handdator

Visa fullständig version : Någon som träna på Helex i Luleå?


soulman
2008-03-25, 10:33
Har tränat där i många år men senaste 2 åren har jag mest tränat på ett bättre och billigare alternativ men har haft kvar autogirot på Helex för att dra nytta av basängen osv.

För ett år sedan så upptäcker jag en gammal gubbe som jag inte kan sluta reta mig på. Någon som vet vem jag menar?
Han kör med full mundering. coolaste handskarna, SL bälte plus lite till.
Saken är den att han kör samma jävla övning varje gång jag ser honom så jag fattar inte vad han ska med ett SL bälte till.
Han försöker träna underarmarna (länkar till övningen)
http://www.exrx.net/WeightExercises/WristFlexors/BBWristCurl.html
men han liksom stöter upp armarna med knäna på ett irriterande sätt i ca. 180km/h.
Man blir stressad när man ser han.
Hur som helst så var jag där för några dagar sedan och till min förvåning så sitter han på samma ställe och skakar upp vikten med benen.

Skulle då köra ett bänkpass så jag värmde upp då gubben kommer fram och säger "kan jag köra med dig?" Är inte typen som vill va taskig så jag sa att det är väl OK.

När jag kör mitt första arbetsset så säger jag till gubben att passa men att han inte får röra i stången förän han ser att den börjar åka ned mot bröstet.

trodde han skulle fatta att han då ska hjälpa mig upp med vikten.
Jag kör på som vanligt är inne på reps 5 på 120 när jag känner att jag inte orkar mer så jag piper "hjälp" men gubben gör inget, står och flinar åt mig. Nästan skriker "lyft för fan" gubben säger istället "TA I DÅ KLENIS"
Tippar vikterna åt sidan för att inte kvävas, gubben fattar att han har skitit i det blå så han drar medans jag skämmer ut mig genom att tippa allt i golvet.

Nu har jag gjort slut med både gubben och Helex. Fattar nu varför jag nästan bara har tränat på det andra stället den senaste tiden.
Min dotter som är 9 passar bättre än gubbfan.

tano
2008-03-25, 10:41
Hoppas det hjälpte att skriva av sin ilska, men varför måste du sluta träna på gymmet för detta?

Officer
2008-03-25, 10:51
Hahaha :laugh:

soulman
2008-03-25, 10:53
Som jag skrev så har jag nästan helt slutat träna där sedan 2 år tillbaka men är kul att få lite omväxling.

Och ja, det är skönt att bli av med lite ilska.
Saken är den att jag har väl aldrig riktigt gillat dessa stora gym då många är där mest för att snacka vid alla maskiner.

Hoppas det hjälpte att skriva av sin ilska, men varför måste du sluta träna på gymmet för detta?