handdator

Visa fullständig version : Hostar...


Chris
2003-05-21, 22:54
Tjena..

Jag har sen typ en månad tillbaka haft tillfällig rethosta... otroligt störande, ett tag så höll jag på att hosta sönder mig, men sen så blev jag frisk, och började träna igen.. då kände jag direkt igen symptomen, och vilade ännu mer, tills jag inte hostade. Såhär har det hållt på en månad nu, så länge jag inte tränar så hostar jag ingenting, men när jag kör ett pass så kommer det tillbaks... nån som vet vad det kan va? Om de kanske är nån skit som går nu.... jävligt störande är det iallafall, ska nog dra till läkaren och se vad det kan va. :(

Andyh
2003-05-21, 23:28
kan vara astma, när jag fick det gick jag i nån månad med jävligt jobbig rethosta, det känndes som man hade massa slem i halsen/luftrören men inget kom upp när man hostade. det gick t.o.m så långt att jag hostade tills jag spydde :(

maximuscle
2003-05-21, 23:31
tippar också på astma eller nån sorts allergi nu på våren. jag känner likadant men har varit hos läkaren och fick lite allergi piller och han sa att det bara var att träna på som vanligt....men tycker att du borde kolla ifall du kan få nått emot det.


MVH

Antonius
2003-05-22, 01:58
Min första tanke var allergi som maximuscle nämnde. Ville bara säga det... :D

Hoppas det ordnar sig snart så att ud kan fortsätta :bpump:.

FUn-tex SSwinger
2003-05-22, 07:59
Du kan ju snacka med doktorn om det kan vara ansträgnings astma, vanligare än man tror

Chris
2003-05-22, 08:36
Tycker det är så konstigt att jag aldrig fått det förut! Jag fick skiten när jag kom hem från Prag, och då kändes det mest som en grov förkylning... och nu har den inte släppt... ush =( hoppas läkarn har någon bra medecin =(

ivandrago
2003-05-22, 10:30
SARS!!!!

nejmen gå till läkaren om det håller i sig. En kompis har haft sån där slemhosta sedan december trots att han fått penicilin.. börjar bli bättre nu.. kanske bäst att gå så tidigt som möjligt?

Ankarby
2003-05-22, 21:06
Hade liknande symtom förra året, blev torr i halsen, kvälningar och hostade efter träning, så ort jag tog i ordentligt några pass blev jag sjuk och så höll det på ett halvår. förkyld säkert 8-10ggr den perioden