handdator

Visa fullständig version : Bf på mej?


jojjep91
2008-03-24, 12:58
Hej, jag bulkade ca 6månader. Det gick bra! och jag fick en del muskler och ökade i styrka jätte mycket. Men sen när jag skulle deffa så sket sig allt pga massa olika saker. Kunde inte lägga ner nåt hårt arbete. Så jag slutade bry mig o tränade dåligt. Nu har jag gått ner från 81kg - 72kg på 174cm :ZZZZ vilken bf tror ni jag har nu?

Som ni ser finns det lite fett där nere på magen.

Spänner magen sämst så det ser helt fuckat ut, men en gissning?

Tog inga fler bilder än front. Har igentligen 8rutor men alla syns inte.

teal
2008-03-24, 13:01
ställ dig rakt på korten där man ska bedöma din mage..du kör en klassiker och böjer dig framåt för att det ska synas bättre och ger ingen rättvis bild av du du faktiskt ser ut.

jojjep91
2008-03-24, 13:02
ställ dig rakt på korten där man ska bedöma din mage..du kör en klassiker och böjer dig framåt för att det ska synas bättre och ger ingen rättvis bild av du du faktiskt ser ut.

jag står nästan helt rakt, det är kameran som är underifrån*

vänta då, ska ta en bild med kameran helt framifrån

Jacksatan
2008-03-24, 13:19
Varför vill du veta vad du har för bf? Det viktiga är väl hur det ser ut i spegeln, inte hur många % fett man har på kroppen?

jojjep91
2008-03-24, 13:22
Aff vafan här står jag rakt, men bilden blev visst inge bra, såg bättre ut på liten camera bild. douh.

jojjep91
2008-03-24, 13:25
Varför vill du veta vad du har för bf? Det viktiga är väl hur det ser ut i spegeln, inte hur många % fett man har på kroppen?

Jag undrar bara. Kan ju vara bra o veta.

JohnRick
2008-03-24, 13:29
Detta är alltså efter en misslyckad deff? Hur lång tid tog det att gå ner de kilona? Hur mycket styrka förlorade du?

jojjep91
2008-03-24, 13:33
Detta är alltså efter en misslyckad deff? Hur lång tid tog det att gå ner de kilona? Hur mycket styrka förlorade du?

hmm,, lite mindre än 2månader kanske? tappade från en 6a på 80kg i bänken till en 4-5 kanske? tog 90kg lätt i bänken innan kanske kunde tatt 95 tom. nu är 87,5 segt.

Vet inte om jag tappat så mycket styrka då jag inte har tränat så mycket på gym. Men vet iaf att jag har tappat mycket på mark o böj.

Jorgen
2008-03-24, 13:34
Jag undrar bara. Kan ju vara bra o veta.

Då är en kalipermätning något säkrare än gissningar på internet.

jojjep91
2008-03-24, 13:40
Detta var innan jag började träna på gym. Här vägde jag ju 62kg och då fanns de inte mkt o greppa tag i, o jag gissar på en bf på ca 5-6-7?. (före detta fotbollspelare)

jojjep91
2008-03-24, 13:41
Då är en kalipermätning något säkrare än gissningar på internet.

ok jorgen.

Piranha
2008-03-24, 13:45
BF inkluderar även fett som sitter i vävnad och inte bara under huden, 5-6-7 på sista bilden säger jag är optimistiskt.

Men absolut en fin form.

Som sagt mät.

jojjep91
2008-03-24, 13:49
BF inkluderar även fett som sitter i vävnad och inte bara under huden, 5-6-7 på sista bilden säger jag är optimistiskt.

Men absolut en fin form.

Som sagt mät.

ah! ok! vad menas med optimistiskt?

Piranha
2008-03-24, 13:51
ah! ok! vad menas med optimistiskt?

Att jag tror det är lite mer än så.

jojjep91
2008-03-24, 13:54
Att jag tror det är lite mer än så.

:thumbup:!

jojjep91
2008-03-24, 15:14
Piranha vikke bf har du på din avatar då? typ*

Piranha
2008-03-24, 15:19
Piranha vikke bf har du på din avatar då? typ*

5-6% kika på profilbilden där ser man bättre.

Nimille
2008-03-24, 16:09
Lite offtopic, men ser grymt ut jojje. Fina pecs :)

jojjep91
2008-03-24, 16:48
5-6% kika på profilbilden där ser man bättre.

okej! nice fysik!.

Lite offtopic, men ser grymt ut jojje. Fina pecs :)

ah! tack så mkt. Dock är ja tjurig satan. måste börja träna igen!! e as sugen. Men e portad från gymmet 1år. :o hahaha, så nu få ja börja nåt annat gym.

Tomtemuppen
2008-03-24, 16:50
haha, varför portad?

jojjep91
2008-03-24, 16:57
haha, varför portad?

en polare ville ja skulle hänga med, o jag hade inget kort, så han släppte in mej, man får inte göra så. eftersom ja e gamal medlem så blev ja portad.

agazza
2008-03-24, 16:59
I ett år? Det var hårt, smöra lite.

jojjep91
2008-03-24, 17:00
I ett år? Det var hårt, smöra lite.

nah ingen ide, han e jugge snut. redig jävla snut som sätter dit sina egna släktningar tom.

+ jag ljög om att de va öppet. " DE VA ÖPPET FAKTIST "

ville ju inte sätta dit min polare så han blir av med kortet. men han loosa 2month av 1årskort.

Allan
2008-03-24, 17:01
För mager i mitt tycke. För mycket mage och för lite muskler.

jojjep91
2008-03-24, 17:04
För mager i mitt tycke. För mycket mage och för lite muskler.

jopp +1

för mager med för mkt fett. tappa en jädra massa rygg och ben också under viktnedgången.

för mkt mage? va menar du?

Raggis
2008-03-24, 17:11
jopp +1

för mager med för mkt fett. tappa en jädra massa rygg och ben också under viktnedgången.

för mkt mage? va menar du?


Hur kan man vara för mager med för mycket fett? :P

Handcuff
2008-03-24, 17:13
nah ingen ide, han e jugge snut. redig jävla snut som sätter dit sina egna släktningar tom

Fy vilken ond människa. *grr*

jojjep91
2008-03-24, 17:18
Fy vilken ond människa. *grr*

ja han tkr jag inte om. han satte dit min farsa för bältet.

Hur kan man vara för mager med för mycket fett? :P

menar mest att jag är för mager på muskler. med för mycket fett. får försöka bulka igen snart o lägga på en seriös deff. börjar efter sommaren i guess.

Multivitamin
2008-03-24, 17:18
5-6% kika på profilbilden där ser man bättre.

Piranha vad brukar du ligga på för kroppsfett nivå när du inte tävlar?

hahavaffan
2008-03-24, 17:55
ja han tkr jag inte om. han satte dit min farsa för bältet.Que?

jojjep91
2008-03-24, 17:57
Que?

no comprendo? ... han körde utan bälte.

bengdoktor
2008-03-24, 18:27
jäkligt bra mage tycker jag!

jojjep91
2008-03-24, 18:42
jäkligt bra mage tycker jag!

tack bengdoktor. tkr ändå min fysik suger röv i vilket fall.

auToeXeC
2008-03-24, 18:55
tack bengdoktor. tkr ändå min fysik suger röv i vilket fall.

Fördelen med den inställningen är att man vill fortsätta kämpa.. Men du ska vara nöjd för brudarna gillar killar med sådan mage, men själv ser jag det som en pojkmage och inte så manlig. Alla ser vi olika på saken men ser väldigt bra ut.. :)

tigerofsweden
2008-03-24, 19:04
Fördelen med den inställningen är att man vill fortsätta kämpa.. Men du ska vara nöjd för brudarna gillar killar med sådan mage, men själv ser jag det som en pojkmage och inte så manlig. Alla ser vi olika på saken men ser väldigt bra ut.. :)

Lite nyfiken, på vilket sätt är en mage med låg fettprocent en pojkmage? Skall man ha lite pondusmage för att vara manlig? :D

Allan
2008-03-24, 19:23
för mkt mage? va menar du?

Lägger uppenbart för mycket träning på magen. Mer på resten av kroppen, tack.

Kallefreddan
2008-03-24, 19:25
magrutor knäcker ju allt, alla vill inte bli "STÖRST O STARKASKSKT"

JohnRick
2008-03-24, 19:59
Vad fan ska jag med magrutor till? Magträning javisst - men den dagen då min nästa deff framtvingar några rutor lägger jag av. Det finns en gräns för tvåligheten:)

jojjep91
2008-03-25, 10:36
Lägger uppenbart för mycket träning på magen. Mer på resten av kroppen, tack.

jaa, men jag la upp på magen för det är ju oftast den folk kollar på när dem ska deffa. "OJ NU HA JA TYP 9BF för magrutorna syns lite" osv.

Alfred Nobel
2008-03-25, 10:51
Din form ser fan bra ut Jojje, inget fett så långt ögat kan nå. Min vilda gissning säger att du ligger någonstans mellan 10.4-18.3 i BF.

jojjep91
2008-03-25, 10:52
Din form ser fan bra ut Jojje, inget fett så långt ögat kan nå. Min vilda gissning säger att du ligger någonstans mellan 10.4-18.3 i BF.

tack niklas, jaa jag tror bfen är mkt högre än vad det ser ut. det dumma är att jag har slutat träna. lol. måste fixa lite grejor innan jag har lust igen. hatar o lägga ner halvdant jobb. men ett intresse måste man har, annars glider man ur.

jojjep91
2008-03-25, 11:04
Planen med deffen hade varit att ja velat komma tebax te samma Bf som jag hade när jag började bulka typ.

Men nu sket ju sig allting så får hoppas på bättre träning framöver!

enligt pirhana var denna bf mer än 7% iaf. fast ja knappt hade nåt fett om ja minns mig själv då.

hultman
2008-03-25, 11:09
Planen med deffen hade varit att ja velat komma tebax te samma Bf som jag hade när jag började bulka typ.

Men nu sket ju sig allting så får hoppas på bättre träning framöver!

enligt pirhana var denna bf mer än 7% iaf. fast ja knappt hade nåt fett om ja minns mig själv då.

Du har ju knappt några muskler heller. Om du adderar muskelmassa till kroppen så är det ju självklart att andelen fett sjunker, även om du inte tappar ett enda gram fett.

jojjep91
2008-03-25, 11:12
Du har ju knappt några muskler heller. Om du adderar muskelmassa till kroppen så är det ju självklart att andelen fett sjunker, även om du inte tappar ett enda gram fett.

japp

barnaerskoent
2008-03-26, 18:44
Nice titties! Tycker du borde bulka, faktiskt! Hur mycket väger du? Längd?

jojjep91
2008-03-26, 19:49
174, 72kg?

just nu tränar jag knappt nånting, springer lite ibland. måste skaffa skolungdomsjobb osv först.

Animalistic
2008-03-26, 19:56
jag tycker det ser riktigt svinbra ut!
skulle gärna velat se ut så ^^
:thumbup:

jojjep91
2008-03-26, 22:37
jag tycker det ser riktigt svinbra ut!
skulle gärna velat se ut så ^^
:thumbup:

ah! tack så mycket! jag håller motivationen uppe nu iaf! vill ju träna det är ju de viktigaste.

Stoltz
2008-03-26, 23:16
nah ingen ide, han e jugge snut. redig jävla snut som sätter dit sina egna släktningar tom.


"Don't write checks your ass can't cash" vore kanske bra att tänka på här. Spelar väl ingen roll vem som födde vem, om hans släktingar eller din farsa gör något som det är hans jobb att rätta till, stärkt av svensk lag, så gör han helt rätt i att göra det. Ifall din farsa eller hans släktingar inte kan hantera det så får de ta och inse att handlingar får konsekvenser och att man själv har ansvar för ens handlingar.

OnTopic: Det är inget fel på din fysik förutom att du är väldigt smal. Du behöver definitivt INTE deffa. Jag vet inte hur gammal du är men jag har nog inte helt fel om jag chansar någonstans mellan 16-20? Din kropp växer fortfarande, även om många vill inbilla sig att deras kroppar är vuxna efter arton års ålder. Du behöver näring och din bf% är definitivt inget du ska stå i vassen med.

jakerbest
2008-03-26, 23:36
För mager i mitt tycke. För mycket mage och för lite muskler.

Fan bland dem dummaste kommentarer jag läst. Absolut ingen nackdel med att ha en riktigt bra mage vilket killen har. Sen är han 91a och om du jämför med bilden innan han började bulka så har han gjort en grym förändring och lagt på sig bra med muskler.

jojjep91
2008-03-26, 23:54
"Don't write checks your ass can't cash" vore kanske bra att tänka på här. Spelar väl ingen roll vem som födde vem, om hans släktingar eller din farsa gör något som det är hans jobb att rätta till, stärkt av svensk lag, så gör han helt rätt i att göra det. Ifall din farsa eller hans släktingar inte kan hantera det så får de ta och inse att handlingar får konsekvenser och att man själv har ansvar för ens handlingar.

Det har du rätt I!

OnTopic: Det är inget fel på din fysik förutom att du är väldigt smal. Du behöver definitivt INTE deffa. Jag vet inte hur gammal du är men jag har nog inte helt fel om jag chansar någonstans mellan 16-20? Din kropp växer fortfarande, även om många vill inbilla sig att deras kroppar är vuxna efter arton års ålder. Du behöver näring och din bf% är definitivt inget du ska stå i vassen med.


Jag är 91a. Det tråkiga är att jag bulkade bra i 6månader, och hade planerat deffen o allt. Sen sket de sig. Och nu är man bara tjock i ansiktet känns de som fyfan. Därför har jag lust att gå ner till min "normal" vikt igen, med samma bf som när ja började bulka. Och sen starta om där ifrån när jag kan börja träna igen.

Stoltz
2008-03-27, 00:02
Jag är 91a. Det tråkiga är att jag bulkade bra i 6månader, och hade planerat deffen o allt. Sen sket de sig. Och nu är man bara tjock i ansiktet känns de som fyfan. Därför har jag lust att gå ner till min "normal" vikt igen, med samma bf som när ja började bulka. Och sen starta om där ifrån när jag kan börja träna igen.

Jag rekommenderar verkligen starkt att du inte gör det. Du behöver inte gå ner mer i bf% egentligen, din nuvarande form är bra på så sätt att man ser dina mag - och bröstmuskler, vilket är väl den högsta prion i gymnasiets år. Det du verkligen inte vill göra är att bli för smal och permanent lägga din fysiska utveckling back för att din kropp inte fick den energi den behövde. Vi talar inte bara ytliga förändringar i kroppen nu, utan även inuti och i hjärnan vilket blir hämmat och därmed kan den psykologiska utvecklingen också bli hämmad.

Man kan också säga så här, då jag tänkte ungefär som du när jag var sjutton - Ifall det handlar om vad brudarna och polarna kommer tycka är snyggare - 97% av alla som ser en på stranden har inte en jävla susning om skillnaden mellan 10% bf kontra 6-7% bf. De kommer fortfarande anse att du har jävulska rutor, stor som fan, etc. Sådana är de flesta.

För deras skull behöver du inte gå ner mer, men för din egen skull bör du sluta deffa vid så låg vikt och så låg ålder.

jojjep91
2008-03-27, 00:09
Jag rekommenderar verkligen starkt att du inte gör det. Du behöver inte gå ner mer i bf% egentligen, din nuvarande form är bra på så sätt att man ser dina mag - och bröstmuskler, vilket är väl den högsta prion i gymnasiets år. Det du verkligen inte vill göra är att bli för smal och permanent lägga din fysiska utveckling back för att din kropp inte fick den energi den behövde. Vi talar inte bara ytliga förändringar i kroppen nu, utan även inuti och i hjärnan vilket blir hämmat och därmed kan den psykologiska utvecklingen också bli hämmad.

Man kan också säga så här, då jag tänkte ungefär som du när jag var sjutton - Ifall det handlar om vad brudarna och polarna kommer tycka är snyggare - 97% av alla som ser en på stranden har inte en jävla susning om skillnaden mellan 10% bf kontra 6-7% bf. De kommer fortfarande anse att du har jävulska rutor, stor som fan, etc. Sådana är de flesta.

För deras skull behöver du inte gå ner mer, men för din egen skull bör du sluta deffa vid så låg vikt och så låg ålder.

hahah, det haru fan rätt i ärlig talat. Ja det handlar i stort sett om mitt utseende. Har man ingen body längre vill man iaf se bra ut i ansiktet. Men jag kan ju ligga på kcal balans och träna lite hemma då. Har ju grejor hemma men när man tränat 6månader på gym o sen kommer hem te gamla tjocka armeringstänger och en bänkpress för 1500kr, så har man inte så stor motivation.

jojjep91
2008-03-27, 00:14
Fan bland dem dummaste kommentarer jag läst. Absolut ingen nackdel med att ha en riktigt bra mage vilket killen har. Sen är han 91a och om du jämför med bilden innan han började bulka så har han gjort en grym förändring och lagt på sig bra med muskler.

Jag börjar bli less på att se krokböjar där folk har magen på knäna och gamnacke
Alldeles oerhört mycket ryggont och utslitna leder skulle ha kunnat undvikas om det funnits en plan för att träna magen funktionellt //// ALLAN tråd - jamen magträningen då

jojjep91
2008-03-27, 00:17
[QUOTE=Stoltz;2897293]Jag rekommenderar verkligen starkt att du inte gör det. Du behöver inte gå ner mer i bf% egentligen, din nuvarande form är bra på så sätt att man ser dina mag - och bröstmuskler, vilket är väl den högsta prion i gymnasiets år. Det du verkligen inte vill göra är att bli för smal och permanent lägga din fysiska utveckling back för att din kropp inte fick den energi den behövde. Vi talar inte bara ytliga förändringar i kroppen nu, utan även inuti och i hjärnan vilket blir hämmat och därmed kan den psykologiska utvecklingen också bli hämmad.
QUOTE]

Menar du att om jag går ner mer nu så kan det ge problem för framtida bulkperioder då jag inte kommer lägga på mig lika bra med muskelmassa då hjärnan och kroppen inte fick den energin den behövde under puberteten?

Stoltz
2008-03-27, 00:27
Menar du att om jag går ner mer nu så kan det ge problem för framtida bulkperioder då jag inte kommer lägga på mig lika bra med muskelmassa då hjärnan och kroppen inte fick den energin den behövde under puberteten?

Just den biten ska jag erkänna att jag ännu inte vet tillräckligt mycket om, men enkelt så är det så här:

Din kropp växer fortfarande biologiskt. Inte endast muskler utan allt i din kropp utvecklas fortfarande. Din kropps funktioner kräver X antal kalorier bara i sig själv, precis som hos vilken vuxen människa som helst. Nu å andra sidan så behöver din kropp X + Y, där Y är den energimängd som din kropp använder för att utvecklas.

Sen utöver det finns ju den kalorimängd som dina aktiviteter kräver, som vi kan kalla Z.

Så din kropp kräver X (din kropps naturliga behov) + Y (Den mängd kalorier din kropp kräver för full biologisk utveckling) + Z (Den energi din kropp gör av med under aktiviteter som t. ex fotboll).

Om du jämför med en vuxen människa som t. ex Allan (Eller din pappa, din mamma, en lärare, tränare, etc.) så skulle de snarare behöva:
X + Z. De behöver inte mängden Y, då deras kroppar redan är biologiskt fullt utvecklade.

Saknar kroppen den energi som krävs så kan den inte utvecklas på samma sätt biologiskt som den hade tänkt göra för att vara "optimal".

Nu blev det inte lika förenklat som jag ville, men jag hoppas det blev rätt hur som.

jojjep91
2008-03-27, 00:34
Just den biten ska jag erkänna att jag ännu inte vet tillräckligt mycket om, men enkelt så är det så här:

Din kropp växer fortfarande biologiskt. Inte endast muskler utan allt i din kropp utvecklas fortfarande. Din kropps funktioner kräver X antal kalorier bara i sig själv, precis som hos vilken vuxen människa som helst. Nu å andra sidan så behöver din kropp X + Y, där Y är den energimängd som din kropp använder för att utvecklas.

Sen utöver det finns ju den kalorimängd som dina aktiviteter kräver, som vi kan kalla Z.

Så din kropp kräver X (din kropps naturliga behov) + Y (Den mängd kalorier din kropp kräver för full biologisk utveckling) + Z (Den energi din kropp gör av med under aktiviteter som t. ex fotboll).

Om du jämför med en vuxen människa som t. ex Allan (Eller din pappa, din mamma, en lärare, tränare, etc.) så skulle de snarare behöva:
X + Z. De behöver inte mängden Y, då deras kroppar redan är biologiskt fullt utvecklade.

Saknar kroppen den energi som krävs så kan den inte utvecklas på samma sätt biologiskt som den hade tänkt göra för att vara "optimal".

Nu blev det inte lika förenklat som jag ville, men jag hoppas det blev rätt hur som.

jo jag förstår exakt! :) bra skrivet!

jag som sa till min mattelärare förra veckan. "Vafan ska vi lära oss x och y och massa dyl för.

jakerbest
2008-03-27, 01:08
Jag börjar bli less på att se krokböjar där folk har magen på knäna och gamnacke
Alldeles oerhört mycket ryggont och utslitna leder skulle ha kunnat undvikas om det funnits en plan för att träna magen funktionellt //// ALLAN tråd - jamen magträningen då

Ja detta uppstår om du endast tränar mage, men sköter du rygg-axlar-bröst träningen o.s.v. ska du se att du inte behöver oroa dig.

Muskelmannen
2008-03-27, 19:15
Du såg bäst ut på första bilden, jag skojar inte.

jojjep91
2008-03-27, 21:21
Du såg bäst ut på första bilden, jag skojar inte.

njaa, inte om jag tatt en exakt likadan posebild så.