handdator

Visa fullständig version : Nate is back

Sidor : [1] 2

Nate
2003-05-21, 17:28
Så nu har jag äntligen kommit igång med träningen efter flytten. Var rätt jobbigt där ett tag med både flytt och jobb. Kocken på nk blev dessutom avskedad och jag fick hoppa in och jobba istället. Totalt blev det ca 230 arbetstimmar på en månad samtidigt som vi målade om här hemma och i princip sov på golvet eftersom att möblerna ej kommit. 3 timmars sömn per natt var inte speciellt gynnande för träningsprestationer direkt :nono:

Har dock promenerat ruskigt mkt hela våren och tycker mig ha blivit mkt starkare i benen konstigt nog... känns riktigt bra i löpningen nu trots att jag självklart inte är på samma nivå som innan. Men ser iaf positivt på det hela. Blir nog inget marathon i år, men kanske hakar på till lidingö 3mil till hösten?

Kör inget planerat upplägg utan tränar det jag har lust till. Promenader, löpning, skate med inlines och stavar, simning. Fast jag är så jävla feg att jag får dödsångest varje gång jag är ute med inlines att det inte blir så värst ofta... :em:

Senaste dagarnas aktiviteter:
Lördag
- 50 min lugn löpning, 2x iksuspåret samt dit och hem igen
- 45 min skatning, mkt stakning (höll på att ramla o slå ihjäl mig)

Söndag
- 120 min morgonpromenad
- 55 min lugn löpning, nydala runt

Måndag
- 30 min "promenadlöpning" till jobbet (så går det då man försover sig)
- 60 min promenad hem

Tisdag
- 80 min rask promenad till jobbet
- 40 min promenad hem
(skulle pallrat mig till endurancecyklingen men kände mig alldeles sliten)

Idag har jag varit ledig och har i princip sovit hela dagen. Somnade 20:00 igår och sov till 8:00 idag. Hängde i soffan lite innan den tänkta morgonlöpningen men somnade och vaknade 10:00. Blev en lätt frukost sen lyckades jag somna igen. Vaknade 13:00 och åt en rejäl kolhydratladdningslunch bestående av fullkornspasta, kesella och danskt rågbröd från NK (godaste brödet näst efter pumpernickel! Tänkte vänta 2h innan jag skulle ge mig ut och springa igen och under den tiden lyckades jag somna IGEN! Vaknade 17:00 och nu ska jag fan ut! Haha, snacka om sömnmarathon! Men det var säkert behövligt. Sliter faktiskt rejält på kroppen att stiga upp 04:00 till jobbet fem dagar i veckan...

Har fixat några bilder till från förra sommare. En lite sämre som jag ahr på datorn men den är så fasligt stor och en bättre som jag inte har inscannad....

Lellan
2003-05-21, 17:43
Välkommen tillbaks! :) Hoppas även att du tar ditt förnuft till fånga och vågar testa lite styrketräning, men hursomhelst så hoppas jag träningen går bra! :kickass:

Nate
2003-05-21, 18:59
Tackar ;)

Fast det handlar inte om att våga... handlar om att jag tycker att det är direkt aptrist :sleep:

emmzan
2003-05-21, 22:27
Originally posted by Nate
Sliter faktiskt rejält på kroppen att stiga upp 04:00 till jobbet fem dagar i veckan...

Säger du det ? :D

Nate
2003-05-21, 22:59
30 min lugn löpning
Fram & tillbaks hemmifrån + 1 varv iksuspåret.
Skitkass runda, fick ont i magen och slemöverflöd i munnen vilket blockerade luftpassagen. Dessutom var hela skogen full med små orienterargrupper som inte hade vett i skallen nog att akta på sig/inte stå i samlingar som tog upp hela spåret så att jag fick springa ut i skogen för att komma förbi. Opeppande!

40 min bröstsim
ca 50 längder bröstsim med bubbel efteråt, skönt!:thumbup:

Massor med sömn idag men är ändå trött... kan nog behövas sånnahära dagar ibland! Hoppas på att vara totalt utvilad till imorgon.

Nate
2003-05-22, 10:45
45 min morgonlöpning
Nydala runt. Gick ganska bra! Lyckades hålla en jämn och lugn takt samtidigt som jag tog ut stegen. Var dock ganska slut sista biten där förbi finska klubben men lyckades ändå hålla en lång spurt i slutet. Såg mopsen dessutom - åhhh vad jag vill ha en sån!!! :love:

60 min TC Endurance
Första gången på länge, gick ändå hyffsat bra. Hade inte på så jättehårt motstånd iof men är klart nöjd! Kändes att man tappat i triceps samt ryggen dock.

Har haft världens grötorgie idag. Gröt både till frukost och middag. Jumjum!

Nate
2003-05-23, 04:46
40 min morgonpromenad
Går raka vägen till jobbet, regnar ute och börjar en halvtimme tidigare. Känns som att 04:00 är det tidigaste jag kan sträcka mig till att kliva upp. Iof har jag klivit upp klockan tre en gång... men men...

Är i valet o kvalen om vad man ska träna senare idag??

Update: lyckades med konststycket att trycka i mig massvis med godsaker på NK idag. Tjoho! "Straffet" blir 40 min trappmaskin innan simningen... blää. Har förresten träningsvärk från Endurancepasset igår - i axlarna?! :confused:

Update 2: Schitzonate ångrade sig. Blir skate idag istället. Får passa på en fredagkväll då ingen är ute och aktiverar sig efter nydalacykelvägen. Usch, jag får nervös hjärtklappning av inlines... farträdd som satan.

Update: Blev inget alls tillslut. Fastnade framför träningsdagboken. Men det jämnar ut sig. Tänkte springa lite innan jobbet imorgon. Yes I know - jag är skadad... :smash:

Mallan
2003-05-23, 09:46
Härligt start du har fatt pa träningen.
Mmm sova... :sleep: :sleep:

:kickass:

AnderssoN
2003-05-23, 11:03
Ska du satsa seriöst på att bli långdistanslöpare?

Nate
2003-05-23, 17:38
Originally posted by AnderssoN
Ska du satsa seriöst på att bli långdistanslöpare?

Njäe, tränar mest på skoj nu men ska man göra nåt bör man väl göra det ordentligt när man väl är igång :D

Nate
2003-05-23, 17:39
Originally posted by Mallan
Härligt start du har fatt pa träningen.
Mmm sova... :sleep: :sleep:

:kickass:

Japp! Känner mig totalmotiverad faktiskt!

Pez
2003-05-23, 17:42
Originally posted by Lellan
Välkommen tillbaks! :) Hoppas även att du tar ditt förnuft till fånga och vågar testa lite styrketräning, men hursomhelst så hoppas jag träningen går bra! :kickass:

Ja..kom igen nu! Ner på gymmet med sig tjejen! :thumbup:

Annars - välkommen tillbaka, du har ju varit lite frånvarande ett tag... var det nåt vi sa? :D

PS. var det nån som nämnde "bilder"? :naughty:
Vill du ha hjälp med att lägga upp den så droppa ett pm.

/pez

Nate
2003-05-23, 17:58
pez - HAR faktiskt försökt lägga upp bilder men det funkar ej... så det så

Nate
2003-05-23, 21:27
Har klurat på nästa veckas schema. Är ju värre än att lägga 10 000 bitars pussel... riktigt svårt att få ihop allt

Lör: Morgonlöpning / jobb
Sön: Morgonskate / jobb / löpning tempo
Mån: trappmaskin + simning / Skate
Tis: Morgonlöpning / TC Endurance + simning
Ons: Morgonpromenad / jobb / löpning
Tors: Morgonpromenad / jobb / TC Endurance
Fre: bortrest
Lör: bortrest
Sön: bortrest

Nate
2003-05-24, 03:45
Tjohej! Löpturen here I come eller nåt i den stilen. Visst går det springa halv fem på morgonen och samtidigt klassas som ganska friks i huvet... observera ganska :D

Mallan
2003-05-24, 04:50
Tjohej! Löpturen here I come eller nåt i den stilen. Visst går det springa halv fem på morgonen och samtidigt klassas som ganska friks i huvet... observera ganska :D
http://mitglied.lycos.de/timbom/Smilies/033102bigscream_1_prv.gif
En annan är nöjde med att hon lyckats komma upp ur sängen utan att riva ner halva vaningen i samband med att hon sakta men säkert vaknar upp ur dvalan. Att nu ge sig ut och springa vore lite väl riskabelt...

Kan inte komma pa en bättre kommentar än :hbang:

Nate
2003-05-24, 05:58
50 min morgonlöpning
Mariehem - berghem - östermalm - strandpromenaden - sofiehem
Tog det väldigt lugnt de första 25 min, efter det var jag totalt uppvärmd och igång. Ruskigt härlig springtur! Gick hur bra som helst! :hbang:
Nu blir det att cykla ned till jobbet. Ska vara där 06:30!

-GP-
2003-05-24, 16:10
Gaaaah, där kan man snacka om morgonpigg! Stiger upp halv fyra eller?

Håller mig mest till eftermiddagslöpning jag..

Laan
2003-05-24, 18:55
Hängiven och taggad verkar det som!
Keep it up! :thumbup:

Nate
2003-05-25, 07:54
Bjöd en gammal kompis som varit bortrest i österrike i över ett år på middag igårkväll. Kan nog påstå att jag var mäktigt trött där kring tiotiden :sleep:

Köpte livsförsäkring = skydd igår. Så nu ska jag ut och skata! Kommer säkert ändå dö i dödsångest men får väl övertala mig själv att jag iaf överlever om jag ramlar i några asfaltshål nu...

Nate
2003-05-25, 09:53
55 min skate
Efter kolbäckscykelvägen till Ersboda. Så förbannat härligt! Livet, livet, livet! Solen sken, var relativt folktomt ute och allt flöt på så himla bra! Tränade lite bromsningar så nå har jag fått kläm på det hela! Blåsor fulla händerna efter stavarna, brukar alltid ha vantar annars, men vad gör det då allt känns såhär bra? :cheers:

2x 40 min promenad
till jobbet fram & tillbaka

40 min löpning
ICA Maxi, strandpromenaden, östermalm, cykelbron, iksu. Tog det riktigt lugnt till östermalm, sprang på halvfart till IKSU och sedan snabbare än snabbast hem! Kändes hur konstigt som helst att vara ute och springa "mitt i natten". Fick ingen riktig stuns i benen utan segade mest på, jag skyller på att det är kväll.

Nate
2003-05-25, 22:07
Ligger och segar mig framför datorn helt i onödan. Ska ut och springa lite vid elvatiden hade jag tänkt mig...

Snackade lite med sambon och kom fram till att jag troligtvis henkar på till lidingö. Bäst man börjar träna backar och terräng snarast då! Ska tvinga mig igenom SM-spåret på tisdag. Sist jag sprang det var i september... riktigt knädödande spår... upp, ned, upp, ned.... bäst man börjar peppa inför tisdagen redan nu då!

Pinglan
2003-05-25, 22:23
Ligger och segar mig framför datorn helt i onödan. Ska ut och springa lite vid elvatiden hade jag tänkt mig...

Snackade lite med sambon och kom fram till att jag troligtvis henkar på till lidingö. Bäst man börjar träna backar och terräng snarast då! Ska tvinga mig igenom SM-spåret på tisdag. Sist jag sprang det var i september... riktigt knädödande spår... upp, ned, upp, ned.... bäst man börjar peppa inför tisdagen redan nu då!

Vad kul att du tänker satsa på Lidingö Nate! Är allt lite avundssjuk på dig som springer fortfarande. Har själv "tvingats" (nåja, det är mitt eget val) prioritera bort löpträningen under en period. Resonerar som så att jag ger tyngdlyftningen ett par år (eller så lång tid jag tycker det är roligt och värt att satsa på) och sedan kan jag ju springa varje dag resten av livet om jag nu vill det. Jag önskar dig ialla fall lycka till med träningen och satsningen!

Nate
2003-05-25, 22:32
Originally posted by Pinglan

Vad kul att du tänker satsa på Lidingö Nate! Är allt lite avundssjuk på dig som springer fortfarande. Har själv "tvingats" (nåja, det är mitt eget val) prioritera bort löpträningen under en period. Resonerar som så att jag ger tyngdlyftningen ett par år (eller så lång tid jag tycker det är roligt och värt att satsa på) och sedan kan jag ju springa varje dag resten av livet om jag nu vill det. Jag önskar dig ialla fall lycka till med träningen och satsningen!

Tack så mkt! Hoppas bara jag håller framtills dess. Måste träna massor av terräng, är bäst på planmark och långdistans då man mest får springa på segvilja... har nog hört de hemska "berg & dalbane"-ryktena om lidingö... brrr. Men känner mig peppad! :thumbup:

Nate
2003-05-26, 00:45
Måndag:
- 30 min "promenadlöpning" till jobbet
- 60 min promenad hem

Tisdag:
- 80 min rask promenad till jobbet
- 40 min promenad hem

Onsdag:
- 40 min lugn löpning
- 40 min bröstsim

Torsdag:
- 45 min morgonlöpning
- 60 min TC Endurance

Fredag:
- 40 min morgonpromenad till jobbet

Lördag:
- 50 min morgonlöpning

Söndag:
- 55 min skate
- 2x40 min promenad
- 40 min löpning

Har väl fått någorlunda sprutt på träningen nu. Lyckats ta mig till iksu ett par gånger och dessutom övervann jag min dödsångest och skatade. Mer skating och simning ska det bli!

Nate
2003-05-26, 12:37
70 min morgonskate
Kolbäckscykelvägen, förbi ersboda, mariehemscentrum, nydalahöjd, iksu. Var stel ibörjan efter gårdagens löppass med dålig stretch efter vilket meförde vinglingar osv men efter uppvärmning flöt det på riktigt bra! Kunde fortsatt mkt längre men tvingade mig hem tillslut. Skating är riktigt riktigt underbart! Im in love! :love:

Har tagit ett riktigt ordentligt och långt fotbad, fötterna blir INTE snygga av löpning, promenader, stående jobb etc... men nu är de nästan som nya igen :D

Nate
2003-05-27, 09:08
Blev ingen träning igårkväll. Blev inringt till jobbet för att ta kvällspasset i sista sekund. Tänkte skata en sväng med en kompis som midnattsaktivitet istället men då började det spöregna :insane: VAD är det för jävla schitzoväder vi har här egentligen??? Ska ut och testa SM-spåret om någon timme... har tryckt i mig en lätt frukost trots att jag vet att det går bättre att springa utan mat i magen. Men liiite måste jag ju ladda!

Henke
2003-05-27, 09:18
Såg att du ska springa lidingöloppet.:D
Ska själv kubba det i år, kubbade även förra året, bland det jobbigaste jag gjort, abborrbackar borde förbjudas.

Snart september, ska börja kubba mer nu.

MVH

Nate
2003-05-27, 09:52
Originally posted by Henke
Såg att du ska springa lidingöloppet.:D
Ska själv kubba det i år, kubbade även förra året, bland det jobbigaste jag gjort, abborrbackar borde förbjudas.

Snart september, ska börja kubba mer nu.

MVH

Kubba = springa?

Ajajaj, låter inte lovande. Bäst jag pallrar mig ut på sm-spåret och börjar träna direkt då!

Nate
2003-05-27, 10:52
planering planering som jag ändå ALDRIG håller, ska springa sm-spåret med en kompis imorgonkväll istället.... jaha, då har jag väl inget annat val än att fara ut och skata lite istället ;)

95 min skate
kolbäckscykelvägen, ersmark runt, sporthuset, mariehemsängarna, universitetet, iksu. Flöt på fin-fint som vanligt! Skating är verkligen asskönt! Var ordentligt trött efter backarna vid mariehemsängarna och upp mot iksu... mentalt skulle jag lugnt kunnat fortsätta hela dagen men någon måtta får det väl vara... näe, nu har jag skateförbud några dagar... annars kommer jag att tvärlessna helt plötsligt.

60 min TC Endurance
Var riktigt slitigt i låren. Men underbart ändå... det bästa är att bara blunda, trampa på och lyssna till musiken. Känns så himla kul att vara igång med träningen efter det långa uppehållet! Det var dessutom min favorit av alla - Anders - som ledde passet. Tyvärr var detta det sista passet för honom... hans utbildning var klar så han skulle troligtvis lämna stan :cryout:

Nate
2003-05-28, 04:25
50 min morgonpromenad
05:00 Ned till jobbet för att göra smörgåstårtor :hbang:

ca 90 min midnattsskate
23:30 kolbäckscykelvägen, ersmark runt, mariehemsvägen, iksu. Har blåsor fulla händerna. Fina med förhårdnader överallt e dom :naughty:

Castro
2003-05-28, 07:34
Kan du inte skriva ned vad du äter på ett ungefär per dag så vi ser att du verkligen får i dig vad som krävs för att klara av så pass mycket konditionsträning. Bara en tanke...

Nate
2003-05-28, 18:36
Originally posted by Castro
Kan du inte skriva ned vad du äter på ett ungefär per dag så vi ser att du verkligen får i dig vad som krävs för att klara av så pass mycket konditionsträning. Bara en tanke...

Jag jobbar på konditori och har därmed inga problem med att få i mig tillräckligt med energi :D

Allvarligt så är det lite olika. Äter mest gröt, bröd, grönsaker, frukt, fisk och kycklingfilé. Sen beror det på om jag jobbar eller inte...

En vanlig jobbdag kan se ut som följande:
7:00 fruktbröd, skinka (hamnar på ca 400k)
11:00 Havregrynsgröt, fruktsocker, linfrön, mjölk (ca 350k)
14:00 Kycklingfile/fisk/böngryta (ca 500k)
(här borde det egentligen finnas ett mål men kan inte käka innan träningen)
nångång mellan 19:00 till 22:00 kesella/yoghurt/äckelprotein (ca 300)

Därimellan blir det rätt mkt småätande av frukt, torkade plommon, hårdbröd... låter ganska lite nu när jag skriver upp det, men enligt HV hamnar jag ganska bra till.

Nate
2003-05-28, 22:56
HA, nu ska jag ut ock skata runt ersmark med en kompis. Har tagit en powernap på 1.5h så jag e fit for fight trots att jag steg upp så pass tidigt som jag gjorde imorse... tata for now!

Nate
2003-05-29, 09:54
55 min morgonlöpning
08:00 3x iksuspåret 2.9km
Tog det superlugnt första varvet och speedade på de andra två. Tog den backiga väg och kände mig mkt starkare i benen än sist jag sprang den. Är skitnöjd med utvecklingen. Knappar igen assnabbt! Snart borde man vara tillbaks på topp. Körde lite armhävningar, situps och basicstuff när jag var hemma. En halvtimme på mig att hinna äta, duscha samt ta mig ned till stan. Dessutom punktering på cykeln, har kastat i mig maten och ska rulla ned på stan med inlines nu. Lär ju ramla och slå ihjäl mig så sönderstressad som jag är nu... men fyy vad det är kul att träna! :love: :hbang: :bow:

60 min TC Endurance
Tänkte att det skulle vara ett lugnt pass, köra på harmoniskt och mest trampa ut men ack så fel jag hade. Det var Frank som ledde passet - inget av hans pass är lugna och harmoniska... så det blev lite intervaller istället. Gick himla bra med tanke på att morgonlöpningen var rätt hård mot de stackars benen.

Imorgon blir det VILA, åker till stocktown för att hälsa på mina gamla lägenhetskompisar - mina sk faggotar :D

Bobbokrull
2003-05-29, 10:46

... men fyy vad det är kul att träna!

:thumbup:

Jag är banemig impad av att du orkar med all träning trots att du går upp så pass tidigt på morgonkvisten. jag släpar mig upp EN snortidig morgon/vecka och då är jag rätt så körd då dagen är slut. Btw, den där choklad/kolatårtan ni har på NK är ju..ja..hmm...inte alls så tråkig. Jag förstår inte hur du kan jobba där du jobbar, snacka om tortyr då man är så pass sugen att :eating: godsaker som jag är...

Nate
2003-05-29, 20:37
Originally posted by Bobbokrull

Jag är banemig impad av att du orkar med all träning trots att du går upp så pass tidigt på morgonkvisten. jag släpar mig upp EN snortidig morgon/vecka och då är jag rätt så körd då dagen är slut. Btw, den där choklad/kolatårtan ni har på NK är ju..ja..hmm...inte alls så tråkig. Jag förstår inte hur du kan jobba där du jobbar, snacka om tortyr då man är så pass sugen att :eating: godsaker som jag är...

Kolatårtan är inte helt fel men jag kan räkna ut massor av saker vi har som är godare! Try me, jag har testat ALLT! :thumbup: Espressotårta (godast om man värmer den lite i mikron och har vaniljglass till), cheesecaken (bäst då den blivit nån dag gammal och lite ful och soggig), chokladbollarna, taronebiskvier (med tobleronechoklad iställer för smörkräm) eller all kulglass som vi har...

Jag kan inte jobba där... går omkring och torteras hela dagarna.... :cryout:

Bobbokrull
2003-05-29, 21:49
:D

Låter som om man får köpa en påse med diverse gott från NK till helgen då....damn U.

Nate
2003-05-29, 22:06
Smaka ALDRIG - då e du hooked

:thefinger

Nate
2003-06-02, 15:53
Hemkommen från sthlm nu. Var en riktigt skön helg med massor av pengaslöseri....ajajaj. Var ute fredag på Torget - aptrist, mest en massa gubbar där och dessutom var det snuskigt rökigt där inne. Åkte hem och sov istället. Morgonen därpå blev det en 40 minuters löptur 2x runt långholmen på ca 40 minuter. Första varvet jättelugnt och andra varvet lite mera tempo, spurter osv - otroligt skönt att springa där. Ska ned sen igen i juli, då kommer jag att BO efter löpstigen :D

Lördagkväll var vi ute på nån klubb som låg där i gången mellan slussen och gamla stan, visade sig vara s&m-tema i princip. Gick omkring folk i gimpmask, läderkalsonger och piskor. Man kände sig rätt...ehh...vanlig och trist där, var dock underhållande att titta på alla människor i mystiska utstyrslar och dessutom var det svinbra musik! Efter paulas uppträdande så tackade vi för oss innan våra öron skulle falla av... volymen låg på ruskigt hög nivå!

Fre: VILA
Lördag: 40 min intervallöpning
Söndag: VILA
Måndag: VILA

Utvilad och trött. Ska planera veckans träning och sen blir det palt och slacking! Börjar tidigt imorgon...

ivandrago
2003-06-02, 18:54
hehe vilka väl valda platser att besöka i vår vackra huvudstad. På kolingsborg (stället vid slussen) hänger bara läskiga vitpudrade freaks med lack och läder, det vet ju alla :D.

Nate
2003-06-02, 20:10
Originally posted by ivandrago
hehe vilka väl valda platser att besöka i vår vackra huvudstad. På kolingsborg (stället vid slussen) hänger bara läskiga vitpudrade freaks med lack och läder, det vet ju alla :D.

Nate med noll koll. Enda ställena jag har hängt på annars under mina sthlmshelger är tiptop, patricia, torget och alla stureplansklubbarna. Men musiken på s&m-stället var bra iaf :thumbup:

Nate
2003-06-02, 20:18
Så, nu har jag klurat ut veckans träningsschema. TADA!

Måndag: VILA
Tisdag: Morgonlöpning / 6:30-16:00 jobb/ TC2 + simning
Onsdag: Morgonprom / 6:30-16:00 jobb / skating
Torsdag: Morgonlöpning / walking / 14:30-20:00 jobb / kort löptur hem
Fredag: TC Wake-up / skating / 12:30- 17:00 jobb / kvällsprom
Lördag: Morgonprom /6:30-16:00 jobb / löpning
Söndag: Skating /10:30-16:00 jobb / simning

Nate
2003-06-03, 04:16
40 min morgonlöpning
05:00 - 05:40. Sprang en runda runt uni, mariehem, nydalahöjd. Tog det ganska lugnt med flytande steg. Flöt ändå på lite dåligt, var alldeles för varmt klädd och hade dessutom tagit med mig fel skiva av misstag så peppet var lite svårfunnet. Blir inlinesen ned till jobbet nu och sen frukost där!

Fan vilken jävla dålig dag det har varit! Har varit helt förbannad, seg och allmänt opeppad hela dagen. Skulle ta mig hem med inlinesen senare, har lyckats få svinont i den högra benhinnan av någon anledning... trodde vila skulle vara positivt??? Så varje gång jag belastade högra benen gjorde det hur ont som helst, motvind, uppförsbacke, fullt med feta jävla kärringar som gick i snigeltakt och tog upp hela gångbanan! Gaaaaahhhh!!! :insane::whipped: :insane: Har ingen lust att jobba! Dessutom hatar jag när det är så här varmt så att man måste gå omkring och svettas samtidigt som man känner sig som ett vandrande fettdaller blää...

45 min TC2 + 36 min bröstsim
Så, har tränat bort dagens aggressioner! Träning är bra för kropp och själ för att dra en klyscha. Jag synkar dock inte med TC2, för mkt dålig musik och intervaller. Min grej är uthållighet!

Nate
2003-06-03, 22:39
Blir bildtagning ikväll för att få slut på filmrullen. Får se om det dyker upp några på bildtråden sen... ;)

Nate
2003-06-04, 04:47
80 min morgonpromenad
05:00 till jobbet...

120 min skating
22:30 - 00:30. Kolbäcksbron, Teg, Böleäng, Röbäck, Volvo, I20, Obs, mariehem, iksu. Gick skitbra, känns som att jag fått till tekniken och kommer upp i högre tempo! Starkare i armar och orkar skjuta på rätt bra även då det lutar uppåt. Trött i ryggen på slutet. Det riktiga eldprovet är att ta sig upp för bussbacken vid mariedalsskolan...jobbigt värre. Men var en riktigt skön tur!

Bobbokrull
2003-06-04, 22:07
Det var nääära att jag sprungit in på NK och köpt en påse fylld med allehanda läckerheter...MEN jag lyckades hålla mig. Nöjde mig med lite home-made havregrynsgröt istället, kändes som ett sundare alternativ :D

Nate
2003-06-05, 00:52
Det var nääära att jag sprungit in på NK och köpt en påse fylld med allehanda läckerheter...MEN jag lyckades hålla mig. Nöjde mig med lite home-made havregrynsgröt istället, kändes som ett sundare alternativ :D

Vadå? NK som har sånna sunda bakverk - sunda för själen dvs :D

Tanman
2003-06-05, 10:03
Nate: Måste bara kolla, tänker du på att äta riktigt ordentligt? Enl. ditt matschema du redovisade blir man lite tveksam och du tränar faktiskt som en elitmotionär så du behöver mycket mat och alltid en massa kolisar efter passen, speciellt de dagar du kör dubbla! :eating: :eating:

Nate
2003-06-05, 12:03
Originally posted by Tanman
Nate: Måste bara kolla, tänker du på att äta riktigt ordentligt? Enl. ditt matschema du redovisade blir man lite tveksam och du tränar faktiskt som en elitmotionär så du behöver mycket mat och alltid en massa kolisar efter passen, speciellt de dagar du kör dubbla! :eating: :eating:

Men vilket tjat det var om maten... JA, äter ordentligt. Du får fråga jobbkamraterna... de förundras över hur mkt jag kan få i mig. Speciellt bröd har jag en förkärlek till... med russin i....nybakat...mmm!

Tanman
2003-06-05, 12:06
låter bra! :thumbup:

Nate
2003-06-05, 12:09
43 min löpning
Nydala runt. Sprang med pulsklocka för första gången på länge. Höll mig runt 75% fram till lilla badstranden, sen låg jag på ca 85% resten av vägen förutom sista kröken där jag höjde upp till 90-100. Lyssnade på rammstein medan, kanske inte det rätta. Bäst är tysk synth ala Welle:erdball eller hård trance.

Skatade fram & tillbaka till jobbet sedan, smygmotion på 50 min tot.

Lellan
2003-06-05, 12:17

Men vilket tjat det var om maten... JA, äter ordentligt. Du får fråga jobbkamraterna... de förundras över hur mkt jag kan få i mig. Speciellt bröd har jag en förkärlek till... med russin i....nybakat...mmm!

Eftersom du räknar med hälsovakten är det väl bara att slänga upp kcalsiffrorna för att lugna läsarna.. :thumbup:

Jag åt ju "mängder, hela tiden + massor" enligt alla runt omkring - men valde ju alltid energisnålt så att det var mkt volym sa ingenting om energimängden.

Träningen ser ut att gå bra! :kickass:

(Höll inte du på med keto tidigare förresten? Resultat? Jag testar nu, det vart så bara..fast att jag är emot dieten egentligen..:rolleyes: äter ketoglass till lunch...:D :eating: )

Nate
2003-06-05, 21:25
(Höll inte du på med keto tidigare förresten? Resultat? Jag testar nu, det vart så bara..fast att jag är emot dieten egentligen..:rolleyes: äter ketoglass till lunch...:D :eating: )

Testade keto medan jag inte kunde träna pga foten... men det var ingen hit. Min mage kajkade ihop totalt och dessutom tappade jag matlusten helt. Gillar inte fet mat... det enda fettet jag gillar är blandat med kolhydrater - kakor, glass osv. Allt "matfett" är bara äckligt... så det blev jättesvårt att få i sig någon mat tillslut. Nu är jag tillbaks på min gröt och bröd diet som min mage trivs med. Fibrer/kolhydrater i massor! :thumbup:

Nate
2003-06-06, 10:07
35 min TC wake-up + 50 min bröstsim
Hade med mig pulsmätaren på TC-passet. Samma som sist jag testade att cykla med mätare - måste höjja intensiteten för att komma upp i rätt puls. Var skönt att cykla på morgonen, går alltid bättre att träna innan frukost hur konstigt det än låter... synd att wake-up passen bara är 35 minuter. Jag vill cykla en timme iaf då man lix är igång! Simmade i ca 50 min direkt efter, jätteavslappnande och skönt på morgonen då simhallen i princip är tom och de spelar klassisk musik ur högtalarna. Lyx!

Nu blir det jobb fram till klockan fem och efter det är det utgång på Corona :cheers:

Nate
2003-06-09, 17:29
56 min morgonlöpning SM
Har slackat senaste dagarna, kändes behövligt. Öppnade upp nya veckan starkt med att springa SM-spåret i gamliaskogen. 56 min tog det. Skitnöjd med tiden med tanke på terrängen, helvete vilka backar! Måste prova springa en mil på flack mark...

Testade morgonvikten: 71.7kg <----oj! Det var tungt. Iof låg fettprocenten inte speciellt högt... just över 18%.

Nate
2003-06-10, 20:45
30 min trappmaskin, intervall
Första gula strecket. Hundra år sedan jag körde trappmaskin. Var inte så förbannat trist som jag minns det. Kändes iaf rakt över låren rätt bra i de höga intervallerna. Var rätt skoj ändå, allt som gör att man svettas så att man blir sjöblöt är kul. Svettas man så ska man göra det ordentligt! Var och tänkte simma en 40 min efter men gav upp efter tio minuter... simhallen för proppfull med lekande ungar och gamla kärringar som var ivägen och framkallade svallvågor som man fick kallsupar i. Gav upp efter andra kallsupen och hoppade i duschen istället.

Var på sporthuset idag och fyndade. Inhandlade ett par cykeldojjer, ska provköra dom imorgon på det längre TC2passet. Såg en jättefin björn dählie (efternamnet som jag aldrig kan stava rätt) dress som var nedsatt på halva priset. Kändes dock som en onödig investering eftersom att jag redan har en sån som var svindyr och funkar jättebra.... men blev ändå kär i den "nya". Någon som känner för att ge fattiga mig ett bidrag?
:naughty:

Nate
2003-06-11, 13:47
2x60 min skating
Skatade till jobbet med en omväg runt böleäng. På vägen hem blev det en tur runt sporthuset och kolbäckscykelvägen. Känns bättre och bättre med tekniken.

60 min TC2
Tråkigt, tråkigare, tråkigast. Blää... dessutom fick jag en dödshungerattack en halvtimme in i passet. Blev helt plötsligt svinhungrig så nu har jag länsat frysen på mitt livselixir ---> BRÖD!

Bamse
2003-06-11, 14:30
Nu blir det jobb fram till klockan fem och efter det är det utgång på Corona :cheers:

Blev det nåt ragg? :naughty:

Nate
2003-06-11, 17:03
Originally posted by Bamse

Blev det nåt ragg? :naughty:

Nate raggar aldrig (nästan), dessutom var alla så dräggiga och osmakliga...blää

Bamse
2003-06-11, 17:06
Dräggiga... usch då! :MrT:

Själv hade jag faktiskt planer på att gå dit, men valde i stället att spela badminton! :D

Nate
2003-06-12, 07:14
Dräggiga... usch då! :MrT:

Själv hade jag faktiskt planer på att gå dit, men valde i stället att spela badminton! :D

du missade inget, förutom åsynen av mig då förståss ;)

ivandrago
2003-06-12, 09:04
badminton äger! kom till stockholm så ska jag krossa dig bamse!

Nate
2003-06-12, 13:00
Helt seg hela morgonen har jag varit. Tänkte egentligen dra ut och springa innan frukost men förblev liggandes i soffan... har istället ägnat hela dagen åt kolhydratsorgier. Bröd, allbran, bananer och hemmagjord PALT! Så nu ligger jag på mattan utslagen och full i magen. Ska köra lite backträning senare ikväll... om sådär TIO timmar då jag lyckats smälta maten :D

Edit: backträningen blir förpassad till imorgon.... känner mig alldeles för seg i låren för det. Funderar om jag ska ta en tripp förbi affären o beundra godisdisken, kanske en glass skulle sitta fint? :cheers:

Nate
2003-06-13, 11:34
45 min TC2 + 50 min bröstsim
Underbart TC-pass! Gick skitbra, peppad som satan och svettet flödade. Det enda störningsmomentet var en gubbe som cyklade bredvid mig. Han envisades med att glo konstant samt stöna avtändande varje gång han skulle ta i eller pusta ut... yuck!

De ringde från jobbet och påstod att det var min kväll ikväll. Hello, where is my vacation??? Börjar enligt schemat 14:00. Ska nog hinna med att cykla lite innan dess... fan också, jag som hade tänkt cykla, simma, basta i lugn och ro. Göra en nice kycklingsallad och sedan lugnt promenera ned på stan och fönstershoppa lite... but no... jag vill inte jobba!!! Jag ska gifta mig rikt så jag slipper allt vad jobb heter. Någon som är god för sisådär några miljoner?? Intresseanmälan skickas enklast via pm :D

Update 15:30 --> slapp jobba, någon annan tog "mitt" pass istället. Ha! Nu kan jag gå en sväng på stan som planerat. Och ikväll blir det grillning & kammarmusikfestival :cheers:

Nate
2003-06-15, 10:31
ca 50 min löpning
Tog en sväng runt nydalasjön, Marre cyklade bredvid och underhöll mig med diverse teorier och diskussioner... hade massor med kraft i benen kändes det som, skulle lugnt kunnat tagit ett till varv!

Nate
2003-06-15, 10:33
ca 40 min skating
På väg till jobbet innan frukost. Blir nog en runda efter jobbet också om det inte börjar regna!

70 min skating
I20 uppför, ersmark runt + en extra sväng med marren. Såg ganska regnfarligt ut men klarade mig hela rundan utan några skyfall :hbang:

Castro
2003-06-15, 10:41
Fantastiskt vad du motionerar egentligen...:D

Frank
2003-06-15, 22:04
"Inget av hans pass är lugna och harmoniska"
[:cryout: vad menar du?

Hehe skämt åsido....smaken är som baken

:booty:

Alla har en!

Värst vad du tränar...har dock inte minne att ha sett dig på mina pass...men med tanke på vad du skrivit så förstår jag varför!

Träna på men tänk på resten (dvs. sömn och kost :eating: )

Frank

P.S

Vätternrunt igår, tid 9.35 med 6 mil i benen (man bör ha 100mil sägs det ), tur att man spinnar!

Lidingöloppet...hmm....2 varv runt nydala i benen, inte bra!! mkt bra att du tar tag i terrängträningen för det behövs!

no1fitness
2003-06-16, 02:46
Jag måsta också hålla med om att du tränar extremt mycket löpträning. Kan jag köpa din kondition så kanske du blir rik och kan sluta jobba ???!!!:D :D

Jag försöker träna upp min kondition nu och det går inget vidare. Jag hatar att springa också plus att mina benhinnor inte heller tycker om det.
Tacka vet jag HIIT på olika maskiner på gymet. :hbang:

I alla fall måste jag bara säga att jag också har varit på klubben TipTop en gång. Faktiskt var det på millenieskiftet. Var där med min pojkvän ( jag är tjej ) och det var väldigt speciellt och kul ! Vi hamnade bara där av någon underlig anledning och jag kommer alltid att komma ihåg den kvällen som en av de roligast kvällarna i mitt liv !

Ok, efter mitt tjafs vill jag bara önska dig lycka till med din träning och förhoppningsvis smittar din kondition av på mig så jag slipper bli fattig...:naughty: :D

Nate
2003-06-16, 09:13
Originally posted by Frank
"Inget av hans pass är lugna och harmoniska"
[:cryout: vad menar du?

Hehe skämt åsido....smaken är som baken

:booty:

Alla har en!

Värst vad du tränar...har dock inte minne att ha sett dig på mina pass...men med tanke på vad du skrivit så förstår jag varför!

Träna på men tänk på resten (dvs. sömn och kost :eating: )

Frank

P.S

Vätternrunt igår, tid 9.35 med 6 mil i benen (man bör ha 100mil sägs det ), tur att man spinnar!

Lidingöloppet...hmm....2 varv runt nydala i benen, inte bra!! mkt bra att du tar tag i terrängträningen för det behövs!

Menade inget negativt med "inget av hans pass är lugna och harmoniska". Bara att det inte är någon slacking på dina pass. Faktum är att du hör till en av de bästa ledarna på TC-passen. Peppad till tusen! Minns faktiskt då jag började köra TC1 & du vikarierade, vilken skillnad! Både jag och hon jag var där med blev helt sjöblöta i svett. Efter det passet var jag kär - i cyklingen alltså :D

Anledningen till att du inte sett mig på dina pass är nog att jag oftast kör endurance istället för TC2. Det är sommartiderna som tvingat mig in på TC2-passen...

Förresten - "Lidingöloppet...hmm....2 varv runt nydala i benen, inte bra!!" - vad menar du med det?

Nate
2003-06-16, 09:18
Originally posted by no1fitness
Jag måsta också hålla med om att du tränar extremt mycket löpträning. Kan jag köpa din kondition så kanske du blir rik och kan sluta jobba ???!!!:D :D

Jag försöker träna upp min kondition nu och det går inget vidare. Jag hatar att springa också plus att mina benhinnor inte heller tycker om det.
Tacka vet jag HIIT på olika maskiner på gymet. :hbang:

I alla fall måste jag bara säga att jag också har varit på klubben TipTop en gång. Faktiskt var det på millenieskiftet. Var där med min pojkvän ( jag är tjej ) och det var väldigt speciellt och kul ! Vi hamnade bara där av någon underlig anledning och jag kommer alltid att komma ihåg den kvällen som en av de roligast kvällarna i mitt liv !

Ok, efter mitt tjafs vill jag bara önska dig lycka till med din träning och förhoppningsvis smittar din kondition av på mig så jag slipper bli fattig...

Ska tänka över saken... hur mkt erbjuder du? :naughty:

Hatar att springa?!?! Hur kan man göra det?? Löpning är underbart! Jag är raka motsatsen och hatar alla gymmaskiner. Springa omkring på stigar i skogen är skönast...

Visste redan att du var tjej (har tjuvgluttat på dina bilder). Ser riktigt fint ut faktiskt! :bow:

Tackar!

Nate
2003-06-16, 09:26
Mån - 56 min morgonlöpning SM
Tis - 30 min trappmaskin
Ons - 2x60 min skating, 60 min TC2
Tors - VILA
Fre - 45 min TC2 + 50 min bröstsim
Lör - ca 50 min löpning
Sön - ca 40 min skating

Everest
2003-06-16, 14:20
Du äter ordentligt va Nate :D :em:

Frank
2003-06-16, 16:18
Ähh...jag trodde inte att du menade ngt negativt, men tack för din kritik!

Angående lidingöloppet, jag hade bara 2 mil i benen (2 varv runt nydala) innan jag deltog i loppet! Därför är det bra att du tränar på SM-banan då det handlar mycket om upp och nedförsbackar. Måste ta mig dit och träna så att man inte får lika ont som förra gången ;)

Ha det!

Nate
2003-06-16, 22:29
Ähh...jag trodde inte att du menade ngt negativt, men tack för din kritik!

Angående lidingöloppet, jag hade bara 2 mil i benen (2 varv runt nydala) innan jag deltog i loppet! Därför är det bra att du tränar på SM-banan då det handlar mycket om upp och nedförsbackar. Måste ta mig dit och träna så att man inte får lika ont som förra gången ;)

Ha det!

Tycker inte att du ska ta det som kritik utan snarare som beröm :thumbup:

Vågar man gå på dina pass i framtiden nu eller kommer du köra extra mkt intervaller för att plåga mig nu?? :em:

Nate
2003-06-16, 22:31
Originally posted by Everest
Du äter ordentligt va Nate

:smash: :whipped: :smash:

jaja mamma :thefinger

Everest
2003-06-16, 22:57
Du gillar väl när folk tjatar har jag märkt:D

Nate
2003-06-16, 23:21
Blir nog vila idag. Tänkte bege mig ut på en löptur efter jobbet men var inte hemma förrän klockan halv tio... sen började det regna och nu har jag segat ihop totalt...

Skulle egentligen sprungit idag men tom i Nate finns det en slacker längst inne :angel:

Kan man lida av tränorexi?

Frank
2003-06-17, 00:35
[

Vågar man gå på dina pass i framtiden nu eller kommer du köra extra mkt intervaller för att plåga mig nu?? :em: [/B][/QUOTE]

:MrT: Oroa dig inte jag ska bara peka ut dig varje gång du är på passen :devil: nämen....skämt åsido, dont worry! Intervaller gillar jag, men kör inte det jämt :whipped:

Du frågade om man kunde lida av tränanorexi....mmm..det kan man om man inte vilar så kommer kroppen att till slut säga ifrån, dock tror jag inte att du kommer att bli drabbad av det. Du verkar ha dina "segdagar" och det är inte mer än rätt!

Ha det gött!

no1fitness
2003-06-17, 00:43

Ska tänka över saken... hur mkt erbjuder du? :naughty:

Visste redan att du var tjej (har tjuvgluttat på dina bilder). Ser riktigt fint ut faktiskt! :bow:

Tackar!

Jag erbjuder nog ingenting just nu. HIIT passet gick BRA ! Jag börjar få kondition !!:hbang:

Miljoner tack för komplimangen !:D

Nate
2003-06-17, 11:05
115 min skating
Kolbäcksbron, teg, röbäck, volvo, I20, V ersboda, ersmark, nydala. Höll ett ganska högt tempo, flöt på riktigt bra! Endast 4 blåsor och 9 sprickor i händerna... :smokin:

update: hittat fler blåsor... nio stycken... aj :cryout:

Castro
2003-06-17, 11:06
Äh, du borde varnat mig för den där torrlimpan jue :D

Nate
2003-06-19, 16:59
40 min löpning
Tanken var att springa tre varv runt iksuspåret. Klockan var halv tolv på natten och chicken shit som jag är hade jag hjärtat i halsgropen. Avverkade ca 5 min på första varvet då det plötsligt rasslade i skogen och jag fick panik och kutade snabbaste vägen UT ur skogshelvetet! Resterande 35 min var runt cykelvägarna...

Alcom
2003-06-19, 17:44
Att springa runt i skogen mitt i natten låter inte vidare smart...men men, alla e vi olika.. ;)

Nate
2003-06-19, 18:34
Originally posted by Alcom
Att springa runt i skogen mitt i natten låter inte vidare smart...men men, alla e vi olika.. ;)

Ähh, försöker bemästra min monsterskräck... monsterterapi kallar jag det ;)

iof, var det inte speciellt lyckat :em:

GhostFace
2003-06-19, 18:41
Det kanske var Bamse mitt ute i skogen....? ;)

Nate
2003-06-20, 08:34
Originally posted by GhostFace
Det kanske var Bamse mitt ute i skogen....? ;)

Haha, ja vem vet? I såfall kan jag säga redan nu att det är ett lönlöst kontaktförsök - upptäcker jag nåt i skogen kutar jag som satan! ;)

Nate
2003-06-20, 14:08
75 min löpning
1 & 3/4 runt nydala. Avslutade vid kinabron på andra varvet och svängde av mot nydalahöjd.

Fan vilket jävla skitväder det är denna sommar! Totalt opeppande att det bara regnar och regnar och regnar...

Nate
2003-06-21, 17:06
Räknade ut längden på skaterundan runt röbäck och ersboda, låg på just över 3 mil... ersmark fanns inte med på kartan. Antar väl att det blir ännu en mil då? Har varit underbart väder idag, bara legat på uteplatsen och pressat insmord i sololja, ujj ujj vad det blev varmt!

Grillade tappert igårkväll med marre & mary. Drog sedan förbi blå en sväng innan vi torkade ihop av tristess... Midsommar = trist, tristare, tristast! :whipped:

Blir troligtvis skating ikväll, kan inte ikus öppna snart!!!! :insane: :insane:

Update: blev ingen skating, sparade mig. Drog ut en sväng och skulle springa istället men det gick skitkasst. Hade ingen acceleration alls, pulsen drog upp på max bara av lätt jogging och jag var allmänt opeppad. Huh? Gav upp efter en kvart och traskade hemmåt istället. Blää.

Bamse
2003-06-21, 17:45
Fan vilket jävla skitväder det är denna sommar! Totalt opeppande att det bara regnar och regnar och regnar...

:(

Har varit underbart väder idag, bara legat på uteplatsen och pressat insmord i sololja, ujj ujj vad det blev varmt!

:cool:

kan inte ikus öppna snart!!!! :insane:

Vad (f)ikus har för öppettider vet jag inte, men däremot så har ju IKSU öppet imorrn! :D

Och då ska jag dit och :bpump: !

Nate
2003-06-21, 18:16
Vad (f)ikus har för öppettider vet jag inte, men däremot så har ju IKSU öppet imorrn! :D

Och då ska jag dit och :bpump: !

Ähh, iksu menade jag ju såklart... som med inte och itne... går aldrig att skriva rätt! :insane:

Nate
2003-06-22, 09:56
Skating till Sörmjöle
Ska skata ut till en kompis föräldrar som bor ute i sörmjöle. Får se hur det går, cyklade dit förra sommaren men minns inte hur underlaget var. Troligtvis är det sån dära grov asfalt som går skitkasst att åka på men skam den som ger sig. Höftar på att det är ca 4 mil dit runt stöckevägen. Eventuellt skatar jag tillbaks imorgon eller så blir det bussen, beror på hur det gick att åka dit samt vädret. Idag är det iaf fint som tusan. Hurra! :cheers:

Nate
2003-06-23, 13:36
2h Skating
Hem från sörmjöle. Asfint väder idag med! Gick bra båda vägarna fram och tillbaka från sörmjöle. Lättast är dock hem... fick in riktigt sköna skär. Är underbart att åka då man kommer upp i hastighet och varje skär blir över tio meter... skulle inte vara kul att ramla då...

Nu blir det till att jobba fram till stängning. Sen är min plan att ragga med marren på en promenad :smokin:

sek
2003-06-23, 14:36
Ser bra ut :thumbup:

Nate
2003-06-24, 10:51
Originally posted by sek
Ser bra ut :thumbup:

tackar :smokin:

Nate
2003-06-24, 10:52
Seg i hela kroppen efter skatingen... speciellt i axlar och rygg. De andra muskelgrupperna är relativt härdade sedan innan...

Nate
2003-06-25, 08:36
50 min morgonlöpning
Strandpromenaden, över mot teg, över ön, kolbäcksbron. Soligt och dödsvarmt. Benen kändes ganska tunga och stela. I allmänhet känns det som om jag är alldeles för butchig och tung just nu. Iaf för löpningen. Cykling och skate flyter på fint. Har tittat på lite cyklar från tyskland - vill ha! Får se om jag beställer någon...

Var första gången jag var på ön idag faktiskt. Riktigt fint där ute! Blir lätt fler turer därigenom...

Henke
2003-06-25, 08:46
Har du anmält dig till lidingöloppet än?
Snart höjer de anmälningsavgiften, det e en kul tävling så jag hoppas du springer den, med all kondis du kör lär det absolut inte bli några problem, själv tränar man ungefär två-tre ggr innan.
Men så e man halvdöd en vecka efter.

Kör hårt.

MVH

Nate
2003-06-25, 09:56
Har du anmält dig till lidingöloppet än?
Snart höjer de anmälningsavgiften, det e en kul tävling så jag hoppas du springer den, med all kondis du kör lär det absolut inte bli några problem, själv tränar man ungefär två-tre ggr innan.
Men så e man halvdöd en vecka efter.

Kör hårt.

MVH

Ska anmäla mig nu innan den 30:e då avgiften höjs... bävar ändå inför terrängen - alla har skrämt upp mig med allt backprat och jag är skitkass på backar, men jag har ju några månader kvar :rolleyes:

Henke
2003-06-25, 10:14
Tror att nästan hälften knatar uppför abborbacken, det är väl den som jag tyckte var jobbigast, finns en del trista partier oxå, men inte lika fysiskt krävande, vet inte vad du siktar på för tid men om du springer på 2h15min eller nått liknande får du silver medalj.
Dock e mitt mål samma som förra året, att komma runt.

Träna hårt

Nate
2003-06-25, 11:13
Tror att nästan hälften knatar uppför abborbacken, det är väl den som jag tyckte var jobbigast, finns en del trista partier oxå, men inte lika fysiskt krävande, vet inte vad du siktar på för tid men om du springer på 2h15min eller nått liknande får du silver medalj.
Dock e mitt mål samma som förra året, att komma runt.

Träna hårt

Har inte satt några fler mål än att ta mig runt. Får ta detta år som testrunda och komma på ett bättre mål tills nästa gång då jag vet vad jag har att vänta... nu är jag mest bara nyfiken ;)

Nate
2003-06-25, 21:40
50 min morgonlöpning
Strandpromenaden, över mot teg, över ön, kolbäcksbron. Soligt och dödsvarmt. Benen kändes ganska tunga och stela. I allmänhet känns det som om jag är alldeles för butchig och tung just nu. Iaf för löpningen. Cykling och skate flyter på fint. Har tittat på lite cyklar från tyskland - vill ha! Får se om jag beställer någon...

Var första gången jag var på ön idag faktiskt. Riktigt fint där ute! Blir lätt fler turer därigenom...

50 min rask promenad
innan lunch. Myko väder, varmt, sol och regn samtidigt.

Kvällspromenad Nydala runt

Update: beställde en supercykel tillslut. yes, its miiiine! :cheers:

Nate
2003-06-26, 20:10
vill ha nu, vill ha nu, vill ha nu, vill ha nu....

Linnet
2003-06-26, 20:24
Är inte Lidingöloppet bara två mil? Är det inte längre har väl inte du någon anledning att vara orolig. Själv är jag inne på min fjärde träningsvecka löpning efter ett uppehåll på ca två år, men jag tänker springa halvmaran den nionde augusti, klarar jag det klarar du Lidingöloppet så det så!

JJ
2003-06-26, 20:32
3 mil.

Nate
2003-06-26, 20:33
Originally posted by Linnet
Är inte Lidingöloppet bara två mil? Är det inte längre har väl inte du någon anledning att vara orolig. Själv är jag inne på min fjärde träningsvecka löpning efter ett uppehåll på ca två år, men jag tänker springa halvmaran den nionde augusti, klarar jag det klarar du Lidingöloppet så det så!

Lidingö ligger på tre mil. Iaf den klassen som jag tänker springa... finns även en tjejklass men man kan ju itne vara en sån pussy att man springer den? Klart man ska springa det riktiga loppet då man liks släpar sig dit :hbang:

Linnet
2003-06-26, 20:46
Tre mil kommer du klara hur lätt som helst, det kan man ju t.o.m. göra otränad bara man har lite vilja, du verkar vara ordentligt tränad och viljan din verkar det inte heller vara något fel på!

Nate
2003-06-26, 21:01
Originally posted by Linnet
Tre mil kommer du klara hur lätt som helst, det kan man ju t.o.m. göra otränad bara man har lite vilja, du verkar vara ordentligt tränad och viljan din verkar det inte heller vara något fel på!

Fast tre mil är himla långt att springa... 18km rundan jag körde förra veckan var riiiktigt tungt. Men iof, det kanske är annorlunda när det är en sån engångsrunda och inte ett vanligt träningspass...

Frank
2003-06-26, 23:05
som sagt med lite träning så tar man sig runt, inte bara med 2 varv runt nydala...aj aj då får man ont det kan jag lova.:MrT:

Take it easy :D

Frank

Nate
2003-06-27, 08:17
som sagt med lite träning så tar man sig runt, inte bara med 2 varv runt nydala...aj aj då får man ont det kan jag lova.:MrT:

Take it easy :D

Frank

Hur gick det för dig när du sprang lidingö? Kom du runt? :D

Herkulez
2003-06-27, 08:39
3 mil............det är typ vad jag orkar köra bil

Frank
2003-06-27, 08:44

Hur gick det för dig när du sprang lidingö? Kom du runt? :D

Tja...måste väl skylla på att jag spelat fotboll nästan under hela mitt liv och att jag spinnar, för det gick faktiskt bra trots min kassa uppladdning. 2h.21 min. tog jag mig runt på. Ska träna lite mera för att komma ner till 2.15 då man får den "silvriga medaljen"

Hehe...SM-spåret väntar, men det lär vänta ett tag till :smokin:

Ha det!:bpump:

Nate
2003-06-27, 08:55

Tja...måste väl skylla på att jag spelat fotboll nästan under hela mitt liv och att jag spinnar, för det gick faktiskt bra trots min kassa uppladdning. 2h.21 min. tog jag mig runt på. Ska träna lite mera för att komma ner till 2.15 då man får den "silvriga medaljen"

Hehe...SM-spåret väntar, men det lär vänta ett tag till :smokin:

Ha det!:bpump:

Men 2 & 21 var ju en jättebra tid. Iaf som jag ser det... känns som att min tid lär hamna kring 3h :em:

Jag vill också ha silvermedalj! :insane:

Nate
2003-06-27, 13:35
95 min skating
kolbäcksbron, teg, böleäng, röbäck, I20cykelvägen, mariedal, nydala, kolbäcksvägen. Stakade rätt mkt och tog det mesta på armarna, armstyrkan har förbättrats oerhört sedan i våras!

Anmälde mig till lidingöloppet idag.... dyrt dyrt dyrt!

75 min rask kvällsprom
Vilket fredagsnöje!

Henke
2003-06-27, 14:43
Har du kollat om du inte kan få anmälningsblanketten betald av arbetet? Fick själv reda på att det företag jag jobbar på sponsrar sådan evemang, synd att man inte visste det för ett år sedan.
Då hade man sparat 3000:- i klassiker avgifter. :cryout:

MVH

Nate
2003-06-28, 00:25
Har du kollat om du inte kan få anmälningsblanketten betald av arbetet? Fick själv reda på att det företag jag jobbar på sponsrar sådan evemang, synd att man inte visste det för ett år sedan.
Då hade man sparat 3000:- i klassiker avgifter. :cryout:

MVH

Värt att checka. Som konditoriarbetare borde de sponsra oss med sånt för att främja vår hälsa och få oss att bränna alla bakelser vi smäller i oss :em:

no1fitness
2003-06-28, 01:34

Värt att checka. Som konditoriarbetare borde de sponsra oss med sånt för att främja vår hälsa och få oss att bränna alla bakelser vi smäller i oss :em:

:laugh: :thumbup:
Så som du springer är nog inte förbränningen nåt problem !

Nate
2003-06-28, 08:59

:laugh: :thumbup:
Så som du springer är nog inte förbränningen nåt problem !

Eller hur... har lyckats gå upp tio kilo under tiden jag jobbat där... iof är de på väg bort... 8kg kvar till utgångsvikten. Men lär nog inte gå ned till samma vikt som jag hade innan, mkt av det jag samlat på mig är också muskler. Max 5 kilo till I say. Men gott fika är det - en plåga att jobba. Ska söka nytt jobb.

Bobbokrull
2003-06-28, 09:54
Hehe, jag förstår om du vill byta jobb. De sista två veckorna jag jobbat på fritids så har det varit typ go-fika varje dag, och jag har stått emot frestelserna bra. Men nu de sista två dagarna så har jag släppt efter och huggt in på godsakerna jag med. Det är nånting med sommar-värme-sötsug-glass...ja, sommartiden är lite jobbig då man är funtad som mig. Skönt att det snart är semester.....sen ska jag oxå söka nytt jobb.

Nate
2003-06-28, 23:54
Hehe, jag förstår om du vill byta jobb. De sista två veckorna jag jobbat på fritids så har det varit typ go-fika varje dag, och jag har stått emot frestelserna bra. Men nu de sista två dagarna så har jag släppt efter och huggt in på godsakerna jag med. Det är nånting med sommar-värme-sötsug-glass...ja, sommartiden är lite jobbig då man är funtad som mig. Skönt att det snart är semester.....sen ska jag oxå söka nytt jobb.

Du råkar inte ha ett jobb över till mig? :naughty:

Nate
2003-06-28, 23:57
35 min turbopromenad
raska steg till jobbet i sista sekunden.

40 min löpning, backträning
Sprang en halvtimme på sm-spåret, vek sedan av och sprang upp och ned för spåret upp till gamliaelljusspåren bredvid bräntis. Tog i benen ordentligt, yrade dessutom omkring halvt av ansträngning just då man kommit upp på toppen varje gång. Måste träna mera backe... I suck.

Pinglan
2003-06-29, 08:42
35 min turbopromenad
raska steg till jobbet i sista sekunden.

40 min löpning, backträning
Sprang en halvtimme på sm-spåret, vek sedan av och sprang upp och ned för spåret upp till gamliaelljusspåren bredvid bräntis. Tog i benen ordentligt, yrade dessutom omkring halvt av ansträngning just då man kommit upp på toppen varje gång. Måste träna mera backe... I suck.

Backintervall, backintervall........ vad vore väl livet utan backintervaller :D Bra jobbat Nate :cheers:

Nate
2003-06-29, 09:38

Backintervall, backintervall........ vad vore väl livet utan backintervaller :D Bra jobbat Nate :cheers:

Tackar :D

En kille jag känner som tränade orientering förut på hög nivå berättade att folk ofta spydde längst upp på toppen på backträningarna. Hans bedömning var 2 gånger uppför slalombacken = bra, 5 gånger uppför slalombacken = riktigt bra, 10 gånger uppför slalombacken = perfektion!

---> innan sommaren är slut ska jag upp tio gånger! :smokin:

Pinglan
2003-06-29, 09:44

Tackar :D

En kille jag känner som tränade orientering förut på hög nivå berättade att folk ofta spydde längst upp på toppen på backträningarna. Hans bedömning var 2 gånger uppför slalombacken = bra, 5 gånger uppför slalombacken = riktigt bra, 10 gånger uppför slalombacken = perfektion!

---> innan sommaren är slut ska jag upp tio gånger! :smokin:
Fan vad grymt att ha en slalombacke att springa uppför :hbang: 10 gånger uppför..... oj,oj,oj.....lycka till med din målsättning! Du som har sådan grym diciplin klarar det säkert :kickass:
Jag vill också ha en sådan backe att springa i *avundssjuk*

Bamse
2003-06-29, 10:41

Du råkar inte ha ett jobb över till mig? :naughty:
Eller mig? Jag är snäll. Och vill ha ett jobb i höst... :naughty:

Nate
2003-06-30, 07:40
Var helt seg o apatisk igår på jobbet. Ingen inspiration alls. Vaknade och mådde illa på morgonen... gick över så jag sjukanmälde mig inte utan jobbade ändå. Blev dock vila på kvällen trots att tanken var skating.

Känns som att jag skulle vilja ta en dag off och bara ligga i sängen och läsa. But no. Då måste man jobba och förstöra hela dagen. Blää.

Är på väg ut nu för en liten löptur - hello? Var har min morgonpigghet tagit vägen?? :sleep: :sleep:

130 min promenad
Blev ingen löptur. Stack ut och sprang i ca tio minuter sedan fick jag ont i...ehh...nåt... benhinnorna kanske? Kändes ingenting medan jag gick men så fort jag tog några löpsteg blev det bara värre och värre för varje steg. Träffade iaf en kompis på vägen som var ute och promenerade så jag hakade på henne istället. Var riktigt skönt väder att promenera i, skönt med sällskap dessutom. Annars tränar man alltid på i all ensamhet eftersom att varenda människa man känner är riktiga SLACKERS.

Egentligen hade jag bokat TC2 nu på kvällen men avbokade den och ska ta en cykeltur utefter älven med marren istället... jag säger som bob hund - "jag känner mig OINSPIRERAD....

Cykling till Baggböle
Mariehem, greenzone, I20, Strandpromenaden, Baggböle, travstallet, Teg, Ön, kolbäcksbron. Var en riktigt härlig kvällstur. Cyklade hemifrån vid nio och kom hem tolv... av det var väl kanske just under två timmar cykling. Åhhhh, jag vill ha min nya cykel NU!

Forest
2003-06-30, 10:39
Inspirerande läsning Nate!

Kul med någon annan som kör lite kondisträning. Jösses vilket program du ligger inne med. Min vikt skulle rasa med den intensiteten.

För att ytterligare blanda upp träningen så rekomenderar jag C2 roddmaskin. Lika bra för kondisen som att löpa men skonsammare och ger lite underhåll av överkroppens muskler också!

Lidingö är något jag skulle vilja testa men mina leder klagar för mycket redan vid en halvmara så jag vågar inte.

Tidig morgonlöpning är härligt men jag tycker det är hopplöst att få ut någon träningseffekt av det. Pulsen är så låg att det är svårt att komma igång. Jag gjorde läkarundersökning nyss på morgonen och fastande. EKG med 42 i puls...

Nate
2003-06-30, 20:15
Originally posted by Forest
Inspirerande läsning Nate!

Kul med någon annan som kör lite kondisträning. Jösses vilket program du ligger inne med. Min vikt skulle rasa med den intensiteten.

För att ytterligare blanda upp träningen så rekomenderar jag C2 roddmaskin. Lika bra för kondisen som att löpa men skonsammare och ger lite underhåll av överkroppens muskler också!

Lidingö är något jag skulle vilja testa men mina leder klagar för mycket redan vid en halvmara så jag vågar inte.

Tidig morgonlöpning är härligt men jag tycker det är hopplöst att få ut någon träningseffekt av det. Pulsen är så låg att det är svårt att komma igång. Jag gjorde läkarundersökning nyss på morgonen och fastande. EKG med 42 i puls...

Tackar.

Intensitet? Tsss... jag har slackat ihop totalt nu på sista tiden :em:

Jag har snarare problem med att hålla nere vikten dessutom. Har dödslätt för att gå upp i vikt tyvärr.

Tidig morgonlöpning har alltid funkat bra för mig tidigare. Fast funderar om jag ska lägga om träningsschemat så att det blir träning på kvällarna istället... iaf nu under sommaren. Kan jag passa på att promenera i morgonsolen istället eller nåt. Det enda jobbiga med kvällsträning är att jag inte får äta på så himla länge innan, annars guppar allt upp under passet.

Btw - Vad är C2 för nåt?

Bobbokrull
2003-07-01, 07:10
Känns som att jag skulle vilja ta en dag off och bara ligga i sängen och läsa.

Då tycker jag att du göra det oxå......jag har haft nån måndag då jag bara kände "nääää, pallar inte jobbet", så då ringer jag till jobbet och snyftar som en hundvalp. Det bästa av allt är att det känns som himla bra sen då man fått vara hemma en dag och bara..ja...gjort det man velat istället för jobba. "Man ska lyssna på kroppen", låter som en klyscha - är säkert en klyscha - men den stämmer :D

Annars tränar man alltid på i all ensamhet eftersom att varenda människa man känner är riktiga SLACKERS.

Då är vi två som har samma sorts kompisar, det är inte många som har lust att följa en på morgonpromenader om vi säger det som så......jag antar att man får inse fakta. Ens kompisar är typiskt morgontrötta/slöa/slackers , och själv är man allmänt störd som är ute och promenerar i morgonsolen.

Btw, hur går det med "söka nytt-jobb" grejen? Var det bara önskedröm att få byta jobb eller ska du göra det? Eftersom jag jobbar sista dagen nu på fredag så behöver jag lite tips om vad man ska ska bjuda på för "avskedsfika-tårta"...och jag har på känn att du har några tips på lager :D

Nate
2003-07-01, 07:40
Btw, hur går det med "söka nytt-jobb" grejen? Var det bara önskedröm att få byta jobb eller ska du göra det? Eftersom jag jobbar sista dagen nu på fredag så behöver jag lite tips om vad man ska ska bjuda på för "avskedsfika-tårta"...och jag har på känn att du har några tips på lager :D

Tänkte tigga lite på sporthuset o linande. Får se om det ger nåt resultat...

Avskedsfika? Hmmm... tårtor/bakelser/gobitar? Till barnen eller personalen.

Tårta: Princesstårta alt. espressotårta om det bara är till personalen
Bakelser: Slabang
Gobitar: Chokladboll, tarronebit, nougardemang

Forest
2003-07-01, 08:10
Hejsan,

C2 är den dominerande typen av roddmaskin. se här
C2 roddmaskin (http://www.concept2.com/default.asp?bhcp=1)
Kolla även in rankingsidorna och forumet. Väldigt aktivt och inspirerande. En av forumsdeltagarna föröker slå värdsrekord i armhävningar. 116 st på 1 minut. Han har klarat 110 på 50 sek...

Rodd funkar bra gansk kort tid efter man ätit, jag håller med om att löpning är känsligt.

Nate
2003-07-01, 10:25
ca 90 min morgonpromenad
Fyndade superbilliga kycklingfileer på mariehems ica! tada!

45 min TC2
Härligt härligt. Efter detta pass är cykling min favvomotion. Hade hur mkt ork som helst och allt gick skitbra! Vill ha min cykel nu!!

100 min rask kvällspromenad
Asskönt väder ute. Promenerade med Lisa och snackade snoppar, idioter, kompisar och det vanliga...

Bobbokrull
2003-07-01, 10:56
Man får väl helt enkelt glida in på NK och se vilken tårta som ser godast ut....och detta är givetvis tillägnat personalen. Blir en dyrsmäll om man ska köpa tårta åt alla barn.

Nate
2003-07-01, 12:13
Man får väl helt enkelt glida in på NK och se vilken tårta som ser godast ut....och detta är givetvis tillägnat personalen. Blir en dyrsmäll om man ska köpa tårta åt alla barn.

Då rekommenderar jag absolut espressotårtan om man gillar mtk choklad, är man lite mesigare och vill ha det sötare är den franska kolatårtan en hit. Resten av alla tårtbitar förutom gräddtårtorna säljs endast per bit... mmm cheeeeesecake :eating:

Nate
2003-07-02, 00:51
Hejsan,

C2 är den dominerande typen av roddmaskin. se här
C2 roddmaskin (http://www.concept2.com/default.asp?bhcp=1)
Kolla även in rankingsidorna och forumet. Väldigt aktivt och inspirerande. En av forumsdeltagarna föröker slå värdsrekord i armhävningar. 116 st på 1 minut. Han har klarat 110 på 50 sek...

Rodd funkar bra gansk kort tid efter man ätit, jag håller med om att löpning är känsligt.

Tjuvgluttade lite på roddmaskinerna på iksu idag då jag var där på cyklingen. Kanske skulle testa någon dag?

no1fitness
2003-07-02, 05:25

Tjuvgluttade lite på roddmaskinerna på iksu idag då jag var där på cyklingen. Kanske skulle testa någon dag?

Rodd är jobbigt i hela kroppen !!!:hbang:
Just nu håller jag på att träna upp min kondis med hjälp av rodden. *pust*:bpump:

Tråkigt det där med benhinnorna...Jag har också det problemet, men jag gillar inte att springa i alla fall...:naughty:

Nate
2003-07-02, 11:17
100 min morgonpromenad
Lisa sov över här så jag drog med en på en morgonpromenad efter kolbäckscykelvägen och mariehem. VARMT var det... nu är det jobb ---> Vill INTE!!!:whipped: :whipped:

Update 20:25
Har stått och svettats på jobbet hela dagen idag. Var förbannat varmt. Försökte svalka mig med lite glass vilket resulterar i att jag bara började svettas ännu mera! Fattar inte varför man jämt ska bli så förbannat varm och svettig om man äter sockriga saker??? Hatar det... ska ut och träna backe ikväll hade jag tänkt. Har ingen lust. Skulle hellre fara ut på en långtur med inlinesen... skulle vara skönt med lite luftdrag i den här tryckande hettan - but no, måste ta tag i backträningen! Fan, jag har börjat med alldeles för mkt aktiviteter som snor min löptid... men jag vill ju hinna med så mkt!! Jag vill träna på heltid. Träna på morgonen, träna på kvällen och under dagen bara slacka som en död sill... eller SHOPPA! Att jobba är slöseri med tid!

Update 24:50
Stannade inne och slackade. Såg på nån askass skräckfilm ihopkrupen i soffan.... ahhh, det är skönt att slacka då man egentligen ska göra nåt annat. Imorgon blir det en långtur på skatesen, hoppas det är fint väder!

Jon2
2003-07-02, 12:54
Sett att du kör mkt mogonpromenader och sånt nu men hur gör du på vintern?

Nate
2003-07-02, 20:13
Originally posted by Jon2
Sett att du kör mkt mogonpromenader och sånt nu men hur gör du på vintern?

Fram till jul förra året promenerade jag i princip varje dag om jag inte sprang på morgonen... promenader är härliga. Speciellt då ingen annan är ute - vardagar innan sex eller söndagar innan tio.

Jon2
2003-07-02, 20:21
Det är strongt att gå upp före kl 6 när det är kallt och mörkt och gå ut och gå. Något jag skulle ha svårt att klara :thumbup:

Nate
2003-07-02, 20:37
Originally posted by Jon2
Det är strongt att gå upp före kl 6 när det är kallt och mörkt och gå ut och gå. Något jag skulle ha svårt att klara :thumbup:

Min vanliga uppstigartid under vintern är 04:00... det är tiiiidigt :smokin:

Alcom
2003-07-02, 20:57

Min vanliga uppstigartid under vintern är 04:00... det är tiiiidigt :smokin:

04:00 ??...Tror jag vet nån som behöver den här filmen isf-> http://us.imdb.com/Title?0284020 :D

no1fitness
2003-07-03, 00:16
100 min morgonpromenad
! Att jobba är slöseri med tid!

:thumbup: :D

Nate
2003-07-03, 00:40

04:00 ??...Tror jag vet nån som behöver den här filmen isf-> http://us.imdb.com/Title?0284020 :D

Tsss... med mitt fullspäckade schema har jag inte TID till sånna lååååånga filmer :thefinger

Nate
2003-07-03, 08:57
65 min morgonpromenad
Testade gå med pulsklockan för första gången. När jag gick så snabbt jag bara kunde kom jag upp i just under 50% av max.... lönt :MrT: Gick jag i den vanliga raska takt som jag alltid brukar hålla på promenaderna var jag i princip död... pulsmässigt kan jag lika gärna ligga en timma i soffan innan frukost istället för att promenera... :rolleyes:

150 min skating
Kolbäcksbron, teg, böleäng, volvo, vännäsvägen förbi klabböle und weiter... riktigt jävla dålig väg var det. Vallar efter däcken och sprickor och hål och allt helvete man kan tänka sig. Varmt som satan dessutom. Sista biten hem då vätskebältet var tomt för längesedan halluccinerade jag mest om en stor flaska iskall cola light! Dregglade efter vattnet då jag åkte hemmåt över älven. Documenterade med pulsmätaren, låg på ca 75 - 95% av maxpuls mest hela tiden. Man bränner rätt bra av skating ändå enligt pulsmätaren... trodde det skulle kvala in som en pussyaktivitet...

60 min kvällspromenad

Nate
2003-07-04, 08:40
Har ont i ryggen från all skating igår. Annars har jag rätt lindrig träningsvärk. Dagens plan är backträning, jobb och sedan blir det fest...

Dagsplanen sprack. Hann aldrig träna, kanske lika bra med tanke på ryggontet. Sitter nu weeeey past my bedtime och funderar över morgondagens aktiviteter... måste ta tag i löpningen ordentligt... har slackat och gjort diverse annat nu på sista tiden. Tror att det blir ett besök på gymet imorgon kanske, roddmaskin kanske skulle vara nåt att testa?

Godnatt! Eller godmorgon...

Nate
2003-07-05, 15:57
Gymbesök - yeah right. Vaknade aaaaalldeles för sent för att göra nåt på morgonen. Sedan har jag bara varit allmänt trött och slö. Spenderat dagen med att äta en rejäl frukost. Slacka, spela 8-bitars tevespel och smutta på havrefras...

blir nog ingen aktivering idag heller känns det som. Kanske senare ikväll i såfall då jag vaknat till liv. Har försökt tjata med mig varenda människa jag känner till gymet men jag umgås bara med slackers. Måste börja hänga med aktiva människor mer... :rolleyes:

Näe, ska kanske gå o lägga mig i sängen igen. Blir helt trött och slö av att äta så mkt... speciellt snabba kolhydrater.

Update 24:10 --->
Har haft en riktigt skön slacker dag. Baserat hela min kost på kolhydrater (favvomat) - havrefras, gryn, frukt, marschmallows, potatis och liknande. Spelat tevespel, tittat på teve och bara rört mig till affären. Garnerade en tårta till mor af marre som fyller år imorgon också, fin blev den. Blir nog löpning runt nydala imorgon innan frukost... jobb, iksu besök o sedan födelsedagsmiddag! Sen är jag fri i en vecka!

Nate
2003-07-06, 09:32
60 min morgonpromenad

Nate
2003-07-08, 17:19
45 min backintervall
2x3.2km + 4x uppför. Ett varv uppvärmning, ett varv intervallöpning ooch sedan 4 gånger uppför. Mäktigt slut i låren som alltid då man springer backe... kändes iaf som att det gick rätt bra... fick iaf springa om 2 stycken :D

Nate
2003-07-08, 17:23
20 min lugn morgonlöpning
Stel i benen efter backträningen igår. Drog ut på en lugn liten löptur innan frukost bara för att mjuka upp lite. Låg under 70% hela tiden...

Har varit och lånat en kassettbok på bibblan. Vägen till jerusalem med Guillou (eller hur det nu stavas). Bra att lyssna på då man ska promenera. Har cykling ikväll, känner dock inte peppet. Har lite småont i huvet och känner mest bara för att sitta inne och läsa hela kvällen eller nåt. Överhuvudtaget har träningspeppet varit lite low sista dagarna...

Update 23:30 ---> Stannade hemma tillslut. Spenderade kvällen med att laga kornrisotto med kycklingfile och titta på sex and the city. Tänkte gå på en kvällspromenad och lyssna lite på boken men hade lyckats glömma cd-spelaren hos marren. Jävla skit, pallar inte att gå utan underhållning...

Muaytudd
2003-07-08, 17:29
Bra bok! restan av serien oxo!

Alcom
2003-07-08, 20:43
Överhuvudtaget har träningspeppet varit lite low sista dagarna...

Du kanske skulle ta och vila ifrån all träning i ett par dagar? Låter som om du är övertränad...

Nate
2003-07-08, 23:15

Du kanske skulle ta och vila ifrån all träning i ett par dagar? Låter som om du är övertränad...

Har i princip vilat från all träning nästan i flera dagar... eller iaf dragit ned på den rejält.

Nate
2003-07-09, 10:41
90 min morgonpromenad
Var förbi martin och hämtade cd-spelaren, gick sedan och lyssnade på "vägen till jerusalem". Trist, tristare, tristast - gillar inte Guillous böcker. Bibel och religion och historia... en tristare blandning får man leta efter. Men vad gör man då biblioteket bara köper in SKIT?

60 min omkringlungrande promenad
Tänkte besöka iksu, var förbi men det var stängt. Blev en promenad lite här och var i lungrande stil...

60 min TC2
Drog med mig Ida. Var svettigt som vanligt men är bara skönt när det riktigt rinner om en. Skönaste sekvensen var den tunga benlåten i seghetstakt... cykla i sirap. Jag har verkligen ingen explosivitet.... på snabbt tempo tappar jag snabbare än snabbast. Är mer seg av mig. Får jag bara cykla i lågt tempo kan jag stå ut i princip hur länge som helst. Röd som laxen är jag :smokin:

Räknade lite på dagens mat --->
29.5 E% protein
54.5 E% kolhydrat
16.0 E% fett

Nate
2003-07-09, 23:07
bild från innan Nate blev träningsnarkoman ;)

Nate
2003-07-09, 23:09
och nej... han på bilden är ingen "läcker" pojkvän utan en av badvakterna på stället som min mors kompis driver...

Everest
2003-07-09, 23:46
:laugh: Blev lite orolig där ett tag

Langster
2003-07-09, 23:50
Det ser ut som om han har kissat på sig!:D

Kanske var det av nervositeten av att ha dig så nära?:naughty:

Everest
2003-07-09, 23:52
Hur lång är du Nate?:MrT:

Nate
2003-07-10, 08:23
Originally posted by Everest
Hur lång är du Nate?:MrT:

lååååång = 179

Nate
2003-07-10, 12:40
:insane: :smash: :furious:
Helvetesjävlakuksatansskitförbannademinne!!!

Då har man planerat hela dagen med tanke på att det skulle bli ett distanspass 2xnydala runt. Åt en stor frukost, slackade i fyra timmar... tog på mig träningskläderna, pulsklockan, fyllde upp vatten, smuttade i mig koffeintabletter etc etc. Så går jag till dörren och ska ta på mig skorna - BUT NO. Inte fan hittar jag några löpskor!!! Näe, för dom har jag glömt hos martin!! Jävla senilitet! Skitskitskitskitskit!!!!

45 min TC2
Blev ett TC-pass idag med. Ingen hit dock. Mitt i passet började de spela bangramusik vilket jag är direkt hatisk mot. Där försvann peppet och jag skulle lika gärna kunnat lämna salen direkt... är ruskigt lätt att peppa av om något inte stämmer... kan vara allt från att batterierna på cd-spelaren tar slut i mitten av ett löppass till fel musik/väder/klädsel osv... gick hem o laddade för distanspasset imorgon. Potatis, torsk och broccoli med en massa bröd som efterrätt :eating:

Nate
2003-07-11, 14:40
100 min, 18km distanslöpning
1370kcal, medelpuls ca 173. 2x nydala runt. Tänkte hålla pulsen på ca 75% av max (runt 160) men hade den oftast uppe runt 80%. Svårt att springa såpass sakta så att man hamnar tillräckligt lågt, då dör man av tristess. Första varvet runt gick på ca 55 min med pulsläge 160-176, andra varvet tog 45 min med pulsläge 172-190. Trots att jag sprang det andra varvet snabbare kändes det som om jag sniglade mig fram... gick inte springa saktare än så. Måste varit kolhydratsbristen i hjärnan som lurades med mig. Sprang med knästöden, tusen gånger tyngre än utan, läckra ben fick jag av det också märkte jag väl hemma. Strålande sol + korta löparshorts + knästöd = randiga ben. Så nu är jag brun på låren och smalbenen men helt vit över knäna.... läckert värre :naughty:

Nate
2003-07-12, 07:22
Damn it! Jag har blivit förkyld.... visste väl att marren skulle smitta mig! Och inte kan man ligga hemma och kurera sig heller för idag jobbar jag såklart. Och jag är inte såpass sjuk att jag kan sjukanmäla mig.... suck. Skulle sitta fint med en liten ätardag och tevetittande + fysikpluggande.

Har iaf planerat att äta glass i stora lass på NK imorgon :hbang:

Bobbokrull
2003-07-12, 07:49
Klart du kan sjukanmäla dig.....jag kan lova att glass + ett gäng hyrfilmer är det bästa botemedlet mot en förkylning. Been there, done that :)

Men vad är det som händer på NK då du ska äta glass i stora lass? Tömmer ni frysarna eller är det bara ett gammalt hederligt frosseri på G? Men aldrig kul att bli förkyld då man är mitt inne i en träningsperiod...krya på dig!

Nate
2003-07-12, 09:43
Klart du kan sjukanmäla dig.....jag kan lova att glass + ett gäng hyrfilmer är det bästa botemedlet mot en förkylning. Been there, done that :)

Men vad är det som händer på NK då du ska äta glass i stora lass? Tömmer ni frysarna eller är det bara ett gammalt hederligt frosseri på G? Men aldrig kul att bli förkyld då man är mitt inne i en träningsperiod...krya på dig!

Har ingen video så hyra film kanske är lite onödigt... dessutom är det konstant brist på personal på NK. Sjukanmäler man sig finns det aldrig någon annan som kan jobba... dessutom - I need the money!

Näe, har bara gått o suktat efter glass läääänge. Söndagar är dessutom oftast en ganska slackig dag att jobba på så länge det är soligt. Oftast har man inget annat att göra än att just äta. So this time its eatingday! Caramelglass, päronglass, chocolatechip cookiesglass, lite grädde, hackade nötter, skivade bananer åsså noisettetopping på = jummie :eating: :naughty:

Nate
2003-07-13, 21:41
Förkyld så har vilat idag. Tillbringat dagen med att äta glass i stora lass på jobbet samt städa och putsa... enda motionen var en lugn promenad hem på ca 1 timme...

Får se hur det känns imorgon efter jobbet, är jag fortfarande halvkrasslig blir det väl endast promenerande... hoppas dock på turbotillfriskning! ;)

Nate
2003-07-13, 23:03
Blääää, drastiskt nedsjuknande känns det som om jag håller på att bli :insane:

Jag citerar Lisas lillasyrra >
"jag är ***, jääääätte kuuuuk!"

Lellan
2003-07-13, 23:08
Blääää, drastiskt nedsjuknande känns det som om jag håller på att bli :insane:

Jag citerar Lisas lillasyrra >
"jag är ***, jääääätte kuuuuk!"

:D Flashback.. läste en kort vårdkurs i högstadiet, med en holländks lärare. Han hade vissa talproblem - för varje gång vi skulle åka på studiebesök så var det till "kukhuset"... :kinky:

Hoppas du kryar på dig snart!! Dynga på med vitlök, vätska och c-vitamin! :eating: :cheers:

Hälsokost kan ju vara bra för placeboeffekten (Echineea och förkylningsbrusrör rekommenderas)..

Nate
2003-07-15, 09:32
Hoppas du kryar på dig snart!! Dynga på med vitlök, vätska och c-vitamin! :eating: :cheers:

Hälsokost kan ju vara bra för placeboeffekten (Echineea och förkylningsbrusrör rekommenderas)..

Tackar!

Är dock allergisk mot sånnadära brustabletter - huuuu! Bläääbläääbläää. Men vitlök är smaskens :D :eating:

Nate
2003-07-15, 09:34
Fortfarande förkyld. Jävla skit. Börjar känna mig lite stressad nu, jag kan aldrig slappna av och njuta av att vara sjuk och slappa... ligger bara och känner hur de få musklerna man har förtvinar, fettet lappar över mig totalt och syreupptagningsförmågan försämras. Kul.

Kollade på lite strandkort igår. Yiiikes, såg läskigt ut. I NEED a diet! :cryout:

Nate
2003-07-15, 13:50
HA! Min cykel har kommit, yes it has! Ska åka och hämta upp den strax... var och storhandlade på maxi. Tog typ två timmar. Både jag o mary är helt förkylda så det var inte den snabbaste takten som vi höll... gick mest omkring och nös hejvilt!

Alcom
2003-07-15, 20:30

Kollade på lite strandkort igår. Yiiikes, såg läskigt ut. I NEED a diet! :cryout:

hmmm...strandkort? posta dom här på forumet så ska du få en "ärlig" kommentar. :naughty: :notme:

Nate
2003-07-15, 22:25

hmmm...strandkort? posta dom här på forumet så ska du få en "ärlig" kommentar. :naughty: :notme:

De där hemska korten raderade jag så fort jag fick syn på dom, försöker fortfarande radera mitt bildminne ur huvet och glömma att jag någonsin sett dom. huuuuga!

Nate
2003-07-16, 00:48
Kom just tillbaka från en cykeltur med nya biken. Drog ut och cyklade i en och en halv timme och testade lite terrängstigar där efter travbanan mot klabböle kraftverk... sedan blev det stranpromenaden hem. Jävla mkt flugor var det ute, borde haft glasögon på mig. Ser man ut som en förrymd dåre om man cyklar omkring med solglasögon när det inte är ljust ute??:rolleyes:

Nate
2003-07-17, 01:32
115 min skating
Drog ut på en midnattsskatetur runt röbäcksslätten och ersboda. Dödligt trött... hade jobbat ett 12 timmars pass i den hemska hettan just innan. Dessutom känns mina skates helt grusiga och cepesega. Var inte ens kul att åka... måste rengöra kullagren. Men var tvungen att göra nåt. Känns som att jag vilat i hundra miljarder år nu när jag varit sjuk. Jag klarar inte av någon längre vila... blir frustrerad av att inte få träna.

Imorgon blir det cykelutflykt för hela slanten!

no1fitness
2003-07-17, 04:38
Har inte skrivit på en stund, men läser allt ! Mmmm, den där glassen låter god som du har på jobbet...Synd att man är på deff..:D

Lycka till med cyklandet idag och försiktig så du inte blir sjuk igen !:nono:

Nate
2003-07-17, 08:20
Har inte skrivit på en stund, men läser allt ! Mmmm, den där glassen låter god som du har på jobbet...Synd att man är på deff..:D

Lycka till med cyklandet idag och försiktig så du inte blir sjuk igen !:nono:

Känner mig bevakad :D
Alltid roligare att skriva om man vet att någon läser :cheers:

Blir troligtvis cykelutflykt till nordmaling och tillbaka idag. Måste kolla kartan som jag såklart lämnade på jobbet igår. Men det är väl ca 5 mil till nordmaling skulle jag tro...

Nate
2003-07-17, 22:44
Cykling till Robertsfors, ca 9h
4940 kcal. Tog cykelstråket dit vilket tog ca 6h... var en massa terräng och jävulskap. Blev dock "lata" på vägen tillbaka så då la vi oss bara efter E4:an och la in autopiloten vilket gick betydligt snabbare än på vägen dit. 5,8 mil var det efter E4:an från robertsfors till umeå - hur långt det var efter snirkelvägen vet jag faktiskt inte. Antar att vi åkte 12 - 15 mil totalt...

Laddade med bröd, havremjölk, hamburgerkött, kycklingfile, kornris, frukt lite då och då under vägen med ca 2-3 h mellanrum. Havremjölk var ruskigt gott faktiskt, oatleys.

Nate
2003-07-18, 19:47
Att jobba 12h ståendes efter gårdagens legdestroyer-träning var ingen hit kan jag lugnt påstå. Var sliten och astrött. Dessutom är det världens värmerekord i umeå just nu... går inte andas. Rinner bort...

Känns som att jag gärna skulle lägga mig & sova i ett frysrum just nu. Trött och söndersvettig är jag. Kanske lägger mig o sover framför teven för att gå ut o promenera en sväng senare ikväll då det har svalnat av. Går inte att leva i den här jävla värmen!

Nate
2003-07-19, 19:51
Vila idag med. Går inte att träna i denna jävla värme. Hörde iaf att det skulle bli "sämre" väder imorgon tack o lov. Har stått o svettats i värmen på NK idag. Dålig mat har det blivit också... noll hunger när det är såhär varmt. Fick iaf i mig några ostfrallor tillslut. Tjoho, bara snabba kolhydrater och fett i princip. Jättebra.

Linn
2003-07-19, 20:06
Vila idag med. Går inte att träna i denna jävla värme.

håller med dig, fan vad man lider i den här värmen!!
men hallå, det är väl ingen anledning att skita i träningen??

Nate
2003-07-20, 08:28
Originally posted by Linn

håller med dig, fan vad man lider i den här värmen!!
men hallå, det är väl ingen anledning att skita i träningen??

Jo om man måste stå på jobbet tolv timmar om dagen så att man aldrig hinner in på svala iksu. Är direkt värmekänslig, mådde skitkasst i förrgår och ville mest gå omkring och kräkas hela kvällen... blää. Hoppas det blir svalare snart!

Nate
2003-07-24, 00:22
60 min terränglöpning
930kcal. 60 min varav ca 20 min var uppvärmning och 10 min nedvarvning. Sprang från mig till nydalas elljusspår där jag avverkade 5.7 rundan. Var mest som att springa på en skogsstig den mesta delen av vägen. Lerigt, stenigt osv... men det är skoj med sånt underlag. Måste dra dit med MTBiken! Var dock ingen hit för fötterna - kom hem helt jäkla dyngsur och slafsig om sockarna. Som helhet var det en skön springtur, gillar att springa då det är dystert väder...

Pinglan
2003-07-24, 08:07
Som helhet var det en skön springtur, gillar att springa då det är dystert väder...
Samma här Nate! Finns det något bättre än att vara ute och springa när det regnar? Du kämpar på bra Nate, starkt gjort!

Nate
2003-07-25, 12:15
45 min löpning
605kcal. Nydala runt. Skulle egentligen blivit ett långpass... but no. Var så varmt och kvavt att jag fick en dunkande och tryckande huvudvärk. Övehettad i hjärnan I was! Jävla nederlag att få dra sig hemmåt mitt i ett pass... får fortsätta löpningen ikväll då det svalnat av....

Återgår till mina normala jobbtider nu nästa vecka. Att jobba 12h pass är inget som hjälper träningen direkt. Efter ett sånt pass är det bara direkt i säng som gäller...

20 min tempolöpning
290kcal. Sprang hem från jobbet. Gick skitkasst. Jag är assugig på tempo och flåsar som en gödgris... ingen rythm eller nåt. Dessutom sprang jag efter älven... glömde att det var fredagkväll. Fredagkvällar = massor av folk ute som hejjar & har sig. Blää och urk. Kom hem för att hitta sambosarna med en godispåse i soffan... stog emot och nöjde mig med tonfisk och gröt...

Nate
2003-07-26, 05:55
60 min morgonpromenad

9.3 km terrängcykling + nydala runt
770kcal. Cyklade 9.3 spåret vid bortre sidan av nydala. Det var den jävligaste terrängen jag varit med om! Myrar, stubbar och helvete. Tog mig iaf runt, kom fram med en cykel som ser ut som en dypöl... men hjortron hittade jag iaf!

Utgång på Plaza ikväll! :cheers:

Nate
2003-08-02, 00:07
Har inte orkat updatea på ett tag nu... hur som haver så kom jag hem från skellefteå idag. Cyklade dit i onsdags...

Ons --> Umeå till Ske-å, 18 mil (cyklade fel och drog på mig fyra mil extra). 4400kcal. Gick smärtfritt o var fit for fight i benen dagen efter.

Fre ---> Ske-å till Lövånger, 4.8 mil. 1600kcal. Blåste så mkt att jag flera gånger var på väg att blåsa av vägen, fick dessutom trampa som en galning för att komma NER för backarna. Snacka om orkan! Hoppade iaf på bussen i lövånger o sov hem :D

Prankie
2003-08-02, 00:12
18 mil var verkligen inte dåligt, nu ser till att du :eating: . Bra jobbat!!! :hbang:

Nate
2003-08-02, 05:57
Originally posted by Prankie
18 mil var verkligen inte dåligt, nu ser till att du :eating: . Bra jobbat!!! :hbang:

tackar ;)
Har inga problem med att :eating: , snarare problem med att låta bli :D

Pinglan
2003-08-02, 07:52
Ons --> Umeå till Ske-å, 18 mil (cyklade fel och drog på mig fyra mil extra). 4400kcal. Gick smärtfritt o var fit for fight i benen dagen efter.
:bow: :bow: Hur kommer man på idén att man ska cykla 18 mil? :thumbup: Grymt bra gjort :hbang: Cyklade du själv eller hade du sällskap?

Prankie
2003-08-02, 11:33
Vad använder du för cykel? Med min dubbeldämpad säger min pung att den ska döda mig efter 6mil.

Nate
2003-08-02, 16:35

:bow: :bow: Hur kommer man på idén att man ska cykla 18 mil? :thumbup: Grymt bra gjort :hbang: Cyklade du själv eller hade du sällskap?

Har haft en hook-up på att cykla till Ske-å sedan förra sommaren men har aldrig haft någon bra cykel... älskar mystiska utmaningar i träningsväg, annars lessnar jag bara.

Cyklade hel SJÄLV, ingen annan galen nog att följa med :D

Nate
2003-08-02, 16:39
Vad använder du för cykel? Med min dubbeldämpad säger min pung att den ska döda mig efter 6mil.

Ingen bra för ändamålet egentligen. Har en heldämpad MTB... inte det snabbaste för asfalt kanske men den är super i terräng!

Prankie
2003-08-03, 00:20

Ingen bra för ändamålet egentligen. Har en heldämpad MTB... inte det snabbaste för asfalt kanske men den är super i terräng!

Oj oj oj... Den liknar min. :) Nästa gång hänger jag lätt med. Hade tänkt att cykla till sthlm (med andra galna vänner) med tält och grejer. :D

Alcom
2003-08-03, 01:31
cykel galningar... :smash:

en annan hade orkat 18 kilometer som max... ;)

Nate
2003-08-03, 03:30

Oj oj oj... Den liknar min. :) Nästa gång hänger jag lätt med. Hade tänkt att cykla till sthlm (med andra galna vänner) med tält och grejer. :D

Jag vill också cykla till sthlm!

Nästa år vill jag cykla genom sverige under min semester... :smokin:

Prankie
2003-08-03, 09:32
Hur lång tid tog det för dig att ta dig till skelle?

Nate
2003-08-03, 09:46
Hur lång tid tog det för dig att ta dig till skelle?

8h med felcyklingen på 4 mil, antar att det skulle gått runt sju raka vägen...

Prankie
2003-08-03, 11:33
13mil på 7h och 17 mil på 8h. De fyra sista gick undan snabbt. :)

Hur hade du förberet dig osv? Packning?

Nate
2003-08-04, 09:14
Hur hade du förberet dig osv? Packning?

Drack massor med vatten dagarna innan samt kolhydratsladdade lite smått...

I packningen hade jag med mig:
Extra slang
Vattenbehållare (3liter)
sportdryckspulver, långsamt
lås
tonvis med bra musik
smörjmedel till kedja o diverse
mobil o pengar såklart

Det som saknades var en liten pump, måste köpa en sådan. Går ju inte förlita sig på att det finns en bensinstation i närheten varje gång man får punka.

Nate
2003-08-04, 15:38
25 min morgonlöpning
320kcal. Sprang en liten runda innan frukost. Måste börja bege mig ut tidigare... gick knappt att stå ut. Jävla tropikvärme!

45 min TC2
620kcal. Var varmt som satan i lokalen. Rann om en som aldrig förr. Kändes rätt äckligt ett tag där... vi hade kört hårda intervaller och lättade sedan upp. Så jag satte mig upp på cykeln och trampade ut, då bara pulserar det rejält efter halsen och dunkar. Som om jag höll på att dö av pulsdunk, det gick inte speciellt snabbt utan bara hårt som om det pumpades ut 50liter åt gången! Även pulsmätaren sa att jag inte lågt speciellt högt...runt 160. Mysko. Nu är jag HUNGRIG! HAr dock ingen lust för nåt... mättnads o näringspiller tack!

Bobbokrull
2003-08-04, 16:01
Tropikvärme? Efter en vecka nere i skåne så har jag upptäckt hur skönt det är med denna svala friska norrlandsluft. "Där nere" var det fuktigt och varmt....otäckt.

Läste även om din cykeltur till ske-å..säger bara :MrT:, stackars rumpa :D

Nate
2003-08-04, 16:12
Tropikvärme? Efter en vecka nere i skåne så har jag upptäckt hur skönt det är med denna svala friska norrlandsluft. "Där nere" var det fuktigt och varmt....otäckt.

Läste även om din cykeltur till ske-å..säger bara :MrT:, stackars rumpa :D

Meh. Svala friska norrlandsluft?? Hur långt upp ska man behöva flytta egentligen? Kan man inte hitta någon plats på jorden som alltid håller sig mellan tio minus och tjugo grader?

Prankie
2003-08-04, 17:43
Tycker det är helt underbart att kunna uppleva tropiska värmen och antariskt kylan i samma stad. Längtar till snowboard. :D

Nate
2003-08-05, 14:48
20 min rodd + 20 min trappmaskin
Testade rodd för första gången idag. Konditionsmässigt tog det ingenting... jävla pussyaktivitet. Däremot blev jag himla slut i rygg o armar, har noll muskler där... iaf i övre delen av ryggen. Trappmaskin var svettigt som vanligt.

Pudzianovski
2003-08-05, 15:33
Du kommer deffa bort dig själv snart.

Bamse
2003-08-05, 15:52
Taekwondo-brallor idag, Nate?

Nate
2003-08-05, 17:28
Taekwondo-brallor idag, Nate?

var har du stått och tjuvkikat??

Nate
2003-08-05, 17:29
Originally posted by Pudzianovski
Du kommer deffa bort dig själv snart.

ingen risk...

Prankie
2003-08-05, 17:44

Ganska kortklippt tjej som är längre än mig. (Längre än 1.75) Brukar ha cykelbyxor? :) :cool: /Agent Prankie

Nate
2003-08-05, 17:51

Ganska kortklippt tjej som är längre än mig. (Längre än 1.75) Brukar ha cykelbyxor? :) :cool: /Agent Prankie

1.79 för att vara exakt... men har långt hår... inte kort. Fast det är alltid uppsatt.... svarta cykelbyxor (sånna läckra med inbyggd blöja :naughty: ), den längre grå modellen eller minimala löparshorts hör till mina byxval.

Bamse
2003-08-05, 17:54

Stått och stått, jag promenerade faktiskt :) I närheten av Ålidhems Centrum.

Jag hade en vit t-shirt på mig och en Sprite Zero-flaska i handen och kom från IKSU-hållet. Ni kom från Ålidhemsskolan till, och svängde av till vänster mot ÅC.

Tyckte väl att jag kände igen dig!

Nate
2003-08-05, 18:04

Stått och stått, jag promenerade faktiskt :) I närheten av Ålidhems Centrum.

Jag hade en vit t-shirt på mig och en Sprite Zero-flaska i handen och kom från IKSU-hållet. Ni kom från Ålidhemsskolan till, och svängde av till vänster mot ÅC.

Tyckte väl att jag kände igen dig!

Såg dig inte...

Smickrande, kul att man visar sig från sin bästa sida, sliten och dränkt som man var. Vi hade varit och simmat på iksu. Skulle förbi o handla nåt ätbart på centrum...

Bamse
2003-08-05, 18:06
Smickrande, kul att man visar sig från sin bästa sida

Nåja, jag gjorde nog inget vidare intryck jag heller eftersom du inte ens lade märke till mig :D

Prankie
2003-08-05, 18:10
Vid möte av forum medlemmar. FLEXA!!

Castro
2003-08-05, 18:17

Med så många medlemmar i kolozz Umeliga blir det ju till att flexa 24/7 och det är fan katabolt!

Bamse
2003-08-05, 18:29

När jag träffade Castro på Bettnäs satt jag ihopsjunken med fläskmagen vällandes ner över knäna med en burgare i händerna.... såå... det enda jag flexade var fläsket :em:

Nate
2003-08-05, 18:43
Hur fasen lyckas ni känna igen varandra? Den enda jag känt igen är castro... typ tjugo minuter efter jag träffade honom... jag är skitkass på att placera folk.

Prankie
2003-08-05, 18:46
Hur fasen lyckas ni känna igen varandra? Den enda jag känt igen är castro... typ tjugo minuter efter jag träffade honom... jag är skitkass på att placera folk.

Man glömmer aldrig en vacker dam. :D:thefinger

Nate
2003-08-05, 19:04

din jävla butterboy :thefinger

hur blev det med umeåträffen btw?

Bamse
2003-08-05, 20:09

Med tanke på din ringa ålder så hade ju Nate kunnat vara din morsa :smokin:

Bamse
2003-08-05, 20:10
hur blev det med umeåträffen btw?

Ja men va fan vi träffas ju mest hela tiden tycker jag :D

Prankie
2003-08-05, 20:37

Med tanke på din ringa ålder så hade ju Nate kunnat vara din morsa :smokin:

Och du är min farfar. :laugh: Hon är ju bara tre år äldre.
Ska nog fixa träffen nu med bestämda röst!

Nate
2003-08-06, 04:28
45 min morgonpromenad
Blir till att gå till jobbet idag. Lämnat cykeln där nere så jag blir så illa tvungen. Känns rätt skönt faktiskt... var länge sedan jag var uppe o promenerade i den tomma världen såhär tidigt. Har glömt hur underbart det är att vara uppe innan alla andra.

60 min TC2 + 30 min löpning
1030kcal. Sprang 2x2.9km efter cyklingen. Lugnt tempo men med flyt, tog den backiga vägen runt. Död i benen efter den tunga cyklingen, var ganska mkt "backar" och intervaller under cykelpasset.

Nate
2003-08-07, 19:15
Usch, tror att jag håller på att bli sjuk... har gått omkring och småfrysit hela dagen. Kliar i halsen åsså är allt skitjobbigt att göra...

Har även utvärderat träningssituationen till hösten och insett att jag inte kommer hinna träna varje dag hela tiden. Kommer jobba heltid samtidigt som jag läser 50%. Blir mest att plugga o jobba hela tiden med andra ord... Viktigt viktigt att det går riktigt bra till hösten med pluggandet. Allt hänger på det. Kommer med andra ord fortsätta med träningen utan planering och bara köra på och träna det jag har lust till. Träning endast för välmående - inte max prestation.

Fick ett brev i lådan av csn igår dessutom. Kul värre. 8000 spänn vill de ha för att de kommit på att de betalat ut för mkt till mig. Bankrutt. Fått låna ihop pengar såpass att jag kommer vara pank fram till oktober. Måste ta mig ned till lidingö!

Snafu
2003-08-07, 19:32
Hur lurar man CSN på mer pengar? Genom att tjäna för mycket under vårterminen?

Nate
2003-08-07, 19:36
Originally posted by Snafu
Hur lurar man CSN på mer pengar? Genom att tjäna för mycket under vårterminen?

Nope, de betalade ut för studier i fler veckor än vad jag eg studerade. Jag som har noll koll märkte försåss inget fuffens när jag fick alla pengar i en klumpsumma & satte sprätt på alltihop på en gång... suck :cryout:

Nate
2003-08-08, 20:00
50 min morgonpromenad + 40 min prom
Promenerade till o från jobbet. Känner mig fortfarande halvförkyld. Smått tät i näsan och torr och kliig i halsen. Är dock bättre än igår...

Nate
2003-08-09, 08:45
Sov 14h inatt. Gick och la mig svintidigt igår och sov till ett ungefär. Var sedan vaken nån halvtimme innan jag somnade igen och sov som en stock tills klockan var åtta... skönt! Har snittat på ca 4h hela denna vecka så det behövdes. Ska dra iväg med mary till iksu nu under dagen.

30 min rodd + 20 min trappmaskin
Fattar inte riktigt det här med rodden. Går det att ställa in så det blir tyngre på något sätt? Känns inte riktigt som att det är så jobbigt som det borde vara. Låg mellan 2:20 till 2:40 per 500m. Mest snittade jag väl på 2:30. Hann iaf ca 6km på 30 minuter... tar inget i benen utan mest bara rygg samt lite i armarna... trappmaskinen var bara allmänt trist. Hade ingen musik att underhålla mig med...

Nate
2003-08-12, 04:17
Orkar inte uppdatera varje dag... tänkte bara säga att jag ska ut o springa nu. Fortfarande mörkt ute - mysigt! Var längesedan jag fick springa i morgonmörker :love:

klockan är 04:20 :naughty:

no1fitness
2003-08-12, 05:05
Herregud människa varför är du vaken nu ???:D

Själv måste jag pga jobbet, men har du gått upp frivilligt för att kunna springa ute i mörker ????
Fast du börjar väl hyfsat tidigt om du jobbar på bageri ? Var det inte så ?
Hursomhelst verkade du sova ordentligt häromdagen, så det är väl därför du har sån överskottsenergi... :bpump:

Nate
2003-08-12, 05:56
Herregud människa varför är du vaken nu ???:D

Själv måste jag pga jobbet, men har du gått upp frivilligt för att kunna springa ute i mörker ????
Fast du börjar väl hyfsat tidigt om du jobbar på bageri ? Var det inte så ?
Hursomhelst verkade du sova ordentligt häromdagen, så det är väl därför du har sån överskottsenergi... :bpump:

Bästa tidpunkten på dagen är ju då resten av befolkningen sover. Är folkskygg då jag tränar... dessutom är det någorlunda svalt på morgonen. Ännu härligare är det på vintern! Fast då behöver man itne stiga upp lika tidigt... för på vintern är aldrig någon utomhus :D

Börjar jobba 6:30 idag så jag måste likförbannat stiga upp ganska tidigt. Jobbar som köksansvarig på ett konditori... tar emot alla bröd o grejjer av bagarna på morgonen.

Snafu
2003-08-12, 10:04

30 min rodd + 20 min trappmaskin
Fattar inte riktigt det här med rodden. Går det att ställa in så det blir tyngre på något sätt? Känns inte riktigt som att det är så jobbigt som det borde vara. Låg mellan 2:20 till 2:40 per 500m. Mest snittade jag väl på 2:30. [/B]

Det brukar ju finnas en spak man kan ändra på höger sida av det runda hjulet som snurrar omkring där inne, så att säga. 10 är tyngst och 1 är lättast, har jag för mig.

Prankie
2003-08-12, 12:20
De i IKSU är alltid på 10. ;) Det är som löpning, vill du det ska vara jobbigare få du helt enkelt öka tempo. Lova du inte kan hålla 1.30 per 500meter så länge. :D

Action
2003-08-12, 12:29
Originally posted by Snafu

Det brukar ju finnas en spak man kan ändra på höger sida av det runda hjulet som snurrar omkring där inne, så att säga. 10 är tyngst och 1 är lättast, har jag för mig.

Ja 10 är tyngre motstånd. Vilket motstånd man vill ha är egentligen individuellt beroende på vilken frekvens man ror med. Själv skulle jag uppskatta om det fanns mer än 10 då jag skulle kunna ro fortare med högre motstånd då jag ror mycket på styrka. Använder jag nivå 1 så kommer jag ingenstans.:D

Forest
2003-08-12, 13:32
Jag skrev lite om rodd i detta inlägg rodd (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=13131)

Ankarby
2003-08-12, 15:24
Jag trodde spaken var för att öka luftströmmen man får i skallen av rodden, fläktar ju mer man höjer spaken men att det blir tyngre??

Prankie
2003-08-12, 15:26
Det minskar luftinströmningen på sidan vilket gör "fläkten" i roddmaskinen snurra trögare. Du får samtidigt mer luft på ansiktet då hålet på sidan är mindre. :)

Nate
2003-08-12, 16:53
Hade den på tian. Skulle jag kört snabbare än vad jag gjorde skulle det ju ha blivit utom all kontroll... sådär hafshafsigt utan motstånd. Måste testa nästa gång, känns som att man bara kommer flyga omkring som en vante i såfall.

Prankie
2003-08-12, 16:59
Hade den på tian. Skulle jag kört snabbare än vad jag gjorde skulle det ju ha blivit utom all kontroll... sådär hafshafsigt utan motstånd. Måste testa nästa gång, känns som att man bara kommer flyga omkring som en vante i såfall.

Roddmaskinen bygger på luftmotstånd så man måste ha relativ hög hastighet för det ska ge nånting. Vid lägre hastigheter känner man inte av det.
Du behöver nån som visa dig hur man ro effektivt. ;)
Tror det kommer bli en lång lista med frivilliga här så jag kan vara första som anmäler mig. :D

Castro
2003-08-12, 17:27
Men Nate...Ligger inte rodden inne i gymmet? ;)
Håller Nathalie på att smyga sig in sakta men säkert mån tro...:thumbup:

Prankie
2003-08-12, 17:31

Du har ju rätt. :D Iofs konditionsrummet men ska hålla utkik. Dags för IKSU! :hbang:

Nate
2003-08-12, 18:24

NEVER :thefinger

Forest
2003-08-12, 22:46
Det minskar luftinströmningen på sidan vilket gör "fläkten" i roddmaskinen snurra trögare. Du får samtidigt mer luft på ansiktet då hålet på sidan är mindre. :)

Ja precis, men alltså tvärt om då :smash:
Större hål på sidan = mer luft in till fläkten = större motstånd.

Prankie
2003-08-12, 22:57

Ja precis, men alltså tvärt om då :smash:
Större hål på sidan = mer luft in till fläkten = större motstånd.

Nepp, så funkar inte luftmotstånd. När hålet är större kan luften i omgivning lättare ta sig in i maskinen. Det är svårt att förklara, du får plocka isär en och kolla själv. :)

Forest
2003-08-12, 23:12

Nepp, så funkar inte luftmotstånd. När hålet är större kan luften i omgivning lättare ta sig in i maskinen. Det är svårt att förklara, du får plocka isär en och kolla själv. :)

Förlåt att vi använder din tråd till detta Nate, men visst är det kul med lite ingingörsskap i den träningsbok :D

Kanske har jag hjärnsläpp men jag tror jag har rätt. Inställning 10 ger störst hål på sidan för att släppa in maximalt med luft och det ger störst motstånd. Man behöver inte skruva isär den för att se det.

Sedan fungerar luftmotstånd visst på det viset. På hög höjd med lägre lufttryck så ger maskinen lägre motstånd för samma inställning. När maskinen blir smutsig och släpper in mindre luft blir motståndet också lägre för motsvarande inställning.

Prankie
2003-08-12, 23:25
:smash: :smash:

Hjärnsläpp... Hålet blir större när man höjer till 10 och inte tvärtom. Du har rätt. :smash: :D

Nate
2003-08-19, 06:34
Mån - VILA
Tis - 40min morgonlöpning
Ons - 20 min rodd + simning
Tors - 60 min morgonlöpning
Fre - 60 min morgonpromenad
Lör - 120 min morgonpromenad, 70min terrängcykling
Sön - VILA

Nates nya slackerträningsschema :sleep:

Castro
2003-08-19, 10:52