handdator

Visa fullständig version : Gå ned i vikt till sommaren.


Niccan
2008-03-24, 23:49
Hej.
Jag är ca 180cm och väger 82~ kg. Skulle vilja gå ned till ca 77kg. Just nu tränar jag på gym 2 ggr i veckan och jogging 2 ggr i veckan. Har tränat såhär i ca 1 månad men har inte gått ned någonting. Äter regelbundet och försöker hålla mig undan från fett/sötsaker.

Nu till saken, jag har inte märkt någon viktminskning överhuvudtaget. Väger mig någon gång i veckan men det ligger alltid på mellan 81,7-82,5.

Finns det någon som har lite tips på saker jag kan ändra?

Bibacstyle
2008-03-24, 23:59
Las posten som heter "Deff- En guide". Den ligger klistrad pa samma avdelning av detta forum som du precis skrev i. Den visar precis hur du ska gora. Om du inte ar sa insatt i traning och inte riktigt ar inne i sjalvdiciplinen kan det dock va lite jobbigt.

Normalt kan du tanka sahar. Om du kanner att du ater normalt, har skurit bort skrapmaten samt tranar flera ganger i veckan, och du fortfarande inte gar ner i vikt, har du formodligen gatt in i den vanligaste fallan.

Manga inte sa insatta gor sa att nar de vill ga ner i vikt sa satter de igang och tranar, utan att inse att det egentligen inte behovs nagon traning for att ga ner i vikt. Det ar klart skonsammare, men det ar inte nodvandigt. Darfor satter de igang och tranar och blir automatiskt hungrigare, vilket aven gor att de ater lite mer an vad de skulle gjort om dem inte tranade.

Det enda du behover gora ar att skara ner lite pa maten. Fortsatt trana som du gor, men at lite mindre i varje maltid. Testa i en vecka. Gar du inte ner tillrackligt, skar ner annu mer. Sa gor du tills du far den viktnedgang du onskar. Bry dig inte heller om att vaga dig fran dag till dag. Vag dig en gang i veckan efter samma rutiner, som t.ex. efter du vaknat och gatt pa toaletten, innan frukosten.