handdator

Visa fullständig version : 6h spinningmarathon, Eskilstuna 26/4


forslund
2008-03-25, 19:28
Jag fick reda på idag att ett spinningmarathon kommer att köras på Friskis&Svettis i Eskilstuna lördagen den 26:e April.

Man måste anmäla sig i lag, 2-6 personer i varje lag. Därför söker jag nu folk som är sugna på att hänga med. Det kostar 0 kr för en F&S-medlem, 75kr för en icke-medlem.

Info:

Datum: Lördag, 26 april.
Antal personer: 2-6 i varje anmälningsgrupp.
Tid: 12.30-18.30.
Pris: F&S-medlem: 0 kr. Icke-medlem: 75 kr.

Om någon är intresserad av att hänga på så hör av dig här i tråden, eller på mail/msn: forslund.richard@gmail.com

Om du är sugen på att åka från en annan stad in hit för att delta ställer jag gärna upp med att möta upp vid tågstation. Eller behöver du åka in dagen innan kan logi och käk säkerligen erbjudas.

Visst är detta pass lite sent ute när cykelsäsongen börjar dra igång, men variation är alltid kul. Speciellt roligt vore det om man fick någon härifrån med sig. :)

Dags att svettas sjöar. :cool:


Ifall tråden bryter mot eventuella regler ber jag ödmjukast om ursäkt och att en moderator tar bort tråden.

machine gun
2008-03-26, 00:18
Låter sjukt kul! Det kanske kan vara värt en resa till Eskilstuna. Hmm...

Vill minnas att F&S Trollhättan (eller nåt liknande) hade 24 h-spinning nångång. F&S Sthlm verkar tråkiga, hör aldrig om nåt liknande där... :(

forslund
2008-03-26, 00:25
Låter sjukt kul! Det kanske kan vara värt en resa till Eskilstuna. Hmm...

Vill minnas att F&S Trollhättan (eller nåt liknande) hade 24 h-spinning nångång. F&S Sthlm verkar tråkiga, hör aldrig om nåt liknande där... :(

Klart du ska med ;) Har redan övertalat 1 person härifrån trakterna att haka på.
Och ja, jag vet att två av mina spinninginstruktörer åkte iväg på ett sånt där 24-timmars. Det verkar ju galet. Kan inte vara högt tempo där inte. :D

machine gun
2008-03-26, 08:56
Vad innebär det förresten att det är lag? Inte så kul om man måste dela på en cykel kanske.

På 24 h förstod jag det som att det va vanliga spinningpass, men att man var i lag, så man körde kanske vartannat, vart tredje eller så.

forslund
2008-03-26, 10:59
Vad innebär det förresten att det är lag? Inte så kul om man måste dela på en cykel kanske.

Nej det tror jag inte att man ska göra. En cykel vardera måste det ju vara, annars är det rätt värdelöst, och då skiter jag i att ställa upp. Ska höra efter nu när jag kilar ner till gymmet.

MasterChief
2008-03-26, 11:05
Nej det tror jag inte att man ska göra. En cykel vardera måste det ju vara, annars är det rätt värdelöst, och då skiter jag i att ställa upp. Ska höra efter nu när jag kilar ner till gymmet.

Klart att man delar på cykeln. Varför skulle det annars vara krav på mellan 2-6 personer i ett lag? Kör man solo behövs väl inget lag?

Miller
2008-03-26, 14:08
Låter sjukt kul! Det kanske kan vara värt en resa till Eskilstuna. Hmm...

Vill minnas att F&S Trollhättan (eller nåt liknande) hade 24 h-spinning nångång. F&S Sthlm verkar tråkiga, hör aldrig om nåt liknande där... :(

F&S på Hornstull har 3h spinningpass på lördagar under våren:
http://www.sthlm.friskissvettis.se/lokaler/hornstull/default.aspx

MasterChief
2008-03-26, 14:13
F&S på Hornstull har 3h spinningpass på lördagar under våren:
http://www.sthlm.friskissvettis.se/lokaler/hornstull/default.aspx

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=110503

z_bumbi
2008-03-26, 14:19
Klart att man delar på cykeln. Varför skulle det annars vara krav på mellan 2-6 personer i ett lag? Kör man solo behövs väl inget lag?

Lagtempolopp?

:D

Lag verkar dessutom perfekt, då hinner deltagarna gå till Eleonora och slipper ha någon annan som hämtar maten.

Miller
2008-03-26, 14:21
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=110503

damn it! :smash:

forslund
2008-03-26, 14:30
Japp det verkar tyvärr som det är så att man delar cykel. :(

Personen i receptionen trodde det i alla fall. Ska ta och höra med spinninginstruktören ikväll.

MasterChief
2008-03-26, 14:30
Lagtempolopp?

:D

Lag verkar dessutom perfekt, då hinner deltagarna gå till Eleonora och slipper ha någon annan som hämtar maten.

Såg nog att du la till "Lag" där...

"Sicken galning" tänkte jag men du kom på dig själv. :D

Lagtempo på spinning vore onekligen nydanande. Hoppas de arrangerar cyklarna i snygga led också för den rätta känslan.

Chrillee
2008-03-26, 19:30
Jag skulle nog inte palla, speciellt inte nu när jag lagt av med cardion för att öka i vikt. :Virro

Vore dock kul...pinsamt att kliva av mitt i...kanske nästa gång =)

Men jag skriver nog upp flickvännen i smyg. :D

forslund
2008-03-26, 20:06
Nu är det tyvärr bekräftat. Man delar cykel *grr*

Så då skiter jag nog i det, alternativt ställer upp med 1 kompis bara. Att dela mer än 2 på en cykel känns ganska onödigt.

Tack för visat intresse dock för er som kikade in. :)

machine gun
2008-03-27, 23:14
F&S på Hornstull har 3h spinningpass på lördagar under våren:
http://www.sthlm.friskissvettis.se/lokaler/hornstull/default.aspx

Bara ca 21 h kortare än 24 h.

Nu är det tyvärr bekräftat. Man delar cykel *grr*

Drygt. 3 h klarar man ju utan problem, det va 6 h som lät som något av en utmaning.

loztdignity
2008-03-27, 23:19
Känns dumt att starta en ny tråd så jag ber om ursäkt om jag hi-jackar denna ett ögonblick.

Hur laddar ni inför ett tufft spinning-pass?
Några speciella förberedelser eller mat eller nåt?

Jag verkligen hatar när man får mjölksyra 10 minuter in i passet ;)

machine gun
2008-03-27, 23:22
Känns dumt att starta en ny tråd så jag ber om ursäkt om jag hi-jackar denna ett ögonblick.

Hur laddar ni inför ett tufft spinning-pass?
Några speciella förberedelser eller mat eller nåt?

Jag verkligen hatar när man får mjölksyra 10 minuter in i passet ;)

Jag lever som vanligt. Under 3 h-passen har jag haft med mig sportdryck/bars el likn att trycka i mig.

Får du mjölksyra efter 10 min tar du i för hårt och mot det hjälper ingen laddning.

forslund
2008-03-27, 23:23
Drygt. 3 h klarar man ju utan problem, det va 6 h som lät som något av en utmaning.

Precis :(


Känns dumt att starta en ny tråd så jag ber om ursäkt om jag hi-jackar denna ett ögonblick.

Hur laddar ni inför ett tufft spinning-pass?
Några speciella förberedelser eller mat eller nåt?

Jag verkligen hatar när man får mjölksyra 10 minuter in i passet ;)

Först av allt, vad anser du som ett tufft spinningpass?
Vanlig mat 1½-2 timmar innan brukar funka bra för mig. Pannkakor är favoriträtten hos mig, jag vet inte om det är placebo eller att det har något vettigt i sig, men jag cyklar alltid kanon efter dem ;). Men vanlig mat, gå inte ut för hårt i början så överlever du garanterat mer än 10 min. :)

edit: gah, machine gun var för snabb :D

loztdignity
2008-03-27, 23:26
Ni är både rätt snabba ;)

Okej. Well jag gillar att verkligen ta i och tycker att det känns lite mesigt att ligga på låg belastning, speciellt i början när man har som mest kraft.

Antar att det kan ha att göra med att jag kört mina gympass precis före spinningen den här veckan också...

Okej, ska komma ihåg att försöka äta nån timme innan. Men ni kör ingen malto-vatten träningsdryck eller nåt?

machine gun
2008-03-27, 23:26
Precis :(

Leta på en lagkamprat som går efter 10 min? :D

forslund
2008-03-27, 23:31
Ni är både rätt snabba ;)

Okej. Well jag gillar att verkligen ta i och tycker att det känns lite mesigt att ligga på låg belastning, speciellt i början när man har som mest kraft.

Antar att det kan ha att göra med att jag kört mina gympass precis före spinningen den här veckan också...

Okej, ska komma ihåg att försöka äta nån timme innan. Men ni kör ingen malto-vatten träningsdryck eller nåt?

Din kropp behövs värmas upp. Att gå från 0-100 direkt skulle resultera i mölksyra för vem som helst. Antar att ni har en uppvärmningsfas i spinningen du kör? Följ den LUNGT och ös sedan på. :thumbup: Gympass innan (om det är ben eller rygg) skulle resultera i ett sämre pass helt klart för mig, vilket de gör de dagar då jag kör båda samtidigt.

Nej, jag kör inte på någon träningsdryck, vanligt vatten är perfekt. Har alltid en stor vattenflaska med mig som jag alltid pressar i mig, flera stycken om passet är 2-3 timmar.


Leta på en lagkamprat som går efter 10 min? :D

Hehe, lite det som är tanken. I alla fall kommer jag köra 4 av de 6 timmarna. Den jag ska köra med är ovan cyklist när det gäller distanser, så funkar nog perfekt.

machine gun
2008-03-28, 13:27
Din kropp behövs värmas upp. Att gå från 0-100 direkt skulle resultera i mölksyra för vem som helst.

Jämför det med att gå in ouppvärmd och köra en maxning i marklyft. Det skulle ingen normalt funtad människa göra. Uppvärmning är inte bara skadeförebyggande, det är prestationshöjande också :thumbup:

MasterChief
2008-03-28, 13:36
Jämför det med att gå in ouppvärmd och köra en maxning i marklyft. Det skulle ingen normalt funtad människa göra. Uppvärmning är inte bara skadeförebyggande, det är prestationshöjande också :thumbup:

Som exempel kan jag ju nämna att många Tour de France cyklister kör upp till en timme uppvärmning innan de kör tempolopp.

Chrillee
2008-03-28, 14:30
Ska nog dra å kika iaf, rätt kul, säkert nån pajas man känner där =)

machine gun
2008-03-28, 17:29
Ska nog dra å kika iaf, rätt kul, säkert nån pajas man känner där =)

Jag har svårt att komma på nåt tråkigare att titta på än en grupp som kör spinning :D