handdator

Visa fullständig version : Dom absolut sämsta scenerna i filmer


Tricklev
2008-03-24, 16:38
Ja, topic och frågan ställer sig själv, vilka scener hatar du mest i filmer, kärleksscener mm, poll kommer.

hahavaffan
2008-03-24, 16:48
Usel poll. Alla scener i alla bondfilmer är superba.

skaparn
2008-03-24, 16:52
Scenerna där Lennart Svahn kommer flinandes och säger att personen i fråga är med i Blåsningen. Sjukt pinsamt.

Och ja, Blåsningen är en Bondfilm.

Tricklev
2008-03-24, 16:52
Skitsnack, aktionscener under vattnet där allt går i slowmotion, skurkarna använder några löjliga undervattensscooters och skjuter harpuner som fiser fram i 2km/h är tråkiga, sega och riktigt löjliga.

Samma gäller dom 27 åkaskidormedansskurkarjagarpåmopeder scenerna som Roger Moore var med i.

hahavaffan
2008-03-24, 16:57
Skitsnack, aktionscener under vattnet där allt går i slowmotion, skurkarna använder några löjliga undervattensscooters och skjuter harpuner som fiser fram i 2km/h är tråkiga, sega och riktigt löjliga.

Samma gäller dom 27 åkaskidormedansskurkarjagarpåmopeder scenerna som Roger Moore var med i.Fantastiskt bra :D


Jag äcklas av alla scener som förekommer i Pimp My Ride med den jäkla nollan. När han öppnar programmet, när dom hittar en bil, när han snackar om bilen, när alla nördarna sitter runt bordet och talar om hur jävla stora skärmar och fälgar dom ska tvinga på den stackars bilen, när dom lagar rosthål i golvet genom att svetsa på en metallbit ovanpå, när fetisen lyfter något stort och alla andra blir facinerade av hans extreeeeema styrka, när bilen är klar och man får se skiten, när nollan snackar med stackaren som ska tvingas köra runt i styggelsen till bil och slutligen när nollan säger att vi ses nästa gång.

watertouch
2008-03-24, 16:58
Bilscenen är dock rätt okej när han kör bil under vattnet (Roger) och sen öppnar fönstret och ger ut en fisk.

Osten80
2008-03-24, 17:09
Bondfilmer överhuvudtaget suger svårt.
Det är jämnt skägg mellan pollalternativen.

Arne Persson
2008-03-24, 17:19
Valfri scen i.... urk.... Top Gun mfl amerikanska "hjälte"filmer....

JustinCredible
2008-03-24, 17:21
I första Saw filmen då den blonda killen ska hämta hjälp i slutet. "My family... needs me!" Så uselt skådespel. Det är så dåligt att man inte ens kan sätta fingret på vad han gör fel. Han är i en helt annan liga. Och man ser på honom att han tänker "fan va bra jag är."

Matrix 3 då Neo slåss mot flera hundra agent Smith's.. Uselt animerat och han kastar iväg en agent in i de andra och ljudet av bowlingklot möter käglor uppstår. Suck..

Kanske är tvåan föressten..

Alexlindgren
2008-03-24, 17:35
Animera filmerna bättre då, särskilt under tiden då bondfilmerna gjordes (80-talet?). Nej precis, håll käften och njut.

Dissector
2008-03-24, 17:38
Precis alla actionscener som klart och tydligt är inklämda bara för att vara där, eller för att få användning av nån häftig idé som specialeffekt-killarna kom på.

watertouch
2008-03-24, 17:38
60-talet och frammåt.

Tricklev
2008-03-24, 17:38
Animera filmerna bättre då, särskilt under tiden då bondfilmerna gjordes (80-talet?). Nej precis, håll käften och njut.

Det handlar inte om att dom är värdelöst animerade, det handlar om att själva grundidéen är totalt jävla idiotisk, ingen vill se aktionscener i superslowmo, ge fan i att slåss under vatten, och om ni ska det, uppfinn automatvapen som funkar under vattnet iaf, så man kan stå ut med att se på skiten.

watertouch
2008-03-24, 17:45
Det handlar inte om att dom är värdelöst animerade, det handlar om att själva grundidéen är totalt jävla idiotisk, ingen vill se aktionscener i superslowmo, ge fan i att slåss under vatten, och om ni ska det, uppfinn automatvapen som funkar under vattnet iaf, så man kan stå ut med att se på skiten.

Ja men det är som hela filmen 2001 a space odyssey.. då den kom 62 lr nått så var det ju jätte tufft med rymden. Super sega scener men bara massa "coolt vi är i rymden" känsla.
Nu när vi är så vana vid sci-fi så är det bara långrandigt att se filmen. Så perspektivet ändras ju.. Men ahh finns en vattenscen i bondfilmen med Thimoty Dalton lr vad han heter och det är ju i sent 80-tal om jag inte minns fel, där är ju undervattensscener med.

jontahontas
2008-03-24, 17:55
Det största mordet som jag kan tänka på är i Star Wars episod 6 i där Luke i en av filmens slutscener får se sin far, Yoda och Obi-Wan stå tillsammans, men där den kärleksfulle och fine gamla mannen som ska vara Anakin på senare tid är ersatt med ett 20 åringssnyggo.

Annars så är väl alla dessa utdragna krigsscener överlag jävligt värdelösa.

pragmatist
2008-03-24, 18:02
Han Solo sköt först!

erks
2008-03-24, 18:09
Han Solo sköt först!

word

Spene
2008-03-24, 18:10
Herzogs Nosferatu från 79.
Vet inte om scenen är den sämsta men man störde sig grymt mycket på den.

Har för mig att bruden sitter och kammar sig, då ser man en skugga (vampyrer syns inte i speglar) bli större och större i spegeln, fast man ser inte någon stå där. Skuggan kommer närmre och närmre. Tjejens ansikte förvrids i skräck och hon vänder sig om. Sedan ser man nosferatu stå och slappa uppe i höger hörn av spegeln, skittydligt. Fattar inte att de inte såg det när de spelade in.

Tricklev
2008-03-25, 00:55
Jag är förvånad över att inte mer folk rasar över dessa Bond scener.

Kryss
2008-03-25, 01:28
Jag tror du behöver använda fler nyckelord i stil med rasa, chock, döds- etc

tjabon
2008-03-25, 01:47
Alla icke-svenska filmer (scener) med Peter Stormare....*spy*
Som t.ex. i Armageddon.

Killen är en katastrof. En mer bajsnödig skådis får man leta efter.
Han är inte b-skådis. Han är inte c-skådis.
Han är en klockren ö-skådis.

Diggler
2008-03-25, 01:51
Allt där Hugh Grant är tafatt och charmig på samma gång får mig till steroidvansinne.

pragmatist
2008-03-25, 08:59
Jag är förvånad över att inte mer folk rasar över dessa Bond scener.

Om du med ditt raseri mot undervattensscener menar de påkostade, förträffliga, avancerade och helt epokgörande scenerna i Åskbollen så kan jag inte annat än inte hålla med. Åskbollen är den bästa Bondfilmen alla kategorier, och för övrigt också den Bondfilm som setts av flest människor på bio. :thumbup:

Det finns en del riktigt dåliga scener i Bondfilmer (framför allt med Roger Moore inblandad) men undervattensscener eller skidjaktscener ingår inte bland dem.

Emil_Larsson
2008-03-25, 09:36
Abolut sämsta kan jag inte komma på men jag har för mig det var en riktigt dåligt gjord scen i RedHeat då Arnold Swarchenegger slår han där kraftige snubben i början av filmen efter han höll ut den där glödheta kolbiten eller vad det var.
Jag vet inte vad som stör mig riktigt, det ser så tillgjort ut. Smack, Rakt ut genom fönstret, ut i snön. När dom slåss där ute i snön ser det också för jäkla dåligt ut.

Scratch89
2008-03-25, 09:57
Bara för att någon nämnde Arnold och slagsmål. Jag tröttnar aldrig på den här scenen, eller filmen för den delen heller.

S4Red6g9MS0

Tolkia
2008-03-25, 11:19
Både biljakts- och undervattensscenerna i Bondfilmerna är ju fantastiska om man jämför med förförelsescenerna ... jesus christ. :D

Annars är Mr Hyde-förvandligen nära varje gång någon amerikansk actionrulle ballar ur i melodramatisk patriotism (Air Force One, någon?). Den absolut sämsta scenen någonsin torde vara slagsmålsscenen i "The Postman" där Kevin Costners rollfigur vrålar "I believe in the United States of America!111!!1" och därefter lyckas vända ett underläge till seger (eftersom den som har en dröm och en tro måste vinna över den som inte har det osv. osv.). Jag skäms när jag ser den.
Allt där Hugh Grant är tafatt och charmig på samma gång får mig till steroidvansinne.
Haha, plus tusen. Lägg till allt där en överårig Richard Gere (eller för den delen Julia Roberts) försöker göra om sin succé från Pretty Woman och misslyckas svårt.

Scratch89
2008-03-25, 11:31
Tolkia har en bra poäng där. Det finns många filmer där de slåss för något de tycker är ädelt, men då man har blivit matad med skiten sedan man var liten (nu är jag inte gammal, men har redan fått toxisk verkan av det) blir man bara illamående och tycker att det är pinsamt när det väl händer. We Were Soldiers, Tears Of The Sun och andra liknande filmer där patriotismen hyllas medan man själv sitter och vrider sig i stolen.

Rellos_87
2008-03-25, 11:34
lSRi8rnejTc

Usel eller underbar, svårt att avgöra. Guldkornet är ju när Paolo nästan glömmer sin replik "Nåt att bita i"

jontahontas
2008-03-25, 11:39
Underbar, alla dagar i veckan.

spange
2008-03-25, 11:45
lSRi8rnejTc

Usel eller underbar, svårt att avgöra. Guldkornet är ju när Paolo nästan glömmer sin replik "Nåt att bita i"

GHAHAHHAAAAAAA! varför har jag inte tittat på denna film för? underbart...dom gestikulerar ju som på värsta stumfilmen, det kombinerat med dom där jävla replikerna "-hur är det?" "-njaa det är lunch" fyfan vad dåligt:D och hur fan såg paolo ut? den där filmen måste fan ses fortast möjligt*drool*

Kwon
2008-03-25, 12:30
lSRi8rnejTc

Usel eller underbar, svårt att avgöra. Guldkornet är ju när Paolo nästan glömmer sin replik "Nåt att bita i"

Underbart skådespeleri, enastående klipp och episka repliker!

Ett mästerverk!

Underbar! 10/10

Viktor_Balck
2008-03-25, 12:35
Usel eller underbar, svårt att avgöra. Guldkornet är ju när Paolo nästan glömmer sin replik "Nåt att bita i"

hehe, riktigt grym, allt känns så naturligt på nåt sätt.

Hennes "hur ere?" är skön, låter som hon precis vart inne och blivit lobotomerad.

becoming
2008-03-25, 12:46
Jag är förvånad över att inte mer folk rasar över dessa Bond scener.

Inte många filmer som gör mig förbannad men stora delar ur Piercing Brosnans bondfilmer är så överdrivet värdelösa så klarar ej av att se dem.

Rellos_87
2008-03-25, 12:50
En annan favoritscen i Stockholmsnatt är helt klart när Quincy visar Paolo sin lilla musikstudio.

Quincy - Säg nåt i micken.
Paolo - PAOLO!

Magiskt.

BJbpmmRveAs

Quincy är allt vis han.

pabb
2008-03-25, 12:55
Alla scener i Scorched heat.

n-20FP8RH3s

Stoltz
2008-03-25, 13:08
Valfri actionfilm där en snubbe lika rå som köttfärs kommer in på slutet och räddar dagen till repliker som "Still around guys. Still around." eller "You think I'd miss this party?".

Slutet i Barb Wire är så jävulskt dåligt också. "Pick a number" följt av tre hoppande filmvisningar av Pamela Andersson där varje "klipphopp" förstärks av ett pistolskott. Det var pinsamt.

Pudzianovski
2008-03-25, 13:16
Paolo = Skön snubbe :thumbup:

Jag älskar alla bondfilmer. Allt är bra i dessa mästerverk. Gillar framförallt de äldre filmerna där den härliga kvinnosynen lyfts fram på ett underbart sätt.

bompa
2008-03-25, 15:49
Alla scener i Scorched heat.

n-20FP8RH3s

HAHA Treutiger är grym på engelska! :D

erks
2008-03-25, 17:15
Alla scener i Scorched heat.

HAHAAHAAAAHH:laugh: :laugh: fulaste jag sett

ankan
2008-03-25, 19:03
http://www.youtube.com/watch?v=njH-JyMqPUo

*popcorn*

Shadow Warrior
2008-03-25, 19:15
2012 Doomsday... vilken scen? Typ alla värst är nog när gammelkärringen predikar för sin dotter om guds lära i bilen vilket känns som en evighet....

"gaanska" så misslyckat med när ena killen håller på faller ner i avgrunden o dom andra håller i ett järnkors som han i sin tur hänger i medans han säger "I must let go so you can live on!!" följt av att han skriker hela vägen ned i d bottenlösa hålet... fast d var å andra sidna d enda roliga i filmen men filmskaparna hade nog inte tänkt så..

Granatgiraffen
2008-03-25, 19:33
http://www.youtube.com/watch?v=njH-JyMqPUo

*popcorn*

Ehhh? Det är ju ett fantastiskt filmögonblick som aldrig skall glömmas.

Chris
2008-03-25, 19:39
http://www.youtube.com/watch?v=Z3OfXJddqQU

http://www.youtube.com/watch?v=Z1eFdUSnaQM&feature=related Haha, fan va kasst star-trek är. :D

Sniggel
2008-03-25, 19:41
http://www.youtube.com/watch?v=Z1eFdUSnaQM

Sen har vi ju scenen där Anakin Skywalker blir övertalad av kejsaren att gå över till den mörka sidan, vilket antiklimax när man väntat i åratal för att få reda på hur det gick till.

ankan
2008-03-25, 21:13
Ehhh? Det är ju ett fantastiskt filmögonblick som aldrig skall glömmas.

Jo visst är det en klassiker. Men mest grund av att man sitter och skrattar när det ska vara ett känslofyllt slut.

Tricklev
2008-03-25, 23:37
http://www.youtube.com/watch?v=Z1eFdUSnaQM

Sen har vi ju scenen där Anakin Skywalker blir övertalad av kejsaren att gå över till den mörka sidan, vilket antiklimax när man väntat i åratal för att få reda på hur det gick till.

Just ja, den scenen har jag helt glömt av, hur gick den till nu igen?