handdator

Visa fullständig version : elly söker motivation


elly
2008-03-25, 00:15
Så var det dags att starta en egen träningsjournal, efter att endast ha tagit del av er andras under en tid :)

Jag har styrketränat i några år nu och har sedan i september valt att satsa lite mer, oftast blir det styrketräning 4-5 gånger i veckan + 1-2 motionspass i form av box, crosstrainer eller löpning. I början var det kul och jag såg resultat men på sista tiden är motivationen borta och jag går mest och tränar för att jag tycker att jag ska göra det. Kan nog bero lite på att jag har kört samma upplägg i stort sett hela träningsperioden och även tidigare men då tränade jag 2-3 gånger i veckan.

Har inte haft några direkt mål utan tränar mest för att må bra och för att få bättre form. Viktmässigt har det inte hänt så mycket men sen jag började styrketräna för några år sedan så har jag gått upp 2-3 kg. Är väl lite rädd för att gå upp för mycket i vikt så antagligen äter jag inte tillräckligt för att verkligen se resultat på den fronten.

Hade i den här träningjournalen tänkt skriva ner lite mer om min träning och förhoppningsvis få lite motivation och tips ifrån er andra hur jag kan förändra min träning så jag tycker att det är kul igen.

Just nu funderar jag på att sätta upp lite tydligare mål med träningen så att jag känner att jag är på väg någonstans, tänkte nog satsa på att få lite mer definierade muskler till sommaren.

Mitt träningsupplägg består ungefär av tre pass som varieras lite under veckorna. Under passen tränar jag oftast bröst, rygg eller axlar och kombinerar dessa med mage, ben, triceps eller biceps. Ibland kan det även smyga sig in ett arm eller benpass om jag känner att det varit lite dåligt med den träningen på ett tag.

Lite detaljer:
Vikt: 56 kg (ungefär var några veckor sen jag vägde mig)
Längd: 171 cm
Ålder: 31
Midja: 75 cm
Höfter: 92 cm
Biceps: 27 cm

Ja det var nog allt för den här gången men ska snart återkomma med lite mer information efter nästa pass.