massa mat och ta en gainer innan och efter träning så kan det hända grejor men allt hänger på maten du måste äta MYCKET.

Ät mer

pajjsarn
2008-03-25, 20:48
Något råd på bra gainer?

Tabbe
2008-03-25, 20:52
Köp kolozzeum whey och malto och blanda efter eget bevåg.
En gainer är igentligen bara snabbt protein och snabba kolhydrater.

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=166

Kan rekommendera banan *drool*



http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=22&products_id=159

Malto = snabba kolhydrater


Köp inte färdiga gainer, dyrt och smakar ofta pekka =/

Blanda så mycket du tror du behöver ett tips är 1gram/ kg kroppsvikt kolhydrat och 0,5 gram/ kg kroppsvikt.

Eddie Vedder
2008-03-25, 21:00
Tabbes tips är klockrent, det skulle jag också köra på om jag vore du. Då har du möjlighet att dosera efter behov samt att det blir billigare.

Så det skulle jag köra på runt träning. Vid sidan om träningen har du den fördelen att kolhydrater och protein är separerat. Då skulle jag istället för malto och vatten blanda en proteindrink med nedanstående:*drool*

47743

Ja vanlig röd mjölk går ju förstås också bra, även fettreducerad mjölk o.s.v. Men ju fetare desto mer energi. Och är du som jag så innebär en hög fetthalt god smak.:thumbup: *drool*

Tabbe
2008-03-25, 21:02
Jag har faktiskt haft turen att testa mjölk direkt ur kon blandat med protein.

Awmygod *drool* *cupid*

bästa någonsin haha

groddddaan
2008-03-26, 00:33
Hade samma problem förr, men börja ta 4 matskedar rapsolja innan jag gick åå la mig och 4 matskedar på morgonen. de satte igång att lagra fett för mig då. du kan göra en drink på morgonen med 2 bananer 4 matskedar rapsolja 500 ml mjölk och lite proteinpulver i om du känner för de. Gick aldrig upp i vikt innan jag började göra så. ochså käkar du mkt mat :)

Nikejo
2008-03-26, 11:28
Hej jag har också prolem när det komer till viktökning känns inte som kroppen får tillräckligt vad jag än trycker i mig. När jag kommer hem efter träning är jag färdig för sängen även om klockan inte passaret 18:00. Jag är 19 vad gör jag för fel? har även testat gainers.. kan hälla i mig 600kcal gainers utan att det händer något.. viss förbättring men fortfarande trött efteråt. har även prövat 300kcal före samt direkt efter träning.. hjälpte något. va tror ni om att köpa serious mass= 1200kcal och ta halva före och halva efter träning?
ni kankse tycke rdet låter fjantigt att man är 19 och tjatar om gainers men sist körde jag helt utan allt va gainers å protein pulver heter... kroppen pallade 2 månader sen låg jag konstant å sov och blev ofta sjuk. något ja såklart inte vill ska hända igen. tacksam för svar :D

Pepz
2008-03-26, 11:32
försök verkligen att äta mer mat och oftare..
Ta lite extra olja på maten. gör en shake med havregryn röd mjölk, glass och bananer innan sängående osv.
Och köp den billigaste gainern och ta så ofta du vill.
serious mass är samma sak som alla andra gainers bara att de skriver att du ska ta 300g pulver istället för 100g. alltså kan du köpa den som är billigast istället

ChrisDEFC
2008-03-26, 11:37
haft ditt problem i många år och äntligen fått fart på grejerna, kan låta tråkigt men det är faktiskt så att du äter för lite. tänk inte allt för mycket på vad du äter utan ät mer. gainer efter träningen och 1-2proteinshakar varjedag är vad jag kör på. det går alltid äta lite till =)

btw så har jag sen 1½år tillbaka gått upp ca 0,5kg/mån och det är en ökning jag är nöjd med snart gått upp 10kg och inte laggt på mig allt för mycket fett som du ser på avataren ;)

Nikejo
2008-03-26, 11:45
Ah så de är mer mat och mer gainer som gäller?
antar att den gula mjölken inte hjälpt mig så mycket...

Pepz
2008-03-26, 11:51
Ah så de är mer mat och mer gainer som gäller?
antar att den gula mjölken inte hjälpt mig så mycket...

framför allt mer mat
och drick röd mjölk istället

Nikejo
2008-03-26, 14:09
tack så jätte mycket för alla tipsen :) de blir att äta mera mat nu då.
en liten fråga till bara... är buffrat kreatin nåt å ha ? är kreatin över huvud taget ett bra tillskott eller räcker de me vanlig mat och gainer/protein shake?

z_bumbi
2008-03-26, 14:14
Jag har faktiskt haft turen att testa mjölk direkt ur kon blandat med protein.

Awmygod *drool* *cupid*

bästa någonsin haha

Varm proteindrink? Det låter inte så mumsigt.

C.E.J.
2008-03-26, 14:56
47743

Ja vanlig röd mjölk går ju förstås också bra, även fettreducerad mjölk o.s.v. Men ju fetare desto mer energi. Och är du som jag så innebär en hög fetthalt god smak.:thumbup: *drool*

Ursäkta off topic, men ser jag rätt, 4.5% fett? Nice. Var kan man köpa den där mjölken, har aldrig sett den!

Eddie Vedder
2008-03-26, 15:04
Ursäkta off topic, men ser jag rätt, 4.5% fett? Nice. Var kan man köpa den där mjölken, har aldrig sett den!

Den finns i varenda livsmedelsaffär som är någorlunda välsorterad. Fetthalten är 3.8%-4.5%. Mjölken är inte homogeniserad så jag kan dessutom gissa att fettet kan ligga lite "uppepå" och inte vara lika finfördelat i hela mjölken som den homogeniserade mjölken.

Du kan läsa om produkten här:
http://www.arla.se/Default____17767.aspx?SelectedMenuItem=17389

Och därmed lämnar vi offtopic-diskussionen om Arlas Gammaldags mjölk i just den här tråden.:D

jaaaaag
2008-03-26, 15:15
Jasså, borde kanske blanda min gainer själv. Min färdiga smakar skit så det ska absolut prövas nån gång.

C.E.J.
2008-03-26, 15:37
Jasså, borde kanske blanda min gainer själv. Min färdiga smakar skit så det ska absolut prövas nån gång.

Egenblandad är ingen höjdare heller, fattar inte hur folk pallar. Åtminstone inte om vi snackar regular smaklös malto plus nåt protein av valfri smak, bläurk!

Tabbe
2008-03-26, 17:30
Varm proteindrink? Det låter inte så mumsigt.

Kanan hade ju stått i kylskåp en natt iaf för kall var den :)

pajjsarn
2008-03-30, 16:05
Köp kolozzeum whey och malto och blanda efter eget bevåg.
En gainer är igentligen bara snabbt protein och snabba kolhydrater.

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=166

Kan rekommendera banan *drool*



http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=22&products_id=159

Malto = snabba kolhydrater


Köp inte färdiga gainer, dyrt och smakar ofta pekka =/

Blanda så mycket du tror du behöver ett tips är 1gram/ kg kroppsvikt kolhydrat och 0,5 gram/ kg kroppsvikt.


Tror det blir detta förslag, hade varit jättetacksam om du stavade sista meningen rätt för jag förstår inte riktigt där, vad ska ha 1g och vilket ska ha 0,5?
Vill tacka alla för svaren jag fått!